pakketpostbedrijven betrouwbaar?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#16 Bericht door xxxx »

Compleet met Leo eens.
Wij versturen 1.000+ Pakketten per jaar en niet zonder reden alleen via PostNL.

Gr Jelle

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#17 Bericht door PE0AGO »

PA0LMD schreef:
PE0AGO schreef:PostNL is een oplichtersbende.
Onzinnige en ongekwalificeerde opmerking.
Ik verstuur al mijn reparaties per PostNL, met uitzondering van een sporadische vertraging in de aflevering gaat het prima.
Je gaat er wel anders over denken als er kostbare zendingen uit de USA bij hun zoekraken.

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#18 Bericht door PE1PQX »

Bij iedere pakket bezorger gaat er wel eens wat mis, het is en blijft mensenwerk.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#19 Bericht door Aeolus »

PE0AGO schreef: Je gaat er wel anders over denken als er kostbare zendingen uit de USA bij hun zoekraken.
Wat het belangrijkste punt is is dat je het een 'oplichtersbende' noemt, zonder dat te onderbouwen. Nadat er alsnog om onderbouwing gevraagd wordt, geef je aan er niet al te diep op in te willen gaan. Daarmee is je bijdrage in het topic volkomen zinloos. Kortom, als je dat soort dingen roept onderbouw ze, of roep dat soort dingen simpelweg niet.

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#20 Bericht door pe5t »

Bedrijven afrekenen op een enkele slechte ervaring doet me denken aan een oom die ooit eens iets had met een auto van merk X. Daarna kocht hij nooit meer merk X en bleef er zijn hele leven op afgeven.
Het draait allemaal om de individuele medewerkers van die bezorgdiensten. Lage lonen door moordende concurrentie trekt niet altijd even gemotiveerd personeel aan. Daar zullen al die bedrijven last van hebben.
Om verschillen in betrouwbaarheid te meten is een enkele slechte ervaring zeer onbetrouwbaar.

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#21 Bericht door PE0AGO »

Het gaat niet over één slechte ervaring maar een hele reeks.

Ga er niet te diep op in omdat er inmiddels wel een boek over te schrijven is, maanden lang brieven schrijven, telefoneren en emailen.

Het enige wat ze kunnen is je van het kastje naar de muur sturen, op simpele vragen weten ze geen antwoord te geven.

Dan zijn er lieden die vragen het te onderbouwen omdat het zinloos is zoals ik het meld.

Bij alleen de gedachte aan deze ervaringen word ik al woest ! Ruim 500 Euro naar de knoppen !

Bovendien gaat het om artikelen die nauwelijks te verkrijgen zijn, indien wel kosten ze duizenden Euro's.

-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#22 Bericht door -Verwijderd account »

Bij trosradar weten ze er ook over mee te praten LINK.
Weliswaar beetje gedateerd, maar het zal nadien niet veel beter erop geworden zijn...

En een pakketbezorger ging met z'n busje keren waar dat niet mocht: het resultaat.

Gebruikersavatar
XU7AIA
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2013, 06:56
Roepletters: PD0AJW
Locatie: Siem Reap, Cambodja

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#23 Bericht door XU7AIA »

Ik zwerf al een jaar of 12 door zo-Azië en al mijn post, brieven en pakketten, worden vanuit mijn postbus in NL doorgestuurd via PostNL en al die jaren is alles in een perfecte staat aangekomen.
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#24 Bericht door Aeolus »

PE0AGO schreef:Dan zijn er lieden die vragen het te onderbouwen omdat het zinloos is zoals ik het meld.
Is dat niet begrijpelijk dan? Het kan maarzo zijn dat je helemaal gelijkt hebt in je stelling, maar pas als je het onderbouwt gaan mensen er waarde aan hechten.

Als een nieuweling hier op het forum komt en vraagt wat voor tx hij moet kopen, en ik puur en alleen in dat topic zet : "Koop geen kenwood! Da's alleen maar rommel", dan ga ik ten eerste de halve forumcommunity over me heen krijgen die gaat roepen dat mijn uitspraak onzin is, en de vraagsteller heeft totaal niets aan mijn uitspraak. Als ik ipv zo'n oneliner duidelijk zou omschrijven welke problemen ik zoal al met kenwood ondervonden heb, dan heeft iemand er wel wat aan en weet ie wellicht waar hij op moet letten. Dat is ook de insteek van reageren op de meeste topics hier... het helpen van de topicstarter aan informatie. Niet het kwijt kunnen van je eigen frustraties.

Het forum is mooi om informatie te vergaren waar mensen wat aan hebben. Het uiten van informatie waar niemand iets aan heeft, daar hebben ze volgens mij social media voor uitgevonden :mrgreen:

Mijn kenwood-voorbeeld is overigens puur hypothetisch hoor, voor ik alsnog iedereen over me heen krijg ;)

-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#25 Bericht door -Verwijderd account »

Daar ben ik weer :D
Als topicstarter van dit onderwerp.

Vorige week iets gekocht op 2e hands afd. zendamateur. Vanwege de grote afstand vanuit hier naar het hoge noorden liet ik het opsturen. Dat versturen zou vrijdagmiddag plaatsvinden middels TNT, aldus verkoper.
Nu blijkt dat het op maandag is verzonden middels GLS, met een bedrijf daar in die regio als verzender. Met het pakketnummer is e.e.a. te volgen.
Vandaag is GLS tevergeefs hier aan de deur geweest en ik heb na thuiskomst het bijhorende betaalnummer gebeld wat vermeld staat op het "niet-thuis-bericht". Kreeg te horen dat men meermalen tevergeefs hier geweest zou zijn, en om een lang verhaal kort te houden; voor mij geldt blijkbaar nu: zoek het maar zelf uit, wij komen niet meer.

Daar ben ik niet blij mee :(

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#26 Bericht door PE1PQX »

Dreigen met aansprakelijk stellen als je de spullen uiterlijk vrijdag niet hebt? Misschien lopen ze dan vlotter.
Andere optie die ze bieden is ophalen in hun depot. Het beroerde hier in Emmen is dat ik dan naar Zwolle zou moeten.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#27 Bericht door jan58 »

Gls heeft toch in veel plaatsen een afhaal punt waar ze de spullen dumpen
als je niet thuis bent.
Vaak zijn dat supermarkten zoals spar attent enz.
Woon ook in een plaats waar gls ook zo n afhaal punt heeft.

Gr Jan

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#28 Bericht door elsinga »

Had je beter de HAM-Spirit Koeriersdienst kunnen vragen...

(ik woon in Friesland en werk in Den Haag)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#29 Bericht door -Verwijderd account »

elsinga schreef:Had je beter de HAM-Spirit Koeriersdienst kunnen vragen...
Dat zou waarschijnlijk vlotter geweest zijn, maar dan moet je het bestaan ervan wel weten.
En dan nog de vraag of de verkoper hieraan mee wil werken, al denk ik in dit geval van wel. Het is ook een zendamateur :)

-Verwijderd account

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#30 Bericht door -Verwijderd account »

jan58 schreef:Gls heeft toch in veel plaatsen een afhaal punt waar ze de spullen dumpen
als je niet thuis bent.
Mag hopen dat dumpen niet letterlijk gedaan wordt...

Heb nu opnieuw gekeken op de GLS-site en na invoeren van de gevraagde gegevens krijg ik nu de melding dat het pakket niet gevonden kan worden. Tot nu kreeg ik te zien waar het pakket zich bevond. Bij invoeren van de niet-thuis-code krijg ik de melding 'onbekend pakket'. :shock:

Heb nu gebruik gemaakt van hun contactformulier, afwachten of ik gewoon helder en duidelijk antwoord krijg zonder in discussie te stranden.

Plaats reactie