onderzoek DUOMARKET RESEARCH

Hier staan belangrijke mededelingen. Activiteiten en electronicatopics horen in een andere rubriek thuis.
Forumregels
Plaats hier uitsluitend belangrijke mededelingen. Elektronicatopics en activiteiten horen hier niet thuis. Daar is zijn afzonderlijke rubrieken voor.
Bericht
Auteur
pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#226 Bericht door pa5cal »

.... en ineens is daar weer dat eindeloze gebed. Er zijn andere plaatsen voor een N/F discussie. Ik wil er wel een specifiek topic voor openen?!

-P

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#227 Bericht door PA2OLD »

Vinden jullie dat er, buiten het N/F gekif, nog iets opvallends uit die enquête is gekomen?
En dan heb ik het ook niet over hoe goed het AT het wel doet... want dat is voor ons eigenlijk niet zo interessant, wel voor het AT natuurlijk.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
Randy
Berichten: 880
Lid geworden op: 18 okt 2011, 23:30
Roepletters: PH4X
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#228 Bericht door Randy »

Er zijn het laatste jaar best wat positieve wijzigingen geweest, al komen deze twee voorbeelden uit het Amateur Overleg:
- Tarief voor verlening ATOF verlaagd van 153 naar 29 euro;
- ATOF voor D-star is ATOF voor 'Digitale spraak', dus meer mogelijkheden;

Remko (PE1MEW) was namens Scouting Nederland aanwezig bij de dialoogsessie die volgde op de enquete en heeft daar destijds een verslag van geschreven. Veel ophef ontstond om de opmerking 'gele kaart' en AT heeft hier enkele dagen later een duidelijke reactie op gegeven.

Ik verwacht geen zichtbare wijziging binnen weken of maanden. Met name communicatie-trajecten kunnen lang duren. Een goede voorbereiding is hier het halve werk en op dit punt zal samengewerkt moeten worden met andere partijen, waaronder de verenigingen. Ik kijk daarom ook uit naar het verslag van het volgende Amateur Overleg dat volgens planning op 2 oktober a.s. moet plaatsvinden.

Theo

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#229 Bericht door Theo »

pa3kc schreef:Eigenlijk is deze topic een verkapte N vs F discussie maar dan in een ander jasje.

//pakt weer popcorn
Maar dan doe ik ook weer mee hoor :mrgreen:
Mijn stelling is, weg met de F, iedereen gelijk.
Weg met het examen, das zo van vroeger, toen mannen nog van staal waren en de schepen van hout.
Nu heb je mannen met make up en geen ballen meer :D

PD4M
Berichten: 807
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#230 Bericht door PD4M »

Theo schreef:
pa3kc schreef:Eigenlijk is deze topic een verkapte N vs F discussie maar dan in een ander jasje.

Weg met het examen, das zo van vroeger, toen mannen nog van staal waren en de schepen van hout.
Nu heb je mannen met make up en geen ballen meer :D
Over ballen gesproken... Mannen met een F-licentie schijnen grotere ballen te hebben!
Maarten
PD4M

Theo

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#231 Bericht door Theo »

PD4M schreef: Over ballen gesproken... Mannen met een F-licentie schijnen grotere ballen te hebben!
Wel met CW aantekening dan he :mrgreen:

Gebruikersavatar
on3dd
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 jan 2012, 11:26
Roepletters: ON3DD
Locatie: Brussel

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#232 Bericht door on3dd »

Het punt mbt Atof's voor exprimentele doeleinden is niet de verlenging na 3 jaar , maar de hoge aanvraag kosten a 153 euro wat ik verneem van vele PD collega's die veel op experimenteel gebied bezig zijn en de beperkingen qua antenne hoogte.


Hoelang heeft het geduurd dat het cochanneling diversity project eindelijk eens een goedkeuring heeft gekregen.

Waarom heeft het AT alleen maar met F houders om tafels gezeten en niet met N houders die pleiten voor frisse vernieuwing binnen deze hobby.

Waarom neemt het AT het niet hard op tegen die vervuilende rommel plc en china junk, komt dat misschien omdat ze een commerciele instelling hebben.

Waarom is er geen andere datum (oplossing) bedacht voor de WAG contest, wat weer ten kost gaat voor de amateur vrijwilligers tijdens de JOTA.


Ik begrijp best dat veel via Brussel gaat, maar het verloopt zo traag allemaal waardoor je niet weet waar je aan toe bent.

Het beste zou zijn dat elke amateur een stem kan uitbrengen via het AT site mbt veranderingen, en niet via de verenigingen.


Ben erg benieuwd wat er allemaal uitkomt tijdens het amateuroverleg in oktober, zal hamnieuws in de gaten blijven houden mbt informatie.

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#233 Bericht door PA2LAD »

on3dd schreef: Waarom heeft het AT alleen maar met F houders om tafels gezeten en niet met N houders die pleiten voor frisse vernieuwing binnen deze hobby.

Waarom is er geen andere datum (oplossing) bedacht voor de WAG contest, wat weer ten kost gaat voor de amateur vrijwilligers tijdens de JOTA.
Op je eerste vraag: gaat de KNVB met jeugdleden aan tafel zitten om over de spelregels en andere belangrijke zaken te bespreken? Nee.
Ook het AT doet dat met ervaren zendamateurs die weten waar ze over praten.
Op je tweede vraag: er zijn zoveel evenementen die samenvallen dat je vaak een keuze moet maken. Zeker de maanden na de zomervakantie is een ramp om iets te plannen. Maar we hadden het over het Agentschap Telecom als gesprekspartner en die hebben helemaal niks met die planning te maken.

PE2CH

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#234 Bericht door PE2CH »

PD0AJW schreef:Ik heb de vraag al een keer eerder gesteld, maar daar is nooit een antwoord opgekomen. De vraag was: Een D-amateur wordt geacht om voldoende technische kennis in huis te hebben om uit te mogen komen op een deel van het HF gebied, wat moet hij meer weten om op het resterende deel uit te komen?
Dat zul je je even moeten verplaatsen in burokratische gedachtenkronkels :mrgreen:
Het idee was dat op deze wijze novice gelincenseerden op beperkte schaal kennis konden maken met HF. Was het niks, dan niets aan het handje :D
Smaakte het naar méér, omdat je "iets" mocht op HF, dan werd gedacht/verwacht dat je doorging naar de (F)ull licence. De harde praktijk pakt echter anders uit, zoals velen dit gemerkt hebben.
on3dd schreef:Waarom neemt het AT het niet hard op tegen die vervuilende rommel plc en china junk, komt dat misschien omdat ze een commerciele instelling hebben.
Dan moet je even bedenken dat de Nederlandse politiek héél graag het (aller)beste jongetje van Europa wil -blijven- zijn. En aangezien "Europa" heeft besloten dat er in principe vrije handel van goederen en verkeer moet zijn, durven de Nederlandse politicussen geen enkele regel te bedenken om eisen te stellen aan hetgeen ons land binnenkomt. Daarom wordt Nederland ook wel het afvoerputje van Europa genoemd omdat allerlei elektronische meuk in andere Europese landen niet welkom is (voldoet niet aan redelijke eisen) maar hier wel; en dit is precies ook de reden waarom we probleemloos al die BaoBamies in tsjing stjong kunnen bestellen...

Gebruikersavatar
on3dd
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 jan 2012, 11:26
Roepletters: ON3DD
Locatie: Brussel

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#235 Bericht door on3dd »

Aha , dat is duidelijk PA2LAD. Nu begrijp ik het.

Dus het duo market enquête was dus eigenlijk alleen maar bestemd voor de intelligente PA operators met cw included, en de novice amateurs met 10 tallen jaren ervaring hebben opeens geen recht van spreken en zijn in jouw ogen niet begaafd genoeg om deel uit te mogen maken van de club en zich radiozendamateur te noemen.

Iemand die goed kan leren wil nog niet zeggen dat ze daadwerkelijk ook slim en vaardig zijn.

nightowl
Berichten: 50
Lid geworden op: 03 mar 2013, 00:15

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#236 Bericht door nightowl »

Bedankt amice, juist gesproken. Die discussie over N/F daar gaat het mij niet om. Die wil ik ook niet oprakelen. Ik vergelijk het niet (meer) met wat de F-amateur in Nederland allemaal mag. Ik vergelijk de mogelijkheden van de N in Nederland met wat de N in het buitenland mag. Dat is een andere insteek. Die verbind ik met een duidelijke uitkomst van de enquête, n.l. de wens tot harmonisatie voor de Novice. Dat gaat dan niet alleen over extra banden maar ook over extra vermogen. De N-amateurs maakten maar 25% uit van het aantal geënquêteerden maar toch blijkt duidelijk dat er een wens leeft bij de N-amateur naar meer frequenties en vermogen. De banden die het meest worden genoemd voor de N: 10, 20, 40, 80 m band. Allemaal na te zien op de website van AT uitkomst enquête . :)

73's

PS: Het AT heeft wel degelijk ook met N-amateurs aan tafel gezeten.

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2426
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#237 Bericht door PD2R »

PA2LAD schreef:
on3dd schreef: Waarom heeft het AT alleen maar met F houders om tafels gezeten en niet met N houders die pleiten voor frisse vernieuwing binnen deze hobby.

Waarom is er geen andere datum (oplossing) bedacht voor de WAG contest, wat weer ten kost gaat voor de amateur vrijwilligers tijdens de JOTA.
Op je eerste vraag: gaat de KNVB met jeugdleden aan tafel zitten om over de spelregels en andere belangrijke zaken te bespreken? Nee.
Ook het AT doet dat met ervaren zendamateurs die weten waar ze over praten.
Werkelijk? Wat zegt dit eigenlijk over de persoon welke dit soort denigrerende onzin uitkraamd?
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#238 Bericht door Pd0hdf »

PD2R schreef:
PA2LAD schreef:
on3dd schreef: Waarom heeft het AT alleen maar met F houders om tafels gezeten en niet met N houders die pleiten voor frisse vernieuwing binnen deze hobby.

Waarom is er geen andere datum (oplossing) bedacht voor de WAG contest, wat weer ten kost gaat voor de amateur vrijwilligers tijdens de JOTA.
Op je eerste vraag: gaat de KNVB met jeugdleden aan tafel zitten om over de spelregels en andere belangrijke zaken te bespreken? Nee.
Ook het AT doet dat met ervaren zendamateurs die weten waar ze over praten.
Werkelijk? Wat zegt dit eigenlijk over de persoon welke dit soort denigrerende onzin uitkraamd?

Maarten, laat je niet verleiden....
Niet iedereen kan alle wijsheid in pacht hebben :) :)
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: onderzoek DUOMARKET RESEARCH

#239 Bericht door pa5cal »

De poging van PA2OLD om het weer on topic te krijgen ten spijt, hij werd gewaardeerd! blijft dit weet over n/f gaan...

dicht dus.

Gesloten