Radiomarkt Jutberg

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Radiomarkt Jutberg

#1 Bericht door PE5PVB »

Aanstaande donderdag (Hemelvaartsdag) zal weer de jaarlijkse radiomarkt op Vakantiedorp de Jutberg te Laag-Soeren plaatsvinden. Dit tijdens de VRZA radiokampweek. Ook dit jaar is er weer een keur van amateurgerelateerde producten te koop. Dit verdeelt over meer dan 60 marktkramen. Daarnaast is er nog het grote kofferbakverkoop veld wat vaak helemaal vol staat.

De toegang en het parkeren is zoals elk jaar geheel gratis!

Meer informatie is te vinden op www.radiokampweek.nl

-Verwijderd account

Re: Radiomarkt Jutberg

#2 Bericht door -Verwijderd account »

Als het net zo fraai weer wordt als het vandaag was :)
Ik heb inmiddels uitgevogeld dat mijn reistijd per OV ruim 3 uur is, enkele reis :shock: Klinkt niet aantrekkelijk om te gaan.

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Radiomarkt Jutberg

#3 Bericht door pe1cmo »

3 uur, en dat uit den Haag. Zeker geen centamateurs uit die omgeving die gaan ?? (volgens mij genoeg)
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Radiomarkt Jutberg

#4 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

pe1cmo schreef:3 uur, en dat uit den Haag. Zeker geen centamateurs uit die omgeving die gaan ?? (volgens mij genoeg)
Dit kwam ook al in mij op. Dit is o.a. mooie van deze hobby, collectief op pad. :D
Portofoon aan en op een lokale frequentie/repeater vragen wie er ook die kant op gaat.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: Radiomarkt Jutberg

#5 Bericht door PA1ZP »

Dag Allemaal

En het was lekker weer en weer super gezellig op de Jutberg, goed druk mooie rommeltjes en spulletjes.
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

pe1cmo
Berichten: 2069
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Radiomarkt Jutberg

#6 Bericht door pe1cmo »

Inderdaad, anderhalf uur rond gelopen, niet voor de koopjes, maar lekker met mensen (en amateurs) praten. Genoeg bekenden gezien, en ik vond het zelfs druk.
EA7/PE1CMO
Ayamonte España

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Radiomarkt Jutberg

#7 Bericht door PA3BAS »

Mazzel met het weer! Groeten uit Velp!
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PE2P
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 apr 2015, 16:10
Roepletters: PE2P
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: Radiomarkt Jutberg

#8 Bericht door PE2P »

Ja erg druk was het wel, grasveld stond al snel vol met auto's, ik moest er naast parkeren. Heel mooi weer, ik ben wat roder in het gezicht geworden.
En wat spulletjes gescoord, daar ging ik uiteindelijk ook voor. (kabel, antenne en pluggen).
73' Henk
Kenwood TS-2000 * TYT th-9800 * baofeng uv-5r * 2x baofeng uv-3r mkII * uniden bearcat 200xlt * Commtel Com205 * diamond X50 * diamond X200 * HyEndFed 4 band * Sirio SD - 1300 N *

Gebruikersavatar
pa3mi
Berichten: 80
Lid geworden op: 21 okt 2014, 16:16
Roepletters: PA3MI
Locatie: Borculo

Re: Radiomarkt Jutberg

#9 Bericht door pa3mi »

Jutberg was geslaagd, 9 uur waren we er en half 3 weer vetrokken! Gericht gezocht naar wat ik nog wilde hebben en ook nog eens gevonden! En natuurlijk gekocht! Stond genoeg en het weer was ook nog een lekker!
73, Michel
PA1BGY / NL 13487
Icom IC-706 MK II, Yaesu FT-817 ND, Intek KT-980 HP, Alinco DJ-596, Yaesu FRG-100, LDG-Z11 pro II, Begali simplex professional, Kenwood MC-60A, Adonis AM-508E, cg antenna sb-2000 mk2 interface

-Verwijderd account

Re: Radiomarkt Jutberg

#10 Bericht door -Verwijderd account »

Het was inderdaad goed gezellig druk. Diverse oude bekenden weer eens gezien, na een lange tijd.

Veel aanbod aan antenne's, CB-bakkies en goedkope Chinese radiootjes.
Minpunt vond ik wel dat meerdere standhouders al rond 2 uur begonnen met opruimen en inpakken... Ik was er rond 12 uur aangekomen.
Om bovenstaande reden heb ik heel weinig gekocht, want daarin heb ik totaal geen interesse :D
Wel zag ik een FRG-7 staan, maar dat bleek een namaakmodel te zijn door sommerkamp, en dat is niet de echte welke door Yaesu werd gemaakt.
Trouwens, de prijzen vond ik aan de hoge kant. Velen rekenden gewoon reguliere winkelprijzen en nee daarvoor ga je niet naar de radiomarkt.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Radiomarkt Jutberg

#11 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

PA4DHG schreef:Wel zag ik een FRG-7 staan, maar dat bleek een namaakmodel te zijn door sommerkamp, en dat is niet de echte welke door Yaesu werd gemaakt.
Volgens mij was in die tijd Yaesu/Sommerkamp hetzelfde. Net zoals Kenwood/Trio.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

-Verwijderd account

Re: Radiomarkt Jutberg

#12 Bericht door -Verwijderd account »

Nee, Trio was het oorspronkelijke merk welke later gewijzigd werd in Kenwood.
Of Trio werd door Kenwood overgenomen waarna alles verder voortgezet werd onder de naam Kenwood, dat kan ook nog.

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Radiomarkt Jutberg

#13 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Ik ben in 1985 begonnen met een Trio R1000 deze was identiek aan de Kenwood R1000.
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: Radiomarkt Jutberg

#14 Bericht door PE0AGO »

PA3GNZ, Tjeerd schreef:
PA4DHG schreef:Wel zag ik een FRG-7 staan, maar dat bleek een namaakmodel te zijn door sommerkamp, en dat is niet de echte welke door Yaesu werd gemaakt.
Volgens mij was in die tijd Yaesu/Sommerkamp hetzelfde.
Inderdaad, badge engineering.

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Radiomarkt Jutberg

#15 Bericht door Pd0hdf »

PE0AGO schreef:
PA3GNZ, Tjeerd schreef:
PA4DHG schreef:Wel zag ik een FRG-7 staan, maar dat bleek een namaakmodel te zijn door sommerkamp, en dat is niet de echte welke door Yaesu werd gemaakt.
Volgens mij was in die tijd Yaesu/Sommerkamp hetzelfde.
Inderdaad, badge engineering.


Namaakmodel ?

De frg 7 ontvanger, een exemplaar zonder de knop voor fijn afstemming...heb ik als zijnde grijze import via Zwitserland verkregen.

Op het apparaat staat de "firmanaam" Sommerkamp en werd door mij in Amsterdam bij een verkooppunt aan een der grachten opgehaald.

De exemplaren met een yaesu "badge"doen er niet voor onder en komen mijns inzien vanuit dezelfde factory...........

De ontvanger heeft een smal cw. ssb filter als extra= vanuit Leiden gemonteerd gekregen en doet het nog bijzonder goed

Vooral toen er nog veel RTTY uitzendingen van persbureau's waren te ontvangen stonden de aan het toestel gekoppelde Siemens T100 telexen dagelijks hun tekst te printen ............. zo'n 30 jaar geleden.

Plaats reactie