Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#46 Bericht door PE2AAB »

PD0AJW schreef:Toch jammer, dat je blijkbaar niet de moeite heb willen nemen om het echte Siem Reap te bekijken.
Ik hoop niet dat je het me kwalijk neemt dat ik een willekeurig kruispunt in het dorp heb aangeklikt en de link hiervan hier gepost heb?
Of bedoel je dat ik niet echt even naar Cambodia ben gevlogen om even te kijken? Ik snap even de strekking van je post niet.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
XU7AIA
Berichten: 125
Lid geworden op: 11 jan 2013, 06:56
Roepletters: PD0AJW
Locatie: Siem Reap, Cambodja

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#47 Bericht door XU7AIA »

Ach, Staphorst is ook niet bepalend voor het aanzien van Nederland en daar laat ik het bij.
Flex 6500 en HyEndfed 10-15-20-40-80 mtr.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5110
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#48 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Volgens mij niets mis me het uitzicht.

Ik moest gelijk aan Suriname denken, in positieve zin. :D
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#49 Bericht door PD2R »

PD0AJW: Volgens mij gaat er iets mis. PE2AAB geeft aan dat je in een mooi gebied woont. Jou reactie daarop kan ik niet begrijpen. PE2AAB begrijpt jou reactie ook niet en vraagt om verduidelijking. Vervolgens plaats jij een sneer in zijn richting?!?

Kennelijk heb jij de indruk dat PE2AAB jou (of het gebied waar je woont) op de een of andere manier belachelijk wil maken maar die indruk heb ik in ieder geval niet en ik zou ook niet weten wat er mis is met zijn initiële opmerking.

Kortom, wat lees jij in het initiële bericht van PE2AAB wat wij niet kunnen lezen?
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#50 Bericht door PE2AAB »

+1 PD2R!! Precies mijn gedachte!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#51 Bericht door PA5COR »

Eigenlijk elk merk wel gehad, Kenwood 7200D Zodaic Gemini D Icom Kenwood TS 430 lijn, maar ongemerkt toch op Yaesu terecht gekomen met de FT 221R toen de FT 225 RD daarna de Ft 847 met Collins filters na een korte flirt met de Kenwood TS 430 lijn, nu erbij de FT 2000-D van Yaesu, icom porto, kenwood porto en Wouxun porto.
Icom Q7 is erg klein en goed, Kenwood porto de TH 7 E of zo met ontvangst van middengold, korte golf in all mode makkelijk voor sporen naar storing en de Wouxun voor ( radio) markten en beurzen en voor erbij.

Ook eigenbouw porto, eigenbouw SSB/FM 2 meter zend ontvanger, diverse eigenpruts transverters etc.
Vergeleken bij de anderen is de Yaesu net wat degelijker aanvoelend, kan allemaal wel verbeelding zijn, maar elke set is duidelijk gekozen voor de voordelen die IK belangrijk vond, ergonomie etc.

Elke Yaesu set heeft decennia gediend zonder veel problemen en welke er waren zijn door mij opgelost.

Hilberling nodig? nee, niet met mijn bescheiden antennepark.
Daar is de FT 2000 - D met gereviseerde Heathkit SB-1000 meer dan voldoende voor.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#52 Bericht door PA2RU »

Ik neig de laatste tijd meer naar kenwood hoewel ik ook wel een zwak heb voor yaesu...
Heb 2 yaesu's in de shack : een FT-221r en een FT-225rd (met mutek frontend ) die qua prestatie's wel beter zijn dan de FT847 op 2m.
Een icom heb ik ook gehad ( IC-751 ) weg gedaan omdat die na 2 reperatie's en terugkerende klachten naar mijn idee onbetrouwbaar werd...ondanks dat wel veel plezier er van gehad.
73 René PA2RU

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#53 Bericht door PE2AAB »

PD2R schreef:PD0AJW: Volgens mij gaat er iets mis. PE2AAB geeft aan dat je in een mooi gebied woont. Jou reactie daarop kan ik niet begrijpen. PE2AAB begrijpt jou reactie ook niet en vraagt om verduidelijking. Vervolgens plaats jij een sneer in zijn richting?!?

Kennelijk heb jij de indruk dat PE2AAB jou (of het gebied waar je woont) op de een of andere manier belachelijk wil maken maar die indruk heb ik in ieder geval niet en ik zou ook niet weten wat er mis is met zijn initiële opmerking.

Kortom, wat lees jij in het initiële bericht van PE2AAB wat wij niet kunnen lezen?
Komt nog bij dat ik een ontzettende Azië fanaat ben met roots aldaar.
https://picasaweb.google.com/1183102247 ... e2009Deel1
https://picasaweb.google.com/1183102247 ... e2009Deel2
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3348
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#54 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ik kijk altijd eerst naar de vormgeving. Daarna ga ik mij eens in de techniek-morgelijkheden verdiepen.
Maar zo veel sets heb ik niet gehad. Het was meestal zelfbouw.
Maar een kandidaat moet niet op een computer lijken want die heb ik al.


Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#55 Bericht door PD7P »

Om maar weer even te reageren op de vraag van TS.....Ik ben al sinds mijn jonge jaren een Kenwood fan.Dat begon met een gewone draagbare radio met cassettespeler.Nadien losse stereo componenten die ik na ruim 25 jaar nog steeds koester.
Dus logischerwijs ook een Kenwood lijn hier in de shack....TS 930,SM 220,SP 930,AT 230.
Ja ik weet het,het is gedateerd spul maar hier kun je tenminste alles zelf in repareren.. :mrgreen: :mrgreen: (niet dat er iets aan kapot gaat)

Maar aangezien ik ook van oude sets hou gebiedt de eerlijkheid me ook te zeggen dat de complete Yaesu 102 lijn hier in de shack staat.
De FT-102 zelfs in drievoud aanwezig(2x reparatie sets voor de aankomende winter(s) )

Maar qua keuze.....Kenwood.

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#56 Bericht door Frankyboy »

Ooit begonnen met Kenwood, uiteindelijk bij Icom gekomen.
Op dit moment:
mobiel: Yeasu
porto: Kenwood
basis HF en VHF/UHF/SHF: Icom

Alle smaken in huis.
Niet een echte voorkeur alhoewel ik moet zeggen dat mijn HF set de 756pro3 met Inrad filters wel erg rustig aan de oortjes is zoals al eerder geschreven ben ik erg blij met die set.

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1479
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#57 Bericht door pa3met »

eerste set was een TR9130. Uiteindelijk na vele jaren door productiefouten bij het solderen, verdwenen uit mijn shack.

Toen kocht ik een FT857 met een zooitje filters en bij de DSP. Slecht plan. Wat een dramatisch ding.
Geen woorden aan vuil maken Roeland.

Daarna een IC7000. Prima ding. Alleen bij hele harde signalen dichtbij (ik bedoel niet kilometers maar meer
meters) was het op HF niet helemaal oke. Niet verwonderlijk en ook niet verwacht.
Deze heb ik verkocht, Geld bi jgelegd en een IC7600 gekocht. Bij de verkoper nog even aangekaart of een
ander merk/model rond of onder die prijsklasse nog wat te bieden had. Ik denk dat hij nog steeds buikpijn van het lachen heeft,

Ik heb verder, voor de lol/heb een IC202S gekocht. Gewoon omdat het kan en het ding er uit ziet alsof die net uit de doos komt.

Toch wilde ik thuis 2 en 70 hebben, multimode. Liefst ook bruikbaar mobiel voor het geval dat. De TM255E en 455E. Typical kenwood.
Werkt redelijk goed maar de user interface bedacht door een stel dronken idioten.

Porto: chinees ding gehad, exit stage left.

TH F7E -- leuk ding, werkt goed met speakermike. Ruist wel wat en de selectiviteit op HF is... euh... nou ja, er nauweelijks. Niet verwacht ook.

Goed, waar waren we. Oh ja. Voor weinig een FM set gekocht voor heel weinig geld. Even kwijt welke het is. Zonder tone maar werkt op
zich goed. En ooit een TK809E gekregen -- hobbyprojectje.

UIietindelijk voor de auto een IC7000 gekocht weer. Een die een paar mods ondergaan heeft om op 4m te kunnen TXen (met een PA/filter combinatie)
want rechstreeks op de antenne is gezien de 2e harmonische niet zo'n strak plan.

Nou dat was het dan wel.

MIjn verdict is duidelijk -- Kenwood leuk spul maar hier en daar wel outdated en niet zo'n fijne UI. Yaesu -- de high end sets zullen vast goed zijn maar ik moet gezien de menu structuur en gebrek aan kwaliteit me er maar niet aan wagen. De Icom's -- blij mee.

En ja, ik weet het. Ook jijhebt slechte ervaringen gehad en BOEM gehad bij Icom. Of bij Kenwood. Of geen last van Yaesu. Kan allemaal. En daarom is het op persoonlijke titel zoals altijd. Niet huilen als mijn gedachtengang anders is dan die van jou. (Apple komt er ook niet in trouwens)
Laatst gewijzigd door pa3met op 12 aug 2015, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
pa3met
Berichten: 1479
Lid geworden op: 21 apr 2006, 19:09
Roepletters: PA3MET
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#58 Bericht door pa3met »

pa1bvm schreef:als er ooit weer eens een fabrikant is die een fatsoenlijke VHF radio maakt met een degelijk front-end en een goede stabiliteit
dan wil ik die wel kopen ...

maar helaas .. die setjes worden niet meer gemaakt ..

73 Rick
multimode en beetje fraaie vormgeving en user interface. Graag!
Mag best V/U/SHF zijn.
IC7851; IC202S; TH-F7E; MD380; IC7000(+4m); IC7300; IC9700, IC705, X6100

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#59 Bericht door PA1 »

Eentje met 23 cm, daar ben ik ook wel voor te vinden. LCD scherm (of aansluiting) erin zodat je ook ATV kunt ontvangen :-)

Kwa vormgeving vind ik de FT480R met blauw display en led s-meter erg mooi als we het over multimode VHF sets hebben.
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#60 Bericht door PE0AGO »

AOR heeft mooi spul (ontvangers) .... grote pdf ! ....... http://www.aorja.com/receivers/pdf/alph ... tter_b.pdf

Plaats reactie