Hilberling linear HPA-8000B

Naast QRP is er natuurlijk ook nog QRO.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PE9PE
Berichten: 1145
Lid geworden op: 28 okt 2007, 09:53
Roepletters: PE9PE
Locatie: ZOETERMEER

Hilberling linear HPA-8000B

#1 Bericht door PE9PE »

Voor de liefhebbers.

Hilberling HPA-8000B linear 160 t/m 4mtr 1 kW.
www.hilberling.de

Prijs nog onbekend.
Life is too short for QRP.

Gebruikersavatar
PA0PGA
Berichten: 108
Lid geworden op: 21 aug 2005, 20:50
Roepletters: PAoPGA
Locatie: Geulle

Re: Hilberling linear HPA-8000B

#2 Bericht door PA0PGA »

Vind deze "eigenbouw" eigenlijk veel leuker.
Bijlagen
tsunami 15Kw liniair.pdf
Waar een weddenschap voor een kratje bier niet toe kan leiden....
(2.61 MiB) 566 keer gedownload
Real radio's glow in the dark

Math PD0MAT
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 okt 2013, 20:06
Roepletters: PD0MAT

Re: Hilberling linear HPA-8000B

#3 Bericht door Math PD0MAT »

PA0PGA schreef:Vind deze "eigenbouw" eigenlijk veel leuker.
:shock:

Gebouwd omdat het kan, beste reden ooit.
Het is een prachtig ding geworden.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Hilberling linear HPA-8000B

#4 Bericht door pa5cal »

Ondertussen heeft die meneer er een sport van gemaakt om amps te maken omdat het kan. Hij verkoopt ze overigens ook...

http://www.dc9dz.de/en/tsunami40k.html

-P

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Hilberling linear HPA-8000B

#5 Bericht door PA3BAS »

pa5cal schreef:Ondertussen heeft die meneer er een sport van gemaakt om amps te maken omdat het kan. Hij verkoopt ze overigens ook...

http://www.dc9dz.de/en/tsunami40k.html

-P

39kw... :shock:


Prijs is ongeveer 1 euro per watt...:)
.... But will it blend?

Radioot
Berichten: 1037
Lid geworden op: 09 aug 2009, 04:47

Re: Hilberling linear HPA-8000B

#6 Bericht door Radioot »

Mr Dressler verkocht ook 2 en 70cm eindtrappen, met precies dezelfde opbouw, messing hoeklijn, alu dekschalen.

Hij heeft wel bijgeleerd, want zet zijn buizen nu recht op.

Beetje jammer dat er naar de Hilberling verder niet gekeken word.

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: Hilberling linear HPA-8000B

#7 Bericht door PA5COR »

Er word vast wel gekeken naar de Hilberling P.A., maar voor de meesten hier is dat niet weggelegd.
Mijn ( antieke) Heathkit SB-1000 geheel gerestaureerd en nieuwe 3-500 ZG staat me op 900 euries inclusief nieuw Z/O relais en inschakelvertraging etc, maakt als het moet ook 1 KW en past wat meer in mijn budget.
Ik moet erkennen dat de Ft2000-D met 200 watt eigenlijk nog maar weinig de eindtrap nodig heeft, en daarom staat die eindtrap ook bijna vastgeroest op 160 meter waar ik de set ook meestal heb staan.

Met een paar redelijke antenne's kan ik het wel af met 200 watt, 160 meter is een wat ander verhaal voor de Amerikanen en Canadezen die wat verderop zitten in Phone.

Maar goed, als je het geld hebt, ik hou niemand tegen, ik zie dit als een hobby en de dagelijkse dingen komen eerst, hobby's inclusief zenden en sportschieten. zijn de sluitpost van mijn begroting.

En dan nog staat er genoeg aan spul en geld op de plank(en), ik heb 3 transceivers maar kan maar 1 tegelijk gebruiken ;)

Het is mooi dat er mensen zijn die tegen de stroom inroeien als Hilberling, ik heb daar best respect voor.
Het probleem is dat de doelgroep over behoorlijk veel kapitaal moet beschikke voor de aanschaf en ook een voor dat spul behoorlijke antennepark(en)

In een rijtjeshuis met een verlengde FD-4 160-10 een inverted L van 23 meter hoog en een vertikale antenne voor 17 - 10 en een 5 elements voor 6 meter is dat eigenlijk een Ferrari op autopedbandjes zetten ;)
Voor mij volstaat de FT 2000-D prima.
Daar pruts ik op alle banden ook de hele wereld vlekkeloos mee over.
En de Heathkit SB-1000 zal ook de volgende 25 jaar wel overleven ;)
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Hilberling linear HPA-8000B

#8 Bericht door pa5cal »

Ik sluit me aan bij Cor wat betreft hilberling. Echt mooi spul, heel gaaf dat ze het kunnen doen maar te ver boven mijn financiele pet. Had ik verder het budget dan kocht ik waarschijnlijk toch het top spul van mijn huismerk :)

Een apmlifier in de auto, die heb ik nog nodig want daar kom ik met mijn te kleine antenne wel wat punch te kort. Ik heb wel gemerkt dat ik meer kan horen soms dan ik kan werken. Wellicht binnenkort toch maar eens een oude KL500 CB amp omknutselen voor wat wattjes in de auto :) Affijn, dat begint of topic te raken...

-P

Plaats reactie