Armed Forces Afghanistan

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PA3JD
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 okt 2008, 21:37
Roepletters: PA3JD
Locatie: Dedemsvaart

Armed Forces Afghanistan

#1 Bericht door PA3JD »

Zijn er ook zendamateurs op dit moment gelegerd in Afghanistan bij de Nederlandse onderdelen?

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Armed Forces Afghanistan

#2 Bericht door PD2R »

Ik weet eerlijk gezegd niet of iemand (KL, KLu, KM of KMAR) het ooit geprobeerd heeft. Een belangrijk verschil met bijvoorbeeld de Amerikanen, die wel met enige regelmaat te horen zijn vanuit Aghanistan en Irak, is dat die mannen en vrouwen veelal een jaar of langer op uitzending zijn. Onze mannen en vrouwen gaan doorgaans maximaal een 6 maanden.

Defensie is doorgaans niet zo gemakkelijk met dat soort zaken. Bij ons op de vliegbasis is het bijvoorbeeld niet toegestaan om uit te zenden op de amateurbanden.

Zelf ben ik 97/98 naar het voormalig Joegoslavie geweest. Ik was toen echter nog geen zendamateur. Afghanistan ben ik niet geweest, ik wilde wel maar mijn baas kon me niet missen. Een maat/collega van mij, ook zendamateur, is wel naar Afghanistan geweest maar vondt het te veel rompslomp daar had hij geen zin in. Er waren nog genoeg andere zaken welke geregeld moesten worden welke een hogere prio hadden. Er komt immers heel veel op je af als je er een aantal maanden tussenuit moet voor een missie in het buitenland.
Wanneer ik toch nog eens ergens naar toe moet dan zal ik proberen uit te vogelen wat de mogelijkheden zijn.
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pe5jw
Berichten: 2033
Lid geworden op: 06 dec 2006, 17:47
Roepletters: pe5jw
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Armed Forces Afghanistan

#3 Bericht door pe5jw »

Ach misschien wil Joop gewoon wat specerijen mee laten nemen en de zendamateur connectie gebruiken.
Groet, Joeri

typ en schijf fouten mogen zelf vervangen worden door de onderstaande letters en cijfers:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890

Gebruikersavatar
PA3FS
Berichten: 1102
Lid geworden op: 11 okt 2006, 21:57
Roepletters: PA3FS
Locatie: Enschede/JO32KF

Re: Armed Forces Afghanistan

#4 Bericht door PA3FS »

Er is wel een zendamateur aanwezig ,kwam hem af en toe op echo-link tegen .
Zijn call is YA3EFR/PA3EFR :arrow: http://www.pa3efr.nl/index.php?option=c ... &Itemid=68

Gebruikersavatar
PE7EB
Berichten: 2449
Lid geworden op: 22 jan 2008, 19:37
Locatie: Alkmaar JO22jp19qv

Re: Armed Forces Afghanistan

#5 Bericht door PE7EB »

Frits, PA0FRI heeft toch een loopbaan bij defensie gehad, met uitzendingen, wellicht dat hij er wat over kan vertellen?
73 es gud dx de eric pe7eb k
AIVD/NSA information ... the post above has nothing to do with "dirty bombs", "plane hyjacks" or "Sarin" ;-)

Gebruikersavatar
PD7P
Berichten: 999
Lid geworden op: 03 nov 2009, 19:50
Locatie: Breda

Re: Armed Forces Afghanistan

#6 Bericht door PD7P »

staat ook op z'n site wat ie allemaal heeft gedaan daar

Plaats reactie