Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorgen?

Bericht
Auteur
PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#136 Bericht door PA2LAD »

Het is al eens eerder door iemand gezegd, maar wordt het niet eens tijd dat we ons druk gaan maken over de (ex)leden met veel kennis die dit forum in de ban gedaan hebben?

Gebruikersavatar
PE9H
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 sep 2014, 13:02
Roepletters: PE9H
Locatie: JO32kh

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#137 Bericht door PE9H »

Sorry, daar kan ik niet over meepraten, ben vrij nieuw hier.
Ik constateer alleen de situatie nu.
Arien PE9H
"The ability to speak does not make you intelligent" - Qui-Gon Jinn
:wq

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#138 Bericht door elsinga »

Het blijft lastig. Ik ben hier slechts moderator, maar op een ander forum beheerder en bannen en zo levert alleen bij SPAMmers wat op. Iemand die echt kwaad wil, die kun je nog een IP ban geven, maar daar zijn ook wel wegen omheen. Kwaadwillende gebruikers kosten gewoon heel veel tijd en vooral op dat gebied doen de beheerders veel. Wat, dat ga ik niet allemaal vertellen, want dan verzinnen de kwaadwillende gebruikers wel weer nieuwe manieren. ;)

Ik ben behoorlijk vaak aanwezig op het forum, maar als moderator kan ik relatief weinig. Berichten aanpassen (ook van anderen, ook na het verstrijken van de edit tijd van normale gebruikers), berichten weggooien, gebruikers bannen. En dan houdt het op. Ik kan geen gebruikersgegevens inzien of gebruiker accounts de-activeren bijvoorbeeld. Meestal heb ik genoeg aan die mogelijkheden, maar niet altijd. Weet wel dat ik dan korte lijntjes heb met degenen die dat wel kunnen.

En: niet alles wat er gedaan wordt is zichtbaar. Dus als je niks ziet, dan is het niet zo dat er niks gebeurt.

Mocht er iets niet kloppen, signaleer dat dan door het melding ikoontje te gebruiken. Dat heeft onze aandacht, maar ook daar gebeurt niet altijd wat. Bijvoorbeeld omdat wij het eerst even laten gaan, omdat het nog net niet over het randje is. Of omdat we liever een dossier opbouwen. ;)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE9H
Berichten: 452
Lid geworden op: 04 sep 2014, 13:02
Roepletters: PE9H
Locatie: JO32kh

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#139 Bericht door PE9H »

elsinga schreef:En: niet alles wat er gedaan wordt is zichtbaar. Dus als je niks ziet, dan is het niet zo dat er niks gebeurt.
Dat snap ik ook wel, maar een reactie van de TS na 139 berichten kan dat gevoel wellicht wegnemen.
Arien PE9H
"The ability to speak does not make you intelligent" - Qui-Gon Jinn
:wq

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#140 Bericht door elsinga »

Klopt. Vandaar ook mijn uitgebreide verhaal (ook mede namens de beheerders).
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#141 Bericht door PE2AAB »

Wat is nu eigenlijk de verander tijd? 30min?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#142 Bericht door elsinga »

Ik meen inderdaad een half uur. Kan ik niet zien, als niet-beheerder.

Maar: mocht je na dat half uur iets willen wijzigen, dan kun je dat altijd via een moderator laten lopen. Wij kunnen onbeperkt (en van alle gebruikers) de berichten wijzigen.
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6251
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#143 Bericht door PA3DAT »

Misschien handig voor kleine dingetjes, maar voor mijn qsl-kaarten verhaal van 2 A4'tjes is dat me dat écht teveel gedoe.
Ik ben gestopt met het updaten van de prijzen en mogelijkheden.

Ik vind het nog steeds een hele slechte maatregel die ik zeer betreur. In mijn eigen forum met krap 30.000 leden is het
ook wel eens ter sprake gekomen, bijv. in het moderatorteam, maar ik heb het (gelukkig) kunnen afhouden. Ik vind het,
gelet op de spaarzame keren dat het misbruikt werd, een draconische maatregel.
Als het AT (en de politiek) ook zó streng was, dan was onze radiohobby al lang geleden afgeschaft en verboden! Laten
de beheerders (samen met de moderators) daar eens over nadenken...

Met zijn allen lijden we onder die enkele keren dat iemand zijn eigen berichtjes ging verwijderen. In mijn forum noemen we
dat forumvandalisme en het leidt tot een ban. Gevolg: het gebeurt dus helemaal niet meer, het komt gewoon niet meer
voor! Zo kan het dus ook.
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
Annesset
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 jan 2015, 16:55

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#144 Bericht door Annesset »

goedemorgen allemaal,

jammer om te lezen dat er een hoop gemopper is en nog meer is geweest op dit forum.
ik ben vrij nieuw hier en moet zeggen er blij met dit forum.

bij het aanmelden op dit forum ben ik nergens tegengekomen dat nieuwe leden in het bezit moeten zijn van een licentie.
althans dat begrijp ik uit de reactie, dat men daar naartoe wil om zodoende rotte appels te weren.

op zich prima maar daarmee weer je mensen zoals ik die lid worden van dit forum puur om informatie te vinden over de leuke hobby "zendamateur" want daar gaat het toch om?

mijn doelstelling op dit forum is een leuke set aan te schaffen, dan lekker meegenieten van jullie vakmanschap en als een gek zien dat ik slaag voor mijn eerste licentie :D
illegaal zenden of iets dergelijk daar doe ik niet aan mee, sancties daarop zijn het mij niet waard. hoeft ook niet want met de eerste licentie is best wel te halen.

de rotte appels die er wel tussen zitten en die vragen stellen in de trend van iets illegaals, daarop kun je gewoon antwoorden dat dat soort vragen hier niet gewenst zijn en dat de eerst volgende keer er een ban op volgt.
als je die regel bij het aanmelden duidelijk maakt dan gaat men daarmee akkoord als je lid wordt.

mede leden ik hoop dat men net zoals ik lekker geniet van dit forum en laten we met zn alleen er voor zorgen dat de hobby voorop staat!
gaat er iets mis, grijp dan met zn allen in en leg niet alle druk op de moderators.

met vriendelijke groet: Anne
luistervink via een b40 en een yaesu frg-7000

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#145 Bericht door PE2AAB »

@Anne,

Nee hoor. Een nieuwe gebruiker hoeft helemaal geen vergunning te hebben. Enige vereiste is dat de persoon ook interesse heeft in deze mooie hobby ;-)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

-Verwijderd account

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#146 Bericht door -Verwijderd account »

Blaast even het stof eraf en haalt dit topic boven tafel :D

Gisterenavond kort voor de aanvang van de Daily Minutes vond er een kleine discussie hierover plaats. Het kwam erop neer dat het nivo van dit forum zou stijgen als men zich meer richt op technische zaken aangaande amateurradio. Er werd opgemerkt dat een flink aantal forumleden wel verwijderd mochten worden omdat ze toch niets zinnigs bijdragen aan dit forum.
Dat vond de forumbeheerder wel te ver gaan en volgens hem was er niet veel aan de hand.
Wel had hij aangegeven wat vaker aandacht te geven aan dit forum omdat het nodig en wenselijk zou zijn.

Eigenlijk is dit hele topic er ook wel eentje die verwijderd mag worden.
Enerzijds wordt er feedback gegeven over de inhoud en aanverwante zaken, anderzijds wordt deze feedback terzijde geschoven.
Dan kan ik me toch echt niet aan de indruk onttrekken dat door de forumbeheerders niet geluisterd word naar de feedback en inbreng van de -actieve- gebruikers.
En dat zie je terug door het vertrek van een aantal leden die in het verleden goede inhoudelijke bijdragen leverden.

SWL nl 5321
Berichten: 209
Lid geworden op: 30 aug 2015, 15:24

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#147 Bericht door SWL nl 5321 »

johnp schreef:Ik sta open voor suggesties. Maar wel graag constructieve. Geen gemopper meer :-)

Zoiets kan vanzelfsprekend ook niet alleen het moderatorsteam komen.


PA0ETE

Geeft het door U genoemde hoofddeksel een meerwaarde voor het hanteren van een vergrootglas?
Leg de politiepet snel terzijde gezien het feit dat het een averechtse uitwerking genereert
Uit UW werkkring buiten dit forum krijgt U zeker ook negatieve voorbeelden van en voor elkaars bejegening.
Brandmerken door lastige lieden ......onder een brandglas te leggen. doet denken aan een zeer vervelende tijd die wij kortgeleden in stilte herdachten.
Wees wijs en handel samen met uw medewerkers op een humane wijze zolang het u is gegeven
Ik verzoek u even de voorgeschiedenis te beschouwen.......en deze te herplaatsen

73 aan alle mede lezers

Robert
Luistervink NL 5321 sinds 1960.

Solostar
Berichten: 95
Lid geworden op: 16 jul 2015, 12:11

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#148 Bericht door Solostar »

Is iedereen met stomheid geslagen aangaande de moppertragedie?

Het schijnt dat geen respons meer is aangeboden...over het onderwerp

73

Hannie
Hij of zij, die de ogen sluit naar het verleden, is blind voor de toekomst.

PA1WBU
Berichten: 649
Lid geworden op: 21 apr 2013, 16:19
Roepletters: PA1WBU
Locatie: Arnhem

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#149 Bericht door PA1WBU »

PD0JIG schreef:Is iedereen met stomheid geslagen aangaande de moppertragedie?

Het schijnt dat geen respons meer is aangeboden...over het onderwerp

73

Hannie
Stoppen met een tot niets/weinig leidende discussie kan soms de beste oplossing zijn.. :idea:

Plaats reactie