Dag van de amateur

Radiomarkten, vergaderingen, wedstrijden, lezingen, cursussen, enz.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dag van de amateur

#16 Bericht door Randy »

DMR meeting gemist. Lucas, PD0LVS, kwam me ophalen en zag hier bij het uitstappen dat een stuk rubber van zijn deur miste. Na goed keken bleek een of andere debiel zijn halve deur in de fik gestoken te hebben, met de nodige blaren op het plastic werk als gevolg. 's Ochtends dus eerst even langs de garage gegaan.

In Apeldoorn gekocht:
- Wat BNC-BNC en BNC-N kabels;
- 23cm antenne, 15-elements;
- X50-kopie voor aan de DMR-set (indoor);
- JWX duplexer zodat ik het 6-meter gedeelte voor de V2000 antenne ook kan aansluiten;
- Een stapel repeaterkaartjes. De data komt van mij maar had de druk nog niet gezien;
- Marcus van Hamshop had zakken met Ferrietklemmen voor 5 euro. Daar kun je nooit genoeg van hebben :-)

Helaas ook weer minder gewenste gasten. Ik weet nog dat ik met wat OM's zat te praten, iemand zag rennen en een 20-man erachteraan rennen. Bleek iemand uit Oostblokkiestan die het op portefeuilles gemunt had. Gastje is tegen de grond gewerkt, in tywraps gewerkt en overgedragen aan de politie (en waarschijnlijk nu alweer rondloopt, ik ben meer voor de duim-in-bankschroef methode). Hopelijk zijn er nog wat portefeuilles bij de rechtmatige eigenaar terecht gekomen, voorzien van de oorspronkelijke inhoud.

PA3BAS
Berichten: 2606
Lid geworden op: 07 jan 2011, 22:19
Roepletters: PA3BAS
Locatie: JO21XX

Re: Dag van de amateur

#17 Bericht door PA3BAS »

Die tywraps heb ik zien liggen. Dat zijn wel stevige dingen. Daar kan je inderdaad wel iemand mee immobiliseren.

Niet zoveel gekocht, wat tin, wat plastic bakken, wat ferietklemmen en een simplex repeatertje. Oh ja, ook een twee-meter klaverbladantenne.

Wel een hoop bekenden tegengekomen.
.... But will it blend?

Gebruikersavatar
PH2LB
Berichten: 1430
Lid geworden op: 06 mar 2013, 20:31
Roepletters: PH2LB
Locatie: Almelo/JO32HI
Contacteer:

Re: Dag van de amateur

#18 Bericht door PH2LB »

Vanmiddag met de kids ook even geweest. Was een gezellige bende en de kids hebben zich ook prima vermaakt.

De nieuwste aanwinsten

- nieuwe F-examen vragenboek van de Veron (hopelijk na woensdag alleen nog voor naslag)
- 2 nokia car kit speakers
- 1 SMA mail / BNC female verloop plugje voor porto
- 2 van die grijze koffers om apparatuur en materiaal in mee te kunnen nemen.
- 2 verschillende logboekjes voor veld gebruik van de DARC
- verschillende F kernen voor de voorraad
- 1/4 Lambda sprietje voor op de porto (maar valt tegen t.o.v. origineel en gaat in de verkoop)
73, Lex

"Computers are fun, but there is more between one and zero"
www.ph2lb.nl . . . . facebook.com/PH2LB

Gebruikersavatar
PD1AEC
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 jun 2007, 16:10
Locatie: Rozenburg

Re: Dag van de amateur

#19 Bericht door PD1AEC »

Mijn dag begon erg slecht, na een vrijdagavond DX-en heb de auto 's nachts op zijn normale parkeerplaats achtergelaten, toen ik vanmorgen aankwam bij de auto was het slot opengebroken, dashboard gemold en radio gestolen. Gelukkig zijn de 857 en VX6 gewoon in de auto blijven liggen, zelfs een portemonnee met alvast 250E voor de volgende dag lag nog in z'n muntenvakje (ja stom, ik weet het :oops: )...en dat allemaal voor een flutradio van een paar tientjes, om gek van te worden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rond 10.30u ben ik met twee goede vrienden aangekomen in Apeldoorn; perfecte parkeerplaats en lekker snel door de kassa, de grootste massa was al binnen. Ik heb bij Hamshop een MH59 DTMF mike voor de Yaesu 857 gekocht, ook een Heil BM-10 headsetje voor m'n collega. Verder nog een klein portable cheap-ass countertje, een paar RVS spanbanden en dat was het wel. Ik ben veel bekenden tegengekomen van het CB Forum en collega amateurs, erg leuk om bekenden en nieuwe gezichten te ontmoeten, volgend jaar gaan we gewoon weer.
Groet, Remco
Yaesu FT-857D | Yaesu - VX6R | CB fanboy | ex. 3m | ex. 35cm

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3743
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: Dag van de amateur

#20 Bericht door coolepascal »

Volgens de VERON Vonkenboer Wedstrijd heb ik slechts een score van 85 gehaald door het seinen van de volgende tekst THE QUICKBROWNFOXJUMPS OVER THE LAZYDOG 123456 789<AR> met een snelheid van 14 wpm (ongeveer rolator snelheid dus...) maar goed voor die tien verbindingen die ik per jaar maak verbaast het me nog dat het meet apparaat er uberhaupt iets mee kon.
Wie heeft nog meer een officieel certificaat mogen ontvangen ?

Verder heb ik uiteraard middels de seinsleutel die schijf omhoog weten te schieten maar het was goed te horen dat er wel meer lieden daar lol aan hadden.

Uiteraard heb ik ook de tien sleutels beoordeeld. De eigenaar van het spul kon zich geloof ik wel vinden in mijn oordeel.

Verder nauwelijks wat gekocht... was mijn bedoeling ook.
Gezellig met wat mensen staan/zitten kletsen was ook bedoeling.
Geen lezingen bijgewoond.

Verder... ja de rij voor de koffie was erg lang, schijnt zo te horen.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
maarten_c
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 nov 2010, 23:07
Roepletters: pa5mc

Re: Dag van de amateur

#21 Bericht door maarten_c »

Dat heb ik ook gedaan.
Ik heb ook in de seinscope geseind.

Ook mijn score was 85 Procent, met een seinsnelheid van 18 WPM.
Geseinde tekst THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LA ZY DOG 1234 5 6 7 Z 9 0 <AR> Ja , ik heb me vergist in het cijfer 8 is een Z geworden.
Ook waren de spaties tussen de geseinde woorden een beetje aan de lange kant.
Overigens kan ik je op een briefje geven dat een score van 85 procent een heel schoon seinschrift is. Want die seinscope meet behoorlijk nauwkeurig.
Ik heb dus ook een officieel certificaat.

Ook heb ik die schijf omhoog gejaagd door PE0RIG te seinen. Het gekke is dat ik wel een paar keer heb moeten seinen.

Wat heb ik verder gekocht. Een kleine 100 QSL-kaarten bij ON5UR,
2x het cursusboek voor de Full licentie en een examenbundel. Maar die waren niet voor mezelf. Verder 1 flesje Pepsi cola en drie koppen koffie.
Verder ben ik nog lid geworden van de VERON.

Verder heb ik geluisterd naar de lezing van Klaus Lohmann.

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Dag van de amateur

#22 Bericht door PE2AAB »

PD1AEC schreef:Mijn dag begon erg slecht, na een vrijdagavond DX-en heb de auto 's nachts op zijn normale parkeerplaats achtergelaten, toen ik vanmorgen aankwam bij de auto was het slot opengebroken, dashboard gemold en radio gestolen. Gelukkig zijn de 857 en VX6 gewoon in de auto blijven liggen, zelfs een portemonnee met alvast 250E voor de volgende dag lag nog in z'n muntenvakje (ja stom, ik weet het :oops: )...en dat allemaal voor een flutradio van een paar tientjes, om gek van te worden!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rond 10.30u ben ik met twee goede vrienden aangekomen in Apeldoorn; perfecte parkeerplaats en lekker snel door de kassa, de grootste massa was al binnen. Ik heb bij Hamshop een MH59 DTMF mike voor de Yaesu 857 gekocht, ook een Heil BM-10 headsetje voor m'n collega. Verder nog een klein portable cheap-ass countertje, een paar RVS spanbanden en dat was het wel. Ik ben veel bekenden tegengekomen van het CB Forum en collega amateurs, erg leuk om bekenden en nieuwe gezichten te ontmoeten, volgend jaar gaan we gewoon weer.
Gelukkig hebben ze de radio redelijk netjes gedemonteerd door de ISO stekkers los te klikken. Een framepje is te overzien en een nieuwe radio ook. Geluk bij een ongeluk zeg maar.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Dag van de amateur

#23 Bericht door PE2AAB »

Ik hoorde trouwens dat er diverse zendamateurs een aantal zakkenrollers hebben betrapt en deze aan de politie over hebben gedragen. Mooi werk!

P.S.
Had ik eigenlijk hierboven in het topic willen plakken maar dat gaat niet. Tevens had ik graag de quote van PD1AEC willen aanpassen door de foto's te verwijderen en de tekst in te korten naar:
PD1AEC schreef:Mijn dag begon erg slecht, na een vrijdagavond DX-en heb de auto 's nachts op zijn normale parkeerplaats achtergelaten, toen ik vanmorgen aankwam bij de auto was het slot opengebroken, dashboard gemold en radio gestolen...
En daaronder mijn reactie:
Gelukkig hebben ze de radio redelijk netjes gedemonteerd door de ISO stekkers los te klikken. Een framepje is te overzien en een nieuwe radio ook. Geluk bij een ongeluk zeg maar.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Gebruikersavatar
Hans PE1KWH
Berichten: 281
Lid geworden op: 30 jul 2009, 19:32

Re: Dag van de amateur

#24 Bericht door Hans PE1KWH »

Nou heeft nog nooit iemand bij mij wat gejat op welke beurs dan ook maar dat is geen garantie voor de toekomst ben ik bang.

Het lijkt me dat er wel wat aan te doen is :

Iedereen z'n portemonnee en portefeuille in een dichtgeritste /geknoopte zak en niet in de kontzak ( snap überhaupt niet dat iemand iets in een kontzak steekt, zit helemaal niet lekker in de auto en zo ), tasje of buitenjaszak,
Bij de ingang legitimatie vragen ( moet je toch al bij je hebben ), iemand met slechte bedoelingen wil zeker niet bekend worden,
Een mobiel pinapparaat in/nabij de zaal of op de stands, scheelt veel geld in de portemonnee en dus is het minder interessant om portemonnees te snaaien.

Heb zelf mijn voorraad ringkernen aangevuld, elco's gekocht voor een geschikte prijs ( 200uF/400 VDC ), 3 groene fiberglas stokken in een hoes ( vreemd dat 3 stokjes in een hoes 10,- euro kosten en 5 bij elkaar gebonden 25,- euro..... ).

Gebruikersavatar
PD7H
Berichten: 369
Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:46
Roepletters: PD7H
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Dag van de amateur

#25 Bericht door PD7H »

Was voor mij de eerste beurs, alle andere dit jaar had ik geen tijd voor ;) Ik vond het een leuke belevenis, nog wat bekenden gesproken en ook nog maar wat dingen aangeschaft. Heb een speakermike gekocht voor mijn porto en een pc voor in de shack. Voor weinig geld een HP DC7700 gekocht, die als voordeel heeft dat er nog een RS232 poort op zit en 6 USB aansluitingen ;)

Vanaf gisteren middag bezig geweest om hem helemaal in te richten en alle benodigde drivers op te snorren. Inmiddels is hij helemaal operationeel, werkt HRD, kan ik de IC737 en IC7400 er mee besturen en werken de digimodes ook weer. Kan het laptopje wat ik eerder gebruikte weer andere dingen gaan doen ;)

Het zakkenrolverhaal heb ik niet meegekregen, anders dan dat er regelmatig werd omgeroepen dat er zakkenrollers actief waren. Nadeel van dit soort beurzen is inderdaad dat je cash op zak moet hebben, aan de andere kant is dat ook wel weer de charme van het geheel al heb ik inmiddels geen eens een portemonnee meer...
73, Hans
PD7H

Gebruikersavatar
PA1
Berichten: 1080
Lid geworden op: 09 jul 2007, 18:15

Re: Dag van de amateur

#26 Bericht door PA1 »

We liepen net naar buiten toen we 2 kit cars zagen staan en het verhaal hoorden over de zakkenrollers. Mooi gedaan, met 20 man er bovenop hahaha. Buit van mij van wat N-connectors, snoertjes sma naar N-connector, 2,5 mm stereo plug voor de 2820 en een 23 cm preamp van PE1ACB. Hele mooie markt deze keer, perfect !
Yaesu FT-991A FT-847 FT-480R FTM-100D FT-70D VX2 Hytera MD785 PD782G Icom IC-2820 IC-R8500 Midland 7001 Lincoln Jumbospot DVMega MyDV

Gebruikersavatar
PA3GNZ, Tjeerd
Berichten: 5109
Lid geworden op: 25 apr 2005, 14:53
Roepletters: PA3GNZ
Locatie: JO22NB
Contacteer:

Re: Dag van de amateur

#27 Bericht door PA3GNZ, Tjeerd »

Na jaren weer eens als bezoeker op deze beurs geweest.

Een laptop met een echte RS232 aangeschaft en een setje miniatuurschroevendraaiers.
Verder heel veel handen geschud, :D
73, Tjeerd
PA3GNZ / NL-9514


BQC: 461
NTC: 004


https://www.pa3gnz.nl

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Dag van de amateur

#28 Bericht door PE2AAB »

Ik was er helaas niet. Had wat met Scouting maar volgend jaar ga ik toch een poging doen ;-)

Mijn laatste bezoek was 1996. Heb er nog een vaantje van :-) (zelfbouwtentoonstelling)
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Dag van de amateur

#29 Bericht door pa1bvm »

een paar MMIC's
epoxy print
blikken doosjes voor tochtvrij RF spul inbouw
70cm eindtrapje ( ging me alleen om het power moduul , 10 watt SSB
N-connecter chassis delen
stukje aircell 7


en veel pepernoten ..

PH1Z
Berichten: 249
Lid geworden op: 25 jan 2012, 21:26
Roepletters: PH1Z

Re: Dag van de amateur

#30 Bericht door PH1Z »

Shit Remco, er zijn altijd "mensen" die niet van andermans spullen af kan blijven :( toch leuk je even gesproken te hebben ...

Vond "de dag van Amateurs" niet echt speciaals, wel een verloopje gekocht voor de ICOM 7700 voor 20 euro ..dus de
gewone prijs ..... :mrgreen:
Transceivers : Icom 781 | Icom 7700 | Icom 7100 |
Broadcasting : Heil 781 | Heil Pro-Set Elite 6

Plaats reactie