aanvraag vergunning Antillen

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3HGT
Berichten: 192
Lid geworden op: 19 nov 2009, 21:01
Roepletters: PA3HGT
Locatie: Den Haag
Contacteer:

aanvraag vergunning Antillen

#1 Bericht door PA3HGT »

Hallo iedereen,

Ik ga in oktober naar de Antillen (Aruba en Curacao) en wil daar als ik een verloren uurtje heb, gaan funken.
Nu heb ik een paar weken geleden voor Aruba al per mail een aanvraag ingediend want dat moet minimaal 2 maanden van te voren.
Nog niets terug ontvangen maar dat zal wel normaal zijn denk ik.

Curacao zou een "CEPT" gebied zijn en daar heb ik ook een 2 weken gelden een mail gestuurd over hoe de aanvraag zou moeten verlopen want daar kon ik op de website nix over vinden.
Nu denk ik maar correct me if i am wrong dat ik daar zowiezo kan beginnen ? Het is niet de bedoeling om een special call aan te vragen.
Heb het AT al gemaild maar die komt alleen met contactgegevens,misschien dat iemand daar ervaring mee heeft mbt Curacao en/of Aruba?

Hans,PA3HGT
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen ! en ... je hebt geen domme vragen wel domme antwoorden. :wink:

http://www.pa3hgt.nl

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: aanvraag vergunning Antillen

#2 Bericht door pe1hzg »

PA3HGT schreef: Ik ga in oktober naar de Antillen (Aruba en Curacao) en wil daar als ik een verloren uurtje heb, gaan funken.
Nu heb ik een paar weken geleden voor Aruba al per mail een aanvraag ingediend want dat moet minimaal 2 maanden van te voren.
Nederlandse Antillen zijn CEPT-gebied, zie http://www.qsl.net/oh2mcn/pj9.htm

Zorg er wel voor dat je je spullen op orde hebt: rekening van de apparatuur, je *originele* vergunning (ik weet niet of de "bankpas" voldoende is". Een belletje naar bovengenoemd contact kan geen kwaad

Geert Jan

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: aanvraag vergunning Antillen

#3 Bericht door PA3EYC »

Nederlandse Antillen (behalve Aruba) zijn formeel NON-CEPT countries die de CEPT wel accepteren.
Zie Tabel 2. http://www.erodocdb.dk/Docs/doc98/offic ... TR6101.PDF
Dus bij verblijf korter dan drie maanden is geen vergunning nodig.
Ik ben afgelopen twee jaar naar Sint Maarten geweest en geen gast vergunning aangevraagd.
Dit jaar ga ik in november naar Curaçao en ook daarvoor vraag ik niets aan.
Hoe het formeel in Aruba geregeld is weet ik niet. Omdat die niet in tabel 2 voorkomt is het verstandig daar even naar te informeren.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: aanvraag vergunning Antillen

#4 Bericht door elsinga »

Is Aruba nu geen onderdeel van Nederland? Dan is je NL vergunning dus gewoon geldig. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

PB2T
Berichten: 146
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:15
Roepletters: PB2T
Locatie: Ingen
Contacteer:

Re: aanvraag vergunning Antillen

#5 Bericht door PB2T »

elsinga schreef:Is Aruba nu geen onderdeel van Nederland? Dan is je NL vergunning dus gewoon geldig. ;)
Aruba en Curaçao (en Sint Maarten) zijn geen onderdeel van Nederland. Ze hebben een status aparte binnen het Koninkrijk der Nederlanden en hebben een eigen wetgeving.
Aruba doet niet mee aan T/R 61-01. PA3HGT heeft terecht een vergunning aangevraagd. Op Curaçao geldt T/R 61-01. Nederlandse F-amateurs kunnen daar zonder papierwerk uitkomen als PJ2/eigen roepnaam.
73, Hans PB2T

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: aanvraag vergunning Antillen

#6 Bericht door PA3EYC »

elsinga schreef:Is Aruba nu geen onderdeel van Nederland? Dan is je NL vergunning dus gewoon geldig. ;)
Aruba, Curaçao en Sint Maarten maken wel deel uit van het koninkrijk maar zijn zeker geen onderdeel van Nederland.
Dit in afwijking van de Franse overzeese gebiedsdelen wat gewoon Frankrijk is met dezelfde wetgeving en munteenheid.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: aanvraag vergunning Antillen

#7 Bericht door PE2AAB »

PA3EYC schreef:
elsinga schreef:Is Aruba nu geen onderdeel van Nederland? Dan is je NL vergunning dus gewoon geldig. ;)
Aruba, Curaçao en Sint Maarten maken wel deel uit van het koninkrijk maar zijn zeker geen onderdeel van Nederland.
Dit in afwijking van de Franse overzeese gebiedsdelen wat gewoon Frankrijk is met dezelfde wetgeving en munteenheid.
Wat ook veel beter is eigenlijk. ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: aanvraag vergunning Antillen

#8 Bericht door PA3EYC »

Ik denk dat veel eilandbewoners er toch anders over denken.
De prijzen op Saint Martin zijn ca. 20 - 30% hoger dan op Sint Maarten.
Op Saint Martin de euro met 20% btw.
Op Sint Maarten de dollar en (volgens mij) geen btw.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
PA3HGT
Berichten: 192
Lid geworden op: 19 nov 2009, 21:01
Roepletters: PA3HGT
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: aanvraag vergunning Antillen

#9 Bericht door PA3HGT »

PA3EYC schreef:Ik denk dat veel eilandbewoners er toch anders over denken.
De prijzen op Saint Martin zijn ca. 20 - 30% hoger dan op Sint Maarten.
Op Saint Martin de euro met 20% btw.
Op Sint Maarten de dollar en (volgens mij) geen btw.
In ieder geval bedankt voor de antwoorden, ik ben tenminste heel wat wijzer geworden !

Hans,PA3HGT
Doe niet iets wat ik ook niet zou doen ! en ... je hebt geen domme vragen wel domme antwoorden. :wink:

http://www.pa3hgt.nl

PA0AA
Berichten: 380
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:00
Roepletters: PA0AA
Locatie: Brunssum - Bonaire
Contacteer:

Re: aanvraag vergunning Antillen

#10 Bericht door PA0AA »

Ik ga in oktober naar de Antillen (Aruba en Curacao) .......
Jammer, dat Bonaire niet op je lijstje voorkomt. Prachtige natuur, zowel boven als ook onder water,
vriendelijke bevolking, laag QRM niveau, en ook relatief veel zendamateurs :)
Meer info bij Peter, PJ4NX, vrijwel dagelijks QRV op Echolink, al dan niet via PI2NOS.
Misschien kan je je reisplan nog aanpassen ? 8)

Greetz, René, PJ4/PA0AA

PG0DX
Berichten: 617
Lid geworden op: 18 feb 2007, 14:57
Roepletters: pg0dx
Locatie: Opende
Contacteer:

Re: aanvraag vergunning Antillen

#11 Bericht door PG0DX »

PA3EYC schreef:
elsinga schreef:Is Aruba nu geen onderdeel van Nederland? Dan is je NL vergunning dus gewoon geldig. ;)
Aruba, Curaçao en Sint Maarten maken wel deel uit van het koninkrijk maar zijn zeker geen onderdeel van Nederland.
Dit in afwijking van de Franse overzeese gebiedsdelen wat gewoon Frankrijk is met dezelfde wetgeving en munteenheid.

Er is me ooit eens een link naar een hele mooie uitleg geven:
https://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc

ph2m
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 jan 2011, 17:19
Roepletters: PH2M
Locatie: Hazerswoude-Dorp (JO22HC)
Contacteer:

Re: aanvraag vergunning Antillen

#12 Bericht door ph2m »

PA3EYC schreef:Nederlandse Antillen (behalve Aruba) zijn formeel NON-CEPT countries die de CEPT wel accepteren.
Zie Tabel 2. http://www.erodocdb.dk/Docs/doc98/offic ... TR6101.PDF
Dus bij verblijf korter dan drie maanden is geen vergunning nodig.
Ik ben afgelopen twee jaar naar Sint Maarten geweest en geen gast vergunning aangevraagd.
Dit jaar ga ik in november naar Curaçao en ook daarvoor vraag ik niets aan.
Hoe het formeel in Aruba geregeld is weet ik niet. Omdat die niet in tabel 2 voorkomt is het verstandig daar even naar te informeren.
Tijdens mijn(onze) voorbereidingen voor onze vakantie/DXpeditie (holiday-style 8) ) naar St.Maarten,Saba & St.Eustatius einde voorjaar 2017 (details volgen nog wanneer alles rond is, maar in ieder geval 40~10m SSB / 100W + WSPR-TX 200mW) kwam ik tegen dat P4 / Aruba ondertussen ook in tabel 2 genoemd wordt van het bovenstaande document (bijgewerkt in 2016 !)

Het liefst zou ik tijdens onze vakantie QRV zijn ala PJ4M (2013+2015), maar i.v.m. de kosten en eenvoud van de Cept erkenning wordt het waarschijnlijk gewoon: PJ7/PH2M , PJ6/PH2M & PJ5/PH2M
73 de Frank PH2M 8)

Plaats reactie