ELFSTEDENTOCHT

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

ELFSTEDENTOCHT

#1 Bericht door SWL nl 5321 »

Beste vrienden

Bijna is het zover...

Als we de weergoden mogen geloven zal er dit voorjaar geen scheve schaats worden gereden

edoch...in het verleden hebben enkele liefhebbers van de prachtige radiohobby een kwalificatie ontvangen over het feit dat zij niet het braafste jongetje van de Radiozendamateurs waren.

Met U allen een zeer voorspoedig 2017 wensende , vraag ik de directie en zijn hulptroepen, de sancties, boze reactie, rode teksten en onnadenkende maatregelen aan hen die het toch goed bedoelen op de waarde te schatten van wederzijds respect en verdraagzaamheid.

Het is immers de toon die de muziek maakt ergo via spraak of sleutel en door een ieder zo die gebekt is.

Laten wij met ons allen het klimaat hetgeen in het spectrum ons wordt gegund op een menselijke wijze en prettige bejegening volgens de bekende voorschriften tot uiting brengen.

Veel succes en goede verbindingen toegewenst en dat de zelfbouw meer in de schijnwerper gaat blinken

Hiermee wens ik dit jaar af te sluiten :)

73

Robert

p.s. Uw reactie en zienswijze zijn welkom.....

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: ELFSTEDENTOCHT

#2 Bericht door PA3DAT »

SGIW schreef:Laten wij met ons allen het klimaat hetgeen in het spectrum ons wordt gegund op een menselijke wijze en prettige bejegening volgens de bekende voorschriften tot uiting brengen.
Zeg Robert, ik begrijp er vrijwel niets van. Neem nou bovenstaande zin. Voor het gemak haal ik de tussenzin "hetgeen in het spectrum
ons wordt gegund" er even tussenuit. Wat er dan overblijft is het volgende:

"Laten wij met ons allen het klimaat op een menselijke wijze en prettige bejegening volgens de bekende voorschriften tot uiting brengen."

Zou je me dat eens willen uitleggen? Die zin loopt al voor geen meter, maar wat bedoel je er nou eigenlijk mee? Je wilt "het klimaat tot
uiting brengen?" En dat dan op "menselijke wijze" en met "prettige bejegening"? :?

Waarom niet gewoon "de beste wensen voor 2017"? :wink: :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: ELFSTEDENTOCHT

#3 Bericht door PA9CW »

Helemaal mee eens !
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: ELFSTEDENTOCHT

#4 Bericht door PE9ZZ »

Als ik de strekking goed begrijp wenst Robert ons gewoon een fijn en respectvol 2017. Ja, hij heeft er wel wat veel woorden voor nodig maar is daar iets mis mee? Ben ook weleens ruim van stof.

Tjerk, 9ZZ

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: ELFSTEDENTOCHT

#5 Bericht door PA3BAS »

Ik zoek nog steeds de link met de Elfstedentocht...
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: ELFSTEDENTOCHT

#6 Bericht door PA1 »

Ik denk eerder de link naar teveel bacardi-cola...
Laatst gewijzigd door PA1 op 01 jan 2017, 11:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: ELFSTEDENTOCHT

#7 Bericht door jan58 »

PA3BAS schreef:Ik zoek nog steeds de link met de Elfstedentocht...

Ach ... hij had ten tijde van het schrijven al te veel alcohol op........

Je kunt het hem dan ook niet kwalijk nemen. :(

Een gelukkig nieuwjaar toegewenst vanuit Vjenne City!

Gr Jan

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4526
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: ELFSTEDENTOCHT

#8 Bericht door PE1PQX »

dan maak ik er een 'knal-fuif' van....

Afbeelding

Iedereen de aller beste wensen voor het jaar 2017 en dat meer dan de helft van de voorgenomen voornemens mogen lukken.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: ELFSTEDENTOCHT

#9 Bericht door SWL nl 5321 »

PA3BAS schreef:Ik zoek nog steeds de link met de Elfstedentocht...


ach...zoek de scheve schaats.....

Robert

Gebruikersavatar
PD0Q
Berichten: 166
Lid geworden op: 16 apr 2015, 13:05
Roepletters: PD0Q
Locatie: Amsterdam

Re: ELFSTEDENTOCHT

#10 Bericht door PD0Q »

Vergeet de stempelpost ook niet....

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: ELFSTEDENTOCHT

#11 Bericht door andre »

zitten we hier in de cryptogrammen rubriek.. :lol: ?

Evengoed, iedereen de allerbeste wensen voor 2017 en een propagatie/conditie rijk jaar.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: ELFSTEDENTOCHT

#12 Bericht door Solostar »

PA3DAT schreef:
SGIW schreef:Laten wij met ons allen het klimaat hetgeen in het spectrum ons wordt gegund op een menselijke wijze en prettige bejegening volgens de bekende voorschriften tot uiting brengen.
Zeg Robert, ik begrijp er vrijwel niets van. Neem nou bovenstaande zin. Voor het gemak haal ik de tussenzin "hetgeen in het spectrum
ons wordt gegund" er even tussenuit. Wat er dan overblijft is het volgende:

"Laten wij met ons allen het klimaat op een menselijke wijze en prettige bejegening volgens de bekende voorschriften tot uiting brengen."

Zou je me dat eens willen uitleggen? Die zin loopt al voor geen meter, maar wat bedoel je er nou eigenlijk mee? Je wilt "het klimaat tot
uiting brengen?" En dat dan op "menselijke wijze" en met "prettige bejegening"? :?

Waarom niet gewoon "de beste wensen voor 2017"? :wink: :D


Dag Aloys

Waarom zo op de haverkist?
Je laat blijken en Neerlandicus....te zijn????
Hier onderwijst men de jeugd?.
Als je de totale tekst goed interpreteert zal het de eenvoudig ingesteld lezer duidelijk zijn dat de scheve schaats een metafoor is.
Meerdere reacties slaan kant noch wal.
Een voorspoedig 2017........
Ook dit werd door Robert in zijn breedvoerig betoog gemeld
73

pd0jig

verwijderd

Re: ELFSTEDENTOCHT

#13 Bericht door verwijderd »

+ 1 Hannie

In ieder geval wens ik jullie allen (zowel de pessimisten, optimisten, laag geletterde, woord kunstenaars, de gewone man/vrouw/doelgroep/categorie en evt. iedereen die ik nog vergeten ben)
een gelukkig, gezond en voorspoedig 2017.

Dat al jullie dromen en wensen maar uit mogen komen !!

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6248
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: ELFSTEDENTOCHT

#14 Bericht door PA3DAT »

@PD0JIG: het was met een knipoog, maar zeg nou eerlijk: wat een tekst, daar snap je toch niets van?
En nee, ik ben geen neerlandicus. Mijn vraag aan TS was toch ook eenvoudig, én simpel?

Waar ik slecht tegen kan is dat mensen zich mooier voor doen dan ze zijn. Maar ik weet niet of dat hier
het geval is. En ik zal ook niet meteen gaan roepen dat er drank in het spel is, want ik ken de persoon
helemaal niet.

Maar een vreemd schrijfsel, heel vreemd, dat is het wel! En we werden expliciet uitgenodigd om te
reageren, dus dat heb ik gedaan! :D
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: ELFSTEDENTOCHT

#15 Bericht door PA0RAB »

OM,s en Alloy
Zwaar geschrijf dat je dwingt na te denken, Kunnen we dat nog?
Het verzoek te reageren treft zeker het M.I. beoogde doel .
Het gaat niet om de Anjumer kloosterbitter of de mix van de Dokkumer apotheker. Berend Burger z'n asbak
Die Mallotige Friezen bonden een koeienrib onder om niet uit te glijden na het nuttigen van gegist tarwe of gerst
Het was nog een hele kunst om die rib recht onder de voet te krijgen
Niet goed recht dan ging je zo het verkeerde pad op.Zeker met een volle gerstennat blaas.
De tijden gaan verder en zie een nieuwe schaats speciaal voor het langere loop werk
De zo genaamde Frieze doorloper. ook bekend als kluunscheuvel
Dat die schaats een ommekeer teweeg bracht door hem iets te verhogen had die timmerman uit Ijlst Nooitgedagt
Dus die Noren weer afgetroefd Idee gekomen door een los zittend gebit
Het bekende ziekenfondsklappertje is de wieg van de Klapschaats De rib is een plaatje staal Dat kan verbuigen Zo kan dus een jongeling te snel gaan ,het ijzer verbuigen .Naast de schaats schaatsen of een scheve schaats rijden.
Er was een vraag wat het toppic met de elf steden tocht van doen heeft.
Tja het is koud weer en dan moeten de scheuvels weer uit het ranzige vet en helaas ook anti vries in de aderen, Effect eerst vaatverwijding lekker warm gevoel ,maar daarna aderkrimping en slechte bloedtoevoer en verminderd breinvermogen als gevolg
Dit zijn ook de beginverschijnselen van een virale aandoening
Het ontstaat typisch langs de sloten en vaarten die de 11 Frieze steden verbinden. Het belangrijkste symptoon is dat ijsmeesters het ijs opgaan en de dikte meten en dan de commissie " it geat on "
Een complete epidemie en Hordes besmette personen trekken naar strategische punten langs de historische route
Nu zijn er lieden die deze epidemie trachten te voorkomen
Beinvloeding van het weer , economische belangen bij ijsbrekers. stijgende omzet bij de drankjes van Plantinga Vreemde dampen over Anjum Rode ijsmutsen en ketels vol rookworst en kramen met snert
En wij zendelingen een zendverbod op 13cm voor de draadloze verbindingen
Dus een ieder gezondheid en de beste wensen dat het zo'n vaart niet loopt
73 de Ruud PA0RAB

Plaats reactie