Hallo iedereen!

Hier kun je wat over jezelf vertellen als je nieuw bent.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Daniel00
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 apr 2016, 16:49
Roepletters: ON4CHG
Locatie: Heusden Zolder Limburg belgie

Hallo iedereen!

#1 Bericht door Daniel00 »

Hallo iedereen. Even voorstellen: Ik ben Daniël, 53 jaar en radioamateur sinds 1993. Mijn huidige call is ON4CHG. Een 10-tal jaar geleden werd ik verkozen tot CM (clubmanager) van ATO, wat staat voor Amateurs van Tienen (Vlaams Brabant) en Omgeving. Een 4-tal jaar geleden ben ik verhuisd naar provincie Limburg en uiteindelijk na renovatiewerken is de shack afgewerkt...pfff...
Momenteel gebruikte apparatuur is HF Kenwood TS450SAT en Kenwood TS50. Beide op een Cushcraft multiband vertical antenne van 1980(!) volledig gerestaureerd weliswaar. Beide toestellen sturen zowat 100w naar de antenne. Voor VHF staat er een Alinco DR-112 echter met nog geen behoorlijke antenne achter... Dat wordt een werkje voor dit jaar!
Bij deze wil ik nog meegeven dat de TS450SAT dra zal vervangen worden door een Icom IC-7300, waar ik nu al naar uitkijk :D :mrgreen:
Bezoek onze club zeker eens op http://www.ato.uba.be/
Best 73!

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Hallo iedereen!

#2 Bericht door PE2AAB »

Welkom hier!

De 7300 is een mooie radio. Al heel wat berichten over te lezen op dit forum.

Veel plezier!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD1ELZ
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 dec 2015, 12:07

Re: Hallo iedereen!

#3 Bericht door PD1ELZ »

Welkom hier op het forum!

Altijd veel te lezen hier.

Wel toevallig, ik wilde dezelfde weg bewandelen.
Ik heb ook een TS450 en ben heel veel aan het lezen over de Icom 7300.
Mooie set en de beoordeling van de specs want daar gaat het zijn over het algemeen goed te noemen als je de prijs/kwaliteit verhouding in het oog houdt.

Veel plezier met de hobby.

73 eric PD1ELZ

Daniel00
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 apr 2016, 16:49
Roepletters: ON4CHG
Locatie: Heusden Zolder Limburg belgie

Re: Hallo iedereen!

#4 Bericht door Daniel00 »

Ben ondertussen razend benieuwd naar de Icom IC-7300. Volgende week zou de rig (normaal gezien...maar das het magische woord) in voorraad zijn. Ik hou jullie op de hoogte.... :) :)

Daniel00
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 apr 2016, 16:49
Roepletters: ON4CHG
Locatie: Heusden Zolder Limburg belgie

Re: Hallo iedereen!

#5 Bericht door Daniel00 »

Na enkele maanden te werken met de Icom IC-7300 moet ik zeggen dat het een uitstekende keuze geweest is om dit toestel aan te schaffen. Dit is werkelijk een transceiver om U tegen te zeggen. Het gebruiksgemak; de filtering, de ontvanger... noem maar op. Deze rig gaat me nog jaren lang Qso-fun opleveren. Ondertussen zijn er een 50-tal QSO's gelogd en om eerlijk te zijn: met zn 100w output in een multiband vertical hoeft hij zeker niet onder te doen in de pile-ups.
Best 73 aan allen.
ON4CHG Daniël

Plaats reactie