15 maart 2014 Landelijke Radio Vlooienmarkt Rosmalen

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: 15 maart 2014 Landelijke Radio Vlooienmarkt Rosmalen

#31 Bericht door andre »

Aha, jij was het achter die kraam.. :lol:

was lekker druk, alhoewel het rond een uurtje of half drie beter te doen was. Wat sma kabeltjes gekocht en een rol H2000 flex coax.
Oja, ook nog twee echte N stekkers.
Ik vond de catering wel mee vallen. De koffie en de harde broodjes uit het zb restaurant was zeker niet verkeerd.
Verder nog een paar bekenden gesproken, en was om 5 uur weer terug in het vertrouwde Westen...

Nu maar weer sparen voor Bad Bentheim.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

andre
Berichten: 2469
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: 15 maart 2014 Landelijke Radio Vlooienmarkt Rosmalen

#32 Bericht door andre »

PE7EB schreef:En het hoogtepunt dan ... de keukentrapjes? ;-)
Is dan toch weer jammer Eric dat je kennis in deze tekort schiet. Het waren namelijk eindtrapjes... :lol:
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pd4kk
Berichten: 115
Lid geworden op: 07 aug 2010, 12:00
Roepletters: pd4kk
Locatie: rotterdam

Re: 15 maart 2014 Landelijke Radio Vlooienmarkt Rosmalen

#33 Bericht door pd4kk »

PE7EB schreef:En het hoogtepunt dan ... de keukentrapjes? ;-)

Ik vond het niet hinderlijk in ieder geval, maar dat is mijn mening :-)

Leuke aankopen gedaan, zowel voor mijn zoon, alsook voor mijzelf :-)

Wie trouwens geen cent meer aan me gaan verdienen zijn de uitzuigers van de catering, prijzen liggen 50% hoger en de kwaliteit is 60% lager dan die van de lokale snackbar hier :evil:

Volgend jaar lekker bolletjes met gebakken ei en eigen drinken mee :-)
en aan mij verdienen ze daar ook geen cent meer in de catering 4 euro voor een plastic flesje nep cola de gek .bier was maar 3 euro hi ..

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: 15 maart 2014 Landelijke Radio Vlooienmarkt Rosmalen

#34 Bericht door Randy »

Weinig van de markt gezien. Bijna de hele dag achter (voor) de kraam gestaan bij PI2NOS/PI3UTR (Hamshop). In de namiddag even een rondje gelopen en een rekje voor meetkabels meegenomen. Ik zocht eigenlijk nog Comtech zenders/ontvangers voor 23 en 13. Wellicht bij de Jutberg eind mei en anders Bad Bentheim of de DvdRA.

Zelf hebben we (Mischa / PA1OKZ en ik) een tweetal relais neergezet. PI2NOS was via svxlink verbonden met de echte NOS en zorgde voor indoor dekking en daar is veel gebruik van gemaakt. Hetzelfde gold voor PI1LAB/PH4X, de DMR-repeater die op de QRG van PI1APD stond. Het was leuk om de Belgen achter het DMR-netwerk te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen. Zij lopen toch zeker een jaar voor op Nederland (sterker nog: daar wordt D-star massaal gedumpt).

De laatste keer dat ik in Rosmalen geweest ben moet ergens in 2000 geweest zijn toen het nog in de Brabanthallen was. :)

Manitou
Berichten: 127
Lid geworden op: 04 jan 2007, 19:09
Locatie: planet earth

Re: 15 maart 2014 Landelijke Radio Vlooienmarkt Rosmalen

#35 Bericht door Manitou »

Hoho, D-Star massaal gedumpt in België is zeer sterk overdreven.
DMR is vrij nieuw in onze hobby en van nature zijn we nieuws gezind en dus is er misschien wat meer activiteit momenteel op DMR. Nadeel is dat iedereen nog meer verspreid zit met DMR erbij.
Het DMR netwerk in België draait zeer stabiel maar is wel niet gekoppeld aan de rest van de wereld wat serieuze beperking geeft voor internationale verbindingen. Met D-Star is er gelukkig dan wel mogelijkheid tot internationale verbindingen maar is er spijtig genoeg dan weer geen universeel wereldwijd reflector systeem meer na de splitsing D-Plus en X- net. Mogelijkheid van koppeling tussen alle systemen lijkt mij al een goede stap voorwaarts.

Paul PD0PSB

Re: 15 maart 2014 Landelijke Radio Vlooienmarkt Rosmalen

#36 Bericht door Paul PD0PSB »

En spijtig genoeg klinkt iedereen via D-star nog steeds als een verkouden kikker :o

73
Paul
PD0PSB

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: 15 maart 2014 Landelijke Radio Vlooienmarkt Rosmalen

#37 Bericht door PE7EB »

andre schreef:Is dan toch weer jammer Eric dat je kennis in deze tekort schiet. Het waren namelijk eindtrapjes... :lol:
Als je het zo wilt bekijken waren het eindetrapjes André, dat einde sloeg dan op het einde van je leven, naar mijn gevoel was de kwaliteit van de trapjes namelijk van dien aard, dat dat einde een behoorlijk eind dichterbij kwam als je er op zou klimmen ;-)
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: 15 maart 2014 Landelijke Radio Vlooienmarkt Rosmalen

#38 Bericht door PA3HMP »

ja maar bij die trapjes was het eindtrapje enkel aan een kant, de andere kant was het begintrapje :mrgreen:

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: 15 maart 2014 Landelijke Radio Vlooienmarkt Rosmalen

#39 Bericht door PE2AAB »

Ik heb bij Van Dijken zo'n RTL dongle gekocht. Meer niet eigenlijk. Wat kocht de rest?
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

PE5PVB
Berichten: 814
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:03
Roepletters: PE5PVB
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

Re: 15 maart 2014 Landelijke Radio Vlooienmarkt Rosmalen

#40 Bericht door PE5PVB »

Weer een paar kilo aan blikjes, VCO's 1100-1200MHz, een paar trimmers, een DVB-S narrowband ontvanger van profline en een gridantenne voor 13cm...

Was weer een geslaagde dag met veel leuke items in de verkoop. Het viel me op dat legergroen en de stands vol te dure afgeschreven meetapparatuur terrein aan het verliezen zijn.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: 15 maart 2014 Landelijke Radio Vlooienmarkt Rosmalen

#41 Bericht door PA3HMP »

nou er waren nog steeds mensen die denken dat je voor een bird kopje 120 euro kan vragen(en denken te krijgen) en meer van dat soort veel te duren prijzen.

Maar ik heb toch nog wel een aantal HV condensatoren kunnen scoren voor mijn zelfbouiw HF tuner en een keramisch pijpje wat ik als reserve wil hebben enz, allemaal klein spul niks groots of zwaars, koopjes zijn op dergelijke beurzen moeilijk te vinden.

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: 15 maart 2014 Landelijke Radio Vlooienmarkt Rosmalen

#42 Bericht door PA3HMP »

Ik hoef geen bird meter hoor, overigens voor rond de 60 euro heb je op e-bay ook vaak losse bird koppen in nieuwstaat, losse meters zie je ook vaak zat aangeboden zo vanaf 100 euro, en milspec, tja het is maar wat je milspec wil noemen, het wordt door defensie gebruikt, voor het lompe werk in het veld want op de werkplek bij defensie had ik een R&S staan want voor nauwkeurig werk is de bird 43 weer niet echt nauwkeurig, maar ja sommige mensen zien bird als iets heiligs, lachen.

en wat iemand met 250Watt op 23cm moet ? volgens mij valt daar weinig meer te beleven, maar dat is een andere zaak.

ik weet zeker dat veel mensen weer met hun veel te duur geprijste spullen weer naar huis zijn gegaan, spectrum analyzers voor het dubbele van wat ze waard zijn enz, maar dat is al jaren zo, als ze maar een gek vinden die er intrapt is voor hun de hele markt weer winstgevend :mrgreen:
ik moet altijd erg lachen als ik jaar op jaar weer dezelfde mensen zie met vrijwel dezelfde spullen op de stand, weer niet verkocht :mrgreen:

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: 15 maart 2014 Landelijke Radio Vlooienmarkt Rosmalen

#43 Bericht door PA3HMP »

ik betaal overigens nooit van die gekke prijzen, het is voor mij hobby en ik laat het dan ook gewoon liggen, en vele andere ook hoor als ik zie dat er bepaalde spectrumanalyzers jaar op jaar voor dezelfde prijs aangeboden blijven bij dezelfde personen :mrgreen:

De gaatjes komen inderdaad nog al eens voor, hoewel er ook manieren zijn om de plaatjes eraf te krijgen zonder gaatjes te boren.
Als er bij ons een bird kop kwam bij defensie die te veel afweek(meer dan 15%) dan ging hij in de stapel wat bij de domeinen dan weer verkocht werd, en die zie je dan ook weer op amateurmarkten verschijnen :mrgreen:

Maar ook nieuw zit er wel eens een fout tussen zoals je op mijn site kon lezen van de 10 Watt kop, die was ooit door iemand nieuw gekocht, niet gebruikt en voor een schappelijke prijs weer aan mij doorverkocht omdat hij erachter kwam dat hij niet goed werkte, in eerste instantie wilde ik er een plug voor maken om aan te sluiten op de spectrum analyzer, uiteindelijk heb ik day niet gedaan en hem toen aangepast en opnieuw geeikt, maar dat toont wel aan dat niets zeker is en dat ook al ziet er iets gloednieuw uit het niet zeker is dat het ook goed werkt, dus bird wordt hier zeker niet vereerd als iets magisch, eigenlijk zou je om de 5 jaar eens alle koppen na moeten meten of ze nog kloppen (en dan nog blijven ze onnauwkeurig vergeleken met goed digitaal spul).

het leukste op de beurs vond ik de hoogspanningsvonken op de eerste etage, met de knop erbij hit me oid, blijft toch altijd leuk om te zien en die werd veel gebruikt.

Wat ik wel miste is oostduits/russisch materiaal, ik hoor altijd verhalen van beurzen in Duitsland die er vol mee zouden staan maar daar heb ik in Rosmalen weinig van gezien

Goos
Berichten: 338
Lid geworden op: 16 nov 2011, 20:45
Roepletters: pa0sir

Re: 15 maart 2014 Landelijke Radio Vlooienmarkt Rosmalen

#44 Bericht door Goos »

Het beroerde van die Birds is dat er twee dingen meespelen , dat is de stroom door de meter, als die niet klopt voor volle schaal uitslag , kun je kopjes blijven ijken. Verder heb je al 10 % fout te pakken alstie per ongeluk liggend geijkt is ipv staand of omgekeerd. De potjes in de kopjes zijn ook van bedenkelijke kwaliteit.

Oja er wil ook nog wel eens een breukje /slecht contact ontstaan in de binnenader van de coax aansluiting bij de meter.

Het stikkertje kun je er met de fohn afhalen.

gr
Goos
Peilen is het omgekeerde van een antennediagram opmeten.
pa0sir

Plaats reactie