Aanpassing gebruiksrecht/aanpassingtijd.

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Aanpassing forum regels.

#31 Bericht door Steef »

Steef schreef:Ik heb de afbeelding bij deze post verwijderd wegens schending van de privacy-regels.

Ik heb de tekst verwijderd, onder andere wegens off-topic.

De tekst en afbeelding zijn bij mij bewaard. De tekst is bij mij eventueel ter inzage te krijgen.

PA0ETE, beheerder/moderator
Beste PA0ETE,

Het had je gesierd, als je op zijn minst ook de, laat ik het netjes zeggen, "vervelende" reactie's van Henk had gemodereerd. En in deze edit had aangegeven dat ook zijn privé mailtjes onbetaambaar zijn.

Daarbij kan ik uit deze moderatie niet anders concluderen, dan dat Henk heeft "geklaagd" over mijn post. Gezien zijn reacties naar mij toe, samen met zijn mailtje, en redelijk droevige conclusie.

Zoals met alles in het leven, wanneer dingen echt fout gaan, is de oorzaak vaak een opeenvolging van kleinere dingen.

Mark PA5MW heeft mij eens een wijze PB gedaan; "We moeten ons bedenken dat aspirant zendamateurs hier misschien ook mee lezen."
Daar heeft hij een heel erg waar punt. En waarschijnlijk zijn zij al snel geen aspirant zendamateurs meer als ze hier een tijdje mee lezen.

Des te meer een reden om mensen een mogelijkheid te bieden hun eigen bijdrage aan te passen.
Als iemand dan een topic om zeep helpt door al zijn eigen posten aan te passen, modereer je het hele topic de prullenbak in.

Ik leef tenminste niet in de veronderstelling dat hier ooit een topic door iemand om zeep geholpen kan worden waar echt nuttige informatie in te vinden is. Dat is namelijk een contradictie. En deze regel is daarmee per definitie nutteloos, en werpt nodeloos barrières op.

Toch suc6 verder met het forum.
En niks is zo veranderlijk als de mens, dus wie weet hoe ik er over een jaartje over denk.

Tabee
Wie praat luistert niet

Frankyboy
Berichten: 240
Lid geworden op: 18 aug 2013, 20:04

Re: Aanpassing forum regels.

#32 Bericht door Frankyboy »

Ik ben het helemaal eens met Steef.

Nu zit ik hier nog niet zolang en ben meer van de gouden middenweg en ik ken zowel Steef als Henk niet persoonlijk en niet via de set.
Ik heb dus alleen het forum als referentie.

Ik moet zeggen dat Henk de kunst verstaat van goed posten met een boodschap tussen de regels.
PA1A schreef: Fijn,
Na je 3399 berichten kan ik mij voorstellen dat je nu ook wel eens een keer moe bent om altijd weer een kwalitatieve bijdrage te leveren aan de discussie en dat je als dagvulling iets beters te doen hebt...

Succes met de hobby en marginale radio contest activiteiten.
Komop, het sarcasme druipt er vanaf, ik ben bijna bang voor vochtschade in mijn laptop.
En ik heb de postings eens terug gelezen van Henk, de meeste zijn zo, quasi on-topic met een denigrerende ondertoon. En daar dan weer op reageren maar er is toch niets aan de hand.

Dat daar op gereageerd wordt is toch normaal? zou ik ook doen, (misschien ook de bedoeling van Henk, maar ok...)
Misschien is mijn beeld van Henk nu wel volledig verkeerd, maar dat heeft hij dan wel aan zijn postings te danken, misschien wat meer inleven in anderen Henk, je vertoond wat narcistische trekjes. (tenminste zo kom je digitaal in ieder geval over, je mail helpt daar ook niet in, ik had hem wel gezien)

Gebruikersavatar
PA2RU
Berichten: 1823
Lid geworden op: 14 apr 2007, 18:15
Roepletters: PA2RU
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Aanpassing forum regels.

#33 Bericht door PA2RU »

Ik vind het wel een goede maatregel..
De laatste tijd is het mij opgevallen dat verschillende leden van het forum zijn verdwenen , leden die eerst al hun posts aanpassen/leeghalen en vervolgens hun account laten deactiveren..
Dat geeft een rommelig beeld en bovendien is het ook not done om in bijvoorbeeld discussie's posts leeg te halen.
30 minuten is ruim voldoende vind ik , er zijn fora waar je slechts 10 minuten hebt om je berichtje aan te passen na plaatsing of waar die mogelijkheid zelfs helemaal ontbreekt...
73 René PA2RU

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: Aanpassing forum regels.

#34 Bericht door Vertrokken »

PA2FB schreef:Ik ben het helemaal eens met Steef.

Nu zit ik hier nog niet zolang en ben meer van de gouden middenweg en ik ken zowel Steef als Henk niet persoonlijk en niet via de set.
Ik heb dus alleen het forum als referentie.

Ik moet zeggen dat Henk de kunst verstaat van goed posten met een boodschap tussen de regels.
PA1A schreef: Fijn,
Na je 3399 berichten kan ik mij voorstellen dat je nu ook wel eens een keer moe bent om altijd weer een kwalitatieve bijdrage te leveren aan de discussie en dat je als dagvulling iets beters te doen hebt...

Succes met de hobby en marginale radio contest activiteiten.
Komop, het sarcasme druipt er vanaf, ik ben bijna bang voor vochtschade in mijn laptop.
En ik heb de postings eens terug gelezen van Henk, de meeste zijn zo, quasi on-topic met een denigrerende ondertoon. En daar dan weer op reageren maar er is toch niets aan de hand.

Dat daar op gereageerd wordt is toch normaal? zou ik ook doen, (misschien ook de bedoeling van Henk, maar ok...)
Misschien is mijn beeld van Henk nu wel volledig verkeerd, maar dat heeft hij dan wel aan zijn postings te danken, misschien wat meer inleven in anderen Henk, je vertoond wat narcistische trekjes. (tenminste zo kom je digitaal in ieder geval over, je mail helpt daar ook niet in, ik had hem wel gezien)
Ik vind Henk (PA1A) een onbeschofte pummel. Iets anders kan je van Henk niet zeggen.
In geen enkel bericht zie je zijn intentie iemand te helpen met iets en verder doet hij alsof hij de enige is die verstand van zaken heeft.
Toen iemand iets vroeg over SWR gaf hij een CB-SWR-tweedehands-rommel-link, ik vind hem onbeschoft.

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: Aanpassing forum regels.

#35 Bericht door Pd0hdf »

ON2NSV schreef:
PA2FB schreef:Ik ben het helemaal eens met Steef.

Nu zit ik hier nog niet zolang en ben meer van de gouden middenweg en ik ken zowel Steef als Henk niet persoonlijk en niet via de set.
Ik heb dus alleen het forum als referentie.

Ik moet zeggen dat Henk de kunst verstaat van goed posten met een boodschap tussen de regels.
PA1A schreef: Fijn,
Na je 3399 berichten kan ik mij voorstellen dat je nu ook wel eens een keer moe bent om altijd weer een kwalitatieve bijdrage te leveren aan de discussie en dat je als dagvulling iets beters te doen hebt...

Succes met de hobby en marginale radio contest activiteiten.
Komop, het sarcasme druipt er vanaf, ik ben bijna bang voor vochtschade in mijn laptop.
En ik heb de postings eens terug gelezen van Henk, de meeste zijn zo, quasi on-topic met een denigrerende ondertoon. En daar dan weer op reageren maar er is toch niets aan de hand.

Dat daar op gereageerd wordt is toch normaal? zou ik ook doen, (misschien ook de bedoeling van Henk, maar ok...)
Misschien is mijn beeld van Henk nu wel volledig verkeerd, maar dat heeft hij dan wel aan zijn postings te danken, misschien wat meer inleven in anderen Henk, je vertoond wat narcistische trekjes. (tenminste zo kom je digitaal in ieder geval over, je mail helpt daar ook niet in, ik had hem wel gezien)
Ik vind Henk (PA1A) een onbeschofte pummel. Iets anders kan je van Henk niet zeggen.
In geen enkel bericht zie je zijn intentie iemand te helpen met iets en verder doet hij alsof hij de enige is die verstand van zaken heeft.
Toen iemand iets vroeg over SWR gaf hij een CB-SWR-tweedehands-rommel-link, ik vind hem onbeschoft.

poe poe splinter en balkfenomeen.........?
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Aanpassing forum regels.

#36 Bericht door PA3DAT »

Ik vind die nieuwe maatregel bijzonder spijtig. Wanneer je nu een goed, inhoudelijk topic plaatst met technische
of andere informatie, dan kun je die informatie achteraf niet meer aanpassen/updaten.

Ik heb een "workshopje" geschreven over het maken van een vakantie-QSL kaart, goedkoop en in een kleine
oplage. Ik kreeg daar veel positieve reacties op. Dat topic heb ik -tot nu toe- trouw elk jaar nagelopen, voorzien
van nieuwe prijzen etc. Dat kan dus vanaf nu niet meer, informatie kan niet meer achteraf worden ge-update.
Ik vind dat bijzonder spijtig en een verarming van het forum!

Hier staat ie, in augustus nog ge-update, maar dat is dus nu voorbij: http://www.zendamateur.com/viewtopic.php?f=11&t=5622

Ik heb sterk het gevoel dat deze laatste aanpassing van de regels te impulsief heeft plaats gevonden en niet goed
is overdacht. Heren, denk er nog eens over en draai 'm eventueel terug. Zeg nou zelf: dat mensen hun verhaaltjes
gaan verkloten, hoe vaak komt dat nou eigenlijk voor?
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: Aanpassing forum regels.

#37 Bericht door Vertrokken »

Je kan vragen of de forum-beheerder je een speciale editors status kan geven zodat je blijvend kan aanpassen.
Gaf ik vroeger ook aan mensen die regelmatig een vaste topic updaten.
Dit is wel te doen in de software.

andre
Berichten: 2468
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: Aanpassing forum regels.

#38 Bericht door andre »

ieder heeft ongetwijfeld zijn of haar voorkeur hoe e.e.a. behandeld moet worden voor wat betreft de forum regels.
Ik ben op nog 3 andere fora in meer of mindere mate actief, en in geen van die fora is een mogelijkheid tot aanpassingen wanneer eenmaal geplaatst. Eigenlijk heb ik het daar nooit gemist ook. Ik begrijp dan ook hier de ophef niet zo. 30 minuten de tijd om je bijdrage aan te passen, ik vind het een prima compromis. Tevens een stok achter de deur om je bijdrage goed te overdenken voordat je op de <bevestig> button klikt...
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Aanpassing forum regels.

#39 Bericht door PE2AAB »

PA2RU schreef:...De laatste tijd is het mij opgevallen dat verschillende leden van het forum zijn verdwenen , leden die eerst al hun posts aanpassen/leeghalen en vervolgens hun account laten deactiveren..Dat geeft een rommelig beeld en bovendien is het ook not done om in bijvoorbeeld discussie's posts leeg te halen...
Gelukkig is dit meer uitzondering dan regel. Echter, deze 'rotte appels' verpesten het voor de rest. Helaas is dat vaak zo.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Aanpassing forum regels.

#40 Bericht door PA2EFR »

Ik ben van domeinnaam veranderd.
Dus alle afbeeldingen die naar de oude lokatie verwijzen zijn verdwenen.
Dat zijn er toch minstens 15.

Dat kan het beheer veranderen.

Alles wat verwijst naar www.ebenau.net/ moet nu wijzen naar www.ericebenau.nl/

Heeft alles te maken met de beschikbare webruimte.

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6252
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: Aanpassing forum regels.

#41 Bericht door PA3DAT »

Ik denk niet dat "beheer" op dat soort klussen zit te wachten. Om te beginnen moeten ze dan al op zoek gaan
naar al jouw postings waarin een foto ontbreekt. Heel vervelend klusje lijkt mij! :D

Aan de andere kant heeft "beheer" het ons nu onmogelijk gemaaakt om zélf onze informatie nog te updaten, te
voorzien van nieuwe links, foto's etc. wanneer de oude niet meer werken.

Daarmee wordt de waarde van dit forum als bron van informatie en 'naslagwerk' waarin je kunt zoeken geschaad.
Het forum wordt dus meer een soort chatbox met beperkte houdbaarheid. Alles wat je plaatst is éénmalig, jouw
informatie en nieuwe inzichten kunnen in bestaande topics niet meer worden ge-update.

In mijn forum heb ik een afdeling gemaakt, die heet "de Kennisbank". Daar kun je lezen, maar NIET reageren.
Alleen een select groepje mensen mogen daar schrijven. In hun verhaaltjes plaatsen ze vaak een link naar een
topic waarin dan wél kan worden gereageerd.

Een mooi voorbeeld daarvan is Marius HRL met een artikel (laatste update 17 oktober) waarin hij de werking van
Europasim.com uitlegt: in het buitenland onbeperkt internetten voor slechts € 3,00 per dag.
Zie http://www.camperforum.nl/viewtopic.php?f=15&t=8440283
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Vertrokken
Berichten: 376
Lid geworden op: 04 okt 2013, 13:46
Locatie: O.N. country

Re: Aanpassing forum regels.

#42 Bericht door Vertrokken »

Met een simpele database query is dat zo opgelost hoor, gewoon een find/replace actie :lol:

pe5jw
Berichten: 2031
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Aanpassing forum regels.

#43 Bericht door pe5jw »

Een rede om hot linken niet toe te staan.
Maar je moet ook niet van domein veranderen :) je kan niet overzien welke externe linkjes er niet meer werken :)
Tenzij dat natuurlijk de bedoeling is.

Ik zou als forum beheerder geen db queries of wat dan ook voor aanpassing willen doen, dan blijf je volgens mij bezig.
De poster moet het maar goed doen.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
pa3kc
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29 mar 2011, 21:48
Roepletters: pa3kc
Locatie: Eindhoven

Re: Aanpassing forum regels.

#44 Bericht door pa3kc »

Ik zit op 85 verschillenden forums (met deze erbij 86). Op al die forums gebruik ik verschillenden plug-ins.

Dus verzoek aan de beheerders om even die 50+ plug-ins ook te installeren anders ben ik ook hier weg :evil:

Gebruikersavatar
PA2EFR
Berichten: 1455
Lid geworden op: 04 jan 2008, 00:13
Roepletters: PA2EFR
Locatie: JO33HE: Haren Gn.
Contacteer:

Re: Aanpassing forum regels.

#45 Bericht door PA2EFR »

pe5jw schreef:Een rede om hot linken niet toe te staan.
Maar je moet ook niet van domein veranderen :) je kan niet overzien welke externe linkjes er niet meer werken :)
Tenzij dat natuurlijk de bedoeling is.

Ik zou als forum beheerder geen db queries of wat dan ook voor aanpassing willen doen, dan blijf je volgens mij bezig.
De poster moet het maar goed doen.
Sja, als de buitenlandse hoster traag wordt en ook duurder en je een invoice van 160 dollar krijgt wil je wel veranderen.
Maar mijn oude domeinnaam werkt nog wel, en blijft ook (bij een NL host), alleen heb ik daar niet zoveel webruimte.
Maar voor dit forum strijk even over mijn gulle hart en zal ik de betreffende foto's (15 stuks) weer terugplaatsen. Die ruimte is er nog wel.
:)

Plaats reactie