tijdelijk gesloten netten

Alles over spraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pa0fmy
Berichten: 456
Lid geworden op: 03 mar 2015, 11:31
Roepletters: PA0FMY
Locatie: Vlijmen
Contacteer:

tijdelijk gesloten netten

#1 Bericht door pa0fmy »

Ik heb een paar keer meegeholpen met de organisatie van een overlevingstocht waarbij de posten mobilofoons en portofoons meekregen werkend rond 170 MHz. Op de camping stond een grote pompmast van wel 30 meter hoog. De posten gaven dan zo de scores door aan de centrale. Niks illegaals want met een vergunning voor tijdelijk gesloten netten mag dit gewoon. Nu heb ik zelf een stuk of 10 Motorola's 2100 mobielsets (allemaal keurig netjes op 2 meter hoor) Die ik zo met de laptop en mijn programmeerkastje op hun frequentie kan zetten. Als ik mij aan het wattage en ERP vermogen houd zouden ze b.v. de helft bij dat bedrijf kunnen huren en de helft bij mij. We maken dan nog steeds gebruik van de vergunning van dat bedrijf. Een verdere stap is zelf alles in eigen hand nemen zelf een vergunning aanvragen, logboek van gebruik bijhouden, enz. Ik kan nergens vinden wat zo'n vergunning kost, hoe lang geldig, etc. Als men b.v. voor een Jota meer mobielsetjes nodig heeft op 2 meter is dat natuurlijk geen probleem, maar voor overlevingstochten, marathon, wielrennen is dit een ander verhaal en mag je niet op de amateurfrequenties uitkomen. Wie heeft al eens met dat bijltje gehakt en heeft advies. Zondag 26-7 is de kinderoverlevingstocht en van vrijdag op zaterdag 31-7 /1-8 de volwassen overlevingstocht. Voor de frequentie maar even mailen als je wilt meeluisteren. anders lopen de deelnemers straks ook met zo'n bamigeval rond en dat kan het spel soms beïnvloeden.
Zie https://picasaweb.google.com/lh/photo/7 ... directlink
Zie https://picasaweb.google.com/lh/photo/X ... directlink

Gebruikersavatar
PE1RXU
Berichten: 201
Lid geworden op: 10 okt 2009, 18:46
Locatie: JO21LO

Re: tijdelijk gesloten netten

#2 Bericht door PE1RXU »

Frans,
Lijken mij vragen om bij AT weg te leggen, uiteindelijk verlenen zij ook de vergunning.
Aan de rand van een afgrond is een stap voorwaarts meestal geen vooruitgang.

73, Alex.

Plaats reactie