Beam nakijken

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA3249
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 dec 2011, 09:01
Roepletters: PA3249

Beam nakijken

#1 Bericht door PA3249 »

Hallo

Daar ben ik weer om over mijn Mosley beam te "zeuren".
Aangezien mij dit zelf niet lukt, zoek ik iemand die, nu het volgende week mooi weer wordt, mijn Mosley TA53M beam eens wil be-nakijken op aansluiting en of de boom aarden nodig is, of dat ik iets fout heb gedaan? Niet allemaal tegelijk graag.
De koffie staat dan klaar.
Alvast dank.

73 Harry PA3249, zie voor adres en foto antennes QRZ.COM

pa0vlk
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 jul 2007, 16:35
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Beam nakijken

#2 Bericht door pa0vlk »

PA3249 schreef:Hallo

Daar ben ik weer om over mijn Mosley beam te "zeuren".
Aangezien mij dit zelf niet lukt, zoek ik iemand die, nu het volgende week mooi weer wordt, mijn Mosley TA53M beam eens wil be-nakijken op aansluiting en of de boom aarden nodig is, of dat ik iets fout heb gedaan? Niet allemaal tegelijk graag.
De koffie staat dan klaar.
Alvast dank.

73 Harry PA3249, zie voor adres en foto antennes QRZ.COM
Ik zou op zijn minst jou stad erbij zetten. Als je in Rotterdam woon kan ik weleens komen kijken wat je fout gedaan heb.

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Beam nakijken

#3 Bericht door PA2OLD »

Als je nu even op QRZ.COM had gekeken had je geweten waar hij woont.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Beam nakijken

#4 Bericht door Ton_O_E »

Ah, een SWL en vogel-vriend zie ik :D
Voor degenen die niet op http://www.qrz.com/db/pa3249 willen kijken: omgeving Hardenberg
Voorheen PA3TON

Dennisd
Berichten: 507
Lid geworden op: 08 feb 2012, 08:41

Re: Beam nakijken

#5 Bericht door Dennisd »

wat een antennes zeg ,geweldig ook voor de vogeltjes een leuk plekje :lol: ,maar hoop dat het snel opgelost is ,maar wat ik wel leuk vind dat je het voor elkaar krijgt om een swl nummer te inserten in QRZ.COM :mrgreen: daar heb ik menig swl station over horen vallen dat het niet lukt.

Theo

Re: Beam nakijken

#6 Bericht door Theo »

kan de mast ook plat gelegd worden?

PA3249
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 dec 2011, 09:01
Roepletters: PA3249

Re: Beam nakijken

#7 Bericht door PA3249 »

Dennisd schreef:wat een antennes zeg ,geweldig ook voor de vogeltjes een leuk plekje :lol: ,maar hoop dat het snel opgelost is ,maar wat ik wel leuk vind dat je het voor elkaar krijgt om een swl nummer te inserten in QRZ.COM :mrgreen: daar heb ik menig swl station over horen vallen dat het niet lukt.
Hallo Dennis,

Ik heb ik geen probleem mee gehad, omdat ik een e-mail naar QRZ had gestuurd en ik kreeg toen een inlogcode die ik later kon veranderen.

Harry

PA3249
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 dec 2011, 09:01
Roepletters: PA3249

Re: Beam nakijken

#8 Bericht door PA3249 »

Theo schreef:kan de mast ook plat gelegd worden?
Hallo Theo,

Nee de mast kan niet kantelen, dat zou wel ideaal zijn, dan kan ik er zelf ook bij.
Zoals op de foto (QRZ) is te zien, is de mast in ingeschoven toestand vanaf het dak bereikbaar.

73 Harry

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1249
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Beam nakijken

#9 Bericht door PA9X »

Misschien stel ik wel een hele domme vraag, maar waarom haal je je "licentie" niet? Menig amateur droomt van zo'n antennepark.

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: Beam nakijken

#10 Bericht door Aeolus »

PA3249 schreef:
Dennisd schreef:wat een antennes zeg ,geweldig ook voor de vogeltjes een leuk plekje :lol: ,maar hoop dat het snel opgelost is ,maar wat ik wel leuk vind dat je het voor elkaar krijgt om een swl nummer te inserten in QRZ.COM :mrgreen: daar heb ik menig swl station over horen vallen dat het niet lukt.
Hallo Dennis,

Ik heb ik geen probleem mee gehad, omdat ik een e-mail naar QRZ had gestuurd en ik kreeg toen een inlogcode die ik later kon veranderen.

Harry
er was een tijd dat luisteramateurs nog in de db werden gezet bij qrz, dat is al een tijdje niet meer zo... kennelijk hebben ze besloten de oude swl's die er al in stonden niet te verwijderen.

Gebruikersavatar
pc9t
Berichten: 354
Lid geworden op: 24 mar 2010, 19:47
Roepletters: PC9T
Locatie: Lage Zwaluwe

Re: Beam nakijken

#11 Bericht door pc9t »

Ik ben benieuwd wat er eventueel gaat uitrollen, zeker omdat je er alleen SWL mee bedrijft.

Gelukkig zitten er meer birds bij jou dan hier :mrgreen:

Maar de tijd om nog iets aan antennes te gaan doen wordt steeds korter.

Hoop voor je dat je voor de winter nog duidelijkheid hebt.
Flexradio 6400 / Flexradio Maestro / Flexradio tuner genius / Anytone AT-D878UVII PLUS / Spe Expert 1K/FA / Hexbeam by SP6CYN / Homemade G5RV / Kelemen 40 meter dipool / Heil proset met HC5 / Heil PR781

Plaats reactie