LEES DIT: gevoeligheden rond de discussie mogelijkheden F/N

Gesloten
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA0ETE
Berichten: 5689
Lid geworden op: 21 feb 2006, 00:59
Roepletters: PA0ETE
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

LEES DIT: gevoeligheden rond de discussie mogelijkheden F/N

#1 Bericht door PA0ETE »

Op dit forum is momenteel nog steeds plek voor discussie over de mogelijkheden die N- en F- amateurs hebben en al dan niet in de toekomst erbij zouden moeten krijgen of zelfs inleveren.

Echter, in de afgelopen jaren heeft de betreffende discussie voortdurend tot problemen op het forum geleid. Daar is door de jaren heen geen verandering in gekomen.

Als er in het ontsporen van de discussie en de klachten die hierover blijven binnenkomen bij de beheerders in de nabije toekomst geen verandering komt, dan overwegen we op korte termijn om dit onderwerp in de forumvoorwaarden op te nemen als ongewenst onderwerp.

Denk in elk geval na, neem bijvoorbeeld een extra hap adem voordat je een mede-amateur bij de betreffende discussie over zijn (of haar) mening aanvalt. Iedereen heeft het recht op die mening en als je daarmee geen mede-amateur benadeelt of bijvoorbeeld aanvalt of beledigd is er niets mis mee. Sterker nog, het is juist goed om te weten hoe mede-amateurs erover denken.

Om die reden zou ik het zelf ook erg betreuren als ons geen andere mogelijkheid rest dan het onderwerp voor taboe te verklaren!

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: LEES DIT: gevoeligheden rond de discussie mogelijkheden

#2 Bericht door PA2OLD »

Hopelijk helpt dit, bedankt John.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

PE2CH

Re: LEES DIT: gevoeligheden rond de discussie mogelijkheden

#3 Bericht door PE2CH »

Er zijn van overheidswege eisen en regels gesteld waaraan je dient te houden, of je daar nou mee eens bent of niet.
Eenieder kan en mag daar zijn/haar visie over geven, alleen gaat het dan eindeloos door omdat de opvattingen van diverse deelnemers te ver uiteen liggen en men blijkbaar nooit aanvaard dat er (beperkende) voorwaarden aan verbonden zijn.

Bij dit soort discussies moet ik altijd weer hieraan denken:
http://www.youtube.com/watch?v=VtATYQHG4Zg

Gebruikersavatar
PA5COR
Berichten: 2560
Lid geworden op: 29 jan 2006, 13:21
Roepletters: PA5COR
Locatie: Sneek

Re: LEES DIT: gevoeligheden rond de discussie mogelijkheden

#4 Bericht door PA5COR »

Dat hoeft niet te betekenen dat je meteen op de man moet spelen, met respect valt er ook een discussie te voeren ondanks dat partijen er verschillende ideeeen op na houden.

Het liep weer gierend uit de hand, Heren staf bedankt voor het ingrijpen.
Licensed since 1977
IC 9700, bodnerised, FT 991 A, Heathkit SB 1000, 200 watt 2 meter P.A.FT 847 dubbel collins filters

PA4JAN
Berichten: 862
Lid geworden op: 25 mei 2008, 17:55
Roepletters: PA0JCN
Locatie: Nijmegen

Re: LEES DIT: gevoeligheden rond de discussie mogelijkheden

#5 Bericht door PA4JAN »

Bedankt liever niet op de man

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: LEES DIT: gevoeligheden rond de discussie mogelijkheden

#6 Bericht door pe5t »

Wat er hier door allerlei lieden ook wordt geroepen over F en N, het sorteert uiteraard geen enkel effect. Wil je wat veranderen dan zal dat via de officiele kanalen moeten en kun je beter geen tijd en energie verspillen op dit forum.
Dat neemt niet weg dat ik me wel kan amuseren met sommige bijdragen.

Kees

pd3jme

Re: LEES DIT: gevoeligheden rond de discussie mogelijkheden

#7 Bericht door pd3jme »

als ze hier op dit forum geen gekrakeel meer willen omtrent de N en F houders en hun standpunten daarop,dan is het misschien beter dit gelijk bij de forumregels in te voegen..
want de voors en tegens blijven er toch bestaan.
ik wil er nog een ding over zeggen,voeg alles samen tot een licentie,de hobby is hetzelfde toch?
dat de een er zoveel moeite voor heeft gedaan om het ,,F,,te halen,mag een ander die ,,N,,heeft het dan ook niet,,makkelijk hebben,,?
mag ik daarop een beetje uitmaken dat men er een soort van trauma van heeft overgehouden na het behalen van de full license... :wink:

en dat de tegenstanders dan zeggen,oke,maar dan de examens moeilijker maken..?
moet men gaan doen,dan word de instroom weer minder en dat wil men toch ook niet denk ik met deze mooie hobby!
we leven in 2013 en de neuzen zouden nu eindelijk eens allemaal dezelfde kant op moeten wijzen,word een hele toer,zo niet onmogelijk geacht.

Theo

Re: LEES DIT: gevoeligheden rond de discussie mogelijkheden

#8 Bericht door Theo »

pd3jme schreef:a.
ik wil er nog een ding over zeggen,voeg alles samen tot een licentie,de hobby is hetzelfde toch?
dat de een er zoveel moeite voor heeft gedaan om het ,,F,,te halen,mag een ander die ,,N,,heeft het dan ook niet,,makkelijk hebben,,?
En daar gaan we weer :?

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: LEES DIT: gevoeligheden rond de discussie mogelijkheden

#9 Bericht door pa5cal »

Dit topic is niet bedoeld om de n/f discussie voort te zetten.

-P

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: LEES DIT: gevoeligheden rond de discussie mogelijkheden

#10 Bericht door Aeolus »

Ik kan mij zeker vinden in hetgeen wat John vermeldt. Het is dan ook jammer dat een mededeling als deze uberhaupt nodig is, en ja, ik ben mij ervan bewust dat ik in het andere topic ook iets gezegd heb over het verzieken van sfeer, wat dan weer een reactie was op een soortgelijke post, en ongetwijfeld dat dat ook een van de posts is geweest waar terecht over geklaagd is, waarvoor bij dezen ook mijn excuses.

Het moet inderdaad prima een discussiepunt kunnen zijn, want daar is een forum tenslotte voor. Ja, het klopt, er zijn regels en daar dien je je aan te houden, zo ook in onze hobby. Dat neemt niet weg dat de nut en noodzaak van bepaalde regels best ter discussie mogen staan. Tijden veranderen en regels veranderen, en op veel plekken waar ik 'vroeger' nog maar 120 op de snelweg mocht, mag ik tegenwoordig 130. Zo zie je maar weer, soms veranderen dingen nog wel eens, en ook al veranderen ze nooit, dan nog mag je je mening erover uiten. Mooi he? :) Laten we dat inderdaad doen zonder op de man te spelen die net een andere mening heeft dan jij zelf, en dan komt het allemaal ook wel goed.

Vul allen gewoon de enquete van het AT in, en wie weet wordt er nog wel es naar onze mening geluisterd :)

Pd0hdf
Berichten: 155
Lid geworden op: 31 dec 2012, 16:14
Roepletters: pd0hdf

Re: LEES DIT: gevoeligheden rond de discussie mogelijkheden

#11 Bericht door Pd0hdf »

Goeden avond Alle leden van dit prachtige forum.

Hierbij bied ik mijn execuses aan voor het opstarten van de topic over de enquete.
Ik heb gemeend in eerste aanleg melding te maken van de ontvangen email aangaande het onderzoek omdat die email als een spam bericht werd aangegeven !!!

Nu de diverse van uiteenlopende aard zijnde reacties een reeks klanken van agressie en koppensnellerij hebben gegenereerd, verzoek ik met klem aan de beheerder c.q. moderatoren er een dikke streep onder te zetten en tot verwijdering van het geheel over te gaan.

Ik voeg mij in de tekst van John.

Jammer dat er zoveel frust leeft...

Persoonlijk ergens niet mee eens zijn ?

Er is een mogelijkheid om dit middels een PB aan de betrokkene kenbaar te maken.

Mocht mijn reactie niet op de juiste plaats zijn geventileerd graag naar het andere onderwerp geleiden

:? :? :?
Zij, die de ogen sluiten naar het verleden,
zijn blind voor de toekomst.

pd3jme

Re: LEES DIT: gevoeligheden rond de discussie mogelijkheden

#12 Bericht door pd3jme »

Theo schreef:
pd3jme schreef:a.
ik wil er nog een ding over zeggen,voeg alles samen tot een licentie,de hobby is hetzelfde toch?
dat de een er zoveel moeite voor heeft gedaan om het ,,F,,te halen,mag een ander die ,,N,,heeft het dan ook niet,,makkelijk hebben,,?
En daar gaan we weer :?
hoezo theo,daar gaan we weer?
ik wil er alleen maar mee zeggen dat alles word samengevoegd,heel misschien,er een kans bestaat dat de voor en tegens elkaar gaan vinden in deze mooie hobby,was echt niet de bedoeling om de zaak op te gaan naaien,bij deze!
als we gelijk zo gaan reageren...waar blijven we dan vraag ik mij af :(

Gebruikersavatar
PA3HMP
Berichten: 2298
Lid geworden op: 06 jul 2011, 15:03
Locatie: Lage Mierde
Contacteer:

Re: LEES DIT: gevoeligheden rond de discussie mogelijkheden

#13 Bericht door PA3HMP »

er was ooit eens een chinees spreekwoord, verlaagt men de drempel dan komt de stront er overheen :mrgreen:

Mark

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: LEES DIT: gevoeligheden rond de discussie mogelijkheden

#14 Bericht door pa5cal »

Ik zei dus, dit onderwerp is er niet om inhoudelijk op de n/f discussie in te gaan.

-P

Gesloten