Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepubliceerd

Wel of geen gemodereerde posts alvorens daadwerkelijk te kunnen publiceren?

Wel
27
36%
Geen
48
64%
 
Totaal aantal stemmen: 75

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#46 Bericht door PD4NX »

PA3DAT schreef:Dat is lastig: dit is een gratis te downloaden en te installeren opensource forum-softwarepakket. Je hebt dan wel een programmeur nodig om complexe wijzigingen in de sotware aan te brengen.
Oké, ik begrijp nu dat er bij phpBB forumsoftware weinig valt in te stellen, het is standaard zo.

Simple Machine Forumsoftware werkt wat zoekfunctie betreft eenvoudiger, het heeft standaard een trefwoorden zoekveldje.
Scannerforum bijvoorbeeld werkt met deze software. Overigens moppert men daar ook dat er te weinig in de historie gezocht wordt.

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#47 Bericht door PD4NX »

PA4DHG schreef:O ja, de zoekfunctie werkt ook zonder dat je daarvoor ingelogd hoeft te zijn. Makkelijker kunnen ze het je niet maken.
Zeker een pluspunt. Maar dat is toch een keuze van de forumbeheerder, of is dat ook standaard bij phpBB ?

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4527
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#48 Bericht door PE1PQX »

PD4NX schreef: Zeker een pluspunt. Maar dat is toch een keuze van de forumbeheerder, of is dat ook standaard bij phpBB ?

-Ed
Is i.d.d. standaard in phpBB, maar is in te stellen afhankelijk van de toegewezen rechten aan 'guests'.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#49 Bericht door PE2AAB »

Ik heb geen problemen met de huidige zoekfunctie. Voldoet prima als je hem juist weet te gebruiken.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#50 Bericht door PD4NX »

PE2AAB schreef:Ik heb geen problemen met de huidige zoekfunctie. Voldoet prima als je hem juist weet te gebruiken.
Dit topic gaat over nieuwkomers. Ik kan me voorstellen dat het voor hun niet intuïtief overkomt.

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

PE1LGW
Berichten: 973
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:29
Roepletters: pe1lgw
Locatie: eindhoven

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#51 Bericht door PE1LGW »

Heeft toch geen invloed wat we kiezen, we zien nu al als er een gevoelig onderwerp naar voren komt, wordt deze door de cenzuur gesloten.
Of dit nu voor of na het plaatsen gebeurd maakt dan toch niet meer uit.
Zal maar geen voorbeelden noemen, voor dat ik mijn mening niet meer mag uitspreken.

En nog een goed Nieuw jaar.
pe1lgw
Condor 3000, Icom7000 IC2 E, IC25, FT270, FT11, RS9044, Teleport 9, Kenwood TR2400, TMG 707, Diamond x30, realistic 2005 scanner, home made J antenne. tevens rust huis voor T813 sets, Boafeng UV-5R, TYT UV3R, DVB sticky SDR, Nokia Mobira, Philips FM1000, Yeasu vx3, ft817.
"Nescius omnium curiosus sum" (Ik weet niets maar ben nieuwsgierig naar alles).

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6250
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#52 Bericht door PA3DAT »

PE1LGW schreef:Heeft toch geen invloed wat we kiezen, we zien nu al als er een gevoelig onderwerp naar voren komt, wordt deze door de cenzuur gesloten.
Ik heb moeite met het woord censuur. De eigenaren van dit forum bepalen de regels, wij zijn hier te gast.
Wanneer wij ons niet aan de regels houden heeft de eigenaar van het forum het recht berichten te verwijderen,
topics te sluiten etc. Persoonlijk vind ik de beschuldiging "censuur" beledigend voor degene die het betreft.

Als de regels je hier niet aanstaan heb je het recht naar een ander forum uit te wijken. Als dat er niet is,
naar jouw inzicht, heb je het recht een eigen forum te beginnen. Wat wil je nog meer? :D

Enneh... we hebben helemaal niets te kiezen! Dit forum is niet van ons, er zit geen vereniging achter, we
zijn geen leden in wettelijke zin dus kunnen we ook nergens rechten aan ontlenen.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Minimaal een aantal posts alvorens posts worden gepublic

#53 Bericht door SWL nl 5321 »

PD4NX schreef:
PE2AAB schreef:Ik heb geen problemen met de huidige zoekfunctie. Voldoet prima als je hem juist weet te gebruiken.
Dit topic gaat over nieuwkomers. Ik kan me voorstellen dat het voor hun niet intuïtief overkomt.

-Ed


Nieuwkomers leren graag. :roll:

60 plussers hebben (bijna) alle wijsheid in pacht -Ed ... :mrgreen:


73

Robert

Plaats reactie