Weer terug.

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PDØDFM

Weer terug.

#1 Bericht door PDØDFM »

Hallo iedereen.
Laat ik me eerst maar even voorstellen.
Ik ben Toon Smulders en weer terug bij de radiohobby.
Het heeft nogal wat voeten in aarde gehad,.. ongeveer een maand of 8, maar gelukkig heeft het AT schijnbaar toch nog een oude computer gevonden die draaide op Windows 3.11. :lol:
Daarin kon worden gezien dat ik inderdaad examen met goed gevolg had afgelegd en dus mijn oude roepletters weer op kan vragen.
Dat heb ik dus gedaan en nu maar afwachten tot mijn papiertje weer door de brievenbus geschoven wordt.
Ik ben vrij actief geweest op de toenmalige 6-d kanalen.
Maarja,... verliefd, verloofd, getrouwd, huisje boompje en veel beestjes en naderhand ook nog kinderen.
Dus inleveren hobbykamer en dus het einde van de radiohobby. :(
Alles toen verkocht, het enigste wat ik nog heb uit die tijd is een QSL-kaart van PE2EVO.
Die dateert ergens uit 1977, op vertoon mocht je dan gratis het Evoleon binnen, zo vaak je wilde.
Wel zit ik al een tijdje op de ( sorry ) 27 mc te kakelen, maar over het algemeen hoor je er maar weinig mensen die serieus met radio bezig zijn.
Daar luister ik eerst voordat ik de microfoon pak.
Dus kom ik weer terug op de amateurband.
De kinderen zijn de deur uit en ik heb weer een kamer vrij, dus langzaam een shack opbouwen,
Ik ben er erg lang uit geweest, dus moet me eerst even oriënteren hoe alles vandaag de dag werkt.
Nu ook de hele 2 meter met alle modes, 10, 20 meter 70 cm,... wow.
Ik moet dus veel leren nu, maar al doende leert men.
Van een amateur heb ik een portofoon gekregen zodat ik de 2 meter kan beluisteren, helaas hoor ik alleen op de relaisstations amateurs.
Wellicht dat een antenne op het dak betere resultaten geeft, maar de woningbouw is nu nog een hindernis die genomen moet worden,.. :roll:
Maar zo gauw ik mijn bevestiging weer heb en mijn oude roepletters, ga ik eens kijken of ik nog oude amateurs van vroeger kan horen.

PDØDFM

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Weer terug.

#2 Bericht door andre »

welkom terug Toon. Dat gaat een openbaring voor je worden wat al die veranderingen aangaan. Maar troost je met de gedachte dat het alleen maar beter is geworden.

Zag in mijn rode call boekje uit 1990 dat je toen al geen call meer had.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Weer terug.

#3 Bericht door PE2AAB »

Hoi Toon,

Welkom terug! Er zijn veel dingen veranderd maar ook nog wel zaken gelijk gebleven.

Als je met je DigID inlogt op de site van AT en je kunt daar de PDF van je machtiging uitprinten mag je 'on air' komen! Je hoeft de post niet af te wachten!

Groet,
Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PDØDFM

Re: Weer terug.

#4 Bericht door PDØDFM »

Hey hallo.

Allereerst bedankt voor de reacties.
Ja,... klopt er is erg veel veranderd, maar dat maakt me weer nieuwsgierig.
Ik ga voorzichtig weer de eerste schreden zetten, dus als ik eens een keer een foutje maak,... hopelijk wordt me dat vergeven.
Wel wil ik even vermelden dat ik het AT heel dankbaar ben voor de moeite die ze genomen hebben voor me.
Ik heb nooit een bericht gehad dat mijn roepletters zijn vervallen, waarschijnlijk is dat bericht wel verstuurd, maar op mijn oude adres bezorgd.
Ook nooit bericht gekregen dat de D,C en alles, N en F zijn geworden, ook,( denk ik) naar het oude adres gestuurd.
Maar het is goed gekomen, dit dankzij de bemoeienissen van de J. van W, de volledige naam ga ik niet vermelden, maar hij geeft de vergunningen uit bij het AT, insiders weten wel wie ik bedoel.
Maar ik wacht even af, kijk elke dag of mijn oude roepletters weer actief zijn, pas dan ga ik de freq's op.
Ik ga niet zenden met mijn roepletters, als er op de site van het AT te zien is dat die nog vrij is.
Ik wil het wel volgens de regeltjes doen.
Per slot van rekening mag je ook pas auto rijden als je je rijbewijs in je binnenzak hebt,.. toch ??.

PDØDFM

Re: Weer terug.

#5 Bericht door PDØDFM »

Ben ik weer.

Ik dacht even die machtiging uit te printen,..
Mooi ingelogd via mijn DigiD, helaas was die niet bekend bij het AT.
Akkerdjie,... ben ik dan al zo oud??.
Geeft niks, volgende week effe een belletje doen of een mail sturen, na zoveel jaren maken een paar weken ook niks uit.
Maar als ik weer op de band kan,... ik ga zeker op zoek naar PAØHVH, PE1BGK.PDØAMO, dat zijn een paar oude bekenden bij wie ik ook op bezoek ben geweest.
Komt allemaal wel goed, geduld is een schone zaak.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Weer terug.

#6 Bericht door PE2AAB »

PA0HVH meldt zich nog regelmatig in op de Veron zondagochtend ronde van A13, Eindhoven.
Zondag 11u 145.700 (71.9 CTCSS)

Maar ook te beluisteren via de websdr van www.pi5fts.nl
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD1JAP
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: Weer terug.

#7 Bericht door PD1JAP »

Welkom terug op de banden alvast en veel plezier bij het verkennen van je nieuw verworven mogelijkheden.
Toon Smulders schreef: Wel zit ik al een tijdje op de ( sorry ) 27 mc te kakelen,
Daar hoef je je echt niet voor te verontschuldigen. ook de 27 mcers zijn hobbyisten met een hart voor de radio hobby. Ik ammuseer me ook nog regelmatig kostelijk op de 11 meter band. Het ontbreken van de vermanende vingertjes is soms een verademing :mrgreen:
Toon Smulders schreef:Nu ook de hele 2 meter met alle modes, 10, 20 meter 70 cm,... wow.
Vergeet de 40 meter niet, ook een leuke band ( helaas vallen een paar digimodes net buiten het D bandsegment van 7.050 Mhz - 7.100 Mhz)
Toon Smulders schreef:Ben ik weer.

Ik dacht even die machtiging uit te printen,..
Mooi ingelogd via mijn DigiD, helaas was die niet bekend bij het AT.
Akkerdjie,... ben ik dan al zo oud??..
Als je inlogt met je DigiD bij het AT en krijgt de melding dat je niet bekend bent betekent dat alleen dat je nog in het begin van het "goekeuringstraject" zit. Zo gauw je registratie verwerkt is krijg je een persoonlijke pagina te zien na het inloggen. Als je op het kolen zit :mrgreen: gewoon elke dag even inloggen.

73, John
Wie spelfouten vind mag ze houden.

Gebruikersavatar
PA3OZB
Berichten: 173
Lid geworden op: 12 jul 2009, 15:01
Roepletters: PA3OZB
Locatie: Linschoten

Re: Weer terug.

#8 Bericht door PA3OZB »

Welkom terug, je hebt inderdaad een hele nieuwe wereld te ontdekken. Veel plezier met de ontdekkingsreis ;-)
Best '73 John PA3OZB / F4VSZ

PDØDFM

Re: Weer terug.

#9 Bericht door PDØDFM »

Yippiee,..

Vandaag bericht gekregen van het AT,.. mijn oude eerste roepletters zijn weer actief, PDØDFM.
Daar ben ik dus superblij mee, ik heb maar een bescheiden shack, maar ik kan weer de freq's op, echt super. :D

Toon pd0dfm
Berichten: 123
Lid geworden op: 08 dec 2016, 19:12
Roepletters: pd0dfm

Re: Weer terug.

#10 Bericht door Toon pd0dfm »

Hey hallo.

Ik had als eerste mijn naam gebruikt, omdat ik nog niet wist of mijn oude roepletters weer actief kon worden gemaakt.
Ik kreeg van het AT een bevestiging dat de roepletters PDØDFM weer zouden worden geactiveerd.
Dus op dit forum mijn gebruikersnaam aangepast.
Maar helaas en erg jammer,.. ik kon niet meer inloggen.
De beheerder een berichtje gestuurd, maar helaas niks mogen vernemen.
Dus dan maar een nieuw account aangemaakt, dat werkte sneller.
Eind komende week heb ik mijn papieren binnen en kan ik weer op bescheiden vorm de 2 meter op en op de repeater NOS.
Ik moet wel even eerlijk bekennen,.. ik heb me schuldig gemaakt aan piraterij,...
Met het bericht van het AT dacht ik dat ik me weer op de freq's kon begeven, maar ik moet wachten tot ik mijn papiertje weer in huis heb.
Sorry,... dat wist ik niet en is me ook niet verteld.
Geeft niks, na meer als 30 jaar niet op de band gezeten te hebben, die week wachten is dan ook niks.
Ik wacht netjes af tot ik mijn papiertje binnen heb.
Met vallen en opstaan kom je er ook, het duurt alleen wat langer.

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: Weer terug.

#11 Bericht door PF9ZX »

Als je wel kunt inloggen op de website van het AT, waar je jouw gegevens kan zien, kun je hett gewoon even uitprinten. Is hetzelfde.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Weer terug.

#12 Bericht door PE2AAB »

Jep precies Toon,

Op de website inloggen en de PDF uitprinten. Die is rechtsgeldig.

Vanavond nog QRV?

Veel plezier!!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PDØDFM

Re: Weer terug.

#13 Bericht door PDØDFM »

Okee,.. thanks.

Ga ik meteen doen. :D
Heb alleen niet zo'n uitgebreide shack, een porto van Kenwood en een klein dingetje waarmee ik NOS open kan pieperen,..
Maar ik kan weer vooruit, en daar gaat het om.

Greetzz,.. PDØDFM. roepnaam Toon.

PDØDFM

Re: Weer terug.

#14 Bericht door PDØDFM »

Hey hallo, ik heb even gekeken, en jawel hoor. :D
Keurig netjes kon ik mijn licentie uitprinten.
Maar QRV zal ik vanavond niet meer zijn.
Mijn kleinzoon ligt te slapen op de kamer ernaast.

Greetzz,,.. Toon.

Plaats reactie