Hermandad pur sang.............

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Hermandad pur sang.............

#1 Bericht door Pd0hdf »

Hallo beste radiofanaten en minder getalenteerden

Wie van u voelt zich ook geroepen om in dit forum deel te nemen aan de controle activiteiten van "de Band politie.?"

De reacties en banning zijn weer grotesk............

Zijn wij vergeten hoe dit prachtige forum tot stand is gekomen en willen wij onze beste inbreng met die andere OM delen op een positieve wijze?

Katten op een minder" begaafde" of een vermoedelijk illegaal gebruiker van het spectrum verdient geen schoonheidsprijs evenals de strakke handelswijze van een enkeling, zonder dat de ts duidelijk heeft mogen / kunnen/ maken welke zendbevoegdheid deze geniet.

De radiozend- of luisteramateur die zonder zonde is werpe de eerste steen

Vergeet niet beste operators dat er onder ons ook welwillende en serieuze forumleden zijn die het op de man spelen zeker niet waarderen.

noot: moderater petje op petje af , niet een ieder heeft alle wijsheid in pacht

Een kreet achter uit het slokdarmgedeelte geeft geen positief beeld
fluwelen handschoenen en empathie doen wonderen. :roll:

Verder wens ik u allen een prettig hobby beleven met veel (ge)
ruis........
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Hermandad pur sang.............

#2 Bericht door Bert_1 »

PD0HDF schreef:Hallo beste radiofanaten en minder getalenteerden

Wie van u voelt zich ook geroepen om in dit forum deel te nemen aan de controle activiteiten van "de Band politie.?"
Hoezo, kun je je nader verklaren?
Bert

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hermandad pur sang.............

#3 Bericht door PA3DAT »

PD0HDF bedoelt waarschijnlijk dat we een beetje lief moeten zijn voor Niels. Hij vermoedt dat onze Niels
een "minder "begaafde" of een vermoedelijk illegaal gebruiker van het spectrum" is, die bovendien niet de
kans heeft gehad om duidelijk te maken "welke zendbevoegdheid deze geniet".

Het is mij niet geheel duidelijk wat er nu erger is: het vermoeden van "minder begaafd" of het "illegaal
gebruik van het spectrum". Ik denk een combinatie van beiden...

Niels is nieuw in dit forum (tenminste onder de naam Niels, want hij heeft meerdere namen) en wil graag
weten hoe je een professionele porto van € 2197 moet programmeren voor gebruik bij wintersport.
Niels heeft daar een vergunning voor, zegt ie.

Hij probeert het eerst zo, op 3 maart onder de naam Ifisen:
http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=3&t=14766

Vervolgens, op 8 april een tweede poging:
http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=4&t=14966

En nu, op 15 april onder de naam Niels, een derde poging:
http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=4&t=14998

Tot zover dan maar eerst...
Snel even voor je nagezocht, ik ben namelijk ook van de Forum-Hermandad, FISH-department (Forensic Investigation Suspicious Handhelds).

Met veel ervaring overigens: reeds op mijn 12e van de straat geplukt met een in Spanje gekochte Walki-Talki en in een politie-Dafje afgevoerd
naar het bureau. Op mijn 20e door de rechter veroordeeld tot Fl. 400 boete voor het bezit van een 23 kanaals AM 11-meter doosje. Dus niet
vrij van zonden, helaas.

Nu maar hopen dat PD0HDF hier ook de humor van in kan zien... :wink:
Laatst gewijzigd door PA3DAT op 15 apr 2015, 17:14, 3 keer totaal gewijzigd.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE9H
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 sep 2014, 13:02
Roepletters: PE9H
Locatie: JO32kh

Re: Hermandad pur sang.............

#4 Bericht door PE9H »

:lol:
Zo wordt het toch nog een leuk draadje.
Arien PE9H
"The ability to speak does not make you intelligent" - Qui-Gon Jinn
:wq

-Verwijderd account

Re: Hermandad pur sang.............

#5 Bericht door -Verwijderd account »

PA3DAT schreef:Niels is nieuw in dit forum (tenminste onder de naam Niels, want hij heeft meerdere namen) en wil graag
weten hoe je een professionele porto van € 2197 moet programmeren voor gebruik bij wintersport.
Niels heeft daar een vergunning voor, zegt ie.

Hij probeert het eerst zo, op 3 maart onder de naam Ifisen:
http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=3&t=14766

Vervolgens, op 8 april een tweede poging:
http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=4&t=14966

En nu, op 15 april onder de naam Niels, een derde poging:
http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=4&t=14998
En op het scannerforum zie ik dezelfde vraagstelling voorbij komen... http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=26717.0

pe1cmo
Berichten: 2085
Lid geworden op: 21 mar 2015, 19:42
Roepletters: pe1cmo
Locatie: Ayamonte (spanje)
Contacteer:

Re: Hermandad pur sang.............

#6 Bericht door pe1cmo »

En anders kan hij nog altijd naar de officiële dealer gaan.
Alleen als dat ding gejat is, serienummer zal dan bekend zijn, valt hij door de mand.
PE1CMO/EA7LAD
Ayamonte España

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Hermandad pur sang.............

#7 Bericht door jan58 »

pe1cmo schreef:En anders kan hij nog altijd naar de officiële dealer gaan.
Alleen als dat ding gejat is, serienummer zal dan bekend zijn, valt hij door de mand.
weer gissen en vooroordelen zoals zo vaak hier :evil:

Jan

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Hermandad pur sang.............

#8 Bericht door Juul - PE0GJG »

En ik durf te wedden dat toen er nog geen Internet en forum was bijna alle hierboven "genoemde zendamateurs" ook piraat waren. Dus waar gaat het eigenlijk over.

Niet zo erg achterdochtig aub.

Juul - PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

-Verwijderd account

Re: Hermandad pur sang.............

#9 Bericht door -Verwijderd account »

Juul - PE0GJG schreef:En ik durf te wedden dat toen er nog geen Internet en forum was bijna alle hierboven "genoemde zendamateurs" ook piraat waren.
Zendpiraten zijn er al sinds de uitvinding van de radio.
Ook bij ons thuis stond in de late jaren '70 een twee-meter transceiver in huis, maar niemand had een vergunning :oops:

Het grote verschil met toen is dat ze nu veel kleiner zijn en op elke straathoek voor een prikkie te koop.
En ze worden ook massaal gekocht door heel veel onkundige en onwetende mensen. Met termen als "LPD" en "PMR" als argument om ze te kopen en te gebruiken. En freenet schijnt ook populair te zijn...

En aangezien velen zich zendamateur noemen denken ze dat ze hier op dit forum terecht kunnen met allerhande vragen.
Dus de kritische reacties van een aantal vaste forumleden is goed te begrijpen. Soms is dat onterecht en dan is sorry zeggen meestal wel voldoende.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Hermandad pur sang.............

#10 Bericht door PA3DAT »

jan58 schreef:weer gissen en vooroordelen zoals zo vaak hier :evil:
Volgens mij hebben ze 'm netjes gevraagd naar de achtergrond, en dan komt ie niet meer terug.
Of hij komt wél terug, maar dan onder een andere naam. En dan begint het gewoon weer opnieuw.
Verder dan "ja ik heb er vergunning voor" komt ie niet.

Dan is het geen vooroordeel meer, maar gewoon een oordeel. Een gegronde mening die berust op feiten! :wink:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

bubbe
Berichten: 200
Lid geworden op: 30 jul 2014, 14:38
Locatie: den ham (ov)

Re: Hermandad pur sang.............

#11 Bericht door bubbe »

PA4DHG schreef:
Juul - PE0GJG schreef:En ik durf te wedden dat toen er nog geen Internet en forum was bijna alle hierboven "genoemde zendamateurs" ook piraat waren.
Zendpiraten zijn er al sinds de uitvinding van de radio.
Ook bij ons thuis stond in de late jaren '70 een twee-meter transceiver in huis, maar niemand had een vergunning :oops:

Het grote verschil met toen is dat ze nu veel kleiner zijn en op elke straathoek voor een prikkie te koop.
En ze worden ook massaal gekocht door heel veel onkundige en onwetende mensen. Met termen als "LPD" en "PMR" als argument om ze te kopen en te gebruiken. En freenet schijnt ook populair te zijn...

En aangezien velen zich zendamateur noemen denken ze dat ze hier op dit forum terecht kunnen met allerhande vragen.
Dus de kritische reacties van een aantal vaste forumleden is goed te begrijpen. Soms is dat onterecht en dan is sorry zeggen meestal wel voldoende.
Ja daar maken veel verkopers op de beroemde marktplaats zich schuldig aan . Vooral ook nog verkopers van webwinkels die in het bezit zijn van licentie . Noem geen naam maar in drachten zit er ook zo een die verkoopt de bamiporto's gewoon als legaal lpd pmr en zelfs als marifoon . leuk voor op vakantie en op de legale pmr lpd kanalen zet i er bij . En als je heb er daar op aanspreekt durft i nog glashard te zeggen dat je met die porto's op die kanalen mag zenden ook al ben je er mee in de problemen gekomen beweerd i dat je gewoon mag zenden op die pmr lpd en marifoon kanalen .
anytone at-5555 tyt th-9800 baofeng uv-5r 2x baofeng bf-888s uniden ubc125xlt president grand handic 0080 Gpa 27 1/2 daimond X30 daimond X200 7 elements 70cm yagi 3 meter dipole

PA0RAB
Berichten: 1634
Lid geworden op: 26 apr 2013, 13:10
Roepletters: PA0RAB

Re: Hermandad pur sang.............

#12 Bericht door PA0RAB »

PD0HDF,
Iemand zonder bewijs aan de schandpaal nagelen is niet mijn stijl
Ook ik heb de diverse pogingen gezien.
Wat een ander veronderstelt, kan ik door beroepservaring als een bewijs aan voeren.
hoewel een vaag bewijs meen ik dat je beroepsmatig met berichten verkeer bezig bent en of geweest.
Wanneer je met een maritieme noodzender in je rugzak op zoek bent naar een lijk op de wadden met een hijgend onderkoelingsspook in je nek. Dan piep je wel anders als een klojo plaatjes op je enkele freq draait
Niels en alle andere schuilnamen is herhaaldelijk gevraagd om.... enz.
Dit werkt tegen hem.
Je hebt als zendamateur kennis van de regel en wetgeving Wanneer je dus met je PD call kennis draagt van en/of medewerking verleent aan een illegale activiteit wordt je daarop extra gestraft.
Ook dat is "Niels" verteld.
Herhaaldelijk is "Niels" gevraagd naar het hoe en waarom enz . Verdwijnen en opnieuw met dezelfde kenmerken. Dat werkt tegen hem en maakt bewijslast sterker.
Het is nu echt aan ""Niels" dit negatieve rond zijn persoon aan te pakken door een enkele PB naar Robert .
Zo simpel ligt het.
73 de Ruud PA0RAB

jan58
Berichten: 449
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: Hermandad pur sang.............

#13 Bericht door jan58 »

PA3DAT schreef:
jan58 schreef:weer gissen en vooroordelen zoals zo vaak hier :evil:
Volgens mij hebben ze 'm netjes gevraagd naar de achtergrond, en dan komt ie niet meer terug.
Of hij komt wél terug, maar dan onder een andere naam. En dan begint het gewoon weer opnieuw.
Verder dan "ja ik heb er vergunning voor" komt ie niet.

Dan is het geen vooroordeel meer, maar gewoon een oordeel. Een gegronde mening die berust op feiten! :wink:

Dan zal de moderator eens een keer z n werk moeten doen denk ik maar zo.
Of men laat de bewuste persoon met rust( geef geen antwoord).
Maarja je weet dat dat................................


Gr Jan

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Hermandad pur sang.............

#14 Bericht door Pd0hdf »

PD9H schreef::lol:
Zo wordt het toch nog een leuk draadje.

oost nederlandse humor?


kijk en lees eens goed de reacties..... :roll:
Laatst gewijzigd door Pd0hdf op 16 apr 2015, 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
PE9H
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 sep 2014, 13:02
Roepletters: PE9H
Locatie: JO32kh

Re: Hermandad pur sang.............

#15 Bericht door PE9H »

Kampen is niet echt oost-nederland, maar zie de humor er wel van in.
Arien PE9H
"The ability to speak does not make you intelligent" - Qui-Gon Jinn
:wq

Plaats reactie