RRTC contest

Alles over contesten.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pa4o
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

RRTC contest

#1 Bericht door pa4o »

Hier even een klein filmpje van RRTC contest van afgelopen zaterdag. Vermogen was een 100W, had wel een klein eindtrapje erachter om de zender wat meer te ontlasten met dit warm weer.
Jammer dat er niet meer aanbod was. Had een 406Qso's in een dikke 6uur tijd wat ik heb meegedaan. https://www.youtube.com/watch?v=E3Xrw7sFj6Y

Peter

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: RRTC contest

#2 Bericht door PE4BAS »

Ik kan me toch niet voorstellen dat iemand dit nog op gehoor kan decoderen. Voor mij klinkt het als RTTY.

PB7Z
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 dec 2013, 11:03
Roepletters: PB7Z
Locatie: Schoonoord
Contacteer:

Re: RRTC contest

#3 Bericht door PB7Z »

TOP joh..wat een snelheid.
Ik doe alleen aan Computer CW..jaja ik weet de echte CW mannen noemen het geen CW..maar ik kan zo toch wat werken en leren opnemen hi.
Maar ging goed zo te horen..echt wel een pileup en dat vanuit huis,
Denk dat er wel grote Contest stations jou een paar uurtjes willen lenen :P

73's
Bernard PB7Z
http://www.pb7z.com
73's and Good Health and DX

Bernard de PB7Z

http://www.pb7z.com
QSL via LoTW , Buro , Direct , eQSL

Member of BCC , GDXF #1009 , EUDXF #927 , Interest Group RTTY

Gebruikersavatar
pd0ejn
Berichten: 635
Lid geworden op: 03 sep 2006, 09:51
Roepletters: pd0ejn
Locatie: Middelburg-Zeeland JO11TL

Re: RRTC contest

#4 Bericht door pd0ejn »

Hallo Peter, leg eens uit met welke spullen je werkt om computer cw te doen....
Met Ham radio de Luxe gaat dit niet.

Mvgr
Rene. Pd0ejn
Luctor-Et-Emergo

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: RRTC contest

#5 Bericht door PD2R »

N1MM en het opnemen met de oren of met CW skimmer. Dat laatste gaat overigens nooit zo soepel en snel als met de oren.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pa4o
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: RRTC contest

#6 Bericht door pa4o »

Ik neem uiteraard met mijn oren en seinen doe ik met de contest programma N1MM.
Vond het jammer dat ik geen grote pile ups had. Want dat is pas kicken..
Kan zelf niet goed seinen met de paddle, omdat ik dat weinig doe. En dat snel opnemen is gewoon een kwestie van oefenen.

Peter

Gebruikersavatar
PA7JWC
Berichten: 167
Lid geworden op: 16 dec 2005, 15:42
Roepletters: PA7JWC
Locatie: Prinsenbeek
Contacteer:

Re: RRTC contest

#7 Bericht door PA7JWC »

Mooie snelheid Peter... Ik moest soms even 2x luisteren :D

Het is kwestie van oefenen Bas, ik ben 1,5 jaar gelden begonnen met ophalen van mijn CW en ik zit nu tussen de 25/30wpm. Het seinen doe ik nu nog met de PC. En ik ben nu druk aan het oefenen om met de hand te kunnen seinen via de paddel maar dat gaat nog niet zo snel. ;)

Zo te zien maakt Peter net als ik gebruik van N1MM en interface om via de compoort cw te bedrijven. Ik maak zelf gebruik van de microham keyer 2.

Met HRD kun je dit ook doen.
73, Jan-Willem PA7JWC / 5Q7DX

Website: PA7JWC & PA6NB Contest Group
Als je schrijffouten vindt, dan mag je ze houden!

PA0CMU
Berichten: 636
Lid geworden op: 31 dec 2005, 15:18
Roepletters: PA0CMU
Locatie: Breda

Re: RRTC contest

#8 Bericht door PA0CMU »

Knap als je zulke opneemsnelheden beheerst Peter, maar ik denk dat je een hoop andere amateurs mist in je log omdat zij die snelheid niet halen. Wellicht had je dus meer qso's kunnen maken door een lagere snelheid te gebruiken, of sla ik de plank mis?
Carel
BQC-762 | CTC-1941 | NTC-076

pa4o
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: RRTC contest

#9 Bericht door pa4o »

Valt wel mee Carel. Ik doe met de meute mee. De meeste contest stations zitten zo rond deze snelheid of nog hoger. Als het rustig is doe ik de snelheid omlaag en bij pile ups gaat de snelheid omhoog om het wat sneller af te werken. Maar bij dit filmpje had ik hem wat sneller laten staan. Het tegen station luistert toch altijd wel eerst voordat hij begint me aan te roepen. En als er iemand me aanroept die heel wat langzamer seint pas ik me ook direct aan. Met 1 toetsen kan men de snelheid omhoog of omlaag doen in n1mm.

Peter

PA1A
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 mar 2009, 10:05
Locatie: Leens
Contacteer:

Re: RRTC contest

#10 Bericht door PA1A »

PA0CMU schreef:Knap als je zulke opneemsnelheden beheerst Peter, maar ik denk dat je een hoop andere amateurs mist in je log omdat zij die snelheid niet halen. Wellicht had je dus meer qso's kunnen maken door een lagere snelheid te gebruiken, of sla ik de plank mis?

Mee eens Carel.

Ik weet niet wat voor signaal Peter neer zet, maar dat zal gemiddeld zijn voor een PA station.
Dus heel snel seinen is in mijn optiek pas echt effectief als je een zeer krachtig signaal op de band neerzet.
Heb even meegeluisterd en de meeste aanroepende stations zitten niet qrs dus denk ook dat je iets mist. Sterker nog ik ben er zeker van op het moment van geen aanbod.
Het regelmatig verschil is snelheid geeft in mijn ogen ook een onrustig beeld, tenzij de pile up groot wordt, dan je best een beetje sneller gaan.
Neemt niet weg dat ik Peter waardeer om zijn opname snelheid, maar goed contesten is ook anticiperen en meeveren met de band en de omstandigheden op dat moment.

A1A

pa4o
Berichten: 798
Lid geworden op: 30 apr 2005, 17:09
Roepletters: PA4O
Locatie: Winsum (Gr)

Re: RRTC contest

#11 Bericht door pa4o »

Iedere keer dat ik meedoe met contesten leer ik ervan en ik wil ook zoveel mogelijk leren van anderen die dit al langer doen, want zolang doe ik dit nog niet. Dus tips zijn welkom.
Misschien moet ik het stug volhouden om iets langzamer te seinen al zal dit niet meevallen. Komende weekend maar eens proberen als ik tijd heb..
Des te meer qso's des te meer punten voor de Afdelingscompetitie. :-)

Peter

paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

Re: RRTC contest

#12 Bericht door paul »

Die 36 wpm waar je CQ mee geeft, heeft in een gewone CW contest niet zo veel nut als PA station idd.

Daarbij is het ook niet echt handig dat als een station met 36 wpm terug komt, je dat niet in 1 keer kan opnemen.
Daarover is wel wat te vinden op internet.

In een drukke grote contest is +/- 30 wpm een mooie snelheid. Als het echter rustig is, dan komen met 26 tot 28 wpm ook de hand seiners te voorschijn. Het is even oefenen, maar van het gehaketak wat dan terug komt maak je op een gegeven moment ook wel wat. En iedereen weet dan dat je op gehoor aan het nemen bent :wink:

In een HST contest is het natuurlijk wat anders :mrgreen:


(zo, 3 x wat getypte. Nu snel mijn hok weer in)

Plaats reactie