Ontvanger en prachtige vormgeving

Alles over ontvangers en toebehoren.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Ontvanger en prachtige vormgeving

#1 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik ben bij zenders en ontvangers nogal "gevoelig" voor de vormgeving.
Ik weet, het is nogal persoonlijk. De één vindt een apparaat met zoveel mogelijk knoppen etc. mooi en de ander, zoals ik, vindt dat alles gewoon mooi maar ook nog makkelijk bedienbaar moet zijn.

Ik zat in een QST van december 2014 te lezen en zag daar een juweel van een ontvanger met schitterende vormgeving!
Ik wil er zo m'n al bejaarde maar nog steeds prima werkende ICOM R70 voor inruilen.
En dat wil wat zeggen………..
Maar de pensioenen staan onder druk, dus zal het voorlopig wel even bij kijken blijven.

Kijk maar wat een vormgeving!


Juul - PE0GJG
Bijlagen
com.jpg
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Ontvanger en prachtige vormgeving

#2 Bericht door Apae »

Hee, ik wist niet dat Arcam ook voor deze hobby spullen bouwde...
Strak ontwerp inderdaad!

PE1KEL
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Ontvanger en prachtige vormgeving

#3 Bericht door PE1KEL »

Juul, wat vond je dan van de Lowe ontvangers?

on4ged
Berichten: 335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: Ontvanger en prachtige vormgeving

#4 Bericht door on4ged »

De LOWE-ontvanger heeft steeds hoog op mijn verlanglijstje gestaan, helaas op dat moment veel te duur voor mij.
Maar ik heb wel een heel waardig alternatief. Een Yaesu FRG7, alleen is die wel flink wat groter van afmetingen. Ik heb hem vele jaren geleden voor een prikje kunnen overkopen van een neef. Hij heeft er al lang spijt van, ik nog steeds niet. Hij zou hem maar wat graag terug in zijn kamertje hebben staan.
Ik vind het ongelooflijk gezellig om aan dat toestel liggen te draaien tot je wat binnenkrijgt. Helaas begint hij van zijn pluimen te verliezen. Wellicht moet ik eens een poging ondernemen alle elektrolyten te vervangen, en nadien iemand zoeken om hem weer juist te tunen. Daarvoor heb ik spijtig genoeg zelf geen apparatuur. Mocht er overigens iemand weten waar ik zo'n set elektrolyten kan kopen, ik verneem het graag.
Maar ondanks dat alles draai ik er nog heel regelmatig aan rond, aan mijn goede oude vriend FRG7.
En neen, hij is niet te koop, dat heeft mijn neef ook al ondervonden. (we komen desondanks nog steeds goed overeen)
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Ontvanger en prachtige vormgeving

#5 Bericht door Juul - PE0GJG »

PE1KEL schreef:Juul, wat vond je dan van de Lowe ontvangers?

Ja, ook erg strak. Vond ik ook al mooi ! Was ik effe vergeten…………….
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Apae
Berichten: 317
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: Ontvanger en prachtige vormgeving

#6 Bericht door Apae »

Als je geen uitzoekwerk wilt, dan zijn er op ebay verkopers die complete elco-sets verkopen voor diverse transceivers, bijvoorbeeld deze voor de FRG-7.
Ik heb zo'n zelfde set voor de FT901-DM gekocht, en die kwam vlot en netjes verpakt binnen.

on4ged
Berichten: 335
Lid geworden op: 05 aug 2014, 16:34
Roepletters: ON4GED
Locatie: Waarloos -be
Contacteer:

Re: Ontvanger en prachtige vormgeving

#7 Bericht door on4ged »

Apae schreef:Als je geen uitzoekwerk wilt, dan zijn er op ebay verkopers die complete elco-sets verkopen voor diverse transceivers, bijvoorbeeld deze voor de FRG-7.
Ik heb zo'n zelfde set voor de FT901-DM gekocht, en die kwam vlot en netjes verpakt binnen.
Zeer interessant dit antwoord, Bedankt hiervoor.
Dit moeten we maar eens proberen, die prijs lijkt me redelijk. Ik heb wel nog geen enkele ervaring met internet aankopen.
Ik zal hiervoor eerst eens in de vrienden en familiekring gaan rondzoeken wie zo'n paketje voor me zou kunnen bestellen. Ik kan helaas nog altijd geen betalingen doen via het internet. (gebrek aan vertrouwen)

Heeft er misschien ervaring met deze verkoper?

Eventjes de tekst aanpassen, ik zie nu dat jijzelf een gelijkaardige set hebt gekocht en tevreden bent met de levering. Een hele geruststelling.
73 de on4ged - Günther
https://www.qrzcq.com/call/ON4GED

Plaats reactie