Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorgen?

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#106 Bericht door PA3DAT »

Niets, dat zijn zendamateurs en gaat over techniek. Mooi toch?

Of bedoel je: bij een contest zitten alle clubstations met vermogens van 1KW en meer. Dat vinden we
blijkbaar niet erg, dus dan moet zenden op 70cm zonder machtiging ook kunnen?

Dan kunnen we de hobby beter meteen opdoeken... :wink:

Let wel: ik ben persoonlijk tegen het overtreden van de welke machtigingsvoorwaarde dan ook!
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

NL 5321

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#107 Bericht door NL 5321 »

Beste Frank

Als"" gedateerd radiozendamateur"" , zoals je duidelijk aangeeft , en ervaringsdeskundige :mrgreen:
Heb ik met bijzondere aandacht je relaas tot mij genomen :
geconstateerd dat ik daarin door de bomen het BOS niet meer zie..

Tjonge dit is toch geen manier om de medemens zo te schofferen.....?
Je gram halen in de door jouw gekozen bewoordingen geeft aan dat dit een niet voldoende overwogen reactie is, een voormalig VRZA bestuurslid onwaardig :oops:

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#108 Bericht door coolepascal »

Gaan we nu deze threat ook al gebruiken om modder te spuiten ?
Ome John probeer een positieve draai aan het forum te geven... beetje medewerking mag wel hoor !@
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#109 Bericht door Frankyboy »

Verhaal NL5321
Aha iemand die het niet met mij eens is, dat mag hoor, maar wel gefundeerd graag.

Dat ik het niet met jou stellingname eens ben zal duidelijk zijn :wink:
Ten eerste probeer ik mijn gram echt niet te halen, ik probeer energie te steken in dit forum zodat het allemaal weer wat positiever gaat.

Dat gebeurd echt niet wanneer we allemaal gaan klagen en verder niets doen.
Ja ik doe een soort van aanval op Juul en Henk omdat ik het met een aantal dingen niet eens ben en daar een andere visie op heb.
Dat betekend niet dat ik Juul en Henk schoffeer, zeker niet ik dacht dat ik de boel redelijk neutraal en helder neergezet had.

Uiteraard mogen Juul en Henk daar mij op aanspreken (Henk heeft ook contact met mij gehad en we kunnen best nog door een deur, we weten wat we aan elkaar hebben en dat is echt niet negatief.)
Juul mag mij ook hier op aanspreken wanneer hij vind dat ik ongelijk heb, sterker over 3 weken woon ik 5 km bij hem vandaan, koffie halen bij mij mag altijd. Ik heb Juul hoog gezien zijn verleden, maar vind dat hij zich nu dingen te sterk aan trekt.
Maar ok dat ik mijn mening, Juul mag het daar natuurlijk niet mee eens zijn.

Ik kan het ook niet helpen dat jij door de bomen het Bos niet ziet, ik was best langdradig en duidelijk volgens mij.
En zeker niet beledigend naar Juul en Henk! Het is maar wat je er in wilt lezen.

De reactie van mij was zeker weloverwogen, kritiek mogen we best hebben op elkaar, zolang het maar uitgesproken kan worden en niet ontaard in modder gooien. En het geen beledigen is maar tegen de waarheid moet je kunnen, ook al is deze soms minder leuk.

De verwijzing naar voormalig VRZA bestuurslid gaat ook mank, mijn mening hier is persoonlijk en vertegenwoordigd op geen enkele manier een standpunt of iets anders van de VRZA, sterker ik ben sinds dit jaar niet eens meer lid. (De enige reden daarvoor was het stoppen van het blad, niets anders)
Persoonlijk is de enige overeenkomst met die tijd, dat ik dat deed om het zendamateurisme weer wat beter op de kaart te krijgen en proberen de afdeling Flevoland van de ondergang te redden. Dat is goed gelukt en die afdeling draait weer uitstekend. (met dank aan het huidige bestuur natuurlijk ook)
Ook daar gold, veel mensen met kritiek en opmerkingen, maar een paar man die er echt energie in stopten. Helaas een trend in deze tijd.
Nu probeer ik weer met woorden (lastig digitaal) dit forum een positieve draai te geven, dus die overeenkomst is er wel dan.


Laat ik me dan eens politiek uitdrukken: ik herken mijzelf niet in de kritiek die je op dit moment op mij levert en jou reactie lijkt mij eerder niet goed overwogen.
Mocht je betere argumenten hebben dan sta ik daar voor open en hoor ik ze graag.
No hard feelings in ieder geval.

73, Frank PA2FB

ervik
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 jun 2013, 20:38
Locatie: Belgie

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#110 Bericht door ervik »

Wat gebeurt is, is gebeurt maar het topic is, hoe voorkomen we in de
toekomst dat er weer een moddergevecht komt zonder beelden.
Moderatoren hoeven geen uitleg te geven als het te ver uit de hand loopt.
Dus ook niet doen.
Het verleden (vorige week) is voorbij, we moeten verder en problemen voorkomen.
Als er geen nieuwe regels of oplossingen komen loopt ook dit draadje uit de hand.
Terug naar topic.
Wat is jullie idee om het forum niet uit de hand te laten lopen en elkaar blijven respecteren.
Ik begrijp de meeste reacties maar dit zijn geen oplossingsvoorstellen maar
vervolg op het gebeurde.

Voorstellen tot verbetering graag.

Groeten Ervik
Lees en luistervink

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3347
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#111 Bericht door Juul - PE0GJG »

Frankyboy schreef:
Verhaal NL5321
Aha iemand die het niet met mij eens is, dat mag hoor, maar wel gefundeerd graag.

Dat ik het niet met jou stellingname eens ben zal duidelijk zijn :wink:
Ten eerste probeer ik mijn gram echt niet te halen, ik probeer energie te steken in dit forum zodat het allemaal weer wat positiever gaat.

Dat gebeurd echt niet wanneer we allemaal gaan klagen en verder niets doen.
Ja ik doe een soort van aanval op Juul en Henk omdat ik het met een aantal dingen niet eens ben en daar een andere visie op heb.
Dat betekend niet dat ik Juul en Henk schoffeer, zeker niet ik dacht dat ik de boel redelijk neutraal en helder neergezet had.

Uiteraard mogen Juul en Henk daar mij op aanspreken (Henk heeft ook contact met mij gehad en we kunnen best nog door een deur, we weten wat we aan elkaar hebben en dat is echt niet negatief.)
Juul mag mij ook hier op aanspreken wanneer hij vind dat ik ongelijk heb, sterker over 3 weken woon ik 5 km bij hem vandaan, koffie halen bij mij mag altijd. Ik heb Juul hoog gezien zijn verleden, maar vind dat hij zich nu dingen te sterk aan trekt.
Maar ok dat ik mijn mening, Juul mag het daar natuurlijk niet mee eens zijn.

Ik kan het ook niet helpen dat jij door de bomen het Bos niet ziet, ik was best langdradig en duidelijk volgens mij.
En zeker niet beledigend naar Juul en Henk! Het is maar wat je er in wilt lezen.

De reactie van mij was zeker weloverwogen, kritiek mogen we best hebben op elkaar, zolang het maar uitgesproken kan worden en niet ontaard in modder gooien. En het geen beledigen is maar tegen de waarheid moet je kunnen, ook al is deze soms minder leuk.

De verwijzing naar voormalig VRZA bestuurslid gaat ook mank, mijn mening hier is persoonlijk en vertegenwoordigd op geen enkele manier een standpunt of iets anders van de VRZA, sterker ik ben sinds dit jaar niet eens meer lid. (De enige reden daarvoor was het stoppen van het blad, niets anders)
Persoonlijk is de enige overeenkomst met die tijd, dat ik dat deed om het zendamateurisme weer wat beter op de kaart te krijgen en proberen de afdeling Flevoland van de ondergang te redden. Dat is goed gelukt en die afdeling draait weer uitstekend. (met dank aan het huidige bestuur natuurlijk ook)
Ook daar gold, veel mensen met kritiek en opmerkingen, maar een paar man die er echt energie in stopten. Helaas een trend in deze tijd.
Nu probeer ik weer met woorden (lastig digitaal) dit forum een positieve draai te geven, dus die overeenkomst is er wel dan.


Laat ik me dan eens politiek uitdrukken: ik herken mijzelf niet in de kritiek die je op dit moment op mij levert en jou reactie lijkt mij eerder niet goed overwogen.
Mocht je betere argumenten hebben dan sta ik daar voor open en hoor ik ze graag.
No hard feelings in ieder geval.

73, Frank PA2FB

Dag Frank,

Ik wil best een "koffie doen". Zodat wij onze zienswijze kunnen verduidelijken. Maar wel op ongeveer de rijafstand die jij suggereert.
Mail mij maar inzake je gegevens op m'n website mail dat je hieronder kunt vinden. ( button "contact" )
Ik ben geen voorstander van "PB - heen en weer mailen" via dit forum.


Juul-PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#112 Bericht door Frankyboy »

@Juul,

Gegevens verstuurd, gaat helemaal goed komen. We zitten dicht bij elkaar straks :)

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#113 Bericht door PD4NX »

Glas, plas, was.
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#114 Bericht door Frankyboy »

PD1EU schreef:Glas, plas, was.
Ook niet eens :wink:

Maar iedereen moet dan ook echt proberen er wat energie in te steken.

Achterover zitten en denken, anderen moeten het regelen en dan zie ik wel wat er gebeurd.
Tja dan krijg je wel gelijk ben ik bang.

Het hoeft niet eens veel te zijn:
Iets meer kunnen hebben van een andere en je niet gelijk aangevallen voelen
En hou er rekening mee dat de meeste zendamateurs techneuten zijn.
Een eigenschap van bijna iedere techneut:
Hekel aan dingen opschrijven, ze doen liever. (ik merk dat overal, ook in de diverse vakgebieden en maak mij er zelf ook schuldig aan)
Kortom hou er rekening mee dat wanneer er iets neergezet wordt, dat best heel kort en krachtig kan zijn, hoort bij de aard van het beestje :lol:
(bovenstaande posting is een mooi voorbeeld, er staat echt helemaal niets te veel :wink: )

De toekomst zal het leren.

Ik ben benieuwd of er al iets in overweging genomen wordt door de beheerders, er zijn al wat voorstellen geweest.

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#115 Bericht door Vertrokken »

PA3DAT schreef:Niets, dat zijn zendamateurs en gaat over techniek. Mooi toch?

Of bedoel je: bij een contest zitten alle clubstations met vermogens van 1KW en meer. Dat vinden we
blijkbaar niet erg, dus dan moet zenden op 70cm zonder machtiging ook kunnen?

Dan kunnen we de hobby beter meteen opdoeken... :wink:

Let wel: ik ben persoonlijk tegen het overtreden van de welke machtigingsvoorwaarde dan ook!
Je mag zenden op 70cm zonder machtiging :lol:
Over welke voorwaarde had je het ook al weer?
LPD kanalen met 10mW, zoek maar eens op.

Bert_1
Berichten: 743
Lid geworden op: 07 jul 2013, 09:11
Roepletters: PE1KVL

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#116 Bericht door Bert_1 »

Volgens mij is men er wel zo'n beetje uit, kan dit topic niet op slot?

Bert
Bert

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#117 Bericht door pa3kc »

[quote="Mazout"][/quote]

Het is niet te geloven het lef dat je hebt om überhaupt te posten hier in dit topic. Als nou 95% van al jouw post's hier op het forum een positieve bijdrage waren geweest dan was het allemaal een stuk aannemelijker wat je opperde voor een betere forum.

Het valt nog al op dat je pas in dit soort topics gaat posten en je gaat gedragen als de onschuld zelf pas Na dat je jezelf zeer negatief hebt uitgelaten naar anderen toe en je post's verwijderd zijn door een mod/beheerder. Iedereen kan zich nog prima herinneren hoe je de PI3UTR repeater en de mensen er achter schoffeerde.

Nu zien we weer een kleine herhaling van jouw manier van communiceren hier op het forum. Je schoffeerde een paar dagen geleden een QSL kaarten bedrijf. Je probeerde het bedrijf zwart te maken ten opzichte van andere QSL kaarten bedrijfjes. Je kwalijke post(s) worden verwijderd en vervolgens kom je hier in dit topic de vermoorde onschuld zelf spelen en kom je weer met advies voor hoe een beter forum.

Als al jouw inbreng op dit forum allemaal positief was geweest dan kwam je veel geloof waardiger over in dit soort topics. Jij wil helemaal geen beter forum. Jij wil een forum waar je lekker op kan lopen zieken en onrust kan veroorzaken :?

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#118 Bericht door Pd0hdf »

Massout is brandstof in ON land.
Wie gooit hier olie op het vuur en wenst zich niet te branden?

Anonymus viert hoogtij zo zonder callvermelding.

@Coolpascale het is weer iets anders dan modder gooien....

John... ETE gooi de boel op slot

Het heeft al veel te lang geduurd.

:roll: :roll:

Trollen ten spijt
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#119 Bericht door Pd0hdf »

Frankyboy schreef:
PD1EU schreef:Glas, plas, was.
Ook niet eens :wink:

Maar iedereen moet dan ook echt proberen er wat energie in te steken.

Achterover zitten en denken, anderen moeten het regelen en dan zie ik wel wat er gebeurd.
Tja dan krijg je wel gelijk ben ik bang.

Het hoeft niet eens veel te zijn:
Iets meer kunnen hebben van een andere en je niet gelijk aangevallen voelen
En hou er rekening mee dat de meeste zendamateurs techneuten zijn.
Een eigenschap van bijna iedere techneut:
Hekel aan dingen opschrijven, ze doen liever. (ik merk dat overal, ook in de diverse vakgebieden en maak mij er zelf ook schuldig aan)
Kortom hou er rekening mee dat wanneer er iets neergezet wordt, dat best heel kort en krachtig kan zijn, hoort bij de aard van het beestje :lol:
(bovenstaande posting is een mooi voorbeeld, er staat echt helemaal niets te veel :wink: )

De toekomst zal het leren.

Ik ben benieuwd of er al iets in overweging genomen wordt door de beheerders, er zijn al wat voorstellen geweest.

ha die Frankyboy

FB is Fine Business.

Hulde voor je positiviteit.

"Het blijft toch zo als het was............... :mrgreen: :mrgreen:
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Genoeg gemopperd. Hoe gaan we voor een beter forum zorge

#120 Bericht door PE2AAB »

Het valt me op dat er zich de laatste tijd veel lieden aanmelden op dit forum welke meteen als vraag 1 vragen hoe ze b.v. hun aangeschafte Kenwoodje goed kunnen laten werken op de 27 MC.

Is het iets om, direct bij aanmelding op dit forum, een PopUp te laten verschijnen waarin nog eens duidelijk wordt verteld, op de man af, dat illegaal gebruik niet wordt ondersteund op dit forum?
Scheelt wellicht een hoop gesloten topics later.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Plaats reactie