pakketpostbedrijven betrouwbaar?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#31 Bericht door -Verwijderd account »

Alsnog goed gekomen.
Zojuist is het pakket onbeschadigd bij mij bezorgd, nadat ik door GLS was teruggebeld n.a.v. mijn opmerkingen op hun on-line contactformulier.

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#32 Bericht door pe1cmo »

Ik krijg regelmatig pakketten binnen, via diverse parcel bedrijven uit zowel binnen als buitenland.
Dat zijn er 200 a 300 op jaarbasis
Dat een pakket zoek raakt, kan me niet verheugen dat dit gebeurd. Soms een keer vertraging door de douane maar daar blijft het bij.

Zijn nu weer printen uit China onderweg, afgelopen maandag opgestuurd om te laten produceren en als het meezit morgen binnen. (anders maandag zoals op de verwachting te lezen is)

Je kan het wel mooi tracen (DHL)

Thursday, April 21, 2016 Location Time Piece
11 Departed Facility in HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 05:30 1 Piece
10 Processed at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 05:27 1 Piece
9 Clearance processing complete at HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 02:07 1 Piece
8 Arrived at Sort Facility HONG KONG - HONG KONG HONG KONG - HONG KONG 01:28 1 Piece
7 Clearance processing complete at SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 00:14 1 Piece
Wednesday, April 20, 2016 Location Time Piece
6 Customs status updated HONG KONG - HONG KONG 23:57
5 Clearance event SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 23:42 1 Piece
4 Departed Facility in SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 23:07 1 Piece
3 Processed at SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 23:02 1 Piece
2 Arrived at Sort Facility SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 22:25 1 Piece
1 Shipment picked up SHENZHEN - CHINA, PEOPLES REPUBLIC 18:53 1 Piece
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#33 Bericht door -Verwijderd account »

Kan er weer enkele nieuwe ervaringen aan toevoegen :)

Heb in de voorbije maanden een aantal artikelen in de USA besteld, dat was nog voordat Trump daar de baas werd.
In enkele gevallen kreeg ik bericht/verzoek om nog even invoerrechten, BTW enzo meer te betalen. Geen kinderachtige bedragen overigens. En de verpakkingen waren geopend geweest..
In een aantal andere gevallen gewoon hier bezorgd. Dus het wisseld nogal eens, blijkbaar.

Onlangs een paar toestellen verzonden naar PA0LMD middels pakketdienst van PostNL. Die heb ik verpakt volgens de aanwijzingen die PostNL op hun website heeft staan. En het moet gezegd, je hebt daar echt wat aan, het zijn duidelijke adviezen die gegeven worden.
En bericht gekregen dat eea in goede staat bij hem is aangekomen.

Gisterenmiddag een bestelling geplaatst bij de firma Rys. En vanmiddag, nog geen 24 uur later(!), stond de pakketbezorger hier aan de deur met mijn bestelling. Dat is echt zeer vlot te noemen en daar hebben beide bedrijven hun aandeel in. Maak ik zelden mee, zo vlot geleverd.

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#34 Bericht door jan58 »

Kan nog vlotter.
Voor 10 uur s avonds Laptop besteld.
S morgens om 9 uur afgeleverd>

Jan

-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#35 Bericht door -Verwijderd account »

Er is sprake van een toename in de hoeveelheid klachten betreffende pakketbezorging.
Vooral over PostNL wordt nogal vaak geklaagd. BRON

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#36 Bericht door PA0LMD »

PE2CH schreef:Er is sprake van een toename in de hoeveelheid klachten betreffende pakketbezorging.
Vooral over PostNL wordt nogal vaak geklaagd. BRON
Ik verstuur enkele honderden pakketten per jaar via PostNL en dit gaat probleemloos. Top dus !
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
Hans PE1KWH
Berichten: 281
Lid geworden op: 30 jul 2009, 19:32

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#37 Bericht door Hans PE1KWH »

Afgelopen zaterdag een pakket uit Wisconsin naar New Mexico laten versturen ( 1815 km ).
Werd zaterdag 11:35 's morgens opgehaald en is maandag 12:30 afgeleverd.....
Top job van USPS
Daar kan PostNL en de rest hier nog wat van leren !

Soms is het handig een vriend in de US op vakantie te hebben.....

PA3ECZ
Berichten: 682
Lid geworden op: 07 aug 2016, 11:08
Roepletters: PA3ECZ

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#38 Bericht door PA3ECZ »

PE2CH schreef:Daar ben ik weer :D
Als topicstarter van dit onderwerp.

Vorige week iets gekocht op 2e hands afd. zendamateur. Vanwege de grote afstand vanuit hier naar het hoge noorden liet ik het opsturen. Dat versturen zou vrijdagmiddag plaatsvinden middels TNT, aldus verkoper.
Nu blijkt dat het op maandag is verzonden middels GLS, met een bedrijf daar in die regio als verzender. Met het pakketnummer is e.e.a. te volgen.
Vandaag is GLS tevergeefs hier aan de deur geweest en ik heb na thuiskomst het bijhorende betaalnummer gebeld wat vermeld staat op het "niet-thuis-bericht". Kreeg te horen dat men meermalen tevergeefs hier geweest zou zijn, en om een lang verhaal kort te houden; voor mij geldt blijkbaar nu: zoek het maar zelf uit, wij komen niet meer.

Daar ben ik niet blij mee :(
Het hoge noorden valt wel mee, en dat is hier niet in Nederland, maar in Sweden, Noorwegen of Finland.

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#39 Bericht door PE9ZZ »

PA0LMD schreef:Ik verstuur enkele honderden pakketten per jaar via PostNL en dit gaat probleemloos. Top dus!
Nou, dan ben je spekkoper. Ik heb veel slechte ervaringen met Pestnl. Maar gelukkig ook wel goeie...

Tjerk, 9ZZ

DK1NL
Berichten: 346
Lid geworden op: 22 jan 2011, 17:19
Roepletters: DK1NL
Locatie: Selfkant - Tüddern (D)
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#40 Bericht door DK1NL »

De laatste tijd veel verzonden via DPD

https://www.pakkettenversturen.nl/nuver ... FirstStep/

Kost slechts €4,50 bij ophalen bij een ophaal- en afgiftepunt. Voor iemand als ik die net over de grens woont ideaal!
73 Marcel DK1NL
QRZ: https://www.qrz.com/db/DK1NL

-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#41 Bericht door -Verwijderd account »

Topic gevonden! :D
Vandaag blijkt de meest besproken pakketdienst een pakketje voor mij te hebben, maar helaas heb ik de bezorger gemist. Echter, geen briefje nietthuis achtergelaten en zonder dat kaartje kan je geen pakket ophalen bij het afhaalpunt. Op de track-en-trace-site zie ik dus dat de bezorger geweest is en dat het pakketje opgehaald kan worden bij het afhaalpunt. Zoals gezegd, ik krijg daar mijn pakketje niet mee omdat ik geen nietthuis kaartje kan tonen. Legitimatie heb ik uiteraard bij me, dat is vanzelfsprekend vind ik.
Wat nu?
De verzender heeft het pakketje aangetekend en verzekerd verzonden.

on4avt
Berichten: 1501
Lid geworden op: 12 jan 2011, 13:48

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#42 Bericht door on4avt »

Ik heb dat hier ook nog voorgehad. Geen briefje? De bezorger is gewoon niet geweest of kwam er niet door tijds gebrek. Probleem ja. Ik heb toen de firma opgebeld.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#43 Bericht door elsinga »

Ik nam dat briefje nooit mee, noemen van naam en adres was voldoende (plus legitimatie). Kon eventueel wel de app laten zien.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#44 Bericht door pc1mb »

Dat ja. Naam en code plus legitimatie is hier altijd voldoende. Nooit het echte briefje nodig gehad. Even opnieuw proberen als er iemand anders achter de balie staat ;)

Gebruikersavatar
PA1RLM
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 mar 2009, 13:29

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#45 Bericht door PA1RLM »

Ik denk dat de laatste regel van het bericht de reden is dat je het niet zonder briefje meekrijgt.

De verzender heeft het pakketje aangetekend en verzekerd verzonden.

Plaats reactie