microHAM III en Windows 10

Alles over de diverse digitale modi.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PB0ACU
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2009, 02:23

microHAM III en Windows 10

#1 Bericht door PB0ACU »

Met Windows 10 werkt mijn microHAM USB III interface niet meer, d.w.z. de computer krijgt geen verbinding met de USB III router: Not Connected
Het groene en rode lampje op de Interface (control) branden wel. Iemand een oplossing. Software al meerdere malen opnieuw geinstalleer en virtuele compoorten aangemaakt.
Groet Roel, PB0ACU

Gebruikersavatar
pa0ejh
Berichten: 1889
Lid geworden op: 05 mei 2008, 13:23
Roepletters: PA0EJH
Locatie: Brunssum

Re: microHAM III en Windows 10

#2 Bericht door pa0ejh »

Hallo Roel.

Hier > http://www.microham.com/contents/en-us/ ... loads.html vind je de Update procedure voor W10
73's Egbert PAØEJH. Licensed since 1971.
En meer dan 50 Jaar radio-actief

PB0ACU
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 sep 2009, 02:23

Re: microHAM III en Windows 10

#3 Bericht door PB0ACU »

Bedankt Egbert, het probleem is inmiddels opgelost.
73 de Roel, pb0acu

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 362
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: microHAM III en Windows 10

#4 Bericht door pc9t »

Hallo,

Ik heb vandaag een Micorham USB3 interface binnen, en ik krijg dit ding niet aan de praat.

Heb altijd met interfaces van G4ZLP gewerkt en dit werkte altijd feilloos, maar dacht ga het nu eens met een echt merk doen :-)

Ik heb staan een IC7700 en werk met N1MM en DXlabsuite. OS is Windows 10.

Ik neem aan dat ik de RS232 van de IC7700 naar PC kan laten vervallen? Ik neem aan dat dit door de USB3 wordt geregeld.

Heb virtuele poorten aangemaakt 5 tm 8, en dan moet ik N1MM gaan configureren maar dat wil dus niet lukken , In DXlab gaat hij steeds in TX.

Dus veel vragen en teleurstellingen tot nu toe.

Wie kan mij helpen?
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / 2 elements UltraBeam 6-20 meter / Kelemen 40 meter dipool / HyGain VB64 DX 6 meter /Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
PA7JWC
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 dec 2005, 15:42
Roepletters: PA7JWC
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Re: microHAM III en Windows 10

#5 Bericht door PA7JWC »

Maurice,

Misschien heb hier wat aan:
http://www.microham.com/Downloads/U3_N1MM_Setup.pdf
http://www.microham.com/Downloads/U3_DXLab_Setup.pdf

Het is beste is om de laatste versie van de router software te gebruiken deze kun je vinden op http://www.microham.com

Heb je helemaal geen connectie met USB3?
Als goed is staat boven aan de router software een groen vinkje?

Misschien gekke vraag heb je hetzelfde probleem ook onder W7?
Wat eigenlijke kan het bij een USB3 niet veel zijn ;)

Hoor het wel.
73, Jan-Willem PA7JWC / 5Q7DX

Website: PA7JWC & PA6NB Contest Group
Als je schrijffouten vindt, dan mag je ze houden!

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 362
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: microHAM III en Windows 10

#6 Bericht door pc9t »

Jw,

Ik heb inderdaad de laatste update gedownload.

Ik heb een groen vinkje bij USBIII adapter ik heb compoorten 5, 6, 7 aangemaakt.

Radio is com5
CW is com 6
PTT is com 5

Dan geef ik in N1MM als compoort5 enz maar dan gebeurt er dus niets ook in DXlab niet

Ik heb de boel op de laptop geinstalleerd daar heb ik com 1, 2 en 3 aangemaakt en daar is het exact hetzelfde.
Laptop heeft windows 8.

Het is puur dat met N1MM geen connectie krijg met de IC7700.

Normaal heb ik het zo gevonden maar ben nu een dag bezig en niet werkend gekregen :oops:
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / 2 elements UltraBeam 6-20 meter / Kelemen 40 meter dipool / HyGain VB64 DX 6 meter /Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
PA7JWC
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 dec 2005, 15:42
Roepletters: PA7JWC
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Re: microHAM III en Windows 10

#7 Bericht door PA7JWC »

Vreemd!!

Ik heb net ook de router software geïnstalleerd op laptop waar W10 op staat maar zonder probleem gelijk draaien onder N1MM en HRD.

En als je com 5 en 6 test gaat de set wel in cw of PTT in TX?

Het kan ook nog zijn dat de compoort niet goed zijn geïnstalleerd deze even verwijderen en opnieuw installeren.
En je weet zeker dat geen conflict met ander compoort?

Ik zal ook even aan Bram PH9B vragen of hij nog idee heeft. Wij hebben de laatst tijd zoveel met de Microham keyer2 en USB3 lopen prullen dat we dacht dat we alles al gehad hadden. ;)
73, Jan-Willem PA7JWC / 5Q7DX

Website: PA7JWC & PA6NB Contest Group
Als je schrijffouten vindt, dan mag je ze houden!

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 362
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: microHAM III en Windows 10

#8 Bericht door pc9t »

:oops: Ik kreeg dus wel via de RS232 poort de boel aan de gang echter zonder diigimodes dus.

Zodra ik dus de compoort van de USB3 wilde gebruiken ging het dus mis.

Alles nogmaals doorlopen maar geen connectie.

Dan nog maar eens naar de jumpers in de USB3 kijken, tenslotte worden de oogjes ook steeds slechter :mrgreen:

En ja hoor daar stond dus 1 jumper verkeerd. :oops: :oops: :oops: :oops:

JUmper goed gezet en nu werkt digimodes in ieder geval al :D

Cw heb ik nog niet gekeken , ik kan dit toch niet opnemen dus heb ik er weinig aan om hiermee te gaan zenden.

Nu de boel nog fijn tunen en hopelijk krijg ik nu weer wat meer lust om iets in de hobby te gaan doen.

Maar eerst nog de rotor weer aan de gang krijgen, deze heb ik maanden nier gebruikt gehad en nu wil de alfaspid niet meer draaien.

In ieder geval dank voor je reactie en meedenken.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / 2 elements UltraBeam 6-20 meter / Kelemen 40 meter dipool / HyGain VB64 DX 6 meter /Heil proset met HC5 / Heil PR781

Gebruikersavatar
PA7JWC
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 dec 2005, 15:42
Roepletters: PA7JWC
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Re: microHAM III en Windows 10

#9 Bericht door PA7JWC »

Haha.. Ja som is het simpeler dan we denken! :wink:
Mooi dat het nu werkt via de USB3.

Succes met de USB3 en IC7700 je heb een mooi set terug gekocht is echt even iets anders dan een FT2000d.
Ik heb mijn IC7700 begin het jaar ingeruild voor een TS990s maar grafisch vind ik de ICOM toch mooier.
Maar goed het is ten sloten de antenne die het moet doen :D

Weet wat is Maurice elke avond 15min oefenen en je kunt binnen halfjaar cw :wink:

Alvast gelukkige nieuwjaar! en goede gezondheid en veel DX plezier...
En misschien kom ik je nog wel tegen op clubavond?
73, Jan-Willem PA7JWC / 5Q7DX

Website: PA7JWC & PA6NB Contest Group
Als je schrijffouten vindt, dan mag je ze houden!

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 362
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: microHAM III en Windows 10

#10 Bericht door pc9t »

Inderdaad, beginners foutje :oops:

De TS990 is een mooie set om te zien in ieder geval, werking zal ook wel prima zijn denk ik.

CW ga ik me niet meer aan wagen, heb nu al 24 uur een ruis/piep in beide oren, vandaar dat ik bij PSK/RTTY het geluid ook al helemaal heb uit staan.

Misschien dat ik via computer nog iets kan doen in CW, maar eerst dit maar weer eens oppakken.

Ook een fijne jaarwisseling, pas op met vuurwerk anders heb je wellicht ook iets meer aan de TS990 :mrgreen: en een goed en gezond 2016 !!!
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / 2 elements UltraBeam 6-20 meter / Kelemen 40 meter dipool / HyGain VB64 DX 6 meter /Heil proset met HC5 / Heil PR781

Plaats reactie