Infokaarten voor bij JOTA-station

Alles wat betrekking heeft op jeugdactiviteiten, waaronder Scouting/JOTA/JOTI, etc
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Infokaarten voor bij JOTA-station

#1 Bericht door pe1hzg »

Onder het motto: "beter goed gejat als slecht zelf geschreven":
Zijn er mensen die goede, informatieve kaarten hebben bij het zendstation, die wat trivia geven over de gebruikte frequenties, het verwachte bereik (20m is nou eenmaal helemaal anders als 2m) en dat soort dingen, die ik kan gebruiken om bij het station op te hangen? Of je met Nederlands af kan, of het handig is om Engels te gebruiken, dat soort dingen.

Mits met toestemming geb^H^H^Hleen ik graag een goed doordacht voorbeeld van iemand anders.

73,

Geert Jan

PS: Onze scouts willen op zaterdagnacht graag nog een paar uur doorgaan, zo rond middernacht. Bij diverse groepen komt er geen RF meer uit de groep zodra de blauwe krat op tafel komt. Kan ik rekenen op een paar tegenstations?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Infokaarten voor bij JOTA-station

#2 Bericht door PE2AAB »

Hoi GJ,

Ik maak altijd gebruik van deze. Niet de meest uitgebreide maar handig om boven de radio te hangen.

Zit een klein foutje in HF bij 30M
HF.doc
(53.5 KiB) 248 keer gedownload
VHF.doc
(42.5 KiB) 220 keer gedownload
ATV.doc
(96 KiB) 229 keer gedownload
Q Codes.doc
(56 KiB) 236 keer gedownload
NATO Spelalfabet.doc
(53.5 KiB) 238 keer gedownload
Morse alfabet.doc
(60.5 KiB) 206 keer gedownload
En voor de call:
PE2AAB JOTA 2013.doc
(216 KiB) 247 keer gedownload
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD9RS
Berichten: 50
Lid geworden op: 21 sep 2014, 15:16
Roepletters: PD9RS
Locatie: Joure

Re: Infokaarten voor bij JOTA-station

#3 Bericht door PD9RS »

pe1hzg schreef:Onder het motto: "beter goed gejat als slecht zelf geschreven":
Zijn er mensen die goede, informatieve kaarten hebben bij het zendstation, die wat trivia geven over de gebruikte frequenties, het verwachte bereik (20m is nou eenmaal helemaal anders als 2m) en dat soort dingen, die ik kan gebruiken om bij het station op te hangen? Of je met Nederlands af kan, of het handig is om Engels te gebruiken, dat soort dingen.

Mits met toestemming geb^H^H^Hleen ik graag een goed doordacht voorbeeld van iemand anders.

73,

Geert Jan

PS: Onze scouts willen op zaterdagnacht graag nog een paar uur doorgaan, zo rond middernacht. Bij diverse groepen komt er geen RF meer uit de groep zodra de blauwe krat op tafel komt. Kan ik rekenen op een paar tegenstations?
wij bij de borgergroep in joure zijn zaterdag nacht op de 2m (144650) wij doen dan mee met de jota contest.
Explorer van de Borgergroep joure. 73' PD9RS

-Verwijderd account

Re: Infokaarten voor bij JOTA-station

#4 Bericht door -Verwijderd account »

Mooi gemaakte kaarten PE2AAB :D
Heb je al vlot de wand vol hangen ermee.

Is het trouwens een bewuste keuze geweest van jullie om geen kaartjes te hebben voor de 6m, 4m, 70cm en 23cm banden?

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Infokaarten voor bij JOTA-station

#5 Bericht door PE2AAB »

PA4DHG schreef:Mooi gemaakte kaarten PE2AAB :D
Heb je al vlot de wand vol hangen ermee.

Is het trouwens een bewuste keuze geweest van jullie om geen kaartjes te hebben voor de 6m, 4m, 70cm en 23cm banden?
:-) die keuze is redelijk bewust. Die banden hebben we namelijk niet (of geen antenne voor)

70cm hebben we wel maar dient als ruggespraak voor ATV dus dat maakt eigenlijk niet zoveel uit op welke frequentie.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PA5PT
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2008, 08:41
Roepletters: PA5PT
Locatie: Son en Breugel

Re: Infokaarten voor bij JOTA-station

#6 Bericht door PA5PT »

pe1hzg schreef:Onder het motto: "beter goed gejat als slecht zelf geschreven":
Zijn er mensen die goede, informatieve kaarten hebben bij het zendstation, die wat trivia geven over de gebruikte frequenties, het verwachte bereik (20m is nou eenmaal helemaal anders als 2m) en dat soort dingen, die ik kan gebruiken om bij het station op te hangen? Of je met Nederlands af kan, of het handig is om Engels te gebruiken, dat soort dingen.
Ik zoek ze eigenlijk ook nog in de vorm van een lijstje met; wat zijn nou leuke dingen om te vragen? Als de kinders eenmaal een paar vragen zo van een lijstje hebben kunnen lezen is de schrik er een beetje af, en gaat het verder vanzelf. Heeft iemand iets in die trend?

PS: Onze scouts willen op zaterdagnacht graag nog een paar uur doorgaan, zo rond middernacht. Bij diverse groepen komt er geen RF meer uit de groep zodra de blauwe krat op tafel komt. Kan ik rekenen op een paar tegenstations?
Dat heb ik vorig jaar gemerkt :) Bij ons lagen de kinders lang en breed in bed. De paar die er waren durfen geen ATV verbinding met jullie scouts te maken... jammer, maar was voor mij de beste verbinding van dat weekend.
JO21RL

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Infokaarten voor bij JOTA-station

#7 Bericht door PE2AAB »

Wellicht dat het handboek hier wat oplossingen in geeft?
http://pe1mew.nl/handboek

Ik weet bijvoorbeeld dat hier wat staat: http://pe1mew.nl/handboek/?On_the_Air_% ... -etiquette
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PD1RJV
Berichten: 40
Lid geworden op: 02 feb 2011, 16:24
Locatie: Einhoven

Re: Infokaarten voor bij JOTA-station

#8 Bericht door PD1RJV »

PA5PT schreef: Ik zoek ze eigenlijk ook nog in de vorm van een lijstje met; wat zijn nou leuke dingen om te vragen? Als de kinders eenmaal een paar vragen zo van een lijstje hebben kunnen lezen is de schrik er een beetje af, en gaat het verder vanzelf. Heeft iemand iets in die trend?
Wij gaan meestal vooraf (met de bevers 5-7 jaar) even apart zitten om wat vragen te verzinnen. Denk daarbij aan vragen over de antenne mast, groepsdas, blokhut, kinderen vragen laten beantwoorden over de leiding en zo.
Het leukste was wel de welp die er bij zat die vroeg hoeveel stoelen ze hadden. Kreeg als antwoord 2. De rest zijn rolstoelen (was een gehandicapten groep waarmee we verbinding hadden). Tegen station had een partij lol!

73, Ronald de PD1RJV

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6249
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Infokaarten voor bij JOTA-station

#9 Bericht door PA3DAT »

@PE2AAB:
dit klopt toch niet, 20 en 17m vooral 's nachts? Die gaan toch juist vaak dicht 's nachts?

20M 14000 kHz - 14350 kHz Wereldwijde contacten, 's nachts
17M 18068 kHz - 18168 kHz Wereldwijde contacten, 's nachts
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Infokaarten voor bij JOTA-station

#10 Bericht door PE2AAB »

PA3DAT schreef:@PE2AAB:
dit klopt toch niet, 20 en 17m vooral 's nachts? Die gaan toch juist vaak dicht 's nachts?

20M 14000 kHz - 14350 kHz Wereldwijde contacten, 's nachts
17M 18068 kHz - 18168 kHz Wereldwijde contacten, 's nachts
Inderdaad Aloys, stukje is gekopieerd maar niet de beste info blijkt. Ben er eens even ingedoken maar zowel 20 als 17 worden meer als 'daytime' band gezien. Alhoewel ik ook mooie contacten 's nachts heb kunnen maken op vooral 20m
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pe1hzg
Berichten: 908
Lid geworden op: 09 nov 2006, 10:23
Locatie: Eindhoven

Re: Infokaarten voor bij JOTA-station

#11 Bericht door pe1hzg »

PA5PT schreef:Ik zoek ze eigenlijk ook nog in de vorm van een lijstje met; wat zijn nou leuke dingen om te vragen? Als de kinders eenmaal een paar vragen zo van een lijstje hebben kunnen lezen is de schrik er een beetje af, en gaat het verder vanzelf. Heeft iemand iets in die trend?
Ik ben van plan dit jaar af te wijken van de geeikte "hoe hoog is jullie toren" en "wat is de kleur van jullie das". Reken op vragen over het overvliegen, sterke verhalen over het zomerkamp en ik ben nog op een maar dingen meer aan het broeden.

Een paar jaar geleden hadden we verbinding met een groep Canadese Scouts, die vertelden dat ze nooit water meenemen op kamp: "we just scoop some snow and melt it". *Daar* komen mooie verhalen van. Ik hoop dat jullie ons ook met creatieve vragen verrassen..

PA1BVH
Berichten: 334
Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:05
Roepletters: PA1BVH
Locatie: Riel
Contacteer:

Re: Infokaarten voor bij JOTA-station

#12 Bericht door PA1BVH »

Wij hebben zoiets bij elke set hangen:

Is wel van een paar jaar geleden.
Bijlagen
stationsinfo jota.doc
(19.5 KiB) 253 keer gedownload
member of:PI4SBR

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Infokaarten voor bij JOTA-station

#13 Bericht door elsinga »

Dit is de onze, voor dit jaar.
Bijlagen
roepnaam en lokatie flyer 2014.pdf
(331.85 KiB) 267 keer gedownload
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie