gebruik porto op 2m en 70cm in Hongarije en Polen

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
András

gebruik porto op 2m en 70cm in Hongarije en Polen

#1 Bericht door András »

Hallo allemaal,

is het toegestaan om tijdens mijn vakantie in Hongarije mijn porto (Yaesu FT50r) mee te nemen en daar als N amateur op de 2 meter en 70 cm te werken?? Zo ja, heb ik daar dan nog speciale papieren of een kopie van mijn licentie voor nodig? En weet iemand misschien ook hoe dat in Polen zit want daar zijn we ook nog een paar dagen.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

André PD9ZM

Gebruikersavatar
PA3DJS
Berichten: 2494
Lid geworden op: 04 mei 2014, 16:41
Roepletters: PA3DJS
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: gebruik porto op 2m en 70cm in Hongarije en Polen

#2 Bericht door PA3DJS »

Zowel Poland als Hungary staan vermeld in de CEPT novice overeenkomst (weer een voordeel van de EU?).

http://www.erodocdb.dk/docs/doc98/offic ... ec0506.pdf

Zorg dat je de meertalige Station License bij je hebt (dat is een A4 document). Als je die niet hebt, even contact op nemen met AT, dan krijg je hem gemaild (uit ervaring).

Stel je op de hoogte van de bandplannen en restricties van de landen die je gaat bezoeken (neem mee op papier, of op je computer met GSM module of soortgelijk apparaat), dan komt het wel goed.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: gebruik porto op 2m en 70cm in Hongarije en Polen

#3 Bericht door PE2AAB »

Duidelijke kaart met toegestane landen voor N te vinden op www.pc5e.nl

Tevens de mod gevraagd of je bericht kan worden verplaatst. In dit topic worden alleen forum gerelateerde berichten geplaatst.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: gebruik porto op 2m en 70cm in Hongarije en Polen

#4 Bericht door ----- »

Andre Erkelens schreef:Zorg dat je de meertalige Station License bij je hebt (dat is een A4 document). Als je die niet hebt, even contact op nemen met AT, dan krijg je hem gemaild
Inloggen op de site van het AT met je DigiD en je kan het zelf je "Radio Amateur Station Licence" downloaden en uitprinten.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: gebruik porto op 2m en 70cm in Hongarije en Polen

#5 Bericht door elsinga »

PE2AAB schreef:Duidelijke kaart met toegestane landen voor N te vinden op http://www.pc5e.nl

Tevens de mod gevraagd of je bericht kan worden verplaatst. In dit topic worden alleen forum gerelateerde berichten geplaatst.
Directe link: www.pc5e.nl/cept (aanvullingen en/of correcties nog steeds welkom ;) ). En bericht inderdaad maar even verplaatst, dank voor de melding!
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie