Turner microfoon +3b

Alles over spraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Danny.
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 sep 2010, 16:32
Roepletters: ON4VX

Turner microfoon +3b

#1 Bericht door Danny. »

Ik heb een Turner microfoon +3B geërfd (van een radioamateur die nu reeds 6 jaar silent key is), maar deze is voorzien voor gebruik op een zender met een aansluiting met 8 contacten.

De transceiver, een Yaesu FT-101Z, waarop ik die microfoon zou willen gebruiken vergt slechts 4 aansluitingen, ik heb wel dergelijke verbinding in een of andere lade liggen, maar mijn probleem is dat ik niet weet welke draden voor wat zijn. :oops:

Heeft er iemand een degelijk schema van die microfoon (is met ingebouwde versterker), of weet wat waar dient aangesloten te worden waarvoor dank.

Groetjes

Danny
Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel, maar het meeste daarvan hebben wij nu nog in ons bezit

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7081
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Turner microfoon +3b

#2 Bericht door PE2AAB »

Danny,

Dat is vrij eenvoudig.

Ervanuitgaande dat de micro werkt op de huidige set waarvoor deze is 'geplugd' kan ik je als tip meegeven om bij het demonteren van de 8 polige plug heel goed op te schrijven welke draad op welk pinnetje zat (nummers en kleurtjes).
Aan de hand van terug kijken met een schema van de Yaesu bij de hand en die van de radio waarop deze moet worden aangesloten, kun je de juiste plug monteren.

Waar moet de microfoon op worden aangesloten?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Danny.
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 sep 2010, 16:32
Roepletters: ON4VX

Re: Turner microfoon +3b

#3 Bericht door Danny. »

PE2AAB schreef:Danny,

Dat is vrij eenvoudig.

Ervanuitgaande dat de micro werkt (dat is een probleem, waarschijnlijk is deze microfoon heel lang geleden gebruikt op een CB toestel, dit toestel werd waarschijnlijk van de hand gedaan bij het behalen van een officiële licentie :roll: ) op de huidige set waarvoor deze is 'geplugd' kan ik je als tip meegeven om bij het demonteren van de 8 polige plug heel goed op te schrijven welke draad op welk pinnetje zat (nummers en kleurtjes).
Aan de hand van terug kijken met een schema van de Yaesu bij de hand en die van de radio waarop deze moet worden aangesloten, kun je de juiste plug monteren.

Waar moet de microfoon op worden aangesloten?
Toch bedankt voor uw reactie.

Groetjes

Danny
Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel, maar het meeste daarvan hebben wij nu nog in ons bezit

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: Turner microfoon +3b

#4 Bericht door PA3HMP »

je zult even moeten meten, er is een massa draad, een draad die gaat naar massa bij spreeksleutel indrukken en een draad die aan massa ligt als de spreeksleutel niet ingedrukt is en dan de microfoon draad.

Danny.
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 sep 2010, 16:32
Roepletters: ON4VX

Re: Turner microfoon +3b

#5 Bericht door Danny. »

Bedankt iedereen voor de info, ik heb eens gegoogeld met "Turner +3B schematic", en heb gevonden wat ik wou weten (ook het versterker gedeelte :wink: )

Groetjes

Danny
Toen wij in 1958 huwden hadden wij niet veel, maar het meeste daarvan hebben wij nu nog in ons bezit

Plaats reactie