Inzake koop/verkoop forum

Vraagprijs verplicht bij een advertentie op dit forum?

Ja
49
82%
Nee
11
18%
 
Totaal aantal stemmen: 60

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1249
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Inzake koop/verkoop forum

#16 Bericht door PA9X »

Tjalling PE1RQM schreef:Dan mijn persoonlijke mening (en niet als beheerder): laten we het "Particuliere (ver)koop (vraag en aanbod)" subforum gewoon opheffen. Er zijn zat verkoop sites, zoals Tweedehands.nl, Marktplaats, etc.

Dan kunnen we ons op dit forum gewoon met de hobby bezig houden en fungeren we niet meer als advertentiebord.
+1

Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Inzake koop/verkoop forum

#17 Bericht door PA0ETE »

Ik vind dezelfde oplossing zeker niet standaard van toepassing op eventuele andere problemen op het forum, maar van mij mag het verkoopgedeelte ook weg.

Het is een discussieforum, dus in die zin snap ik ook wel dat het onderwerp terwijl het niet de bedoeling is wel reacties bij mensen oproept.

Verdikkeme Rick, je kunt de enquete zodra de eerste die heeft ingevuld niet meer wijzigen, maar eigenlijk hadden er dus drie opties moeten staan ;-)
Ik ben niet via PB's bereikbaar. Mailadres is x@xdv.me

Gebruikersavatar
PE0SAT
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:19

Re: Inzake koop/verkoop forum

#18 Bericht door PE0SAT »

Goed plan, verkoop gedeelte verwijderen.
Call: PE0SAT
Location: JO21
Website: PE0SAT

NL 5321

Re: Inzake koop/verkoop forum

#19 Bericht door NL 5321 »

:) :) :) :)

Ik ben de mening toegedaan dat zodra iemand zijn zienswijze ventileert dit onder de noemer van inzicht en beleving doet.

Het komt via de spraakvermogens van betreffende reflectant.

Waarom dan "mijn persoonlijke " mening?

Er wordt toch niet voor een ander iets aangereikt?

Of schiet mijn empathie te kort?

:roll: :roll:

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Inzake koop/verkoop forum

#20 Bericht door PE2AAB »

PA0ETE schreef:...Verdikkeme Rick, je kunt de enquete zodra de eerste die heeft ingevuld niet meer wijzigen, maar eigenlijk hadden er dus drie opties moeten staan ;-)
Dacht er net aan John ;-) (Je mag die smaak er wel bij editten hoor ;-))

Ik zou het jammer vinden als het subforum zou verdwijnen. Wat betreft een aangeboden artikel; geef een richtprijs ofzo en iedereen is blij.
Als iemand geen prijs in gedachten heeft lijkt het alsof men wil polsen of er interesse voor het artikel is maar vervolgens echt verkopen???
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Tjalling PE1RQM
Beheerder
Berichten: 239
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:03
Roepletters: PE1RQM
Locatie: Leusden
Contacteer:

Re: Inzake koop/verkoop forum

#21 Bericht door Tjalling PE1RQM »

NL 5321 schreef::) :) :) :)

Ik ben de mening toegedaan dat zodra iemand zijn zienswijze ventileert dit onder de noemer van inzicht en beleving doet.

Het komt via de spraakvermogens van betreffende reflectant.

Waarom dan "mijn persoonlijke " mening?

Er wordt toch niet voor een ander iets aangereikt?

Of schiet mijn empathie te kort?

:roll: :roll:
Ik twijfel of ik je goed begrijp, maar als je doelt op mijn verwijzing naar mijn persoonlijke mening, dan bedoel ik dus, dat ik niet namens het beheerdersteam spreek, maar namens mijzelf.

Maar ik ben benieuwd hoeveel draagvlak dit krijgt. Van mij mag dat verkoopdeel gelijk de prullenbak in.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Inzake koop/verkoop forum

#22 Bericht door PD2R »

Ik vindt het verkoop gedeelte wel meerwaarde hebben en zou het jammer vinden wanneer het zou verdwijnen. Wanneer je van iemand van het forum iets koopt voelt dat (wellicht ten onrechte) toch net even iets vertrouwder dan van een annoniem persoon.
Verder zie ik ook graag de vraagprijs gemeld.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
PA9CW
Berichten: 1787
Lid geworden op: 15 sep 2005, 21:24
Roepletters: PA9CW
Locatie: Oosterhout (NB)

Re: Inzake koop/verkoop forum

#23 Bericht door PA9CW »

PD2R schreef:Ik vindt het verkoop gedeelte wel meerwaarde hebben en zou het jammer vinden wanneer het zou verdwijnen. Wanneer je van iemand van het forum iets koopt voelt dat (wellicht ten onrechte) toch net even iets vertrouwder dan van een annoniem persoon.
Verder zie ik ook graag de vraagprijs gemeld.
Helemaal mee eens !
Tonnie
DIG-5629 | AGCW-2939 | 30MDG-3789 | CTC-171 | NAQCC-7029 | BQC-1594| NTC-80.
K3/100 | P3 | Begali Pearl Gold.

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Inzake koop/verkoop forum

#24 Bericht door pa3kc »

Mag voor mij ook wel blijven. Hoeft niet weg voor mij.

We hebben nu twee mods erbij die kunnen mooi toezicht houden dat het geen zooitje daar word.

dc2dc

Re: Inzake koop/verkoop forum

#25 Bericht door dc2dc »

Ik krijg nu toch echt de indruk dat men het forum NIET goed WENST te leiden, men het eigenlijk wel goed vindt zo; pappen en nat houden, he? Meerdere moderators erbij is echt geen oplossing, hoewel deze mensen hun best proberen te doen, waarvoor hulde.
Het is "paard achter de wagen" - beleid, ik denk niet dat de kwaliteit daar beter van wordt.
Alles is onderhandelbaar, zelfs het gevoerde beleid.(Het lijkt de Nederlandse samenleving wel, ook zo'n zooitje ongeregeld !)
Je mag dan zelfs stellen: dat is geen beleid ! Dat is anarchie !
Dat je als lid discussiert over van alles en nog wat BETREFFENDE DE HOBBY, prima, maar het is volledig ongepast en onwenselijk om je proberen te mengen in het te voeren beleid en handhaving van de forumregels.
Maar ook dat wordt als zoete koek door de moderators geslikt; je krijgt hoogstens een reprimande, een tik op de vingers en "dat mag je niet meer doen, hoor" , en wederom terug naar de orde van de dag.
Dat is naar mijn mening gaan oplossing.

Nu gaan er stemmen op, om het "verkoop-topic" te verwijderen; JA, dat is de oplossing, maar niet heus.
Ach, mensen van het beheer, schrap gelijk alle andere topics, dus beeindig het forum, DAN zijn alle problemen opgelost !
Hoe de beheerders dit forum wensen te leiden is hun zaak (en van NIEMAND anders), en de moderators houden wat dat betreft de vinger aan de pols (“uitvoerende en controlerende macht”).
Zelf zal ik de allerlaatste zijn die gaat vertellen, hoe het dan wel moet; immers ik zou me dan schuldig maken aan datgene, waarover ik me juist zo opwind !
Ik zie dit forum ten gronde gaan door een stelletje trollende kwallen, en dat doet me zeer.
Dit schrijven is bedoeld als een uiting van betrokkenheid bij dit forum, en niet meer dan dat.

72 de DC2DC, Daniel

PE1KEL
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 dec 2007, 22:42

Re: Inzake koop/verkoop forum

#26 Bericht door PE1KEL »

Ben het met de 'weg uit dit forum' gedeeltelijk eens.
Genoeg andere websites waar je je spullen kwijt kan.
Daarentegen is het vragen naar spullen een verhaal apart.
Het vragen naar een onderdeel kan een goede discussie opleveren waar meer mensen wat aan hebben.

Adriaan.

Math PD0MAT
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:06
Roepletters: PD0MAT

Re: Inzake koop/verkoop forum

#27 Bericht door Math PD0MAT »

DC2DC schreef:Ik krijg nu toch echt de indruk dat men het forum NIET goed WENST te leiden, men het eigenlijk wel goed vindt zo; pappen en nat houden, he? Meerdere moderators erbij is echt geen oplossing, hoewel deze mensen hun best proberen te doen, waarvoor hulde.
Het is "paard achter de wagen" - beleid, ik denk niet dat de kwaliteit daar beter van wordt.
Alles is onderhandelbaar, zelfs het gevoerde beleid.(Het lijkt de Nederlandse samenleving wel, ook zo'n zooitje ongeregeld !)
Je mag dan zelfs stellen: dat is geen beleid ! Dat is anarchie !
Voor wat betreft je eerste punt, het kan allicht geen kwaad. Meer mensen die zich inzetten voor het grote goed (participatie forum ^^) zorgt er allicht voor dat eventuele excessen eerder de kop ingedrukt worden.

Voor wat betreft je tweede punt, zoiets noemen ze democratie. Volgens de Anarchist FAQ (die 56 secties heeft over 'Wat is Anarchie' alleen al) is anarchie het ontbreken van een heerser of een hoofd. Oftewel, er is pas sprake van anarchie zodra we de hiërarchie van moderators en beheerders opheffen en iedereen dezelfde super-rechten geven (wat ik persoonlijk een bijzonder slecht idee vind overigens, dat dat even duidelijk is).

Gebruikersavatar
Dopp
Berichten: 1242
Lid geworden op: 08 mei 2011, 18:03
Roepletters: PA3BNX

Re: Inzake koop/verkoop forum

#28 Bericht door Dopp »

Hallo Allemaal,


Tsja te koop aan bieden alleen zelfbouw spulletjes
kitjes of printjes bij voorkeur ongebouwd en zelfontworpen hi...

Geen fabrieks apparaten hi daar zijn zat andere forums voor.

Zo maar een hersenkronkel cq oprisping bij het lezen van dit draadje.
73's
PA3BNX
Lodewijk

Mijn Credo!

Zelfbouw:
Minimaal hardware
en maximaal software.

Plaats reactie