PA300BPM QRV

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
paul
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 nov 2011, 21:36

PA300BPM QRV

#1 Bericht door paul »

Hallo

Vanaf morgen 1-6-2012 t/m 28-6-2012 is PA300BPM met de special event call
qrv zowel op hf als op 2m.
Op hf in de mode cw ssb digimode
op 2m op 145.575

M.v.g. Paul

Gebruikersavatar
PA1MP
Berichten: 57
Lid geworden op: 08 sep 2010, 08:43

Re: PA300BPM QRV

#2 Bericht door PA1MP »

En wat is de reden van het special event? De afschaffing van de belasting op personenauto's en motorrijwielen? :wink:
73 de Marc

Gebruikersavatar
Juul - PE0GJG
Berichten: 3359
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:29
Roepletters: PE0GJG
Locatie: JO22TJ - Biddinghuizen
Contacteer:

Re: PA300BPM QRV

#3 Bericht door Juul - PE0GJG »

Ja , ik dacht ook al; " Ja en?' of "dus?".
En om in Sjef van Oekel termen te schrijven, "waar heb dat nou voor nodig?".

Dus meld even tgv waarvan aub.



Juul-PE0GJG
"radio Veronica - de zeezender geschiedenis" - http://www.norderney.nl

PE0GJG sinds 1975

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: PA300BPM QRV

#4 Bericht door dxhunter »

This station PA300BPM is in honor of the 300th Buitensluisse Paarden Markt (Horse fair) in Numansdorp June this year.

Numansdorp saw the light in 1642. This village was built in the Numanspolder. The embankment of the polder has been a long time coming. This was due to disagreement between the lords of Cromstrijen and the owners of Zuid Beijerland. When the foundation of the village in the polder Numan was a fact, they are still looking for a name. In the vernacular the town had been named Buitensluis, but an official title was not yet there.
In the meeting it was decided that the village called Village of Cromstrijen had landed. Dijkgraaf Vos the chairman of the meeting, however found that the village to the first Ambachtsheer, Mr. Gerard Numan was to be called. So it's called Numansdorp.

In 1660 came an annual fair, which was expanded in 1712 with the Buitensluisse Paarden Markt (Horse fair). This Buitensluisse Paarden Markt (Horse fair) was well known in its heyday in the whole region and even now the market is very popular, albeit with a significantly smaller number of horses and more stalls.

This station will be active from the 1th of June until the 28th of June 2012.

You may receive a special QSL card by the Dutch QSL Bureau (DQB) or by post (direct).

Regarding direct QSL this will be answered direct if you add a SASE and 2 $ bills (greenstamps) otherwise it will be returned by the bureau if possible to your country.

BRON=QRZ.COM

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: PA300BPM QRV

#5 Bericht door PD2R »

Bij dergelijk speciale call's heb ik altijd mijn bedenkingen. Aan de ene kant vraag ik mij af wat hier nu zo speciaal aan is en waarom het voor andere zendamateurs interessant is om er een verbinding mee te maken.
Aan de andere kant, wanneer het station prominent op de markt aanwezig is en bezoekers van de markt de gelegen krijgen om het station te bekijken en uitleg te krijgen over onze hobby, dan vind ik dat prachtig.
Ik wens de deelnemer in ieder geval heel veel plezier.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

Gebruikersavatar
coolepascal
Berichten: 3745
Lid geworden op: 15 mar 2010, 14:45
Locatie: ZL
Contacteer:

Re: PA300BPM QRV

#6 Bericht door coolepascal »

Tja... ook ik gun eenieder zijn pleziertje, maar volgende keer als ik nieuwe pantoffels koop zal ik ook een speciale call aanvragen.
Niet gehinderd door enige kennis van zaken.

Gebruikersavatar
pa8w
Berichten: 948
Lid geworden op: 22 dec 2011, 21:30
Roepletters: PA8W
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: PA300BPM QRV

#7 Bericht door pa8w »

Mijn call kreeg ik gratis bij een paar pantoffels...
Toen ben ik maar zendamateur geworden.

Groet,
Wil
Let op: website verhuisd naar: http://www.paluidsprekers.nl/pa8w/index.html

Gebruikersavatar
Ton_O_E
Berichten: 1773
Lid geworden op: 20 sep 2007, 19:59
Locatie: Oldenzaal
Contacteer:

Re: PA300BPM QRV

#8 Bericht door Ton_O_E »

Ah, ik dacht al 300 beats / minute, dat is wel erg hardcore
Voorheen PA3TON

Gebruikersavatar
Aeolus
Moderator
Berichten: 1043
Lid geworden op: 20 jan 2012, 17:22
Roepletters: PD0RT
Locatie: JO32BC
Contacteer:

Re: PA300BPM QRV

#9 Bericht door Aeolus »

PD2R schreef:Bij dergelijk speciale call's heb ik altijd mijn bedenkingen. Aan de ene kant vraag ik mij af wat hier nu zo speciaal aan is en waarom het voor andere zendamateurs interessant is om er een verbinding mee te maken.
100% mee eens, sluit me ook bij pascal aan verder... Kan me voorstellen dat het wellicht geinig is ze te werken, omdat je dan een unieke call in je logbook bij kan schrijven, maar verder...
Aan de andere kant, wanneer het station prominent op de markt aanwezig is en bezoekers van de markt de gelegen krijgen om het station te bekijken en uitleg te krijgen over onze hobby, dan vind ik dat prachtig.
Dat vind ik dan weer niet... het is een paardenmarkt... mensen komen om paarden te kijken, niet om bakkies te kijken. Denk niet dat je als amateur moet proberen om op elke hobbygelegenheid je hobby te tonen... het moet wel een beetje bij elkaar passen natuurlijk...

Gebruikersavatar
pd1ahm
Berichten: 546
Lid geworden op: 08 jul 2007, 00:02
Roepletters: PD1AHM
Locatie: JO21WF

Re: PA300BPM QRV

#10 Bericht door pd1ahm »

Het is misschien voor de inwoners van Numansdorp WEL een belangrijk item.
En dus voor deze mensen zeker een speciale call waard. Het is net hoe men er tegenaan kijkt.
Ik wens de initiatiefnemers dan ook veel succes.
Op 145.575 is het nog stil, misschien lukt het later beter.

Plaats reactie