Beste lezers,
Ik heb hier een zelf gebouwde voeding gemaakt naar analogie van het beschreven type in Elektuur van December 1982.
Voeding op zich,vind ik een super ontwerp en werkt uitstekend (spanningsstabilisatie 100% ook bij 30A)
Origineel is deze voeding voorzien om de stroom en spanning af te lezen aan de hand van analoge indicatie meters.
Graag had ik voor het uitlezen van deze electrische grootheden digitale uitlezingen voorzien.
Ik kocht hiervoor 3 1/2 digit digital panel meters van het type PM129.
Probleem dat ik hiermee heb,is dat ik geen correcte uitlezing kan bekomen wanneer ik beiden units aansluit.
Ik heb ondertussen voor beide panel meters in het compartiment (behuizing) van de de 30A hoofdvoeding nog eens
2 extra voedingkjes gebouwd van 12VDC om deze beiden 3 1/2 digit modulen aldus apart te gaan voeden !!
Doch niets is minder waar en de ganse aanduiding blijkt niet te werken door invloed van beide metingen men dunkt.
- Heeft iemand soms een idee hoe ik dit probleem kan oplossen,eventueel door aankoop van andere digitale aanduiders
op een bepaald internet locatie (ik denk dat het met deze PM129 modules niet gaat lukken,zijn niet geschikt hiervoor )?
- Of is mijn origineel Elektuur design niet geschikt om met digitale panelmeters te gaan gebruiken, en of moet ik bepaalde componenten gaan aanpassen en of wijzigen wat hun opstelling betreft in dit schema ?
Ik heb specifiek voor de PM129 module gekozen omdat deze uitlezing in een mooi in te bouwen omkadering zit voor inbouw in het frontpaneel van de voeding: zie foto in bijlage.
Andere typen 3 1/2 digit panelmeters bevatten enkel maar 3 stuks 7 segment displays zonder omkadering !
In bijlage het voedingsschema en de specificaties van de PM129 digital panelmeters en een zicht op het frontpaneel.
Ik heb al allerlei kustgrepen gedaan waarbij meerdere van de panel meters gesneuveld zijn zonder resultaat ?
Ik zou het op prijs stellen moest iemand mij op de goede weg kunnen zetten met deze opzet.
Ik heb een vemoeden dat deze panel meters zich niet zo éénvoudig laten gebruiken in combinatie met ... (interactie bedrading,voedings spanningen enz enz ) ??
n4aef@telenet.be Alvast bedankt voor mogelijke reacties en 73's Jean ON4AEF.