pakketpostbedrijven betrouwbaar?

Voor als het echt nergens anders thuis hoort.
Bericht
Auteur
-Verwijderd account

pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#1 Bericht door -Verwijderd account »

Uit dit topic:
PE1PQX schreef:t is maar wat je zelf prettig vind ga ik van uit.
Zelf vind ik ophalen plezieriger omdat ook de mensen van TNT, PostNL, DHL of DPD wel eens ruig met de spullen kunnen omgaan.
Moet eerlijk bekennen dat ik dit nog niet heb mee gemaakt. (noodgedwongen wel gebruik moeten maken van versturen i.v.m. geen eigen vervoer)

Maar goed, da's off-topic...
Aangezien ik niet al mijn aankopen per fiets of per trein kan meenemen, of omdat de reisafstand gewoon groot is (409shop bijvoorbeeld :lol: ), laat ik het dus thuis bezorgen. Hoewel duurder laat ik eea onder rembours komen, indien dat mogelijk is.
Tot nu nooit iets aangekomen met transportschade, ook niet in geval van grote en/of zwaardere verpakkingen. Zoals Ikea die meestal heeft. Van JBE ontving ik meestal zendingen die je gerust hufterproof mag noemen, zo goed verpakt door hun.

Wat ik wel eens lees, is dat antennes beschadigd of gewoon kapot aankomen bij de geadresseerde.
En dat dit zou komen door hun lengte of slechte verpakking waarin ze verzonden werden.
Wellicht dat we hier onze ervaringen kunnen posten met verzenders en pakketpostdiensten :idea:

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#2 Bericht door PE9ZZ »

Ik denk dat dat niet zo zinvol is. De ervaringen varieren gigantisch. Werkelijk alle pakjesboeren laten steken vallen. Hoewel mijn indruk is dat Postnl toch wel de kroon spant. Met name zendingen vanuit China of de US (USPS) kunnen dramatisch uitpakken (douane!). Het interesseert ze geen reet.

Clubs als UPS en Fedex zijn doorgaans vrij goed maar je betaalt natuurlijk wel de hoofdprijs. Ook hangt het heel erg af hoe het pakket verpakt is. Gevalletje YMMV (Your Mileage May Vary) dus.

Tjerk, 9ZZ

jan58
Berichten: 447
Lid geworden op: 28 jan 2010, 21:23

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#3 Bericht door jan58 »

Hier word alles met Post.nl verzonden en ontvangen.
Tot nu toe nooit geen problemen mee gehad.

Gr Jan

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#4 Bericht door PE0AGO »

PostNL is een oplichtersbende.

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#5 Bericht door PH2LB »

verschillende diensten gebruikt in het verleden en je krijgt waarvoor je betaald.

DHL - niet te duur, maar duurt lang (als concument)
UPS - snel, maar duur
PostNL - half half, maar wel met 24 uur service. uit ervaring weet ik dat een stikker breekbaar geen invloed heeft op de voorzichtigheid bij de handeling (blijft gewoon gooi en smijt werk).

Wat wel wil helpen is versturen vanaf het bedrijf en ontvangen op het bedrijf. Een bedrijfs naam heeft soms wel degelijk invloed op de geleverde dienst (en natuurlijk handig als je ergens voor moet tekenen).
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#6 Bericht door PF9ZX »

Mijn ervaring:

PostNL = altijd goed en zorgvuldig
DHL = zozo maar niet echt betrouwbaar
UPS = waardeloos en duur
GLS = was tot bijna drie jaar terug waardelozer dan waardeloos.
NPD = bijna net zo waardeloos als GLS
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#7 Bericht door PE9ZZ »

PE0AGO schreef:PostNL is een oplichtersbende.
Maar waarom dan? Geef eens een voorbeeld? Als je je zut goed verpakt (gooi en smijtwerk, box-in-a-box) en een tracking code bestelt (altijd doen!) kan er weinig fout gaan.

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
PE0AGO
Berichten: 621
Lid geworden op: 30 jan 2014, 12:49
Roepletters: PE0A
Locatie: JO32FI56

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#8 Bericht door PE0AGO »

Wil er niet te diep op ingaan, door die geweldige firma dit jaar al ruim 500 Euro "verloren geraakt", de sukkels.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3123
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#9 Bericht door elsinga »

Mijn ervaring is dat PostNL inderdaad vaak de volgende dag al bezorgt, maar ook niet heel netjes met de pakjes omgaat. DHLforyou (de enige dienst van DHL die ik zelf wel eens gebruik) is goedkoper, maar enorm traag (gaat vast als stopwerk er bij). Zakelijk krijg ik nog wel eens pakjes via DHL en dat is wel altijd goed en nooit kapot (terwijl er elektronica inzit).
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PE9ZZ
Berichten: 1239
Lid geworden op: 06 nov 2010, 18:00
Roepletters: PE9ZZ
Locatie: Amsterdam (JO22KI)
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#10 Bericht door PE9ZZ »

@0AGO: Ah, dat verklaart een hoop. Mijn ervaringen met dit geweldige bedrijf zijn voornamelijk hun beroerde afhandeling van inklaringen. Duurt een eeuwigheid (foute adressering: "Aan de bewonders van dit adres" - een bedrijf van duzend werknemers) en je betaalt je scheel. Zoals gezegd, het interesseert ze geen reet.

Tjerk, 9ZZ

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#11 Bericht door PF9ZX »

Juist de goede ervaringen (ooit) met DHL deed ons beslissen om zakelijk met hun in zee te gaan. Totdat we bericht kregen of ze een (iets)beschadigd pakket moesten afleveren bij de klant of retour sturen. Het was niet zo ernstig hoor, vertelde men.
Ok, stuur maar retour dan zodat we het konden nakijken en opnieuw inpakken. Nou, dit hoefde niet want het was compleet verwoest door het overrijden met een heftruck. De wielsporen stonden op de doos en de inhoud. Kosten, een paar honderd euro en producten verloren gegaan die niet meer te vervangen waren omdat dit al jaren niet meer gemaakt werd. Gevolg .... klant geen spullen en wij met een hoop kosten die tot op de dag van vandaag niet vergoed zijn.

Alle kosten, incl. het retour sturen, hebben we dus zelf moeten dragen.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#12 Bericht door PE1PQX »

Ophalen is altijd beter, weet je zeker dat de transportbedrijven er dan geen volledige voetbalwedstrijden mee spelen.
Helaas (net als de TS) heb ik alleen de fiets of OV ter beschikking, en aangezien grotere pakketten op de fiets erg lastig vervoeren is, en OV doorgaans fors aan de prijs is (retourkaartje is vele malen duurder dan aangetekend versturen via een transporteur, afhankelijk van wat natuurlijk).....
Ik heb wel het 'gemak' dat Harrie Veenstra relatief dichtbij zit (zegge <20km) dus dan is zelf ophalen met OV nog te doen.

Eerlijk bekennen (zie ook start-post) heb ik nog geen hele gekke dingen mee gemaakt als het gaat om schade enz.
Een kras op een doos is eigenlijk het meest 'ernstige' tot nu toe.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA1LH
Berichten: 960
Lid geworden op: 24 nov 2012, 13:44
Locatie: JO11TM

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#13 Bericht door PA1LH »

Ik heb 1 keer zo'n bezorger van post.nl eens aangesproken op de manier waarop hij met het pakket om ging wat hij kwam afleveren.
Had zijn busje voor de deur gezet, achterdeur geopend en pakte het pakket eruit.
Aangezien het een nogal langwerpig pakket was ( er zat een telescoop in, inclusief driepoot montering (onderstel), plus nog wat glaswerk zoals oculairs.
Hij liet het pakket dus vanuit zijn busje vol op de straat stuiteren.
Op mijn vraag of hij dat normaal vond, kwam geen reactie.
En op mijn verzoek of hij toch even wilde wachten met wegrijden tot ik het pakket open had gemaakt, en gecontroleerd op schade, werd ook niet gereageerd.
Daar heb ik dus nog dezelfde dag een klacht over ingediend, en je raad het al: ook daar is nooit op gereageerd.
Gelukkig was er verder niks beschadigt, maar je houdt je hart vast als je zoiets ziet gebeuren.
Leon - PA1LH.

Gebruikersavatar
FrankSD
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2012, 19:28
Locatie: JO21UA

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#14 Bericht door FrankSD »

Mijn pakketje van Electrodump in minder dan een week in Belgie geraakt, geleverd door GLS... Er was niets beschadigd maar dat is m.i. alleen maar te danken aan de meer dan adequate verpakkingswijze van Electrodump!
Before You Speak >THINK<: Is it
True? Is it
Helpful? Is it
Inspiring? Is it
Necessary? Is it
Kind?

PA0LMD
Berichten: 2260
Lid geworden op: 20 aug 2010, 20:29
Roepletters: PA0LMD
Locatie: Oldebroek
Contacteer:

Re: pakketpostbedrijven betrouwbaar?

#15 Bericht door PA0LMD »

PE0AGO schreef:PostNL is een oplichtersbende.
Onzinnige en ongekwalificeerde opmerking.
Ik verstuur al mijn reparaties per PostNL, met uitzondering van een sporadische vertraging in de aflevering gaat het prima.
Meten is (z)weten

Plaats reactie