md-380 geen geluid bij ontvangst

Alles over zend(ontvang)ers en toebehoren.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
KingsWood
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 mei 2014, 00:15
Locatie: Koningsbosch

Re: md-380 geen geluid bij ontvangst

#16 Bericht door KingsWood »

PA0RAB schreef:OM's en meelezers,

Klinkt vriendelijk toch ? onderliggend havenarbeidersdialect anders ! Geen verschil tussen Ajax en Feyenoord
Gaat toch tegen me zelf in dus 73 de Ruud PA0........ zie links boven
Toch wel verschil hoor Amsterdam tegen Rotterdam :lol:

Sorry kon het niet laten. :D
Als je niet op tijd bent...ben je te vroeg of te laat . <Johan Cruijff>


73 Jean

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: md-380 geen geluid bij ontvangst

#17 Bericht door elsinga »

PA0RAB schreef: Bovenaan eigen balk verdorie ik zie het weer helder Geen hulp bij illegale praktijken rode tekst Robert Elsinga dus modurator of eigenaar blauw betekenis...?
Nieuwsgierige Knullen en een Aagje klikken dat aan
Als je last hebt van nekharen en/of soortgelijke waarschuwingsantennes natuurlijk niet
Of Robert in die tekst ook de ontsnappingsmogelijkheid heeft genoemd bij geen call gebruik heb ik nu niet gecontroleerd De regel wordt wel helaas regelmatig genoemd Of Robert noemt de mogelijkheid We kennen hem dus wel
Ik heb de "ontsnappingsmogelijkheid maar even in het globale bericht (wat dus bovenaan *elk* forumdeel staat) toegevoegd. Samenvatting: wil je je call niet openbaar noemen bij dit soort vragen, dan even PB naar een moderator en wij kunnen dan bij dit soort vragen melden dat de moderatoren en/of beheerders de call wel kennen. Scheelt dit soort discussies. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: md-380 geen geluid bij ontvangst

#18 Bericht door PA2OLD »

pa1bvm schreef:ik weet niet eens wat een TYT Md-380 is ...
dus ik kan geen antwoord geven ..
Een DMR porto: Tytera MD-380 UHF 5Watt DMR Portofoon, http://www.rys.nl/Tytera-MD-380
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: md-380 geen geluid bij ontvangst

#19 Bericht door PA2LAD »

elsinga schreef:Ik heb de "ontsnappingsmogelijkheid maar even in het globale bericht (wat dus bovenaan *elk* forumdeel staat) toegevoegd. Samenvatting: wil je je call niet openbaar noemen bij dit soort vragen, dan even PB naar een moderator en wij kunnen dan bij dit soort vragen melden dat de moderatoren en/of beheerders de call wel kennen. Scheelt dit soort discussies. ;)
Nee, dan ben je te laat en al 3 pagina`s verder voor we weten dat het "goed volk" is. Iemand die vragen over een zender stelt dient gewoon duidelijk te maken dat hij over de juiste papieren beschikt. Anders net als op de repeaters: helemaal negeren.

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: md-380 geen geluid bij ontvangst

#20 Bericht door PA1 »

elsinga schreef:Scheelt dit soort discussies. ;)
Het zijn altijd dezelfden die over de call beginnen te zeuren... daardoor verliest een mogelijk interessant topic meteen zijn waarde en schaadt daarmee ook het hele forum.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: md-380 geen geluid bij ontvangst

#21 Bericht door PA0RAB »

PA1
graag een nadere verklaring van je stelling dat het altijd dezelfden zijn die zeuren over het niet noemen van roepletters o.i.d.
Besef het volgende
We hebben op het forum een gebruikscode. enz

Dag hechtenis want op een eindbuis van een illegale MG zender was m'n call gekrast.
klopt want ik had een PA ( public adres ) versterker verkocht aan een voetbalclub en die had weer doorverkocht
Toon maar aan

Weer een middag verhoord schending staatsgeheim.
Na een storing in lichtnet en uitval van nooddienst verbindingen en hulp daarbij bedankje en enz
Een officier zei dat er geen vertrouwelijke berichten gelekt zijn door de toenmalige scramble.
De opmerking ."Wilt u weten hoe het werkt en waar die descrambers te koop zijn?" leidde tot hechtenis en verhoor

Bij de opkomst der wadloperij werd van de kennis van het Wad stromingen en dergelijke graag gebruikt bij dijkbewaking en helaas ook lijken zoeken.
De omstandigheden dat je dan het Wad opgaat zijn levensbedreigend
Maar ja familie rust enz dus je gaat.
Verbinding met de wal is dus echt van levensbelang denk maar aan onderkoeling
Als er dan iemand het in zijn kop haalt om je OP TE VROLIJKEN met muziek en geile moppen Piep je wel anders

Ja ik ben tegen illegaal gebruik en hulp daarbij
Ik het het aan den lijve ondervonden wat de gevolgen zijn
Dus ik wacht op nadere gegevens zodat kennis gedeeld kan worden
Er wordt gesproken over een vast patroon e.d. Lees zelf eens heel goed en herken De niet call oid noemer krijgt de kans zich bekend te maken en /of het hoe en waarom ed
Te vaak zijn de vragen behorend tot de basiskennis Ook in dit topic
Maar je niet bekend maken en uiteindelijk schimpen.
Wat "zegt"dan die havenwerker ?
Wel eens een kraanmachinist horen vloeken omdat iemand op zijn leidkanaal galt zodat ie z'n aanwijsmaat in het ruim niet hoort Besef het gewicht aan het haakje en het blind kunnen vertrouwen op de aanwijzingen als je niets ziet
73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
PD0JSB
Berichten: 400
Lid geworden op: 11 jun 2011, 09:52
Roepletters: PD0JSB
Locatie: Breda

Re: md-380 geen geluid bij ontvangst

#22 Bericht door PD0JSB »

Duidelijk waardig verhaal Ruud, begrijpbare situaties die boekdelen spreken !
Icom 7600. Yaesu FT817, Yaesu FT847, Yaesu vr6,Diamond x50n,, hyendfed 10-(15)-20-40-80

ik soldeer beter dan ik schrijf !

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: md-380 geen geluid bij ontvangst

#23 Bericht door PA1 »

Met alle respect, dat van de gebruikscode snap ik maar moet men daar nou steeds op reageren als iemand een vraag stelt? Laat dat aan de mods over, daar zijn ze voor. Zo blijft een topic leesbaar in plaats van dat het na 4 replies al weer over de call gaat zoals in dit topic. Ik ben heus geen agent maar ik vind het zonde dat een interessant topic steeds op deze manier eindigt. Ik snap jou ook wel hoor, een forum voor EN DOOR zendamateurs :D
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: md-380 geen geluid bij ontvangst

#24 Bericht door elsinga »

Laten we afspreken dat 1 opmerking met de vraag naar een call wel genoeg is per draadje... Of een mod die nou maakt of een gebruiker. Liefst met verwijzing naar het globale sticky topic bovenaan elk forumdeel. Doe er dan even een klik op het meldingsicoontje (Afbeelding) bij voor ons en alles komt goed. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: md-380 geen geluid bij ontvangst

#25 Bericht door PA0RAB »

OM's en meelezers
Het heeft weinig zin om een mand van de visboer over iemand te storten .
Kost weleens moeite Ieder mens heeft zijn waarde en zo wens ik ook een mens te behandelen.

Robert ik meen de vraag gemeld te hebben ,maar tussen melden en reactie zal altijd een tijdspanne zijn waarin.... enz.

PD0JSB bedankt voor je reactie

PA1 Dat het stukje techniek achter het wegdrukken van ruis en audio doorlaten interessant is ben ik met je eens. In het onderhavige geval ligt het hier even anders Deze discussie starten resp beantwoording der vraag geeft de mogelijkheid een stuk ontvangsttechniek en basiskennis te verspreiden . .
Wie hebben er belang bij gesleuteld berichtenverkeer ?
Je verspreidt de kennis om gesleutelde communicatie mogelijk te maken dan wel te ontvangen.
Ik ben ook hier kritisch
We hebben als luister- en/of zendamateur de mogelijkheid om berichten van derden te ontvangen
.Er kennis van te dragen.
.Art 14 der Post en telegraafwet en alle veranderingen zijn nog steeds geldig Nu denk ik art 9.
Ik heb er menigmaal mijn handtekening onder gezet(geheimhoudingsplicht)
Je merkt al met al discussiestof zat
Je zit zo bij de privacywetgeving
73 de Ruud PA0RAB

Plaats reactie