De bekende Nino IT9RYH overleden

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: De bekende Nino IT9RYH overleden

#31 Bericht door PE7EB »

panul schreef:"Het is slechts toegestaan over de zender mededelingen te doen van technische aard betreffende de installatie en de verbindingen, dan wel van zodanig onbelangrijke aard dat de openbare telefoon en telegraaf daarvoor niet in aanmerking komen.
Dit was niet meer en niet minder dan een anticoncurrentie beding, telefoon en telegraaf waren tot voor nog niet zo lang geleden staatsbedrijven en op deze wijze beschermde de overheid haar eigen markt.
Wat niet weg neemt dat deze bepaling ook toen al in strijd was met het UVRM (1948) en het EVRM (1950) alleen deed niemand er iets tegen.
Oh en dan nog iets, frequentieruimte voor de amateurdienst is geen gunst, maar een recht, wat verankert is in de ITU regulations!
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PA3DAT
Berichten: 6271
Lid geworden op: 21 sep 2008, 08:08
Roepletters: PA3DAT
Locatie: Kampen
Contacteer:

Re: De bekende Nino IT9RYH overleden

#32 Bericht door PA3DAT »

Hé, ik hoor Nino op 14.195 MHz. Ik dacht dat die was overleden? :mrgreen:
73 de Aloys PA3DAT / PA6D / 5P4W / KE2CZI

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: De bekende Nino IT9RYH overleden

#33 Bericht door PE1NBD »

Onkruid vergaat niet Aloys. Nino zit 14.195 al weer weken lang te "terroriseren". Gelukkig is er nog ruimte genoeg om een leuke verbinding te maken. 8)
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: De bekende Nino IT9RYH overleden

#34 Bericht door pe5t »

Italie, toch?

Gebruikersavatar
PE1NBD
Berichten: 800
Lid geworden op: 05 nov 2006, 10:42
Roepletters: PE1NBD
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: De bekende Nino IT9RYH overleden

#35 Bericht door PE1NBD »

Ja, eiland Sicilië. http://qrz.com/db/IT9RYH Zie dat hij zijn QRZ-page heeft aangepast. Stond eerst een hele preek.
73 de PE1NBD, Oene.

Icom 7600, LZA 10-5, HyEndFed 40 mtr., 12JXX2. Diamond F-22.

pd3jme

Re: De bekende Nino IT9RYH overleden

#36 Bericht door pd3jme »

panul schreef:
Dennisd schreef:als je inderdaad nep berichten over iemand zijn dood gaat verspreiden ,ben je toch wel enorm laag gezonken
en ik heb de man vaak gehoord ,maar zoals hij zelf al eerder aangaf ,it takes two to tango !
Precies.

Tuig van de riggel. Het grootst mogelijke schorriemorrie. Pekelder roegbainders zeggen we hier. Wat zich destijds manifesteerde op 27 MHz is tegenwoordig door het verlagen van de toelatingseisen, het wegvallen van de Morsecode-eis en het ruime aanbod van koopspul, op de hoogfrequentbanden te vinden met dezelfde beschaving, houding en omgangsvormen. Ze gaan er prat op en extrapoleren maar even dat "iedereen" clandestien begonnen is. Ik herinner me de voorzitter PA0NP van de Veron die lieden waarvan bekend was dat ze clandestien gezonden hadden, voor het leven uitsloot voor het lidmaatschap van de Veron.

Haha, tegenwoordig betekent dat, dat je jezelf als vereniging finaal de nek zou omdraaien.

Als jonge man was ik er trots op zendamateur te zijn met een A machtiging. Nu verzwijg ik dat liever, ik geneer me er voor eerlijk gezegd.
Laatst gewijzigd door pd3jme op 02 aug 2013, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.

andre
Berichten: 2480
Lid geworden op: 19 jun 2007, 23:59
Contacteer:

Re: De bekende Nino IT9RYH overleden

#37 Bericht door andre »

pd3jme schreef: kijk....hier heb je weer een. :evil:
alles maar op ,,die vroegere 27mc gebruikers,,afgeven,verlaagde toelatingseisen en meer van dat soort ouwe mannetjes gezeur,kortom,kortzichtigheid ten top!
als je er zo`n moeite mee hebt,lever je je call toch gewoon in....

Je citeert een quote van ruim één jaar geleden. De auteur hiervan is al lange tijd geleden van het forum geweerd.
Een postzegelverzamelaar en zendamateur hebben een ding gemeen...bang voor wind!

pa1bvm
Berichten: 3325
Lid geworden op: 17 mar 2010, 17:31
Roepletters: PA1BVM
Locatie: Schijndel

Re: De bekende Nino IT9RYH overleden

#38 Bericht door pa1bvm »

nou ..ik hoor hem toch ..of dat het bandje ..
misschien is het wel een long delayed echo


maar na zo een 6khz omhoog of omlaag is ie weg .. toch knap zo een VFO knop ..en niet eens eigenbouw
zomaar uit mijn bejaarde japanse koop doos

druk hoor op 20 meter .. nix voor mij

pd3jme

Re: De bekende Nino IT9RYH overleden

#39 Bericht door pd3jme »

andre schreef:
pd3jme schreef: kijk....hier heb je weer een. :evil:
alles maar op ,,die vroegere 27mc gebruikers,,afgeven,verlaagde toelatingseisen en meer van dat soort ouwe mannetjes gezeur,kortom,kortzichtigheid ten top!
als je er zo`n moeite mee hebt,lever je je call toch gewoon in....

Je citeert een quote van ruim één jaar geleden. De auteur hiervan is al lange tijd geleden van het forum geweerd.
ja klopt...had ik even niet gezien....zal wel door de warmte komen,warmte? hitte bedoel ik

bij deze ga ik het even verwijderen,goed dat je me er even op wees :oops:

SWL-Ricardo
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mar 2013, 18:00

Re: De bekende Nino IT9RYH overleden

#40 Bericht door SWL-Ricardo »

PA0HOP schreef:
PD4DX schreef:Zit net op 14.195 te luisteren en daar wordt nu om de paar minuten een bandje afgespeeld/uitgezonden met de mededeling dat de welbekende Nino is overleden.

Jelle
De vraag is alleen: "wie zendt die mededeling uit"..............

73
Hans, pa0hop

Hij of zij die zonder zonde is werpe de eerste steen................. :mrgreen: :mrgreen:
Luisteren betekent voor velen;
wachten totdat de ander is uitgesproken......

Gebruikersavatar
PA2OLD
Berichten: 1478
Lid geworden op: 29 apr 2011, 07:56
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: De bekende Nino IT9RYH overleden

#41 Bericht door PA2OLD »

Even ter info:
Ik heb een paar weken geleden Nino horen werken met een Zwitser, de Zwitser kon ik ook horen maar was een stuk zachter dan Nino die een hard signaal neerzetten met een mooie modulatie.
Tijdens het QSO begon een andere idi... uh.. OM muziek te draaien.
Vriendelijke groet, Ben - PA2OLD / RØ6 JO21ww
Licensed since 1982.
Website: http://www.pa2old.nl

Gebruikersavatar
PF9ZX
Berichten: 1685
Lid geworden op: 28 jul 2011, 15:47
Roepletters: PF9ZX
Locatie: Zandvoort (JO22GI)

Re: De bekende Nino IT9RYH overleden

#42 Bericht door PF9ZX »

Wat is dat toch met die Nino ?

Ik hoor em wel regelmatig maar ervaar het probleem niet eigenlijk, de man is duidelijk aanwezig en krijgt zelden response als ie lekker zit te roepen en weet ik wat aan één stuk zit te vertellen soms.
73' Marcel
PF9ZX

NL=modern dictatoriaal land waarin steeds minder mag en steeds meer moet

----------
https://www.pf9zx.nl |Twitter: http://twitter.com/PF9ZX | Facebook: http://facebook.com/pf9zx


"All we ever hear from you is blah blah blah. All we ever do is go ja ja ja."
NL: vrijheid is steeds minder mogen en meer moeten

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: De bekende Nino IT9RYH overleden

#43 Bericht door pe5t »

Nino is een fenomeen, alleen al omdat hij zoveel reacties oproept. Zijn gedrag, maar meer nog de reacties daarop zouden moeten leiden tot nadenken over het wezen van het zendamateurisme. Maar dat gebeurt niet. Hij wordt vervloekt. Waar blijven de zendamateur-psychologen om dit fenomeen te analyseren?

''Italianen, je kunt ze niet vertrouwen .....'' vrij naar ''Rooie Rinus en P. Daalemmer'', uit lang vervlogen Grunniger tijden.

PE5T, nu in Friesland

PA1A
Berichten: 247
Lid geworden op: 06 mar 2009, 10:05
Locatie: Leens
Contacteer:

Re: De bekende Nino IT9RYH overleden

#44 Bericht door PA1A »

Maar koop je pinda's bij de Spar.
Bij de Spar!

pe5t
Berichten: 1554
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: De bekende Nino IT9RYH overleden

#45 Bericht door pe5t »

.....op het carnaval van 't noorden.....en onder de Lobster toren....of aan de Hoornse plas..psss-psss

Plaats reactie