Monacor FSI-30

Alles wat te maken heeft met meetapparatuur en ander gereedschap.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Darky
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jul 2016, 11:44

Monacor FSI-30

#1 Bericht door Darky »

Hallo ,

Heb een watt power meter van Monacor.
Probleem is dat ik m met 4watt insturen niet op de SET krijg.
met 30 watt Wel.
Is dat eventueel af te regelen/aan te passen?
Bijlagen
$_72.jpg
$_72.jpg (18.47 KiB) 8698 keer bekeken

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Monacor FSI-30

#2 Bericht door PA0RAB »

Darky,
Het gebruik van een Nicknaam .het vermogen en frequentie bereik doet illegaal gebruik vermoeden. Daarbij het ontbreken van de noodzakelijke kennis om zelf de eenvoudige wijziging aan te brengen.
Advies in deze
Zoek op het forum de naam Elsinga Robert. Geef in een PB aan wie je bent enz en vooral wat je ermee wil Dan is er wellicht wat mogelijk Nu zijn we medeplichtig aan
55 en 73 de Ruud PA0RAB

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Monacor FSI-30

#3 Bericht door PE2AAB »

Of stel je vraag op het 27mc forum. Daar hebben ze wellicht ook meer ervaring met deze meter
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
pa0sjm
Berichten: 513
Lid geworden op: 09 aug 2008, 19:29
Roepletters: pa0sjm
Locatie: Edam

Re: Monacor FSI-30

#4 Bericht door pa0sjm »

Darky schreef:Hallo ,

Heb een watt power meter van Monacor.
Probleem is dat ik m met 4watt insturen niet op de SET krijg.
met 30 watt Wel.
Is dat eventueel af te regelen/aan te passen?
Hangt ook van de frequentie af waar je deze gebruikt. Zo zal een meter voor VHF niet zo geweldig werken op hf . En andersom ook niet denk ik .
Ieder meent zijn uil een valk te zijn .
FT757GX, TS700, Condor 16, Condor 46 en Tuners home-made (S-match en Mc Coy).

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Monacor FSI-30

#5 Bericht door andre »

Oftewel, bij gebruik van deze power-swr meter beneden de 30MHz zal die met een input van 4Watt goed moeten functioneren, daarboven in het geheel niet.
Trouwens, heb hier nog een ouder broertje staan, de FSI-4 van Monacor.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Monacor FSI-30

#6 Bericht door Thijzer »

Beetje flauw om een nieuwkomer direct in de illegale hoek weg te zetten. Ik gebruik ook een nickname, hoewel al vanaf 1996 gelicenceerd. En die meter komt me inderdaad bekend voor vanuit het vroege 4W 27mc tijdperk, maar dat is volgens mij verre van illegaal. Sterker nog, hij wil de meter gaan gebruiken in het 4W bereik en heeft gemerkt dat hij met meer vermogen wel van de plaats komt.

Kijk, dat je een forum een beetje schoon wilt houden en vrij van allerlei radiopiraterij of andere ongein, dat is prima. Maar ga een nieuwkomer dan niet meteen de nek omdraaien maar vraag eens door en probeer zo iemand z'n hobby niet af te nemen. Maar dat doe je op deze manier dus wel, beetje jammer.

Daarnaast vind ik een vraag over een 27mc onderwerp prima op dit forum passen, zeker in dit geval waar het gaat om universele kennis van hoogfrequent techniek, niet specifiek en uitsluitend voor 27mc. Volgens mij is 3/4 van de zendamateurs afkomstig uit de 27mc-hobby, dus je doet ze tekort door dit verhaal naar het 27mc forum te verwijzen, laat staan de illegaliteit.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Monacor FSI-30

#7 Bericht door Bert_1 »

ach, de laatste keer dat hij inlogde was ook 22 juli dus ik denk dat hij er niet veel last van heeft ;)
Bert

Gebruikersavatar
Thijzer
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 feb 2011, 10:25

Re: Monacor FSI-30

#8 Bericht door Thijzer »

PE1KVL schreef:ach, de laatste keer dat hij inlogde was ook 22 juli dus ik denk dat hij er niet veel last van heeft ;)
Vind je het gek, hij wordt hier direct met de nek aangekeken. Dan zou ik me ook uit de voeten maken.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Monacor FSI-30

#9 Bericht door Bert_1 »

Dat is maar net hoe je het wilt lezen, hij krijgt best goedbedoelde antwoorden en als je ergens nieuw bent en iets komt raar over kun je altijd om opheldering vragen. Verder niet zo interessant want TS zal dit allemaal toch niet meer lezen en ik ben hier weer weg...

Bert
Bert

PD1JAP
Berichten: 199
Lid geworden op: 18 sep 2015, 20:26
Roepletters: PD1JAP
Locatie: JO30AV

Re: Monacor FSI-30

#10 Bericht door PD1JAP »

PA0RAB schreef:Daarbij het ontbreken van de noodzakelijke kennis om zelf de eenvoudige wijziging aan te brengen.
Belachelijk argument, als hij de noodzakelijk kennis zou hebben dan hoef hij toch niet te vragen ?
Vanwege de frequentie illegaal ? Volgens mij ligt de 27 Mhz. tussen de 3.5 Mhz. en de 30 Mhz. ook een ongeldig argument dus.

En ja, als hij geen zendamateur is heeft hij inderdaad een illegale handeling gedaan als 27 mc-er.. hij heeft, toen zijn legale 4 watt geen resultaat gaf, 0,2 sec gezonden met 30 watt om te testen. Foei foei.

Darky, je hebt een foutje gemaakt. Als 27 Mc gast kun je hier beter niks vragen want je bent direkt een boef sorry. Vraag liever op http://www.cbforum.nl daar krijg je vast antwoord. (zeer waarschijnlijk van dezelfde personen die hier zeuren of die hier meelezen)

Sjonge jonge...
Wie spelfouten vind mag ze houden.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Monacor FSI-30

#11 Bericht door andre »

Ik word de laatste tijd wat misselijk van mensen die blijkbaar overal op en aanmerkingen over denken te moeten maken, overal dus even zijn/haar plasje over willen doen. Inhoudelijk gaat het in die gevallen dus beslist nergens meer over. En inderdaad, hoe jaag je 'nieuwkomers' en argeloze vragenstellers zo snel mogelijk weer van dit forum af.

Als nu diegene die zich hiermee aangesproken voelen eerst eens even hun snavel houden, niet als bandpolitie te werk gaan en alleen inhoudelijk ingaan op de vraagsteller, en anders dus gewoon tot 10 tellen en afwachten. Als je zo graag als moderator te werk willen gaan, meldt je dan aan, dan mag je ook met rood schrijven.....

Er zijn legio forums waar je bijdrage onherroepelijk wordt verwijderd wanneer of-topic reacties worden neergekwakt.
Zou houd je je forum schoon, maar geeft ook beperkingen...enfin, denk eerst eens na voor je iemand ter recht gaat wijzen of doe dat dan via de moderator.
Laten we zeggen, wie de schoen past trekke deze aan.....
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Monacor FSI-30

#12 Bericht door pa1bvm »

ik ben het met Andre eens ..

en die SWR meter .. tja wie kent hem niet ..
Die zijn wel omtebouwen ...maar dat is niet echt eenvoudig

Plaats reactie