4daagse Nijmegen 2015

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

4daagse Nijmegen 2015

#1 Bericht door PD3UTR »

Hallo,

Ik loop al jaren de 4daagse van Nijmegen maar dit jaar zal ik QRV zijn met een portofoon tijdens het lopen en mij rust momenten in, waar ik een QSO kan maken.
Maar nu wilde ik eens weten welke repeaters rond Nijmegen te open zijn en op welke freq. met welke sub toon (CTCSS) hebben ze, net over de grens in Duitsland
bij Nijmegen schijnen ook diverse 70cm / 2 meter repeaters te vinden maar weet niet welke freq. die hebben. Zou graag nadere info hierover willen vernemen.

Heb zelf een licentie (Novice) dus ik kan uitkomen op 70cm / 2 meter, welke radiozendamateurs lopen ook tijdens de 4daagse met een porto rond wel leuk om zo onderling
een korte QSO te maken of misschien wel een zendamateur die langs de route woont tijdens dit wereld grootse wandelen evenement. Laat het even weten met welke call sign
je QRV ben met deze 4daagse.

met vriendelijke groet,
Luisteramateur
73's

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: 4daagse Nijmegen 2015

#2 Bericht door PD3UTR »

Hallo,

Ik zal QRV zijn met Call Sign PD3UTR
En ik loop de 40 km.

met vriendelijke groet,
73's

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: 4daagse Nijmegen 2015

#3 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Hallo OM,

In Nijmegen heb je sowieso PI3NYM, 2M.

Ik via internet dat de ATOF van de 70cm repeater verlopen is maar of dit correcte info is.

Succes met het wandelen, hopelijk niet al te warm weer.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: 4daagse Nijmegen 2015

#4 Bericht door PD3UTR »

Ja dank je voor je reactie, de Nederlandse Repeaters heb ik al in mij porto staan maar eventueel aanvulling wat rond Nijmegen nog verder in de lucht is kwa Radiozendamateur freq. hou ik mij eigen aanbevolen. De in Duitsland repeaters die in de buurt van de grens ter hoogte van Nijmegen zich bevinden zou een zere aanvulling wezen graag dan ook met ctcss tonen erbij.

Ik dacht dat er tijdens de 4daagse van Nijmegen ook een repeater in de lucht is vanaf de QTH Groesbeek, zou graag die freq. ook in mij porto willen toevoegen indien iemand deze weet graag wel de recente freq. ervan.

Wat betreft het weer zag ik in de 14 daagse voorspelingen dat het weer droog bleef maar je weet het we leven in Nederland het weer kan zomaar omslaan maar de vooruitzichten beloven minimale temp. van rond de 25 graden dat is mooi wandelweer.

Wie aanvullingen heeft graag zelfs.

met vriendelijke groet,
PD3UTR
73's

Roy pd8rw
Berichten: 488
Lid geworden op: 04 mei 2010, 16:16

Re: 4daagse Nijmegen 2015

#5 Bericht door Roy pd8rw »

Voor de donderdag wellicht het volgende lijstje:
70cm in gennep pi2nlb
dmr in gennep pi????
Pi3nym 2m nijmegen
db0ee elten emmerich (is niet altijd in de lucht heb ik gemerkt de laatste tijd)
repearer groesbeek heb ik even de gevens niet van ( google geeft de info vast en zeker , dit is een bemand relais dacht ik)

145.500 als aanroep maar dat is niks nieuws :D
ik zal de donderdag uitluisteren op de diverse qrg's hier in de regio.

Mvg

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: 4daagse Nijmegen 2015

#6 Bericht door PA3BAS »

De repeater pi2anh staat tegenwoordig in Arnhem. 430.050, ctcss weet ik niet precies. Pi2nos 430.125 is snoeihard....
.... But will it blend?

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: 4daagse Nijmegen 2015

#7 Bericht door Radioot »

Hans pa1hr is/was een fanatieke 4 daagse loper met porto.
Hij kent vast andere radioactieve lopers.
Mail hem via zijn website.

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 4daagse Nijmegen 2015

#8 Bericht door Randy »

PA3BAS schreef:De repeater pi2anh staat tegenwoordig in Arnhem. 430.050, ctcss weet ik niet precies. Pi2nos 430.125 is snoeihard....
Ik hoor met regelmaat wel mensen die /P op de dijk bij Nijmegen staan, maar je kunt er doorgaans niet portable over werken. De ontvangers van IJsselstijn en Apeldoorn staan te ver weg. Maar wie weet komt daar verandering in, er is een portable repeater set-up... :)

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: 4daagse Nijmegen 2015

#9 Bericht door PD3UTR »

Ja zo leuk wezen als de repeater tijdelijk gekoppeld word tijdens de 4daagse periode met PI3UTR, maar we kunnen wel werken over de repeater van Gennep, Nijmegen en Elten met mij portofoon misschien ook wel Groesbeek als hij in de lucht kom heb daar geen freq. van en CTSCC toon als die gebruikt word.

Mochten er eventueel amateurs langs de route wonen van de 40km die ik ga wandelen as. week en thuis zijn lijkt mij leuk om daarmee ook verbindingen te kunnen maken maar goed zie het niet als een verplichting om QRV te zijn, ik zal regelmatig een aanroep doen op de repeater van Nijmegen Gennep en Elten.
Wie weet tot horens voor een QSO

met vriendelijke groet,
PD3UTR
73's

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 4daagse Nijmegen 2015

#10 Bericht door Randy »

Luisteramateur schreef:Ja zo leuk wezen als de repeater tijdelijk gekoppeld word tijdens de 4daagse periode met PI3UTR, maar we kunnen wel werken over de repeater van Gennep, Nijmegen en Elten met mij portofoon misschien ook wel Groesbeek als hij in de lucht kom heb daar geen freq. van en CTSCC toon als die gebruikt word.
Gennep heeft Echolink, dus die kun je sowieso koppelen met 3UTR of 2NOS.

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: 4daagse Nijmegen 2015

#11 Bericht door PD3UTR »

Ben zelf niet zo thuis in het koppelen met echolink op een repeater om deze te kunnen knopen aan een repeater, ik loop zelf mee met een kleine portofoon.

Maar het zou wel heel erg leuk wezen als dat zo was alleen tijdens de 4daagse,wie weet.

met vriendelijke groet,
PD3UTR
73's

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 4daagse Nijmegen 2015

#12 Bericht door Randy »

En nu is het officieel: http://www.hamnieuws.nl/bovenregionaal- ... ierdaagse/
Alleen nog even tijd vinden om een en ander te plaatsen.

Tijdelijk dus PI2NOS met de vierdaagse. Later wordt dat een permanente oplossing en koppelt PI3UTR ook aan.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: 4daagse Nijmegen 2015

#13 Bericht door PA3BAS »

Oh kijk. Dat is wel mooi nieuws!
.... But will it blend?

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: 4daagse Nijmegen 2015

#14 Bericht door PD3UTR »

Wat een geweldig nieuws is dit, ik ben QRV tijdens de 4daagse van Nijmegen en loop 40km per dag.
Ik hoop dat meer radio zendamateurs die ook meelopen een porto bij hun hebben ook QRV zullen zijn.

Volgend jaar de 100ste editie misschien komt er dan iemand met een speciale Call Sign in de lucht.

Nu maar editie 99 gaan bewandelen.

met vriendelijke groet,
PD3UTR
73's

PA3RIS
Berichten: 829
Lid geworden op: 11 nov 2014, 16:53
Roepletters: PA3RIS
Locatie: Goch Pfalzdorf, Duitsland
Contacteer:

Re: 4daagse Nijmegen 2015

#15 Bericht door PA3RIS »

Succes met lopen en hopelijk heb je mooi weer!

Plaats reactie