Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

Alles wat betrekking heeft op ElektroMagnetische Compatibiliteit
Bericht
Auteur
PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#61 Bericht door PA1WBU »

pe1cmo schreef:Laten we het anders zeggen.

Het zit tussen de oortjes !!
nou niet bij iedereen.

Een blik op t wereldnieuws is voldoende tegenargument

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#62 Bericht door PA2OLD »

Ik begrijp best dat er heren zijn die, omdat er geen overtuigend bewijs is geleverd, denken dat het niet schadelijk is.
En dat er de zogenaamde "alu hoedjes" zijn echter, om nu iedereen die ligt bezorgt is, vooral wat de kinderen en kleinkinderen betreft en juist omdat er nog geen wetenschappelijk bewijs is, (dus ook niet dat het niet schadelijk is) ook maar voor gek of dom uit te maken gaat me echt te ver.

Overigens schreef ik dat mijn oren en daarom heen warm werden en dat kwam niet omdat de telefoon warm werd, dat is een ander soort warmte.

Ik ben dus niet tegen de moderne technieken, die gebruik ik volop (heb zelfs 2 wifi routers werkende waarvan een met meer vermogen als standaard en loop altijd met de smartphone rond), maar ik stop ook niet m'n kop in het zand.
Er werd vlak na de oorlog door de overheid in de VS ook aan het volk verteld dat straling van een atoombom nauwelijks schadelijk was en men voerde zelfs testen uit vlak bij woongebieden met enorme gevolgen, maar uiteindelijk bleek dat toch heel anders.
Zelfde geld voor asbest en wat dacht je van roken, dat was zelfs een tijdje gezond...

Daar tegenover waren er rond 1830 lieden die vertelde dat in een trein harder gaan dan 40 Km/h heel slecht was voor de gezondheid en er zijn vast veel meer voorbeelden.
We doen dingen en gebruiken technieken met een gecalculeerd risico en dat is volgens mij ook goed zo.
Maar wees a.u.b. toch waakzaam en dat geldt niet alleen voor wifi en het gebruik van de telefoon en maak bezorgde ouders (en opa's) niet gelijk uit voor gek...
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#63 Bericht door sottezero »

We leven nu eenmaal in een maatschappij die relatief zwaar gestoeld is op wetenschap.
En die wetenschap onderzoekt graag dingen in een bepaalde richting.
Een daarvan is bijvoorbeeld 'waar zit het geld'..
Onderzoekers onderzoeken graag maar willen hiervoor ook betaald worden.
In feite zorgt de maatschappij hierdoor dat alleen dingen onderzocht worden die voor mensen (lees=bedrijven) met veel geld interessant zijn.

Bedrijven hebben (nog) geen interesse in onderzoeken hoe hoogspanningsmasten, 11m/2m/70cm etc zendapparatuur, DECT telefoons, GSM's (G1/2G/3G/UMTS/LTE/LTE+), Wifi (2.4/5GHz) etc op de mens inwerken.

Je kunt best gelijk hebben dat het allemaal in een of andere vorm schadelijk is.
Maar als je de geschiedenis bekijkt, zie je ook dat zelfs dingen waarvan bewezen is dat het gevaarlijk of ongezond is toch gewoon gebruikt blijft worden en vaak ook gewoon toegestaan of zelfs in voorzien wordt.

# Roken = ongezond, bewezen, maar je kunt het nog steeds, 40 jaar nadat het is bewezen dodelijk te zijn, nog steeds elke hoek van de straat kopen.
En nog steeds zie je mensen bij de ingang van winkels, bedrijfspanden allemaal 'paffen' zodat je door een muur van rook naar binnen moet, over een stapel uitgestampte peuken en rochels.
Uit recent (vorig jaar december) onderzoek is gebleken dat mee-rokers 70% meer kans hebben op de schadelijke effecten dan rokers zelf, dus eigenlijk zijn rokers schadelijker voor derden dan voor henzelf.
Maar zojuist ben ik in een supermarkt geweest waar een hele muur vol hing met deze kankerstaafjes.

# Alcohol = afgelopen week bewezen NUL positive invloed op de gezondheid te hebben en dus alleen maar negatieve.. Toch is eigenlijk Zweden het enige land ter wereld waar de verkoop van alcoholische dranken beperkt wordt.
Over het algemeen wordt aangenomen dat ongeveer 18% van de verkeersdoden en 20% van de verkeersgewonden alchohol in het spel is.
In Nederland wordt vaak geen bloed afgenomen van bestuurders die een dodelijk ongeval hebben gehad, zeker niet als het een eenzijdig ongeval betreft, dus betrouwbare stats zijn er niet, desondanks is het testen van
alcohol onder betrokkenen van verkeersongevallen met letsel voor de politie een middel is om een verdachte te kunnen bestraffen. Het bijhouden van statistieken is voor de politie dus geen doel op zich, maar een bijproduct.
Hoewel het motto “Botsen is blazen” in principe geldt, worden vaak alleen bestuurders getest die verdacht worden van rijden onder invloed. Bij verdenking van alcohol gebruik zal bloed moeten worden afgenomen, in
dien er geen ademanalyse mogelijk is. Het uitvoeren van een bloedproef houdt in dat de opsporingsambtenaar veel tijd kwijt is. Wanneer de kans op vervolging zeer klein is, zal hij vaak vinden dat het niet de moeite loont.
Andere redenen waarom niet altijd een alcoholtest plaatsvindt zijn dat de politie niet altijd op tijd bij een ongeval ter plekke kan zijn om verdenking vast te stellen, of dat de vaststelling van verdenking niet mogelijk is.
Ook is het mogelijk dat in alle consternatie van het ongeval het afnemen van een ademtest vergeten wordt. Daarnaast speelt in sommige gevallen piëteit met het slachtoffer een rol. Dat het slachtoffer ernstig gewond is
beschouwt de politieman dan als voldoende straf. Dit is met name het geval bij langzaam verkeer, zoals fietsers en bromfietsers. Tenslotte brachten ook veranderingen in het registratieproces bij de politie met zich mee dat niet
alle alcoholongevallen als zodanig geregistreerd werden. Met de overgang naar Kenmerkenmelding Plus in 2013 wordt een alcohol proces-verbaal volgens de politie echter weer aan het ongevalsproces - verbaal gekoppeld
waardoor de registratie op dit punt zal verbeteren. Op basis van het bovenstaande kan geconcludeerd worden dat het zeer moeilijk zal zijn om de werkelijke aandelen alcoholongevallen te schatten aan de hand van de alcoholongevallen die de politie registreert, omdat de registratiegraad per type ongeval en per politieregio verschilt.

#chemische -alledaagse-stoffen.
In diverse alledaagse producten zitten stoffen die dodelijk zijn. In tandenpasten zit bijvoorbeeld SLS, het zorgt voor een mooi schuimend effect maar enkele miligrammen is dodelijk voor muizen EN mensen. Tandenpasta fabrikanten mogen het blijven gebruiken ook al is bewezen dat SLS dodelijk is omdat, ja, lach niet "tandenpasta is niet bedoeld om in te slikken"... Dus hoef je er niet mee rekening te houden dat 1 tube voldoende gif bevat om een woonwijk te vergiftigen.
Kassabonnetjes... de thermische laag die ervoor zorgt dat de letters zwart worden op kassabonnetjes, zijn kankerverwekkend. Erger nog, deze stof zit overal in. In verpakkingen van kartonnen, etc, en het effect is cumulatief. Dus elke aanraking van een bonnetje (supermarkt, benzinepomp etc) is 1 stap dichterbij kanker.

Anti aanbak pannen... Ook al woon je niet in de buurt van de fabriek in het zuid-westen van de Nederland waar je al 30 jaar teveel kankerverwekkend gas binnen hebt gekregen, polytetrafluoroethyleen, de stof waarvan antiaanbaklaag is gemaakt, geeft bij hoge temperaturen een kankerverwekkend gas af. Dus denk daar maar aan als je met je tefal wokpan aan de slag gaat...

BPA in drinkbekers...

Antibacteriele zepen.. ja.. het klinkt stom, maar je moet 'SCHOON' zijn, niet bacterie-vrij...

Dus zelfs als we erachter zijn dat het schadelijk is moeten we nog hard vechten...
Het probleem is echter dat de voordelen van bepaalde technologie op de korte termijn (het nu nu nu-denken) meer oplevert dan het besef dat over 10, 20 of 50 jaar deze acties pas hun tol beginnen te eisen..
D

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#64 Bericht door jan58 »

Idee,kunnen we niet beter opnoemen wat wel goed is.
Zijn we volgens mij sneller mee klaar. :lol:

Gr Jan

EMCees
Berichten: 411
Lid geworden op: 30 dec 2005, 19:46
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#65 Bericht door EMCees »

De kulmeter in deze discussie staat in de overbelastingszone.
Het is fysisch onmogelijk dat er met de energie-inhoud van de fotonen die ham -radio gebruikt (lees uitzendingen in de diverse amateur banden)
chemische veranderingen optreden in dna en andere moleculen.
Zie ook een tabelletje van wikipedia. https://en.wikipedia.org/wiki/File:Light_spectrum.svg
Als je ziet wat de energie inhoud is dan zal je een knap foton nodig hebben om chemische veranderingen te laten plaatsvinden en dus mogelijk kanker te laten veroorzaken.
Het magnetron effect is puur opwarming van stoffen door het absorberen van energie, dus koken. Hetgeen wat anders is dan chemische verandering door straling.

Vooralsnog is er geen wetenschappelijk bewijs (dus in een dubbele blind proef) dat er ziekten ten gevolge van EM velden optreden.

Zo werken dure placebo's beter dan goedkope..
Men moet iets de schuld geven van ziek worden dus doen we maar EM velden, of stoomtrein. Hee mijn koeien geven minder melk, komt door de stoomtrein...
Bewijs maar dat het niet zo is..

Gebruikersavatar
PA1EJO
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 feb 2016, 08:28
Roepletters: PA1EJO
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#66 Bericht door PA1EJO »

Het volgende experiment ooit gedaan: neem een BPW34 pin diode, een PN4117A fet en een LM358 opamp en maak er een gamma ray detector van zoals beschreven staat op http://www.vk2zay.net/article/265 Het was een beetje geklooi om echt alle EM storing uit de detector te weren. De plaatselijke loodgieter hielp me aan een stukje koperbuis waarom ik een afsluiter heb gesoldeerd, gaatje erin geboord, de pin diode met de fet ervoor. Stukje Alu folie erover en de achterkant van de detector ook met een koperen afsluitdop dicht gemaakt, coax kabel doorvoeren naar de opamps, mantel van de coax kabel niet vergeten te verbinden met de kooi van Faraday waar de pindiode zich in bevindt. Uiteindelijk komt de onvermijderlijke vraag of het ook werkt. Blijkbaar komt er een in de zoveel tijd een gamma deeltje langs in de gesperde diode die een gruwelijk klein stroomje doet ontstaan, de FET gaat open, en de opamps maken er een meetbaar signaal van.

Welnu, niets in het huis was radioactief totdat ik uiteindelijk wat uranium glazen in de antiek kast vond. Vroeger dacht men namelijk dat dit soort glas een heilzame werking had, als je het nu inlevert bij het milieupark zou men moord en brand schreeuwen omdat je met radioactief materiaal komt binnenlopen. Hou het lekker gewoon, want het is niet gevaarlijk. Bij de fabrikage heeft men een klein beetje Uranium in het glas verwerkt, straal het aan met een UV lamp of laser en het geeft de prachtigste kleuren. Dit is een bekende manier om aan te tonen of je met Uranium glas te maken hebt.

Alleen als ik mijn detector vlak tegen het glas aanhield zag je dat de pindiode het signaal oppikte. Dit is dan ook de enige manier om aan te tonen dat de schakeling werkte. Is het een stabiele detector, nee helaas blijkt er iets nogal te verlopen, misschien een of andere temperatuur afhankelijkheid met als gevolg dat de gamma ray detector weer in de grote doos met andere experimenten verdween om er de komende 10 jaar ook niet meer uit te komen. Je kunt er ook geld aan spenderen en voor 100 euro iets kopen bij http://www.teviso.com/en/shop.htm wat het wel goed doet, maar waarom zou je, ons huis is schoon voor zover ik kon aantonen.De hele leefomgeving hoort schoon te zijn, en je kunt het met betere detectoren zoals een photomultiplier met een geschikt kristal ervoor aantonen. Teveel gedoe voor de amateur, je hebt bovendien 2kv of zo nodig, geen zin in was mijn gevoel.

De les was dat je gamma straling kunt meten met een pin diode, het is een bekend verschijnsel, je kunt het ook met je camera op je mobiel meten omdat de CCD matrix uit soortgelijke diodes bestaan die getriggerd kunnen worden door gammastraling.Plak er een stuk alu voor, zoek een app die het zwarte beeldje analyseert of er witte puntjes oplichten, en je kunt er microsieverts/hr mee meten. Dit is verreweg de eenvoudigste manier om straling aan te tonen. Werkt leuk als je een paar uurtjes vliegt omdat op 10km hoogte de straling net iets hoger is dan op de grond. De atmosfeer beschermt ons, echt.

Wat is er nu kankerverwekkend? Nou, dezelfde gammastralen kunnen in theorie een DNA molecule doen ontsporen. Dat gebeurt al van nature en de kans dat het gebeurt neemt alleen maar toe als de intensiteit en de tijdsduur toenemen, uiteindelijk is de integraal van intensiteit keer tijdsduur van de blootstelling maatgevend. Cabine personeel op vliegtuigen ervaart beroepsmatig meer straling op omdat ze dagelijks op hoge hoogste hun werk moeten doen. Als de straling gevaarlijk was dan zou je het als eerste moeten merken bij piloten etc. Ik denk dat dit vrij goed bekend zou moeten zijn.

Voor zover ik weet is gammastraling een bekende manier waar electromagnetisme je DNA kan beschadigen. De vergelijking van Planck, E=h.f geeft aan dat de energie per foton evenredig toeneemt met de frequentie f. Als de energie hoog genoeg is dan kun je DNA beschadigen, maar onder een bepaald energie niveau lukt je dat niet. UV licht is zo'n beetje de ondergrens, en de afstand tussen UV en wifi en GSM frequenties die dan kanker zou moeten veroorzaken is dermate groot dat ik het verhaal verder niet geloof.

Iedereen die beweert dat electromagnetisme op lagere frequenties toch kanker zou moeten kunnen veroorzaken moet kunnen aantonen waarom dit het geval is. Het mechanisme waarom UV en hogere frequente straling gevaarlijk kan zijn voor de gezondheid is al een jaar of 80 bekend. Er zijn veel epidemologische gegevens, net als dat er voor GSM gebruik ook veel epidemologische gegevens moeten zijn. Als er een gevaar is dan kun je dit meten, het wordt bekend en we veranderen het.

Een eeuw geleden was er een fabriek in New Jersey waar dames met een kwastje de hele dag wijzerplaatjes liepen te verven. De verf bevatte radium en dat lichtte zo mooi op in het donker. Onder deze arbeiders kwamen er een aantal beroepsziektes voor, en dat kwam doordat je tijdens het verven af en toe likt aan de kwast. Het verhaal van de Radium Girls staat hier beschreven https://en.wikipedia.org/wiki/Radium_Girls

Door dit soort epidemilogisch onderzoek zijn we er door schade en schande achter gekomen wat gevaarlijk is voor de levensomgeving. Hetzelfde verhaal als voor de Radium Girls kennen we voor benzeen wat sinds de jaren 80 uit de levensomgeving geweerd wordt, maar ook bijvoorbeeld DDT, asbest en vele andere stoffen. Ook al begrijp je het mechanisme misschien niet direct, door epidemilogisch onderzoek kom je er vanzelf achter wat er gevaarlijk is. Hoeveel wifi en GSM gebruikers zijn er niet tegenwoordig, daar zou je dan toch ook moeten kunnen achterkomen lijkt me.
Zelden aanwezig op deze website vanwege de onzichtbare censuur
73 Ernst, PA1EJO

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#67 Bericht door pe1cmo »

En wat meet je als je voor een gibo muur staat ?? (muur van gips)
Als je meten gevoelig is, geeft die ook wat aan.

Een echte Radio Activiteitsmeter slaat er op uit, maar de straling is zo laag dat het geen gevaar kan. De omgevingsstraling in het Zwarte Woud en de Elzas is al hoger.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
PA1EJO
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 feb 2016, 08:28
Roepletters: PA1EJO
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#68 Bericht door PA1EJO »

pe1cmo schreef:En wat meet je als je voor een gibo muur staat ?? (muur van gips)
Als je meten gevoelig is, geeft die ook wat aan.

Een echte Radio Activiteitsmeter slaat er op uit, maar de straling is zo laag dat het geen gevaar kan. De omgevingsstraling in het Zwarte Woud en de Elzas is al hoger.
Ik heb al verschillende ontwerpen gemaakt, met een goedkope pindiode zonder scintilatie kristal ervoor lukt mij het niet de isotopen in beton of gips aan te tonen, ook met een geiger muller buis die ik ooit eens ergens heb opgetikt lukt het je niet overtuigend de straling van bv Strontium uit beton of gips aan te tonen. Daarvoor heb je een fotomultiplicatorbuis met een scintilatiekristal ervoor nodig. En dat is gezeur omdat je dan met 2kv een avalance effect moet aantonen. Ik ben er nooit aan toegekomen.
Zelden aanwezig op deze website vanwege de onzichtbare censuur
73 Ernst, PA1EJO

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#69 Bericht door pa1bvm »

er zijn wel een paar nare bijwerkingen van het radio amateurisme
- je gaat steeds meer aluminium op je dak zetten
- Je gaat er slecht van slapen omdat je zo nodig weer een extra DX-land wil werken
- Als je met andere radio-amateurs in gesprek raakt kunnen niet radioamateurs het niet meer volgen

toch ??

PA3CQN
Berichten: 789
Lid geworden op: 10 dec 2014, 21:59
Roepletters: PA3CQN
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#70 Bericht door PA3CQN »

EMCees schreef: Men moet iets de schuld geven van ziek worden dus doen we maar EM velden, of stoomtrein. Hee mijn koeien geven minder melk, komt door de stoomtrein...
Bewijs maar dat het niet zo is..
"kabouters bestaan en kunnen zich heel goed verstoppen"
"maar ik heb nog nooit een kabouter gezien"
"zie je wel!"

Het is een algemene tendens: ziek zijn is abnormaal geworden, en als je ziek wordt is dat vast iemands schuld.
Kijk je naar het voorkomen van hersentumoren dan is dat sinds de invoering van mobiele telefonie en WiFi niet toegenomen.
Helaas is de onzin die via internet verspreid wordt wel toegenomen. Het lijkt het alsof we richting middeleeuws bijgeloof afglijden.
Het allergekste is daarbij dat er wel degelijk nieuwe oorzaken voor (welvaarts)ziektes zijn, die wetenschappelijk onderbouwd kunnen worden, maar volkomen genegeerd worden.
Zo is de relatie diabetus/voeding/overgewicht/verhoogde mortaliteit nogal sterk. Je zou denken dat iedereen zich daar zorgen om moet maken, maar vergeet het maar: mensen maken zich drukker om vage verschijnselen zonder onderbouwing dan om reële gevaren. Het is natuurlijk ook makkelijker met het vingertje richting zendmast te wijzen dan 2 x per week hard te lopen en fatsoenlijk eten op tafel te zetten.
En wat te denken van het taboe dat lijkt te rusten op de relatie 'wonen naast de snelweg' en 'hart- en vaatziekten/longziekten'. De overheid lijkt dat totaal te negeren. ( en het publiek ook: op de bekende tentoonstelling 'Körperwelten' stond een stel pikzwarte longen. 'Kijk, rokerslongen' hoorde je dan. Tot op het bordje bleek te staan: van iemand die nooit gerookt had maar naast de snelweg woonde! )

Dus we mekkeren en winden ons op over niet bewezen ingebeelde risico's en wenden het hoofd af bij de echte risico's. Internet lijkt ons eerder dommer te maken dan slimmer ..
_______________________________________________
Na jaren afwezig toch maar weer eens rondkijken.
UV-B5, RTL stick, SDRPlay2, miniwhip, magloop, X300
http://www.pa3cqn.nl
_______________________________________________

sottezero
Berichten: 814
Lid geworden op: 17 nov 2015, 18:33

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#71 Bericht door sottezero »

Nou, ik denk dat straling zelfs een helende werking kan hebben... Alles in de natuur kan gebruikt worden om de ene kant op te sturen en de andere kant.
Net zoals dat gif van kikkers, slangen, spinnen gebruikt kan worden voor hartmedicijnen, bloedverdunners, viagra achtige toestanden, zo zal straling dat ook wel hebben.

Ik voelde me altijd lekker als ik op mijn meter zag dat mijn installatie 20 Ampere gebruikte op een bepaalde HF band bedoelde voor medische apparatuur en een verdwaalde trucker...
Net zoals dat radar straling mij onprettig laat voelen.

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#72 Bericht door PA2OLD »

Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

pe1rxq
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 mei 2005, 20:54

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#73 Bericht door pe1rxq »

Studium Generale staat inmiddels redelijk bekend om de onzin die er verteld wordt.
Het hoofd van Studium Generale zelf geeft lezingen over UFOs
Verder zijn de volgende onderwerpen al aan bod gekomen (en niet op een kritische manier zoals van een universiteit verwacht mag worden):
- Homeopaten
- 9-11 complotdenkers
- chemtrails
- perpetuum mobile

Als je deze aankondiging doorleest kom je ook al snel de gebruikelijke onzin van het 'stopumts' clubje tegen...

-Verwijderd account

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#74 Bericht door -Verwijderd account »

pe1rxq schreef:Studium Generale staat inmiddels redelijk bekend om de onzin die er verteld wordt.

Als je deze aankondiging doorleest kom je ook al snel de gebruikelijke onzin van het 'stopumts' clubje tegen...
"Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest" is een bekende gezegde wat hierop van toepassing lijkt te zijn.
Anders gezegd: Je gelooft wat je geloven wil.

Gebruikersavatar
PA1EJO
Berichten: 226
Lid geworden op: 29 feb 2016, 08:28
Roepletters: PA1EJO
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Documentaire over link tussen wifi en hersentumoren

#75 Bericht door PA1EJO »

PA4DHG schreef:
pe1rxq schreef:Studium Generale staat inmiddels redelijk bekend om de onzin die er verteld wordt.

Als je deze aankondiging doorleest kom je ook al snel de gebruikelijke onzin van het 'stopumts' clubje tegen...
"Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest" is een bekende gezegde wat hierop van toepassing lijkt te zijn.
Anders gezegd: Je gelooft wat je geloven wil.
Bij SG willen ze gewoon verhalen horen waar je de zaal mee amuseert, en die verhalen gaan dan tegen de feiten in. Iedereen blij, glas bier erbij, zo werkt het ongeveer.
Zelden aanwezig op deze website vanwege de onzichtbare censuur
73 Ernst, PA1EJO

Plaats reactie