Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

Dingen die niets met het radioamateurisme te maken hebben.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

#16 Bericht door elsinga »

Zo ongeveer alle links lopen dood, omdat de publieke omroep volgens mij overgegaan is op een andere manier van Uitzending gemist en de stream-URL's niet meer werken...

Maar: op Youtube is verder nog heel veel te vinden, dus filmpjes over zendamateurs zijn er genoeg. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

pa1bvm
Berichten: 3324
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

#17 Bericht door pa1bvm »

Oude TV serie ALF

een van de hoofdpersonen was een zendamateur

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

#18 Bericht door Ton_O_E »

Wij kijken elk jaar "George of the jungle" tijdens de jota, in het begin, omdat dit de enige film was die we hadden liggen
later werd het een soort traditie
Heeft trouwens niks met communicatie te maken, maar is wel lachen.
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
PD4NX
Berichten: 624
Lid geworden op: 19 jul 2008, 08:51
Roepletters: PD4NX
Locatie: Waalwijk

Re: Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

#19 Bericht door PD4NX »

Het Klokhuis, aflevering radioamateur.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1124660

-Ed
Ubuntu 22.04+ Gnome Boxes

Gebruikersavatar
maarten_c
Berichten: 278
Lid geworden op: 05 nov 2010, 23:07
Roepletters: pa5mc

Re: Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

#20 Bericht door maarten_c »

The last man standing.

http://en.wikipedia.org/wiki/Last_Man_S ... _series%29

Die serie is nog maar net aan het draaien in de USA

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

#21 Bericht door elsinga »

PD1EU schreef:Het Klokhuis, aflevering radioamateur.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1124660

-Ed
Ben 'm nu aan het kijken, heel informatief. Dank!
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

#22 Bericht door pc1mb »

Hmm... dxpeditie docu zou ik niet doen, de meesten zijn alleen interessant als je al zendamateur bent, en helemaal ingevoerd in het dxcc-jaag-circuit.

Zelfs als zendamateur ben ik nog te weinig dxcc-jager om zo'n docu of lezing helemaal uit te zitten én wakker te blijven. Al vind ik de stukjes antennetechniek die dan langskomen weer wél interessant, maar ook weer wat minder voor de scouts denk ik.

Enthousiasme kweek je niet met droge kost! Zo'n dag moet een mooie mix van informatie en entertainment/ontspanning zijn om enthousiaste amateurtjes-in-dop op te leveren :wink:

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4508
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

#23 Bericht door PE1PQX »

Waar je ook naar kunt zoeken is contacten met RS0ISS/NA1SS e.d. Zeker gezien de vluchten van André Kuipers (PI9ISS) wat de jeugd en mogelijk ook een groot deel van de scouts best aanspreekt.

Je zou ook een packet/APRS station kunnen neerzetten en 3-4 keer per dag aangeven 'nu vliegt ISS boven onze hoofden, zie (beeldscherm computer) en hoor de signalen!' Als je dan heel veel mazzel hebt krijg je een astronaut aan de 'lijn'.
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

PA3AMZ
Berichten: 346
Lid geworden op: 27 apr 2008, 23:46

Re: Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

#24 Bericht door PA3AMZ »

De vele clips op Youtube misschien, w.o. deze: optimod-AM.
Em hieraan gelinkt de film: The Boat that Rocket.
Trailer: Offshore Radio.

PD4M
Berichten: 807
Lid geworden op: 06 mar 2009, 11:13

Re: Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

#25 Bericht door PD4M »

De Rooster & Peanut filmpjes op youtube zijn heel leuk voor kinderen. Wandelen met twee geiten de berg op. De geiten dragen een deel van de uitrusting. Stationetje oprichten op de top en een paar verbindingen maken. Redelijk scoutgehalte. SOTA filmpjes altijd leuk.

Verder heb ik ook een filmpje gezien over een vroegwijs jongetje met een 817 in de Italiaanse of Spaanse bergen met een alexloop. Ook heel stoer en hij doet het heel professioneel. Kan hem even niet vinden.

Gezien de aandachtsspanne is een medley aan youtube filmpjes met verschillende aspecten van de hobby misschien wel wat. Denk meteen ook aan het communiceren via de sat met een Arrow antenne (http://www.youtube.com/watch?v=1HfvmU_utI8) en natuurlijk mijn favo:
Diane Eng (http://www.youtube.com/watch?v=lCuGf21t ... ure=relmfu) Slimme meid met belangstelling voor ham radio en mode!
Maarten
PD4M

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

#26 Bericht door elsinga »

Dank allemaal! Ik heb weer he tnodige te kijken in elk geval. :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Gebruikersavatar
PA9X
Berichten: 1246
Lid geworden op: 19 apr 2008, 13:58
Roepletters: PA9X
Contacteer:

Re: Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

#27 Bericht door PA9X »

Phenomenon met John Travolta die als super intelligent mens gecodeerede top secret HF communicatie van het leger, op de amateurset van zijn makker met zijn blote hoofd ontcijfert.

Gebruikersavatar
PD2WR Danny
Berichten: 81
Lid geworden op: 11 mar 2010, 21:54
Locatie: JO22rb
Contacteer:

Re: Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

#28 Bericht door PD2WR Danny »

Een film mis ik nog... Convoy 8)
Alle berichten (inclusief bijlagen) van Danny zijn met grote zorgvuldigheid samengesteld. Voor mogelijke onjuistheid en/of onvolledigheid van de hierin verstrekte informatie kan Danny geen aansprakelijkheid aanvaarden, evenmin kunnen aan de inhoud van dit bericht (inclusief bijlagen) rechten worden ontleend.

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

#29 Bericht door PE1NBD »

Ook hele leuke filmpjes over HAMradio. http://www.youtube.com/watch?v=wlXu7Q3h8RI
Deze heeft minder met onze hobbie te maken maar toch leuk. http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... S3fQtSKCTw DON'T TRY THIS AT HOME
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

Gebruikersavatar
elsinga
Moderator
Berichten: 3119
Lid geworden op: 17 mar 2008, 15:05
Roepletters: PC5E
Locatie: Heerenveen (JO22xx)
Contacteer:

Re: Gezocht: films met fikse dosis zendamateurs/communicatie

#30 Bericht door elsinga »

PD2WR schreef:Een film mis ik nog... Convoy 8)
Jaaaa! Heb ik minstens 30x gezien! :)
www.PC5E.nl, Robert Elsinga, communicatie enthousiasteling, zendamateur (PC5E/WC5E/SP20EJ), scannerluisteraar, lokaal/regionaal/nationaal/internationaal scout, IT Security Expert
Icom IC7300, Icom IC-7000, X50N (14m asl), Diamond WD330S (sloper, 6-12m asl), Kenwood TH-F7E, 2x Anytone AT-D578UV (base, mobile), 3x Anytone AT-D878UV, MMVDM duplex hotspot, 20x Baofeng BF888S.
Op mijn site o.a. Examenuitwerking N/F, Scannerfrequenties NL e.o, Beginnen met DMR, DMR codeplug maken

Plaats reactie