Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#16 Bericht door PE0AGO »

Als men over Rolls Royce begint :shock:
Bijlagen
hf-transceiver-radio-9019-8459423.jpg

verwijderd

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#17 Bericht door verwijderd »

PE0AGO schreef:Als men over Rolls Royce begint :shock:
Nee dat is meer de Bugatti Veyron :D :D :D :D

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#18 Bericht door pe5t »

Ja, waar kies je voor. Die vraag geldt zoveel zaken. Welke auto kies je? (Naar het schijnt speelt het aanwezig zijn van een dealer ''om de hoek'' hierbij een belangrijke rol). Kenwood, ICOM en Yaesu hebben allemaal iets eenvoudigs en niet te duur en allemaal wel een heel prijzig apparaat met heel veel meer of minder nuttige en/of leuke toeters en bellen. Kwestie van je ambitieniveau, wat je er voor over hebt dat te realiseren. Heb niet de illusie dat een heel duur toestel je meer of betere verbindingen oplevert. Voor een gewone babbel of een cw-qso' zijn de goedkope spullen al gauw goed genoeg. En stuk voor stuk beter dan mijn oude FT101E, waarmee ik zowat de ARRL honor roll haalde.
Hele goede apparaten m.n. voor de low-band dx-er en niet te duur zijn de TS590 en de K3. Met 309 landen op 160m en 335 op 80m denk ik daar wel een beetje kijk op te hebben. En, dan hou je nog wat centen over voor een antenne, tenminste als je afziet van een ''top'' apparaat.
Ik geef weinig om veel toeters en bellen en zelfs een panorama display ontbreekt nog in mijn shack.
Het 5 banden DXCC werkte ik met zelfbouw spul, ik kwam tot 200 landen en zwichtte toen voor een FT101E. Daarna kwam er een IC735 (erg goed ding) en vervolgens een TS480 (ondergewaardeerd), nog een (wel handig, 2 van die dingen) en een K3. Ook staat er nog een FT100 (vanwege VHF en UHF). Ik heb dus al die merken in huis (gehad). Die K3 zou wel eens de laatste kunnen zijn. Om voor die laatste paar nog te werken landen iets nieuws te kopen? Ik denk het niet. Ik had de Italiaanse eindtrap eigenlijk ook niet nodig. Niets mis met die 813's. Werkten alleen niet op 6m.

Gebruikersavatar
PD5DJ
Berichten: 1024
Lid geworden op: 02 jan 2006, 14:55
Roepletters: PD5DJ
Locatie: Avenhorn NH
Contacteer:

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#19 Bericht door PD5DJ »

Ik vraag mij altijd bij dit soort vragen, of mijn mening er toe doet.

Het is namelijk gewoon een kwestie van taste.
En die taste loopt bij iedereen uit een, vaak nooit hetzelfde.

Maar goed, ik doe ook een duit in het zakje.

Bij mij moet een radio gewoon lekker luisteren, ik moet gewoon niet moe worden van de ontvanger, hoeveel filters en toeters en bellen er ook maar niet inzitten.
Merk maakt mij niets uit.

Ik heb voor een lange periode een FT-2000D gehad, prachtige set, maar ik wordt gewoon moe naar het luisteren van deze ontvanger.
Wat ik ook allemaal probeer(de) ik wordt gewoon moe, onrustige ontvanger zo ervaar ik het.
Dat wil niet zeggen dat de ontvanger slecht is.. maar past niet bij mij.

Ik heb nu een 756pro3 en heb daar nu totaal geen last van.
Ik kan echt een paar uur met een headset opzitten en figuurlijk bijna vergeten dat ik de headset op heb.

Zo heb ik ook een FT-847 die ik voor satelliet gebruik.. idem.. klinkt gewoon lekker.
En omdat het gewoon lekker klinkt hoor ik gewoon meer en beter, en kan ik dieper in de ruis luisteren.

Bij deelname aan contest groepen mijd ik dus ook diverse radio's waarbij ik niet lekker kan luisteren. of ik neem mijn eigen set mee.

Waar ik wel aan ben gewend is een bandscope, als ik achter een radio zonder bandscope zit voel ik een gemis.
Gelukkig zijn bijna "alle" nieuwe radios voorzien van een dergelijk iets. :)
73's
Björn de PD5DJ
https://www.pd5dj.nl

Triodes4ever
Berichten: 142
Lid geworden op: 02 jul 2011, 18:44

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#20 Bericht door Triodes4ever »

@PE0AGO:

Die link naar SSBUSA werkt al jaren niet meer. De man bellen ook niet. Mutek frontend kan je alleen nog zelf bouwen (heb ik gedaan voor mijn 225) verder kan je aanschaffen vergeten..

Gr PE1DFT

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#21 Bericht door PE0AGO »

Triodes4ever schreef:@PE0AGO:

Die link naar SSBUSA werkt al jaren niet meer. De man bellen ook niet. Mutek frontend kan je alleen nog zelf bouwen (heb ik gedaan voor mijn 225) verder kan je aanschaffen vergeten..

Gr PE1DFT

2015 !!?? ............ http://www.mutekrf.com/

Ik hoef die spullen niet, bouw bijna alles zelf.

144 MHz testen ............ http://www.df9ic.de/tech/trxtest/trxtest.html

PA0LMD
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#22 Bericht door PA0LMD »

pa1bvm schreef:als er ooit weer eens een fabrikant is die een fatsoenlijke VHF radio maakt met een degelijk front-end en een goede stabiliteit
dan wil ik die wel kopen ...

maar helaas .. die setjes worden niet meer gemaakt ..

73 Rick

Jawel hoor, de PT-8000 heeft ook een RX/TX voor 2 meter :D
Meten is (z)weten

Gebruikersavatar
PC1TK
Berichten: 579
Lid geworden op: 09 dec 2013, 11:06
Roepletters: PC1TK
Locatie: oldambt

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#23 Bericht door PC1TK »

De portemonnee zal meeste beslissen wat het word .
Maar had men mij begin dit jaar gevraagd waar spaar je voor dan had ik gezegd een Kenwood
Maar heb van dicht bij mee gemaakt hoe men de storing oploste van "hagel" nieuwe TS-2000 .
Eerst 6 week weg en kwam net zo weer terug daarna weer 6 week weg eer die antwoord kreeg ... en dat kreeg die omdat onze de leverancier het niet pikte dat ze hem WEER ongeprepareerd terug stuurden . Maar ze konden dus de fout niet vinden . Alle hulde aan onze leverancier die de moeite had genomen ZELF te constateren dat de set NIET goed werkte .

Al met al 4 week gebruik en al met al 13 week in repartie en kreeg hem beschadigt en nog steeds niet 100% werkend terug .
Hij wacht al weer een paar week op antwoord van Kenwood zelf ...
Het is voor ons vrienden groepje hier die vorig jaar een licentie haalden een desillusie .. zo wat de heilige graal "Kenwood" ...
WIJ ... volgen met belangstelling wat Kenwood gaat doen . De nieuwe mobiele 2 en 70cm set is een Yaesu geworden .
Ging dus voor een Kenwood ..maar nu effen niet ..

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#24 Bericht door PE2AAB »

PD1JSK schreef:De portemonnee zal meeste beslissen wat het word .
Maar had men mij begin dit jaar gevraagd waar spaar je voor dan had ik gezegd een Kenwood
Maar heb van dicht bij mee gemaakt hoe men de storing oploste van "hagel" nieuwe TS-2000 .
Eerst 6 week weg en kwam net zo weer terug daarna weer 6 week weg eer die antwoord kreeg ... en dat kreeg die omdat onze de leverancier het niet pikte dat ze hem WEER ongeprepareerd terug stuurden . Maar ze konden dus de fout niet vinden . Alle hulde aan onze leverancier die de moeite had genomen ZELF te constateren dat de set NIET goed werkte .

Al met al 4 week gebruik en al met al 13 week in repartie en kreeg hem beschadigt en nog steeds niet 100% werkend terug .
Hij wacht al weer een paar week op antwoord van Kenwood zelf ...
Het is voor ons vrienden groepje hier die vorig jaar een licentie haalden een desillusie .. zo wat de heilige graal "Kenwood" ...
WIJ ... volgen met belangstelling wat Kenwood gaat doen . De nieuwe mobiele 2 en 70cm set is een Yaesu geworden .
Ging dus voor een Kenwood ..maar nu effen niet ..
Al eens ge-googeled op TS-2000? Diverse oplossingen voor diverse simpele issues. Tot aan PLL lock toe. Niet goed natuurlijk maar wel redelijk eenvoudig op te lossen.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pe1cmo
Berichten: 2071
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#25 Bericht door pe1cmo »

De onderdelenwinkel om de hoek aangevuld met radiomarkten, die mis ik in dat lijstje, dat heet zelfbouw.

Maar als je als centamateur wat compleets wil kopen, kan dat natuurlijk ook, dan zijn al die 3 merken leuk. Overigens zijn er nog andere merken, voor elk wat wils.

Maar iets zelf maken is en blijft mooier.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#26 Bericht door Randy »

Het meest belangrijke: Een goed frontend met goede DSP. Met hedendaagse QRM en QRN kun je met een oudere set helaas niet meer uit de voeten. Zaken als een pre-selector zijn noodzakelijk om ervoor te zorgen dat breedband ruis beperkt wordt zodat je ontvanger in zijn geheel niet overstuurd wordt.

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#27 Bericht door PE0AGO »

Mijn antieke spullen werken nog prima die hebben uitstekende pre-selectie.

verwijderd

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#28 Bericht door verwijderd »

pe1cmo schreef:De onderdelenwinkel om de hoek aangevuld met radiomarkten, die mis ik in dat lijstje, dat heet zelfbouw.

Maar als je als centamateur wat compleets wil kopen, ........ Maar iets zelf maken is en blijft mooier.
Helaas ben ik niet in de positie om een radio die de kwaliteiten bezit als een Kwd990, IC7851, FTDX5000, K3S, etc ... te maken.
Daarbij heb ik de tijd er ook niet voor.
Dus waarom moeilijk doen als een ander het voor mij kan maken.
Uiteraard kan je zeggen dat je er dan tijd voor moet maken. Alleen de tijd die ik heb besteed ik liever aan verbindingen maken.

Zo zie je maar, gelukkig voor ieder wat wils in onze mooie hobby.

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#29 Bericht door PE0AGO »

Ach ja die communicatieamateurs laat ze toch. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Willem-PA5WK
Berichten: 181
Lid geworden op: 13 jul 2015, 13:30
Roepletters: PA5WK
Locatie: Fryske wâlden

Re: Waar kies jij voor: Yaesu, Kenwood of Icom?

#30 Bericht door Willem-PA5WK »

ik wou niet reageren maar kon het toch niet laten .

ik kan mij wel vinden in wat pb5x (roberto ) schrijft waarom zou je moeilijk doen
wat ook te koop is ,ik zelf knutsel en bouw zelf al jaren nix meer ( ja alleen antennes )
en dat mis ik totaal niet .

laat ieder zijn hobby doen wat die mooi vind

trouwens mocht er ooit nog eens weer een transceiver op de markt komen
met de zeflde looks als de kenwood 940 (in mijn ogen de mooiste ooit gemaakt
niet de beste ) dan zou ik die direct aanschaffen .
heb meerdere kenwoods en ook ft2000 en 950 en voldoen mij prima
waar ik het voor wil gebruiken ( communicatie )

willem
ALLEEN ACTIEF OP DE BELANGRIJKSTE BANDEN DIE ER ZIJN .... HF ...

Plaats reactie