aankoop nieuwe desktop...

Hardware en software.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

aankoop nieuwe desktop...

#1 Bericht door ON5RKN »

Hallo iedereen,

Om te beginnen een goed nieuwjaar gewenst

Ik ben dringend aan een nieuwe desktop toe, maar welk merk en model....?

Het nieuwe speeltje moet sowieso meerdere monitoren 2 of 3 kunnen draaien.
Zowel de HF als de VHF/UHF moeten er afzonderlijk kunnen op aangesloten worden, alsook een
een soundcard interface Yaesu, en stationcontroller microham, HRD soepel kunnen draaien en stil zijn.
Misschien heb ik nog een paar dingen over het hoofd gezien.

Wie kan me raad geven?

Bedankt alvast

Gebruikersavatar
19DT2120
Berichten: 908
Lid geworden op: 30 dec 2006, 12:22
Locatie: Eibertjesdarp

Re: aankoop nieuwe desktop...

#2 Bericht door 19DT2120 »

Merk pc of Zelfbouw of zelf samen stellen en laten assembleren!
prijs indicatie
Je zal wel geen spellen spelen of hele zware applicaties uitvoeren dus dan val je al gauw in low end en mid range pc's
wat voor type connectors hebben je monitors vga, hdmi, dvi of displayport?
Soms weet ik het ook niet meer.........

Gebruikersavatar
ON5RKN
Berichten: 576
Lid geworden op: 26 dec 2010, 11:59

Re: aankoop nieuwe desktop...

#3 Bericht door ON5RKN »

19DT2120 schreef:Merk pc of Zelfbouw of zelf samen stellen en laten assembleren!
prijs indicatie
Je zal wel geen spellen spelen of hele zware applicaties uitvoeren dus dan val je al gauw in low end en mid range pc's
wat voor type connectors hebben je monitors vga, hdmi, dvi of displayport?
Prijs indicatie heb ik niet echt, spelletjes spelen doe ik niet, occasioneel wat foto bewerking
en de 2 huidige monitoren zijn nog vga 19" maar ik overweeg 23 of 23" voor het volgende systeem.

Gebruikersavatar
PG7VG
Berichten: 349
Lid geworden op: 25 mar 2015, 10:41

Re: aankoop nieuwe desktop...

#4 Bericht door PG7VG »

Ik heb kortgeleden een desktop gekocht bij estunt. Dit zijn refurbished pc's, dus niet het nieuwste van het nieuwste.
Op de site staat dat ze geleverd worden met de Win7 product key. Klopt helemaal, daarbij was de mijne reeds voorzien van Win10 pro en kon ik deze activeren met de bijgeleverde key.
Mijn ervaring is erg positief, duidelijke site, m.i. Scherpe prijzen en snelle levering. Ik heb geen direct contact met hen gehad, de service zou goed zijn volgends de reviews.
Ik kreeg deze tip weer van een collega die diverse zaken daar heeft aangeschaft.
73, Peter.

Gebruikersavatar
on4ma
Berichten: 549
Lid geworden op: 01 nov 2008, 11:52
Roepletters: ON4MA
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: aankoop nieuwe desktop...

#5 Bericht door on4ma »

on5rkn ...

ik heb er eentje gekocht de laatste versie in de Aldi. Medion.. Zeer goed voor onze toepassingen.
Heeft een SSD 128gb met WIN 10 wat zeer snel opstart. 1TB 2de harde schijf en je hebt inclusief nog een HD tray
waar je bevoorbeeld een HD 3/5 kan bij zetten als je niet toekomt of als je wat wil spelen met Linux
. Genoeg USB poorten. 8GB werkgeheugen. Mocht misschien wel 16 zijn
Videokaart met 2 uitgangen HDMI , voor 3de display heb je displayport adapter nodig.

Er zijn natuurlijk nog betere pc's . Ik ben ook geen gamer. Wordt enkel gebruikt in de shack deze pc.

TIP Ze staan nu nog aan 599 ...denk als je regelmatig gaat kijken, Aldi kennende dat ze tegen einde vd solden
aan 499 staan. Ze hebben momenteel ook deftige monitoren te koop. Wel 27inch. Ik heb de 24inch versie nog

on4ma

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 760
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: aankoop nieuwe desktop...

#6 Bericht door ON5GM »

http://www.shscomputer-pro.be/

sry, is in de Franse taal, maar goedkoop.
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: aankoop nieuwe desktop...

#7 Bericht door PE9ZZ »

Budget? Als dat 1k2 (inc) is zou ik een HP Z240 SFF Xeon workstation nemen. 16GB memory, met twee 8GB modules uit te breiden naar 32GB, 256GB SSD (PCI-e). Drie Displayport monitor connecties. Komt met win7 standaard maar heeft ook win10. Geloof ik want alle machines die ik op QRL uitlever gaat linea recta Ubuntu Linux op. Ding vliegt! Prik erop, ros op POWER en drie en een halve tel later (echt waar!) staat je Linux desktop. Microsoft start vast ook wel snel op. Oh ja, hij is fluisterstil.

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
on4ma
Berichten: 549
Lid geworden op: 01 nov 2008, 11:52
Roepletters: ON4MA
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: aankoop nieuwe desktop...

#8 Bericht door on4ma »

http://computerkiezen.nl/website/comput ... uari-2017/

Ronny

er zijn alvast wijzigingen op de vorige versie

240gb ssd
en 2 tb HD

Plaats reactie