Terug bij af...

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Terug bij af...

#16 Bericht door PE7EB »

Kortsluiting maken bij 50V 40A geeft ook een leuke klap hoor Juul :wink:
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

pe1hzg
Berichten: 920
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Terug bij af...

#17 Bericht door pe1hzg »

Juul - PE0GJG schreef:Wel weet ik dat onze MG tx ( 10kW - 558 kHz ) op z'n minst een kwartier moest opwarmen............hi
Als je een direct verhitte kathode-buis gebruikt heb je geen opwarmen nodig. Ik weet niet of ze ook bestaan voor 10kW maar voor een paar kW bestaan die thungstenbuizen zeker wel. Ander voordeel: je kunt er een boek bij lezen want de gloeidraad licht witheet op.

Zoek 3Z500G maar eens op, daar bestaan ook grotere versies van overigens.

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Terug bij af...

#18 Bericht door Juul - PE0GJG »

pe1hzg schreef:
Juul - PE0GJG schreef:Wel weet ik dat onze MG tx ( 10kW - 558 kHz ) op z'n minst een kwartier moest opwarmen............hi
Als je een direct verhitte kathode-buis gebruikt heb je geen opwarmen nodig. Ik weet niet of ze ook bestaan voor 10kW maar voor een paar kW bestaan die thungstenbuizen zeker wel. Ander voordeel: je kunt er een boek bij lezen want de gloeidraad licht witheet op.

Zoek 3Z500G maar eens op, daar bestaan ook grotere versies van overigens.

Heb ik geen idee van. Continental Electronics in Dallas -TX - USA leverde de zender zo met 2x 4CX10k. En dat voor een bedrag van $25.000 (1964 ).
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Plaats reactie