500MHz counter voor $14.29 incl. post

Alles wat te maken heeft met meetapparatuur en ander gereedschap.
Bericht
Auteur
-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: 500MHz counter voor $14.29 incl. post

#16 Bericht door ----- »

Het probleem melden via de e-bay site bij de verkoper van het item.
Ik heb al honderden onderdelen besteld via e-bay, van een paar weerstandjes tot porto's en er raakt dus ook af en toe iets kwijt.
Ik ben er zelf nog nooit financieel slechter van geworden.
Het risico bij verzending ligt bij de verkoper, altijd is, of een geld terug betaald, of het item opnieuw verstuurd.
Meestal spreek ik wel af dat ik het item nogmaals betaal, mocht ik het later alsnog, of 2x ontvangen. Da's wel zo netjes vind ik.
Wacht niet te lang (40 dagen dacht ik) omdat je anders geen geschil meer kan openen, mocht dat nodig zijn. Ik heb het nog nooit hoeven doen

-Verwijderd account

Re: 500MHz counter voor $14.29 incl. post

#17 Bericht door -Verwijderd account »

PG8M schreef:Het probleem melden via de e-bay site bij de verkoper van het item.
Ik merkte dat het inderdaad langs die route gaat.
Ontving deze reactie:
The seller has responded to you and offered another solution to solve this issue.
Seller's message:
"Dear.Honest buyer I believe You can understand :) really thanks for your friendly communication.Sorry for that you havenot got your item yet, we really sent your item out . You are a great buyer. To be honest, really sorry for the uncontrollable shipping time . it seldom takes so long. how about sending you a new shipment? if you have any worries please tell me I will be glad to help you like a friend. May God bless you and your family As you know, we cannot control the shipping best regards Ms Huang honesty and trustworthiness"

If you're satisfied with this solution, you can let the seller know by sending a message in the Resolution Center. If you don't want to accept this offer, we encourage you to send the seller a message with solution that you'd be happy with.

You can also view the details of this request in the Resolution Center.
Wat kan ik hiermee :roll:
Weinig volgens mij. Na de vertaling door de vertaalrobot :)

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: 500MHz counter voor $14.29 incl. post

#18 Bericht door ----- »

Hij zegt o.a.
how about sending you a new shipment?

vrij vertaald: wat vind je ervan als ik je een nieuwe zending stuur?

Dus hij wil je de counter nogmaals opsturen, en vraag je of je daarmee akkoord bent. Reageren via e-bay bericht

Een beetje Engels kunnen is wel handig bij het doen van internationale transacties.

-Verwijderd account

Re: 500MHz counter voor $14.29 incl. post

#19 Bericht door -Verwijderd account »

Dankjewel Marcel.

Tja, vreemde talen blijven voor mij een lastig verhaal. Dus doe ik het met de vertaalrobot.
Oké, hij stelt dus voor om een nieuw exemplaar (gratis?) toe te sturen. Met dus het risico dat ook dit pakketje wederom bij de posterijen op de plank blijft liggen, waar Tjerk reeds over schreef.
Ik denk niet dat opnieuw opsturen de juiste oplossing is, eerder het opsporen van het nu "spoorloos verdwenen" pakketje meer voor de hand ligt.
Of mijn geld terugvragen bij PayPal, nu het nog kan binnen hun termijn.

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: 500MHz counter voor $14.29 incl. post

#20 Bericht door ----- »

Opsporen zal lastig worden als het zonder trackingcode is verstuurd. Het meeste word zonder code verstuurd.
Hij stelt voor het item opnieuw te verzenden, jij kan zeggen dat je liever je geld terug hebt.
De keus is aan jou. zoals ik al eerder zei, zeg ik dan vaak dat ik het item alsnog betaal mocht het nog aankomen.
Het is voor hem een financiële strop dat het kwijt is, en ik vind het dan netjes dat ik het betaal als het alsnog aankomt. En dat kan nog best. Soms maanden later.

ik zal je ff helpen. Als je je geld terug wil stuur je zoiets:

Hello

To bad that the item is lost. Can you please give a me refund as i don't need the item anymore. But should the item arrive later , i will pay for it again. Thanks you for the good service

Best regards PA4DHG



En als hij dat netjes doet geef je hem uiteraard een goede beoordeling. Hij kan er ook niet veel aan doen dat het kwijt is geraakt.

Je communiceert in principe eerst met de handelaar voor een oplossing. pas als die niet wil meewwerken (wat zelden is) trek je aan de bel bij e-bay door een geschil te starten en geld terug te eisen bij paypal.

Gebruikersavatar
PE5SA
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2014, 20:21
Roepletters: PE5SA

Re: 500MHz counter voor $14.29 incl. post

#21 Bericht door PE5SA »

Gewoon nog even geduld hebben.. Soms heb je het binnen een paar dagen in huis maar soms duurt het langer dan een maand.
Een wijs man plast niet tegen de wind in..

Gebruikersavatar
PE2P
Berichten: 194
Lid geworden op: 08 apr 2015, 16:10
Roepletters: PE2P
Locatie: Den Haag (Loosduinen)

Re: 500MHz counter voor $14.29 incl. post

#22 Bericht door PE2P »

Hallo, ik heb nu ruim 300 bestellingen gedaan in de laatste paar jaar op de E-Bay en pas 1 x na klagen dat het pakje er niet kwam (refund gehad) is het na 2 weken als nog gekomen. De andere pakjes die niet aan kwamen (een stuk of 6) kwamen niet meer aan en ik vraag het geld dan altijd terug (refund), waarna ik het bij dezelfde verkoper of een andere opnieuw bestel omdat dan ook de E-Bay garantie en reclamatie tijd (40 dagen) opnieuw in gaat.
Ik vind de chinesen erg klant gericht en doen hun uiterste best todat de E-Bay reclamatie tijd over is, dan hoor je weinig of niets meer van ze. Ook bij Aliexpress is dat zo.
73' Henk
Kenwood TS-2000 * TYT th-9800 * baofeng uv-5r * 2x baofeng uv-3r mkII * uniden bearcat 200xlt * Commtel Com205 * diamond X50 * diamond X200 * HyEndFed 4 band * Sirio SD - 1300 N *

PA3FAT
Berichten: 1300
Lid geworden op: 05 jun 2006, 21:10
Roepletters: PA3FAT
Locatie: Valkenswaard

Re: 500MHz counter voor $14.29 incl. post

#23 Bericht door PA3FAT »

Heb onlangs iets op 28 maart april besteld en dat is ergens deze week binnengekomen. Dus het is niet vreemd als het langer duurt.

Uitzonderlijk als het er binnen iets meer dan een week is.
-------------------------------------------------------
FB23 voor HF, 9 El Tonna voor 2m, 13 El Flexa voor 70cm en 23 El Tonna voor 23cm.
Qrv op 145.700 (Ehv)

-Verwijderd account

Re: 500MHz counter voor $14.29 incl. post

#24 Bericht door -Verwijderd account »

Marcel bedankt voor je suggestie en jouw voorbeeldtekst. Daar heb ik wat aan :)

Wat Henky schrijft lijkt mij de beste optie, maar met dit verschil dat ik het item niet opnieuw bestel. Kan dat?
Ja, het zou natuurlijk kunnen dat over enige tijd de pakketjesbezorger alsnog voor de deur staat met het bewuste pakketje. Maar dat is een onzekerheid in deze kwestie waarover niemand iets met zekerheid kan zeggen.

pe1br
Berichten: 614
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: 500MHz counter voor $14.29 incl. post

#25 Bericht door pe1br »

Ik had dit item in mijn watchlijst gezet en nu is de prijs voor de laatst paar nog verder gezakt:
http://www.ebay.com/itm/High-Accuracy-R ... 1c4b41d959

$13.11

bubbe
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:38
Locatie: den ham (ov)

Re: 500MHz counter voor $14.29 incl. post

#26 Bericht door bubbe »

Ik heb hem ook besteld en gekregen maar hij klopt niet echt hij geeft met de 27 mc een frequentie aan ergens in de 140 mhz dat is volgens mij niet erg correct
anytone at-5555 tyt th-9800 baofeng uv-5r 2x baofeng bf-888s uniden ubc125xlt president grand handic 0080 Gpa 27 1/2 daimond X30 daimond X200 7 elements 70cm yagi 3 meter dipole

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: 500MHz counter voor $14.29 incl. post

#27 Bericht door PA0FRI »

bubbe schreef: hij klopt niet echt hij geeft met de 27 mc een frequentie aan ergens in de 140 mhz dat is volgens mij niet erg correct
Waarschijnlijk is het 27 MHz signaal te sterk en telt de counter de vijfde harmonische. Ik krijg trouwens de indruk dat de teller meer bedoeld is voor VHF en UHF. Probeer nog eens met minder signaal.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

PA1ES
Berichten: 412
Lid geworden op: 09 sep 2005, 09:09
Roepletters: PA1ES
Locatie: Apeldoorn

Re: 500MHz counter voor $14.29 incl. post

#28 Bericht door PA1ES »

Heb een GY560 besteld en ontvangen, om bij mijn TR7200 met vfo te gebruiken.
Is niet erg gevoelig maar het is voor mij voldoende.
Heb er geen manual bij ontvangen.
Nu denk ik dat aan en uit zetten en de stappen instellen alles is wat er mee kan,
maar mocht er en manual bij horen, is er dan iemand die mij dat even als een bestandje wil toesturen?
Alvast hartelijk bedankt.
Ernst,PA1ES.
Licensed since 1977
PD0CEB - PE1LRZ - PA1ES
Member: OTC

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: 500MHz counter voor $14.29 incl. post

#29 Bericht door PE0AGO »

a.u.b. .............. >
Bijlagen
GOOIT_Gy560__(50MHz--2.4GHz)_Mini_Frequency_Counter.pdf
(219.07 KiB) 289 keer gedownload

PA1ES
Berichten: 412
Lid geworden op: 09 sep 2005, 09:09
Roepletters: PA1ES
Locatie: Apeldoorn

Re: 500MHz counter voor $14.29 incl. post

#30 Bericht door PA1ES »

Dank je wel. :)
Licensed since 1977
PD0CEB - PE1LRZ - PA1ES
Member: OTC

Plaats reactie