radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

#1 Bericht door PD3UTR »

Hallo, Allemaal

Nu ik geslaagd ben voor mij Novice (maart 2014) en al sinds 1995 de 4daagse loop wilde ik eens weten welke radioamateurs er in de omgeving on air zijn en welke radiozendamateur zelf de
4daagse gaan wandelen die onderweg gaan met een portofoon om zo verbindingen onderling te maken. Hoe zit dat en op welke freq. in de regio Nijmegen is tijdens de 4daagse een leuke QSO
te maken rond die tijd?

Ik zelf ga zo wie zo de 4daagse van Nijmegen wandelen doe de 40 km (leeftijd) voorheen 16x de 50km volbracht.

Graag jullie tips ten aanzien van freq. en waarop je een leuke QSO tijdens de wandelling kan maken enz, zie jullie tips en op- en/of aanmerkingen graag tegenmoet.

met vriendelijke groet,
Luisteramateur
73

Gebruikersavatar
pa3dsc
Berichten: 1166
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:02
Roepletters: pa3dsc
Locatie: Nuenen
Contacteer:

Re: radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

#2 Bericht door pa3dsc »

Te snel gepost ?

even googlen op "vierdaagse hamradio" levert al diverse hits.

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

#3 Bericht door PD3UTR »

Bedankt voor je reactie, maar er zullen heus wel meer mensen die radio zendamateur zijn in Nijmegen alleen al bij de intocht zijn er al meer bezoekers dan inwoners als het lekker weer is.

Maar goed wie meer info heeft of aanvullingen enz enz zet je reactie maar hieronder.

Wie als radiozendamateur mee wandel en on air is ook graag even reactie plaatsen.

met vriendelijke groet,
Luisteramateur

Gebruikersavatar
PA3JMS
Berichten: 542
Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:48
Roepletters: PA3JMS
Locatie: Ridderkerk

Re: radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

#4 Bericht door PA3JMS »

Loop de vierdaagse niet en ken ook geen amateurs die hem lopen. Als het niet lukt voor de vierdaagse amateurs of frequenties te vinden zou ik het volgende doen:

1 Zoek repeaters op in Nijmegen en de omgeving van Nijmegen. Programmeer deze in je porto.
2 Programmeer de 2 meter en 70 cm oproep frequenties in je porto.
3 Programmeer de 2 meter en 70 cm simplex kanalen in je porto.

In Nijmegen begin je met cq te roepen op de repeaters en oproep frequneties. Kan natuurlijk ook tijdens de tocht. Komt vast wel iemand terug. In het QSO kom je er vanzelf achter of het een wandelaar is of niet. Doe het zelfde op de oproep kanalen. Je zult vast contact kunnen leggen.

Veel plezier tijdens de tocht.
73 Jan

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

#5 Bericht door PD3UTR »

Dat is informatie waar we wat aan hebben, mocht iemand aanvullende info hebben ik hou me eigen aanbevolen.

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

#6 Bericht door PE7EB »

Op basis van ervaring (zelf meerdere keren uitgelopen) weet ik dat er jaarlijks meerdere amateurs meelopen, al dan niet actief met radiospullen.
Bij diegenen die dat wel doen, varieert het van een simpele porto, tot flinke antennes op de rugzakken :-)

Een aantal keren is er een station opgesteld op de 4e dag bij de pontonbrug tussen Cuijk en Mook en er is meerdere keren een special event station QRV geweest in Mook.

Zelf loop ik dit jaar niet mee.
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PA1ALV
Berichten: 116
Lid geworden op: 02 jan 2011, 11:25
Roepletters: PA1ALV
Locatie: Hollandsche Rading

Re: radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

#7 Bericht door PA1ALV »

Bij de Bloesemtocht vorig jaar had ik mijn porto op 145.500 staan en hoorde meerder amateurs regelmatig.
Af en toe cq en er komt altijd wel iemand.

En dat was een 1-daagse :D
Hans, PA1ALV
Twitter: @deklokkenmaker

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

#8 Bericht door PD3UTR »

Ja wie weet is toch een leuk idee als er ergers een speciale veldstation on air gaat tijdens de 4daagse is wel iets speciaals straks de 100ste keer, dat mag toch ook niet ongemerkt voorbij
gaan denk ik. Wandelen met een lange antenne en op je rustpunten een veldstation neer zetten denk dat je dan wel heel veel aandacht trekt.

Maar is wel gezellig denk ik onderling contact te houden als je even tijdens het wandelen in een dip zit even een QSO en je vergeet je pijntjes en niet vergeten je blaren.

Waar staat die repeater van Nijmegen eigenlijk opgesteld in Nijmegen zelf?

nou mocht je aan- of opmerking hebben over dit onderwerp schrijf gerust je tips en info in dit forum.

met vriendelijke groet,
Luisteramateur

PA3BAS
Berichten: 2608
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

#9 Bericht door PA3BAS »

Als je dat leuk vindt vraag je toch zelf een speciale call aan? Kan ook met N hoor.

Pa100nijmeegsevierdaagse of zo

Papa alfa 100 november india juliet mike echo echo golf sierra echo victor india echo romeo delta alfa alfa golf sierra echo... :shock:







:mrgreen:
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

#10 Bericht door PF9ZX »

Kan geen PA zijn hoor moet bij PD blijven.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

#11 Bericht door PD3UTR »

Speciale call en dan nog wandelen en een contest, denk niet dat zoiets gaat werken, misschien een leuk activiteit voor een Radio zendamateur club uit de regio zelf lijkt mij een beter idee ik zal rond die tijd zelf wel aan het wandelen zijn maar wel QRV. Maar wel een leuke gedacht gang wat betreft die speciale call.

De 4daagse valt nu onder de werelderfgoed, misschien daarom al een achterliggende gedachten om iets speciaals te doen rond de tijd van de 4daagse.

Nou hoor het wel wat voor info er verder straks nog meer voorbij komt.

met vriendelijke groet,
Luisteramateur

pe1br
Berichten: 618
Lid geworden op: 06 mar 2007, 00:23
Locatie: Enschede

Re: radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

#12 Bericht door pe1br »

In de afdeling Twente lopen er een aantal zendamateurs elk jaar de vierdaagse.
Zo uit mijn hoofd weet ik deze calls PA2E PA2MGA PA5AD
Martin PA2MGA heeft ook een aantal keer met APRS gelopen geloof ik.

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

#13 Bericht door PD3UTR »

Das goed nieuws laten ze maar een porto meenemen ik zal rond de 4daagse ook QRV zijn mij call is nog niet bekend omdat ik nog de officiele uitslag nog moet
krijgen van AT. Ik denk dat het deze week of anders volgende week wel moet binnen zijn.

Nou ik hoor graag of er nog meer amateurs QRV zijn tijdens dit grootste wandel evenement van de wereld.

met vriendelijke groet,
Luisteramateur

PA3BAS
Berichten: 2608
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

#14 Bericht door PA3BAS »

Als ik thuis ben, ben ik misschien qrv. Kan 2 meter en 70 cm nijmegen vanuit huis werken. Porto direct zou ook zo hier en daar moeten lukken. Wie weet tot dan.
.... But will it blend?

PD3UTR
Berichten: 230
Lid geworden op: 06 nov 2013, 22:05

Re: radiozendamateurs tijdens de 4daagse 2014 te Nijmegen

#15 Bericht door PD3UTR »

Erg leuk om al die reacties te vernemen is wel een leuk project denk ik zodat je eventueel de verbindingen onderling kan testen enz
Maar een leuke QSO zou best gezellig kunnen zijn breekt de dag weer een beetje als je even in een dipje zit en pijntjes.

Ja op welke freq. zitten de repeaters rondom Nijmegen, Groesbeek, Elten, Cuijk, zo beetje zodat ik alles vooraf in mij porto kan zetten?
1e dag freq. rondom Arnhem,valburg, Elst, Oosterhout , Nijmegen
2e dag freq. rondom Wijchen, Beuningen, Niftrik, Weurt, Nijmegen.
3e dag freq. rondom Nijmegen, Plasmolen, Breedeweg Malden, Mook, Groesbeek, Berg en Dal (misschien wel een repeater ergers in Duistland omdat we vlak langs de grens lopen).
4e dag freq. rondom Nijmegen, Overasselt, Grave, Gassel, Beers, Vianen, Cuijk, Mook, Nijmegen.

ps. Graag ook even vermelden of er een CTCSS subtoon nodig is en welke voor welke freq.

met vriendelijke groet,
Luisteramateur

Plaats reactie