Qsl kaarten via Ea7ftr

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
andreph5c
Berichten: 337
Lid geworden op: 16 aug 2009, 19:42

Qsl kaarten via Ea7ftr

#1 Bericht door andreph5c »

We heeft wel eens qsl kaarten gestuurd via het buro of rechstreeks naar ea7ftr en heeft kaarten retour gehad van deze qsk manager?

Zelf heb ik de afgelopen 7 jaar al ettelijke 10 tallen kaarten naar hem gestuurd via het buro en rechstreeks, om dat ik nog bepaalde landen bevestigd moet hebben , en qso's heb gemaakt met stations die door hem gemaanaged worden, maar tot op heden 0,0 resultaat.
Ik heb de beste man ook wel eens gemaild met vragen of ik wat verkeerd doe etc maar ook daar nooit antwoord op gehad.

Daarom mijn vraag heeft iemand wel positiefe ervaring met deze manager, of is het een zogenaamde Dollar hunter die alleen managed om de dollars in de anveloppen ( bij rechstreekse verzending ) en hij alleen hier op uit is als een sooort van bij verdienste , en hij denkt die domme lui stuur toch niets ( zo zijn er noog een paar met name in rusland en middenoosten )
Ph5c vol gas vanaf het Groningse gras!

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: Qsl kaarten via Ea7ftr

#2 Bericht door Steef »

Zo te lezen is het een dollar jager die ze dan ook weer via het Internet verkoopt.
Bedankt voor de waarschuwing! Mijn centen gaat hij niet krijgen, en DXpedities die hem als QSL manager hebben ga ik niet werken.


http://www.ik3qar.it/manager/man_result.php?call=EA7FTR
Wie praat luistert niet

PG7M
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:40
Roepletters: PG7M
Locatie: Maassluis

Re: Qsl kaarten via Ea7ftr

#3 Bericht door PG7M »

Heb je aan alle voorwaarden voldaan, die hij stelt om de QSL te bevestigen :?: Je kan ook proberen om gebruik te maken van het OQRS systeem, iets wat ik op zich wel handig vind en postzegels en papier spaart.
andreph5c schreef:We heeft wel eens qsl kaarten gestuurd via het buro of rechstreeks naar ea7ftr en heeft kaarten retour gehad van deze qsk manager?

Zelf heb ik de afgelopen 7 jaar al ettelijke 10 tallen kaarten naar hem gestuurd via het buro en rechstreeks, om dat ik nog bepaalde landen bevestigd moet hebben , en qso's heb gemaakt met stations die door hem gemaanaged worden, maar tot op heden 0,0 resultaat.
Ik heb de beste man ook wel eens gemaild met vragen of ik wat verkeerd doe etc maar ook daar nooit antwoord op gehad.

Daarom mijn vraag heeft iemand wel positiefe ervaring met deze manager, of is het een zogenaamde Dollar hunter die alleen managed om de dollars in de anveloppen ( bij rechstreekse verzending ) en hij alleen hier op uit is als een sooort van bij verdienste , en hij denkt die domme lui stuur toch niets ( zo zijn er noog een paar met name in rusland en middenoosten )
PG7M Robert

Gebruikersavatar
pa0qrb
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jan 2010, 19:51
Roepletters: pa0qrb
Locatie: Julianadorp

Re: Qsl kaarten via Ea7ftr

#4 Bericht door pa0qrb »

Respons qua kaarten: nul komma nul over de afgelopen tweeëneenhalf jaar.
Gelukkig heb ik van ongeveer de helft van zijn klanten wel eQSL of LoTW gekregen, dus wat mij betreft spuit er geen bloed uit.
Btw, in zijn voorwaarden staat dat hij ook via het bureau werkt en daar maak ik dus ook gebruik van. Het heeft me dus geen geld gekost. Misschien duurt het dan gewoon heel lang...

Btw, ik heb de laatste tijd slechte resultaten met direct QSL. De respons is bijna nog slechter dan via het buro. Met name Armenië: daar heb ik nog *geen enkele* kaart van ontvangen, ondanks QSL direct + SAE + 2 green stamps. En natuurlijk doen ze ook geen van allen aan eQSL of LoTW. Het lijkt wel een complot...

73, Harold.
Little Pistol: 100W on a wire.

PG7M
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2008, 13:40
Roepletters: PG7M
Locatie: Maassluis

Re: Qsl kaarten via Ea7ftr

#5 Bericht door PG7M »

Ik ben zo ie zo voorzichtig met het rechtstreeks versturen naar bepaalde landen, waarvan de infrastructuur nog niet zo ver gevorderd is als hier in het Westen.
pa0qrb schreef: Btw, ik heb de laatste tijd slechte resultaten met direct QSL. De respons is bijna nog slechter dan via het buro. Met name Armenië: daar heb ik nog *geen enkele* kaart van ontvangen, ondanks QSL direct + SAE + 2 green stamps. En natuurlijk doen ze ook geen van allen aan eQSL of LoTW. Het lijkt wel een complot...

73, Harold.
PG7M Robert

Gebruikersavatar
PE4BAS
Berichten: 961
Lid geworden op: 25 dec 2005, 23:30
Roepletters: PE4BAS
Locatie: Roodeschool
Contacteer:

Re: Qsl kaarten via Ea7ftr

#6 Bericht door PE4BAS »

EA7FTR word veel genoemd als QSL manager. Maar ook ik heb via hem nog nooit een QSL ontvangen.

PA3
Berichten: 394
Lid geworden op: 20 mar 2009, 13:03

Re: Qsl kaarten via Ea7ftr

#7 Bericht door PA3 »

Via een Google zoekopdracht op dit bericht gestuit. Om de OM in kwestie even in een goed daglicht te zetten: als je via de Online QSL Request Service kaarten aanvraagt betaal je via PayPal. De eerste kaart kost 3 euro, de tweede slechte 1 meer. De kaarten liggen dan binnen een paar weken in de bus in een nette, stevige envelop. EA7FTR reageert ook goed op e-mail berichten. Als je problemen hebt gewoon even mailen. Groet, Hans

Gebruikersavatar
pa0qrb
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jan 2010, 19:51
Roepletters: pa0qrb
Locatie: Julianadorp

Re: Qsl kaarten via Ea7ftr

#8 Bericht door pa0qrb »

hansfong schreef:Online QSL Request Service
Dat zou ik inderdaad een goede ontwikkeling vinden, maar ik kan op zijn website of op Google (ea7ftr online qsl request) geen referenties vinden over OQRS. Heb je een linkje?

73, Harold.
Little Pistol: 100W on a wire.

PA2LO
Berichten: 815
Lid geworden op: 23 jun 2008, 21:25
Locatie: Ermelo, Gelderland
Contacteer:

Re: Qsl kaarten via Ea7ftr

#9 Bericht door PA2LO »


Gebruikersavatar
pa0qrb
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jan 2010, 19:51
Roepletters: pa0qrb
Locatie: Julianadorp

Re: Qsl kaarten via Ea7ftr

#10 Bericht door pa0qrb »

Tnx! Ik wist niet dat hij ook een webstek in het ".es" tld had. Heb steeds op .com zitten kijken.

Ik heb meteen maar de koe bij de horens gevat en er 10 QSO's in gezet. Ben benieuwd...

73,
Harold.
Little Pistol: 100W on a wire.

Gebruikersavatar
pa0qrb
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jan 2010, 19:51
Roepletters: pa0qrb
Locatie: Julianadorp

Re: Qsl kaarten via Ea7ftr

#11 Bericht door pa0qrb »

Niks, noppes, na bijna anderhalve maand.
Ik kan me voorstellen dat er wellicht een "busted QSO" bij zit, maar 100% busted op 10 QSO's kan ik me niet voorstellen (temeer omdat er via LoTW en eQSL bevestigde verbindingen bij zitten).

Ik heb nu dus ook ernstige bedenkingen tegen deze QSL-mismanager.
Een ieder die dit pad betreedt late alle hoop varen...
Little Pistol: 100W on a wire.

Gebruikersavatar
ON5GM
Berichten: 763
Lid geworden op: 02 apr 2008, 07:26
Roepletters: ON5GM
Locatie: Blanden JO20IT

Re: Qsl kaarten via Ea7ftr

#12 Bericht door ON5GM »

pa0qrb schreef:Niks, noppes, na bijna anderhalve maand.
Ik kan me voorstellen dat er wellicht een "busted QSO" bij zit, maar 100% busted op 10 QSO's kan ik me niet voorstellen (temeer omdat er via LoTW en eQSL bevestigde verbindingen bij zitten).

Ik heb nu dus ook ernstige bedenkingen tegen deze QSL-mismanager.
Een ieder die dit pad betreedt late alle hoop varen...
Het zal voor mañana zijn hé :mrgreen:
Elecraft K3S/100 | 2x Icom IC7300 | Ant : Mosley Pro67B - Hyendfed 30m
Yaesu FTM400XDE - Ant : Diamond X200N

pd9ray
Berichten: 138
Lid geworden op: 05 nov 2006, 14:39
Locatie: Rotterdam

Re: Qsl kaarten via Ea7ftr

#13 Bericht door pd9ray »

Duurt gewoon lang, en om dit soort frustraties te voorkomen......STUUR GEWOON GEEN GELD!!!!!!!
Dan heb je dit gezever ook niet.
Stuur je het wel, realiseer je dan dat de andere kant soms jouw post niet ontvangt, juist OMDAT er geld inzit.
Waag je het erop? Wees bewust van het risico dat je je geld kwijt bent, en ook nog eens geen kaart krijgt.
Overigens heb ik net een stapel kaarten ontvangen, en daar zaten gewoon 2 kaarten bij die bij deze qls manager vandaan komen.
Hou er ook rekening mee dat het qsl bureau niet een commerciele business is, en er ook daar nog weleens iets mis kan gaan.
Ik heb ook weleens kaarten gezien die pas 12 jaar na de verbinding aankwamen, dus ja......


Veel plezier met de hobby,

PD9RAY

Gebruikersavatar
pa0qrb
Berichten: 120
Lid geworden op: 04 jan 2010, 19:51
Roepletters: pa0qrb
Locatie: Julianadorp

Re: Qsl kaarten via Ea7ftr

#14 Bericht door pa0qrb »

Te vroeg zitten schelden: vandaag lag er een pakje kaarten op de mat.
Zoals een vorige scribent opmerkte: het duurt gewoon soms erg lang.

Het valt dus toch wel mee, maar bedenk dat het via EA7FTR's online QSL request service zo'n zes weken kan duren.

73,
Harold.
Little Pistol: 100W on a wire.

johnvdpas
Berichten: 382
Lid geworden op: 19 sep 2006, 17:12

Re: Qsl kaarten via Ea7ftr

#15 Bericht door johnvdpas »

Tja het is echt wie. Zelf heb ik bijna alles waar ni5dx qsl manager van is gewerkt. 100% responce, kaarten binnen 10 dagen terug op de deurmat...

Maar die ea7ftr, ik heb er dus ook geen enkele van terug gehad. Ik heb er 2 gestuurd zag ik. Zal ook eens een verzoekje doen...

Ik doe het in elk geval niet meer dollars sturen. Ik heb voor 70 dollar weggestuurd (ja totaal wel 220) maar van die 70 heb ik nooit iets terug gezien. Dus waar ze gebleven zijn...

En over die dollarhunters als postbodes. Allicht gebeurd dat, maar wat me wel opvalt is dat een maat van mij op de 27mc zit, en daar de responce 95% is,... Dus dat postbode verhaal, ik geloof het niet helemaal. Dat is maar een kleine reden. De grooste reden is simpelweg omdat de amateur het geld lekker in zijn zak steekt.

En daar kun je echt als je een zeldzaam dxcctje bent goed aan verdienen, 1000-en dollars op jaarbasis! En niemand die echt moeite doet voor 2 dollar. (soms 3, heel soms nog 1)

Eigenlijk zouden we eens een blacklist moeten beginnen hier op dit forum. Ik bedoel niet met ja ik heb het 1 keer niet terug gehad. Meer bijhouden. Ik denk als we hier dan 10 keer dezelfde naam tegen komen, er wel een bepaalde conlusie uit kunnen gaan trekken...

En oke, wellicht is het dan de postbode maar het blijft dan toch heel erg verstandig het niet op te sturen.

Ik durf te wedden, als ik hier een lijste ga maken met de kaarten die niet terugkomen, dat er bij andere amateurs dezelfde namen terug komen.

Ook kun je pas na 3 maanden ongeveer zeker zijn van het zal nu wel niet meer komen...

Natuurlijk wordt er post gestolen, die kans is groot in Zuid afrika, of meer van dat soort landen. Maar er zijn ook landen waarbij dat verwaarloosbaar klein is, en je ook geen kaart van terug ziet....

Plaats reactie