Ur5eqf

Alles over de diverse digitale modi.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
pd0mjc
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2007, 12:11
Roepletters: Pd0mjc
Locatie: deventer

Ur5eqf

#1 Bericht door pd0mjc »

zijn er hier ook zendamateurs die digitale logboek gebruiken van Ur5eqf ?
ik gebruikte het al jaren met veel plezier maar na een paar up date,s werkt met logboek niet meer.
wie heeft daar ervaring mee??
of tips die kunnen lijden tot dat mijn logboek weer werkt met de digi modes.
afz emil de pd0mjc

PD1AW
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 apr 2013, 12:31
Roepletters: PD1AW

Re: Ur5eqf

#2 Bericht door PD1AW »

Werk er alweer een tijdje mee en ook met de laatste updates werkt alles nog gewoon naar behoren.

Als eerste je logboek even exporteren zodat je alle gegevens behoud.
Dan de software verwijderen met Revo uninstaller en de restant register-sleutels en bestanden ook verwijderen ( dit gaat ook met Revo uninstaller )
Even de computer opnieuw opstarten en dan alles gewoon opnieuw installeren (eerst Setup_ur5eqf_log_v3.31.exe starten, dan Update_ur5eqf_log_v3.31-59.exe en daarna Update_ur5eqf_log_v3.31-60.exe). Hierna het logboek weer importeren, alle instellingen weer doorlopen en externe programma's weer koppelen (MMTTY, MMSSTV, Truetty, WSJT-X, MixW, Digimaster etc etc.).

Het is de moeite waard om UR5EQF_Backup3 te kopen ( kost een scheet en 3 knikkers ), hiermee maak je een backup van je logboek maar ook van alle instellingen van UR5EQF (en dat zijn er nogal wat). Altijd makkelijk als je moet herinstalleren en je wil heel snel alles weer hebben zoals je gewend bent :)

Succes
73,
PD1AW (Toni)

Gebruikersavatar
pd0mjc
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2007, 12:11
Roepletters: Pd0mjc
Locatie: deventer

Re: Ur5eqf

#3 Bericht door pd0mjc »

hallo Pd1aw
bedankt voor jou antwoord , ik zal er zo spoedig mogelijk weer ff mee bezig gaan ik hou je op de hoogte, maar zijn wij de einge twee in nederland?? die dit mooie progamma gebruiken ??
grt Pd0mjc

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Ur5eqf

#4 Bericht door PA3EYC »

Ik gebruik UR5EQF al een tijdje op mijn desktop met W-XP en op mijn laptop met W8. Met beide geen problemen met updates.
Ik installeer de update gewoon over de oude installatie heen. Geen uninstal.
Wat ik wel heb is dat er in de update file's aanwezig zijn met een oudere datum dan die ik al geïnstalleerd had. Die laat ik dan niet vervangen.
'73, Maarten -PA3EYC-

PD1AW
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 apr 2013, 12:31
Roepletters: PD1AW

Re: Ur5eqf

#5 Bericht door PD1AW »

Voor diegenen die ook eens UR5EQF willen proberen:

Engelstalige uitleg:
http://www.ravingaboutradio.com/UR5EQF- ... -the-Shack

Homepage in Russisch (Google vertalen in Chrome doet wonderen )
http://ur5eqf.com/index.php?option=com_ ... e&Itemid=1

Download links:
UR5EQF Full version Setup 3.31: http://ur5eqf.com/index.php?option=com_ ... =82&id=392
Update V31.1_v59 : http://ur5eqf.com/index.php?option=com_ ... =82&id=577
Update V31.1_v60 : http://ur5eqf.com/index.php?option=com_ ... =82&id=582

Taal schakelen naar Engels
http://forums.qrz.com/attachment.php?at ... 1265220344

Zie mijn post betreffende UR5EQF backup, dit programma slaat ADIF logs op en alle settings en koppelingen naar HRDlog, LotW en eQSL dat scheelt veel tijd bij een migratie of OS her-installatie. http://ur5eqf.com/index.php?option=com_ ... &Itemid=41

Als er vragen zijn hoor ik het wel....

Succes :)
73,
PD1AW (Toni)

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Ur5eqf

#6 Bericht door PA3EYC »

Is er iemand die de QSL labels print met UR5EQF?
'73, Maarten -PA3EYC-

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Ur5eqf

#7 Bericht door ----- »

Ja, ik, wat is het probleem ? werkt hier prima

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Ur5eqf

#8 Bericht door PA3EYC »

Bedankt voor je reactie.

Ik heb 400 qso's als PJ7/PA3EYC/p gemaakt en wil niet alle kaarten met de hand schrijven.
Ik wist dat het in UR5EQF kon maar had dat nog nooit gedaan.
Ik wilde wat tips, of een template, want ik kreeg het niet voor elkaar. Maar het lijkt nu te lukken.
Ik heb in ieder geval een sticker vel met QSO's op mijn scherm staan en als XPS document opgeslagen.
Morgen proberen of ik de XPS file kan uitdraaien.
'73, Maarten -PA3EYC-

-----
Berichten: 1027
Lid geworden op: 19 jul 2010, 14:43
Roepletters: XX0XX

Re: Ur5eqf

#9 Bericht door ----- »

Ik zal even beschrijven hoe ik dat doe. Heb ook moeten zoeken voordat ik het gevonden had.

Allereerst moet je een inderdaad template/layout maken. Dat is even puzzelen met etiket maten en de gewenste tekst en vakken. Maar dat was je gelukt begrijp ik.

Het printen gaat als volgt:
Selecteer alle QSO's die je wilt gaan printen, klik rechts en kies : QSL Queued dit kan je zo vaak doen tot je alles wat je wil gaan printen heb gequeued. Deze QSO's zijn donkergroen van kleur.

Ga dan naar: Logbook -> Printer -> QSLPrint
Ga naar: File -> Print MixW2 Queue
Kies de start positie van je stickervel

Na het printen kies: File -> Erase MixW2 Queue (anders worden ze de volgende keer weer afgedrukt)
Je kan ook "Auto erase after print" aanzetten.

De geprinte QSO's in UR5EQF zijn nu lichtblauw van kleur

Als het niet goed is gegaan kan je de QSO's opnieuw naar de Queue sturen om het nog eens te proberen, of de optie QSL wasn't send kiezen in (global) edit om de boel weer helemaal terug te zetten.

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Ur5eqf

#10 Bericht door PA3EYC »

Marcel,

Om te beginnen heb ik de Help-file maar eens uitgeprint omdat ik een handleiding naast me fijner vind dan steeds te switchen tussen schermen.

Ik heb inderdaad even flink zitten prutsen om eerst het juiste stickervel in beeld te krijgen. In BV7 is het mogelijk om direct stickervellen van bekende leveranciers te selecteren maar dat kon ik in UR5EQF niet vinden. Dus meten en de juiste gegevens invullen.
Toen dat gelukt was heb ik tekst en macro's ingevuld. Toen ik eenmaal wist hoe dat werkt dan gaat dat best goed.
Wat ik niet voor elkaar kreeg was de QSO data in het sticker vel zien te krijgen.

Ik had de QSO's geselecteerd en die waren donkergroen en vervolgens waren ze blauw. Maar had nog geen enkele data op mijn labels. Totdat ik ergens een toets vond "print queue" vond. Daarna ging het plotseling goed en kon ik met de QSO data op het label nog wat wijzigingen doorvoeren zodat het geheel er leesbaar uitziet.
Ik heb een vel (21) QSO's geselecteerd, bovengenoemde acties uitgevoerd en geprint naar een XPS bestand.
Vervolgens dit XPS bestand middels Internet Explorer uitgeprint. Het werkt :D :D :D .
Qua lettertype en puntgrootte zal ik nog wat wijzigen en dan kunnen de QSL kaarten de deur uit.

Voor mijn gewone call PA3EYC deed ik de kaarten nog handmatig maar vanaf nu wordt dat dus ook met een label gedaan.
Vooral voor een inkomende QSL (die ik altijd beantwoord) is de kreet "QSL Received + Queued" een hele mooie. Daarmee is in één keer het QSO (in het logbestand) bevestigd en staat die gelijk in het printbestand.
Moet alleen nog even uitdokteren hoe dan automatisch "Thanks QSL" erbij geprint wordt.

Ik gebruik UR5EQF ongeveer een jaar en begin steeds meer functionaliteiten te ontdekken.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
pd0mjc
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2007, 12:11
Roepletters: Pd0mjc
Locatie: deventer

Re: Ur5eqf

#11 Bericht door pd0mjc »

hallo Pd1aw
mijn hoop dat het ging werken was zeer groot, ik heb de heleboel van ur5eqf er af gehaald.
en er weer een nieuwe verzie van het logboek met digi modes er op gezet.
na wat dingen te hebben ingevoerd was mijn hoop nog zeer groot dat het ging werken weer
maar ik voerde voor test een call in van een bekende zendamateur in drukt op het knopje links boven in die ik voor de tijd ook gebruikte om verbindingen die niet met digimode zijn gemaakt op teslaan. maar jammer genoeg werkt het nu ook niet zou er een insteling niet goed staan?? op de zendpc waar ik ook ur5eqf heb draaien heeft het zelfde probleem een verbinding maken geen probleem maar ook nu slaat hij de call en de tijd niet op .heb je nog wat tips hier over ??
de groeten van emil de pd0mjc

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Ur5eqf

#12 Bericht door PA3EYC »

Ik heb de QSL print werkend zoals ik wil.
Het is mij vandaag ook gelukt om FSK met MMTTY te doen.
Echter AFSK of BPSK wil niet lukken met MMVARI.

Om AFSK of PSK te doen moet de FT5000 op mode Packet staan. Wanneer ik in het menu "Tools" de digitale modes selecteer dan wordt de in UR5EQF ingebouwde MMVARI engine gestart.
Zowel UR5EQF als de MMVARI engine kennen de mode "Packet"niet. Zodra ik die selecteer dan schakelt de FT5000 terug naar USB.

Wanneer ik het programma MMVARI start (dus niet de bij UR5EQF ingebouwde versie) dan heb ik dat probleem niet.

Nu ben ik niet zo'n psk'er dus heb er niet zoveel last van maar dat gedrag is wel vreemd en ik weet niet hoe dit op te lossen.
'73, Maarten -PA3EYC-

PD1AW
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 apr 2013, 12:31
Roepletters: PD1AW

Re: Ur5eqf

#13 Bericht door PD1AW »

Emil,

Mooi dat het weer werkt ,

Zo zie je maar, de doorzetter wint :D

Gr , Toni
73,
PD1AW (Toni)

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: Ur5eqf

#14 Bericht door PA3EYC »

Ik heb mijn probleem ook opgelost.
Bij de "Band-modes manager" in het menu "settings" stond aangegeven dat bij digimodes de set op USB geschakeld moest worden.
Dit heb ik gewijzigd in DIGI-U en nu werkt het.
'73, Maarten -PA3EYC-

Gebruikersavatar
pd0mjc
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2007, 12:11
Roepletters: Pd0mjc
Locatie: deventer

Re: Ur5eqf

#15 Bericht door pd0mjc »

Hallo allemaal
We gaan de goede kant op hier een pc die als back up logboek draait had het zelfde problemen als mijn zend pc , maar met de goed hulp van Toni Pd1aw lukt het me goed om Ur5eqf aan de praat tekrijgen.
maar wat me op valt zijn wij maar met 4 zendamateurs hier mee bezig??
tja jammer dat de rest de mooie dingen van ons mooie programma niet heeft gevonden
Grt v Emil :D

Plaats reactie