QSL cards from HAPPY-QSL.COM... No way!!

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

QSL cards from HAPPY-QSL.COM... No way!!

#1 Bericht door PA9RD »

WIE O WIE heeft er ervaring.....goed of slecht met deze Printshop HAPPY-QSL.COM?? Ik heb voor ons clubstation 800 qsl cards besteld bij deze MENEER
BEDA, OK1FXX, voor 20 euro plus 15 euro verzendkosten maar deze meneer laat niets meer van zich horen. Kaarten besteld in Februari en het zou 4 tot 6 weken duren, maar we zijn nu al zeker 10 weken verder en nog steeds geen kaarten. Hij laat ook niks meer van zich horen en reageert helemaal niet meer op emailtjes die ik gestuurd heb met de vraag hoe het met onze kaarten staat of ze al verstuurd zijn, of dat ze misschien nog niet gedrukt zijn. Ik wilde gewoon een antwoord hebben. Als het onverhoopt langer duurt, tja kan gebeuren maar laat dat dan wel even weten, vind ik.
Helemaal niets meer gehoord. Voor mij blijkbaar dus misschien wel een oplichter, meneer OK1FXX van HAPPY-QSL.COM of zou hij nu UNhappy gaan worden???

Ruud PA9RD
Laatst gewijzigd door PA9RD op 06 mei 2012, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

Gebruikersavatar
PE1PQX
Berichten: 4529
Lid geworden op: 06 jun 2011, 21:51
Roepletters: PE1PQX
Locatie: Emmen (JO32LS)
Contacteer:

Re: QSL cards from HAPPY-QSL.COM... No way!!

#2 Bericht door PE1PQX »

De site happy-qsl.com geeft bij mij een 'problemen bij laden van pagina' (firefox)
Dan maar googelen op "OK1FXX", wat op zijn beurt http://www.qsl.cz/en-qsl/ oplevert.

Vaak is goedkoop=duurkoop...
Ik zou naar Max, ON5UR gaan en daar je kaarten laten drukken... uitstekende kwaliteit. Heb mijn kaarten bij hem laten drukken, ben dik tevreden!
Ook lees ik goede dingen over http://www.ux5uoqsl.com/. Zelf geen ervaring mee...
73', André PE1PQX (Site: http://www.pe1pqx.eu)

"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation"
John Young, Astronaut (Gemini 3, Gemini 10, Apollo 10, Apollo 16, STS-1, STS-9)

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: QSL cards from HAPPY-QSL.COM... No way!!

#3 Bericht door PE4BAS »

Heb nog nooit van deze "aanbieder" gehoord. Heb ervaring met zowel ON5UR als UX5UO. Ga je voor kwaliteit neem dan ON5UR en voor de prijs zou ik gaan voor UX5UO. Beide zijn gewoon hartstikke goed.

PG7M
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:40
Roepletters: PG7M
Locatie: Maassluis

Re: QSL cards from HAPPY-QSL.COM... No way!!

#4 Bericht door PG7M »

Diverse keren QSL-kaarten bij besteld (is inmiddels wel al weer een tijdje geleden), maar alles netjes geleverd gekregen en prima kwaliteit.

Ik weet alleen niet meer of dit binnen een aantal weken geleverd werd of iets langer duurde. Bedenk wel, dat ze pas gaan drukken als de plaat (voor meerdere ontworpen QSL-kaarten) vol is.
PG7M Robert

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: QSL cards from HAPPY-QSL.COM... No way!!

#5 Bericht door PE2AAB »

Heb je er al eens een belletje aan gewaagd?

Duits of Engels spreken Tsjechen al snel.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

pc1mb
Berichten: 2423
Lid geworden op: 05 sep 2011, 16:30
Roepletters: PC1MB
Locatie: JO22pe

Re: QSL cards from HAPPY-QSL.COM... No way!!

#6 Bericht door pc1mb »

... als het hen uitkomt.

PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

Re: QSL cards from HAPPY-QSL.COM... No way!!

#7 Bericht door PA9RD »

PE1PQX schreef:De site happy-qsl.com geeft bij mij een 'problemen bij laden van pagina' (firefox)
Dan maar googelen op "OK1FXX", wat op zijn beurt http://www.qsl.cz/en-qsl/ oplevert.

Vaak is goedkoop=duurkoop...
Ik zou naar Max, ON5UR gaan en daar je kaarten laten drukken... uitstekende kwaliteit. Heb mijn kaarten bij hem laten drukken, ben dik tevreden!
Ook lees ik goede dingen over http://www.ux5uoqsl.com/. Zelf geen ervaring mee...
Hoi André, ja ingeval het mijn eigen kaarten zouden zijn zou ik zeker bij Max kunnen kijken, maar deze heb ik toedertijd laten maken bij een LZ printshop...gelijk met kaarten voor andere activiteiten voor een heeele mooie speciale prijs. Hij was ook bijna de enige die een beperkt aantal kaarten wilde drukken maar er toch meer heeft geleverd voor de prijs van minder. Dat was dus een goeie deal! Voor onze club echter, moet het natuurlijk om te beginnen iets goedkoper, eerst maar kijken hoe het loopt en dan zien we verder. Het punt is n.l. dat een mede-amateur wel 4x kaarten heeft laten drukken bij deze man en ze dus ook 4x heeft ontvangen. We hebben nu een fake call gebruikt met de hele zooi eraan (adres email webpage etc) en nu komt ie wel terug met een antwoord en een ontwerp erin. (en zijn bankrekeningnr.) Op mijn emails reageert ie echter niet en kaarten heb ik dus ook niet gezien. Ik heb al gezegd dat ik nu even afwacht omdat er in die fake mail ook melding is gemaakt over dit feit en nu zegt ie gewoon: "my mistake!". Maar ik heb nog geen mailtje gehad met een excuus of bericht dat mijn kaarten eraan komen. Gelukkig betaald met Paypal dus geld komt wel terug, maar had liever de kaarten gehad. Eerst maar eens kijken of het een "echte" oplichter is, of dat er misschien toch nog een pakje kaarten wordt bezorgd, alleen dan niet binnen zijn eigen beloofde en gestelde termijn van 4 tot 6 weken incl. verzending. Kaarten worden gedrukt in CZ en dan door "meneer Happy-QSL himself, Bedrich (Beda) Sigmund, OK1FXX, in Hamburg (DL) op de post gedaan.......krom....maar dat zal mij worst zijn, als ik maar kaarten zie!!

Ruud PA9RD
(PI4RM clubstation VRZA RijnMond)
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

Re: QSL cards from HAPPY-QSL.COM... No way!!

#8 Bericht door PA9RD »

PE2AAB schreef:Heb je er al eens een belletje aan gewaagd?

Duits of Engels spreken Tsjechen al snel.
Ja ik heb het telefoon nummer op de site gebeld.............................geen antwoord natuurlijk!!!!
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

PA2LAD
Berichten: 2302
Lid geworden op: 27 mei 2008, 17:32
Locatie: Dordrecht

Re: QSL cards from HAPPY-QSL.COM... No way!!

#9 Bericht door PA2LAD »

PA9RD schreef:
PE2AAB schreef:Heb je er al eens een belletje aan gewaagd?

Duits of Engels spreken Tsjechen al snel.
Ja ik heb het telefoon nummer op de site gebeld.............................geen antwoord natuurlijk!!!!
Hij is natuurlijk onderweg naar Hamburg om je kaarten op de post te doen.. :mrgreen:
Had hij ze beter persoonlijk kunnen komen brengen.... LOL

PA9RD
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2010, 09:14
Roepletters: PA9RD
Locatie: Hoeksche Waard
Contacteer:

Re: QSL cards from HAPPY-QSL.COM... No way!!

#10 Bericht door PA9RD »

Ja ik heb het telefoon nummer op de site gebeld.............................geen antwoord natuurlijk!!!![/quote]
Hij is natuurlijk onderweg naar Hamburg om je kaarten op de post te doen.. :mrgreen:
Had hij ze beter persoonlijk kunnen komen brengen.... LOL[/quote]

Nou, ik zal eens wat nieuws vertellen..........de "beste" man heeft eindelijk gereageerd, nadat hij via een omweg even aangeschopt is HI, maar hij heeft mij nu al diverse mailtjes gestuurd met excuses en uitleg over wat er gebeurd is. Hij had de kaarten al klaar maar was ze kwijt, en een "bad server configuration" etc. Maar dat was geen verweer voor de omstandigheden. Ik was, volgens hem, volledig terecht een beetje pissig geworden. Duizendmaal excuus etc etc.......... Ik kreeg gisteren weer een emailtje dat de kaarten nu gedrukt waren en hij zou morgen (maandag) naar Hamburg afreizen en mijn/onze QSL kaarten daar op de post doen. Fantastisch!! Het mooiste einde van het hele verhaal is nu dat ik vandaag zelfs weer een mailtje heb gehad met nu de melding dat de kaarten VANDAAG (op zondag??) verstuurd zijn en al op de post zijn gegaan.........dus ik ben nu in blijde afwachting.
Wat mij eigenlijk het meeste irriteerde aan het geheel was simpelweg het gebrek aan communicatie, na een email voor mijn fiat (geen auto, maar toestemming) om de kaarten te drukken, NADAT je betaald hebt. Ik hoorde hierna helemaal niets meer van hem. Ik heb diverse mailtjes gestuurd en iedere keer geen reactie en ja, dan word de taal (engels) in deze mails steeds iets scherper en dreigender. Door een andere amateur, die ook bij hem wilde bestellen, is hij schijnbaar wakker geworden na de melding dat wij ook zaten te wachten op kaarten en of het bij hem lang kon gaan duren.
Maar goed..........ze gaan/moeten nu binnenkort komen. We zullen zien!!! Dan maar eens kijken wat het voor kwaliteit is (die moet redelijk goed zijn, heb ik gehoord.)

Ruud PA9RD
TAFN 73 de
Ruud PA9RD

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Indien u zich ergert aan mijn keus en gebruik van letters, cijfers en leestekens kunt u geheel naar eigen inzicht en wens een keus maken uit de volgende reeks en deze plaatsen waar u wilt:
qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm1234567890[];'\,./-=!`~@#$%^&*()_+ OH JA, DEZE TOETS, de SCHREEUW toets heb ik ook nog op mijn toetsenbord zitten :lol: ........meer niet! :mrgreen:

Apae
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 feb 2012, 18:12
Roepletters: PA1PAE
Locatie: JO22RM

Re: QSL cards from HAPPY-QSL.COM... No way!!

#11 Bericht door Apae »

Klinkt als goed nieuws, en gezien de ervaring van PD7RB zou het weleens oprecht kunnen zijn. Ben benieuwd naar het vervolg, ik hoop tegen de herfst ook kaarten te gaan bestellen...

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: QSL cards from HAPPY-QSL.COM... No way!!

#12 Bericht door xxxx »

Op zondag versturen?....Ken maar weinig bedrijven waar dat mogelijk is.....Vaag verhaal. Maar hopelijk komt hij zijn afspraken na.

Gr Jelle

Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7089
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: QSL cards from HAPPY-QSL.COM... No way!!

#13 Bericht door PE2AAB »

Wellicht op zondag aangemeld voor verzending. Het is dan zo dat je tracknummer al is aangemaakt in afwachting van het pakketje.

Dat kan bij DHL b.v. ook.
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

xxxx
Berichten: 1623
Lid geworden op: 22 mar 2009, 11:53

Re: QSL cards from HAPPY-QSL.COM... No way!!

#14 Bericht door xxxx »

Inderdaad dat klopt.

Ben benieuwt. We horen het vast wel :wink:

Gr Jelle

Plaats reactie