P5DX Noord Korea cancelled!

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

P5DX Noord Korea cancelled!

#1 Bericht door EA5JEX »

Een triest verhaal over mensen die elkaar niets gunnen:
https://n6pse.wordpress.com/2016/04/25/the-p5dx-story/

Kees

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: P5DX Noord Korea cancelled!

#2 Bericht door Juul - PE0GJG »

Kees,
Wel jammer, maar ja eigenlijk zat het er wel in met zo'n "grillig" regime.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
Laurens PD9X
Berichten: 1168
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:51
Roepletters: PD9X
Locatie: Langezwaag
Contacteer:

Re: P5DX Noord Korea cancelled!

#3 Bericht door Laurens PD9X »

Ongelofelijk wat een verhaal..

Erg jammer...

PA7N
Berichten: 67
Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:22
Roepletters: PA7N

Re: P5DX Noord Korea cancelled!

#4 Bericht door PA7N »

Wat een verhaal!

Maar eerlijk gezegd vind ik dat ze wel voor "elke prijs" hebben proberen door te zetten om het most wanted DXCC mogelijk te maken. Ze zijn onder te veel voorwaarden bezig geweest. Die geheimhoudingsplicht was natuurlijk onmogelijk als je een team moet samenstellen en allerlei fondsen moet zien te werven. En als er eenmaal een (zeer belangrijk) gerucht op internet komt is er geen houden meer aan.

Dat dat fondsenwerven misschien niet zo best ging zou kunnen komen door de grote onzekerheid van het slagen van het project met zo'n regime en alle voorwaarden. Je kunt ook als fonds je geld maar 1 keer uitgeven en dan kun je niet in elk avontuur stappen.

Ik heb het gevoel dat de initiatiefnemers kost wat het kost dit project voor elkaar wilde krijgen. Dat andere amateurs/organisaties niet voor elke prijs het most wanted DXCC wilde hebben kan ik mij goed voorstellen. De fout zit niet in het niet kunnen stilhouden van dit project door sommige amateurs maar in het akkoord gaan van de geheimhoudingsplicht voorwaarde.
73/72 PA7N, Erwin.
pa7n.nl

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: P5DX Noord Korea cancelled!

#5 Bericht door sottezero »

De schrijver, een Amerikaan, gaf duidelijk aan dat hij vindt dat Noord Korea geen blaam treft.
Waarom DPRK van vrijwel iederen hier de schuld krijgt is mij een raadsel, het klinkt alsof de Amerikaanse hersenspoeling wel erg hoog is op dit forum.

Hij vind duidelijk dat de schuld ligt bij mensen die hun bek niet dicht kunnen houden wanneer ze gevraagd wordt iets delecaats geheim te houden voor het grotere goed.
Het zou mij ook niets verbazen dat er mensen waren die onder het mom van 'ik geen sinterklaas, niemand geen sinterklaas' de boel opzettelijk gefrustreerd hebben.

Callsigns kapen en geruchten posten op vier DX sites is ook niet iets dat per ongeluk gebeurt.
Of krijgen de chinezen of koreanen hier ook schuld van bij jullie? :roll:

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: P5DX Noord Korea cancelled!

#6 Bericht door dxhunter »

Als ik het goed begrijp had de expeditie gewoon door kunnen gaan alleen zonder degene die er veel geld ingestoken had. Dat hij dan vervolgens besluit om alles af te blazen is zijn eigen beslissing. Het zal me alleen niets verbazen als het door deze wilde actie moeilijker is geworden om opnieuw iets van de grond te krijgen in P5. Ben wel benieuwd hoe groot de fee was die men moest betalen, want dat staat er dan weer niet bij...

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: P5DX Noord Korea cancelled!

#7 Bericht door Juul - PE0GJG »

sottezero schreef:De schrijver, een Amerikaan, gaf duidelijk aan dat hij vindt dat Noord Korea geen blaam treft.
Waarom DPRK van vrijwel iederen hier de schuld krijgt is mij een raadsel, het klinkt alsof de Amerikaanse hersenspoeling wel erg hoog is op dit forum.

Hij vind duidelijk dat de schuld ligt bij mensen die hun bek niet dicht kunnen houden wanneer ze gevraagd wordt iets delecaats geheim te houden voor het grotere goed.
Het zou mij ook niets verbazen dat er mensen waren die onder het mom van 'ik geen sinterklaas, niemand geen sinterklaas' de boel opzettelijk gefrustreerd hebben.

Callsigns kapen en geruchten posten op vier DX sites is ook niet iets dat per ongeluk gebeurt.
Of krijgen de chinezen of koreanen hier ook schuld van bij jullie? :roll:
"bij mensen die hun bek niet dicht kunnen houden"

Wat een taalgebruik weer zeg.
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: P5DX Noord Korea cancelled!

#8 Bericht door PA1WBU »

Hm, fraai verhaal. Maar je kunt je ook afvragen of je zo'n corrupte dictatuur zou moeten sponsoren met "substantial amounts of money" omwille van een dxcc-tje extra?

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: P5DX Noord Korea cancelled!

#9 Bericht door PF9ZX »

PA1WBU schreef:Hm, fraai verhaal. Maar je kunt je ook afvragen of je zo'n corrupte dictatuur zou moeten sponsoren met "substantial amounts of money" omwille van een dxcc-tje extra?
Helaas, misschien ten nadele van de onschuldige en goedwillende burgers aldaar, zeg ik dat een land als dit als niet bestaand beschouwd moet worden. In ieder opzicht.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: P5DX Noord Korea cancelled!

#10 Bericht door sottezero »

Een DXpeditie naar Orkney (Schotland), Sandwich Eilanden (Engeland) enz kostte ook allemaal 10.000 USD om er te mogen komen.
Een bedrag van 3000 USD is dan best schappelijk voor Noord Korea.

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: P5DX Noord Korea cancelled!

#11 Bericht door PA1WBU »

sottezero schreef:Een DXpeditie naar Orkney (Schotland), Sandwich Eilanden (Engeland) enz kostte ook allemaal 10.000 USD om er te mogen komen.
Een bedrag van 3000 USD is dan best schappelijk voor Noord Korea.
De Orkneys etc zijn echt geen dictaturen...

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: P5DX Noord Korea cancelled!

#12 Bericht door sottezero »

nee, maar de Orkneys en Sandwich eilanden liggen wel vlak bij de zuidpool.

Gebruikersavatar
on4ma
Berichten: 549
Lid geworden op: 01 nov 2008, 11:52
Roepletters: ON4MA
Locatie: Belgie
Contacteer:

Re: P5DX Noord Korea cancelled!

#13 Bericht door on4ma »

ARRL had deze allang moeten schrappen van de DXCC lijst... my 2cents

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: P5DX Noord Korea cancelled!

#14 Bericht door PA3EYC »

Waarom?
Gisteren had je ze gewoon kunnen werken. De call was waarschijnlijk nep. Maar dat is eigenlijk met alles wat "legaal" uit dat land komt.
p5cw.JPG
'73, Maarten -PA3EYC-

EA5JEX
Berichten: 1471
Lid geworden op: 14 nov 2007, 18:56
Roepletters: pa5cw
Locatie: Pedralba Valencia Spanje

Re: P5DX Noord Korea cancelled!

#15 Bericht door EA5JEX »

P5, NORTH KOREA Dom, 3Z9DX will be active as P5/3Z9DX end summer 2016. Dom has a license to
operate on 3 bands. He will concentrate on 20 meter using SSB with 100 watts using a multiband vertical from a
secured place in Pyongyang with two government supervisors over-looking 24/7.

Plaats reactie