ingetrokken calls per 26 jul 2016

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#16 Bericht door PA3BAS »

Waarom werd dat zo gedaan Juul? Weet je dat? Het komt zachtgezegd een beetje idioot over van de overheid.
Laatst gewijzigd door PA3BAS op 31 jul 2016, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PA2REH
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 nov 2009, 18:08
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#17 Bericht door PA2REH »

PE2CH schreef:
PA3OZB schreef:
PE2CH schreef:Geen rekening ontvangen is niet hetzelfde als niet hoeven te betalen. De betalingsverplichting blijft gewoon bestaan.
Voor zover mij bekend is het -nog- niet mogelijk om de jaarlijkse vergoeding te betalen middels automatische incasso.
Bij de amateurverenigingen is dat ook -nog- niet mogelijk.
Bij de VERON kan het automatisch......
Ik was dit jaar vergeten het lidmaatschapgeld tijdig te betalen aan de VERON :oops:
Dus vroeg ik of het mogelijk was om het voor de volgende jaren automatisch te laten afschrijven, ik kreeg daarop als antwoord dat dit niet mogelijk is.
Vreemd want ik betaal wel met een incasso. Op tijd en wat jou nu is overkomen (vergeten te betalen) is ook voorbij.
best 73 de Eric - pa 2 reh
========================
Licensed since 1976 - CW operator
Member/operator PI4CC
Projectgroup PG.540
QRZ page: PA2REH

========================
"There are no strangers in Amateur Radio, just friends you haven't met."

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#18 Bericht door Juul - PE0GJG »

machtiging 1980kl.jpg
PA3BAS schreef:Waarom werd dat zo gedaan Juul? Weet je dat? Het komt zachtgezegd een beetje idioot over van de overheid.

Oh, Bas, moet ik weer even natrekken.
Ik dacht dat het iets te maken had met "veranderde wetgeving". Maar nu put ik uit m'n geheugen.
Ik zal in de papieren duiken…….

In 1980 deden ze dat trouwens ook al.
Kijk maar. ( hierboven dus )
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#19 Bericht door PA0ETE »

Klopt, nieuwe regelgeving. Dat is in 1981 of 1982 ook een keer op vergelijkbare wijze gebeurd. Alle amateurs kregen zo'n document.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#20 Bericht door Juul - PE0GJG »

PA0ETE schreef:Klopt, nieuwe regelgeving. Dat is in 1981 of 1982 ook een keer op vergelijkbare wijze gebeurd. Alle amateurs kregen zo'n document.

Hoi John,
Da's juist, dus 1980 en 1986 zoals ik hierboven liet zien.

In 2008 ging het weer allemaal anders…………..pffffffffffffffffff
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#21 Bericht door PE1PQX »

PE2CH schreef: Tot boosheid van enkele amateurs in mijn omgeving wiens callsign op genoemde lijst staat. Zij beweren nergens vanaf te weten.
Hebben ook geen brief ontvangen waarin staat dat hun roepletters zijn ingetrokken.
Dan zal het me niet verbazen dat ze ooit eens zijn verhuisd en nooit de adres gegevens laten wijzigen bij AT. Iets wat je ook regelmatig tegenkomt bij verenigingen.
In de drukte vergeet je zoiets wel eens en omdat AT en verenigingen niet 'bekend' zijn bij de verhuisservice van PostNL (AT misschien wel, maar PostNL kent de call van de verhuisde niet en weet niet van welke vereniging hij/zij lid is)
Laatst gewijzigd door PE1PQX op 31 jul 2016, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#22 Bericht door Randy »

PE1PQX schreef:
PE2CH schreef: Tot boosheid van enkele amateurs in mijn omgeving wiens callsign op genoemde lijst staat. Zij beweren nergens vanaf te weten.
Hebben ook geen brief ontvangen waarin staat dat hun roepletters zijn ingetrokken.
Dan zal het me niet verbazen dat ze ooit eens zijn verhuisd en nooit de adres gegevens laten wijzigen bij AT. Iets wat je ook regelmatig tegenkomt bij verenigingen..
Je kunt je vestigingsadres niet wijzigen bij AT. Dit staat gekoppeld aan de GBA. Dat wil overigens niet zeggen dat dat goed gaat. Twee voorgaande verhuizingen van mij in het verleden waren ook niet verwerkt. Pas na jaren kwam ik hier achter. Dat was ook nog in de tijd dat er betaald moest worden (en meer dan de 31 euro nu). Een belletje loste zaken snel op.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#23 Bericht door PE1PQX »

Randy schreef: Je kunt je vestigingsadres niet wijzigen bij AT. Dit staat gekoppeld aan de GBA.
Is dat wel zo?? Zou best kunnen hoor, maar durf het niet met volle overtuiging te beweren....
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1477
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#24 Bericht door pa3met »

PE1PQX schreef:
Randy schreef: Je kunt je vestigingsadres niet wijzigen bij AT. Dit staat gekoppeld aan de GBA.
Is dat wel zo?? Zou best kunnen hoor, maar durf het niet met volle overtuiging te beweren....
de overheid hangt aan het GBA en wat Randy zegt... als het GBA niet klopt ... dan is het een puntje.

Ik heb wel eens een deurwaarder op de stoep gehad vanwege voorgaande bewonders. Hadden zich niet uitgeschreven.
Mara wees gerust. ze kijken in het GBA.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

-Verwijderd account

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#25 Bericht door -Verwijderd account »

PA2REH schreef:
PE2CH schreef:
PA3OZB schreef:Bij de VERON kan het automatisch......
Ik was dit jaar vergeten het lidmaatschapgeld tijdig te betalen aan de VERON :oops:
Dus vroeg ik of het mogelijk was om het voor de volgende jaren automatisch te laten afschrijven, ik kreeg daarop als antwoord dat dit niet mogelijk is.
Vreemd want ik betaal wel met een incasso. Op tijd en wat jou nu is overkomen (vergeten te betalen) is ook voorbij.
Naar aanleiding van deze posting ontving ik een email waarin staat te lezen dat het nu geregeld is :)
Kijk, de VERON leest mee en reageert indien dat nodig is. Top!

pa9tv
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:03
Roepletters: PA9TV

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#26 Bericht door pa9tv »


Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#27 Bericht door PE1PQX »

Moraal is dus: als je niet betaalt, wordt het alleen maar duurder.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#28 Bericht door Randy »

PE1PQX schreef:Moraal is dus: als je niet betaalt, wordt het alleen maar duurder.
Duurder voor de mensen die wél betalen, want uiteindelijk gaan alle kosten op een hoop en wordt op basis daarvan het budget voor volgend jaar begroot. Wij zendamateurs hebben zoveel geluk dat 'onze' kosten samen op één hoop met de maritieme gebruikers komen voordat er een deeltal voor de begroting uit rolt...

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#29 Bericht door PE1PQX »

Ik bedoelde dat er herinneringskosten en uiteindelijk bij verdere uitblijven van betaling ook nog de deurwaarder betaald moet worden.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

pa9tv
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:03
Roepletters: PA9TV

Re: ingetrokken calls per 26 jul 2016

#30 Bericht door pa9tv »


Plaats reactie