Stof op de Bencher BY-2?

Alles over morse.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Stof op de Bencher BY-2?

#1 Bericht door PE2AAB »

Ben je in het bezit van een Bencher sleutel en heb je een hekel aan stof op dat mooie glimmende ding?

Stof? Nee dat gaat mij niet gebeuren. Ben al enige tijd in het bezit van een prachtige dustcover gemaakt door Greg, KC8GL. Vakmanschap is meesterschap.

https://sites.google.com/site/bencheracryliccover/

Mijn dustcover:
image.jpg
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: Stof op de Bencher BY-2?

#2 Bericht door PA1ZP »

Hi

Ja ik ken het op mijn single lever (zwart) en Vibroplex 100th ann. zit ook altijd veel stof en dat ziet er niet uit.

Ook lastig te verwijderen, van de Vibroplex gaat nog wel die is glad hoogglans gelakt , mijn single lever heeft reliëf lak daar is de stof bijna niet vanaf en tussenuit te krijgen.

Het probleem met de Vibroplex is verder dat het punten contact erg gevoelig is voor stof, ik moet er vaak met een papiertje tussendoor om het contact stofvrij te houden, natuurlijk ook omdat de Vibroplex punten contacten mechanisch niet veel kracht maken met contact maken aangezien het maar een tril contact is.

Mooie cover hoor dat ziet er erg netjes uit.

Mijn eigen paddel heeft ook last van stof maar is gemakkelijk te demonteren en schoon te maken omdat het geheel RVS is kan ik het goed gewoon afwassen of poetsen met een doekje met wasbenzine.
Ik moet wel opletten voor de plexiglass base.
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Stof op de Bencher BY-2?

#3 Bericht door PE2AAB »

Jos,

Vibroplex heeft ook speciale dustcovers:
http://www.vibroplex.com/contents/en-us ... 29_02.html
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA1ZP
Berichten: 1316
Lid geworden op: 06 jun 2008, 19:04
Locatie: Oss

Re: Stof op de Bencher BY-2?

#4 Bericht door PA1ZP »

Hi

Ja, ik weet van die dustcovers, maar de mijne is gewoon in gebruik ik sein vaker met de bug als met de anderen.
Seinsleutels zijn bij mij gereedschap om te gebruiken haha, niet voor het mooie op het plankje.
73 de PA1ZP

Jos uit Oss

Een goede antenne hoeft niet duur te zijn, een dure antenne hoeft niet goed te zijn.

Zelf gebouwd klinkt leuker als zelf gekocht.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Stof op de Bencher BY-2?

#5 Bericht door PE2AAB »

PA1ZP schreef:Hi

Ja, ik weet van die dustcovers, maar de mijne is gewoon in gebruik ik sein vaker met de bug als met de anderen.
Seinsleutels zijn bij mij gereedschap om te gebruiken haha, niet voor het mooie op het plankje.
Ow ik zie inderdaad dat de sleutel niet is te gebruiken met die cover. Bij de BY-2 gaat dit wel. De levers komen uit de behuizing naar buiten. Sleutel is dus gewoon te gebruiken met de cover erop.

Voorbeeld:
Afbeelding
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA0KLS
Berichten: 189
Lid geworden op: 30 apr 2005, 21:26
Roepletters: PA0KLS
Locatie: Valkenswaard

Re: Stof op de Bencher BY-2?

#6 Bericht door PA0KLS »

Rick,

dit ding is iets voor op de VERON-avond op 14 december. Kun je dat dan meenemen? Dan kan hij aangesloten worden op de State Machine. Ik heb wel een eigenbouw paddeltje, maar die kan ik niet knijpen. Ja, ik kan dat wel, maar dan gebeurt er niets met de contacten.

Is het puntje van de stereo-stekker het punt-contact, of het streep-contact? Want dan maak ik een stereo-aansluiting speciaal hiervoor.

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Stof op de Bencher BY-2?

#7 Bericht door PA0FRI »

PE2AAB schreef: Ben al enige tijd in het bezit van een prachtige dustcover gemaakt door Greg, KC8GL. Vakmanschap is meesterschap.
Misschien is het interessant voor eventuele andere belangstellenden hoeveel het gekost heeft, inclusief verzending, invoerrechten en BTW, voordat het in huis was.
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Stof op de Bencher BY-2?

#8 Bericht door PE2AAB »

Dat is een goeie Frits.

In de link welke in de eerste post staat geeft de verkoper $48.50 aan.

De OM werkt niet met overschrijven maar sinds dat ik zaken met hem heb gedaan accepteert hij ook Western Union. Een risicovolle zaak maar het werkt.

Wat PA1RB en PE1GLX hebben gedaan; besteld en af laten leveren in de US toen een van hen daar toevallig was.

Houdt met invoerrecht, BTW en andere graaitaxen bij verzending naar Nederland rekening met +€60!!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA0CMU
Berichten: 628
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: Stof op de Bencher BY-2?

#9 Bericht door PA0CMU »

Mooi gemaakt maar wel veel geld. Het stof komt er op den duur toch wel in dus houd ik het maar op een swiffer van €1,50 voor mijn BY-1.
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Stof op de Bencher BY-2?

#10 Bericht door pe5t »

Een sleutel hoort er gebruikt uit te zien, dus niks geen dust covers bij mij.
Bijlagen
P1010151.JPG

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Stof op de Bencher BY-2?

#11 Bericht door PA0FRI »

pe5t schreef:Een sleutel hoort er gebruikt uit te zien, dus niks geen dust covers bij mij.
Da's leuk, maar gebruik je hem ook? (:-)
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: Stof op de Bencher BY-2?

#12 Bericht door pe5t »

Jazeker, meer dan de mike.
Bijlagen
P1010152.JPG

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Stof op de Bencher BY-2?

#13 Bericht door PE2AAB »

@PA0KLS, Klaas; ik heb op je mail geantwoord.

BR
Rick
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA0FRI
Berichten: 2377
Lid geworden op: 19 nov 2007, 02:48
Roepletters: PA0FRI
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Stof op de Bencher BY-2?

#14 Bericht door PA0FRI »

pe5t schreef:Jazeker, meer dan de mike.
Mooi zo, dat is hier ook het geval en deze Begali "magnetische" key wordt daarbij ingezet. Bijna geen stof te zien en hoeft niet gepoetst te worden.
Bijlagen
Begali.jpg
Begali.jpg (35.64 KiB) 8025 keer bekeken
http://pa0fri.home.xs4all.nl/ met ongeveer 200 praktische onderwerpen voor radiozendamateurs
De eerste stappen zijn theorie en simulatie, maar in de praktijk blijkt pas of het klopt.

Plaats reactie