Rockall wat een chaos...

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
PE2AAB
Moderator
Berichten: 7117
Lid geworden op: 12 apr 2005, 19:06
Roepletters: PE2AAB
Locatie: Aalst - Waalre
Contacteer:

Re: Rockall wat een chaos...

#16 Bericht door PE2AAB »

Steef schreef:....Gewoon de call noemen van wie zit te knuppelen, en zeggen dat met zijn gedrag zo helemaal niet in het log komt.
En dat hij het over een uur nog een keer op normale manier mag proberen.

Als hij dan een uur stil is hem roepen en zijn gedrag belonen, net als met een hondje.

Leren ze het vanzelf.
:D
Zo inderdaad!!!

Lik op Stuk!
'73 Rick, PE2AAB www.pe2aab.nl

Theo

Re: Rockall wat een chaos...

#17 Bericht door Theo »

Jahh streng straffen, aanpakken en vervolgen, dat zal ze leren.
Ook zo een bekende kreet tegenwoordig :D

Ik las net in de Funkamateur een stuk over de gedrags regels.
En het is idd een Europees probleem, en met name uit zuid Europa.
Ik schrijf uitdrukkelijk met name, en geef er mee aan dat het een typisch Europees probleem is.
(Het lijkt net of je de verhouding van de geld crisis er in terug kunt vinden :mrgreen: )

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Rockall wat een chaos...

#18 Bericht door pa5cal »

de contesters hebben het niet gedaan, maar ofwel de mentaliteit die je nodig hebt om te kunnen contesten brengt ook meer van dit soort mensen/gedrag met zich mee, danwel het haalt soms het slechste in de mens boven? Ik heb geen idee. Als ik me er al mee bezig zou houden zou ik inderdaad ook veel directer optreden wdb.

only ASIA, what part of ASIA did you NOT understand?! :)

-P

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: Rockall wat een chaos...

#19 Bericht door PD0MV »

Steef schreef:Ik begrijp niet zo goed waarom contesters het nu weer hebben gedaan.

Wat heeft dat nou met DX jagen te doen?

Gelukkig heb ik niet naar deze kakofonie geluisterd of geprobeerd verbinding te maken.
Maar wat natuurlijk ook wel helpt is de operating practice van diegene die op zo'n rots klimt.

Gewoon de call noemen van wie zit te knuppelen, en zeggen dat met zijn gedrag zo helemaal niet in het log komt.
En dat hij het over een uur nog een keer op normale manier mag proberen.

Als hij dan een uur stil is hem roepen en zijn gedrag belonen, net als met een hondje.

Leren ze het vanzelf.

precies, en anders op je blacklist :mrgreen:
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
PD2R
Berichten: 2430
Lid geworden op: 24 mei 2007, 11:08
Locatie: Krabbendijke
Contacteer:

Re: Rockall wat een chaos...

#20 Bericht door PD2R »

pa5cal schreef:de contesters hebben het niet gedaan, maar ofwel de mentaliteit die je nodig hebt om te kunnen contesten brengt ook meer van dit soort mensen/gedrag met zich mee, danwel het haalt soms het slechste in de mens naar boven?
Geen van beide. In mijn ogen is het bovenstaande complete onzin en ik zie totaal het verband niet tussen DX jagers en contesters. Er zijn genoeg DX jagers die niets met contesten hebben en evenzoveel contesters die buiten de contesten om niet met DX jagen hebben.

Verder ben ik wel nieuwsgierig wat die contest mentaliteit volgens jou dan inhoud?
73, Maarten PD2R/OV2T

TRX: Icom IC-7300 / Yaesu FT 857D
Ant: End Fed antennes voor 20 en 40 meter / Diamond X-30
Website: PI4DX Contest Group Zeeuws-Vlaanderen
QRZ pagina: PD2R

pa5cal
Beheerder
Berichten: 1999
Lid geworden op: 17 jan 2008, 22:22

Re: Rockall wat een chaos...

#21 Bericht door pa5cal »

Ik herhaal de woorden "geen idee". Ik kreeg alleen de indruk maar. Echter zonder namen te noemen (en ik heb het nu ook niet over personen hier op het forum aanwezig voordat iemand zich aangesproken moet voelen) ken ik enkele personen wat enorme strebers zijn in het zakelijke leven en daarnaast ook nog zendamateur. Hun tak van de hobby is inderdaad contesten werken. Het schijnt toch dat die 2 elementen vaak elkaar aantrekken. Ik zeg daarbij niks over de gebruikte operating practice of code of conduct ik zeg alleen maar een verband te zien. Als je jezelf aangesproken voelt, dan doe je dat zelf maar IK spreek er hier niemand over aan.

Tenslotte zijn er ook goede ervaringen ipv zoo's. (zie nog zo'n draadje alhier) ms0wrc is actief op het eiland tiree en die heb ik in de spits vanmorgen nog even gewerkt op 40 zonder ellende, poespas of over elkaar heen schreeuwende mensen. Een prettige ervaring ;)

Gebruikersavatar
pa0qrb
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jan 2010, 19:51
Roepletters: pa0qrb
Locatie: Julianadorp

Re: Rockall wat een chaos...

#22 Bericht door pa0qrb »

Wie graag wil weten wat DX'ing en contesting (in mijn optiek) met elkaar te maken heeft kan dat op 20 oktober bij de afd. Den Helder van de veron uit mijn mond komen beluisteren. Zie a23.veron.nl.

73,
Harold.
Little Pistol: 100W on a wire.

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Rockall wat een chaos...

#23 Bericht door Steef »

Het kan nooit veel zijn, want ik doe niet aan "DX'ing"
Wie praat luistert niet

Plaats reactie