DXCC Jagers : NIEUW

Bespreek hier je DX-ervaringen of maak bijvoorbeeld een QSO-afspraak.
Bericht
Auteur
PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

DXCC Jagers : NIEUW

#1 Bericht door PD0MV »

Hier kan men DXCC lijstje maken wie nog bepaalde delen die hij of zij nog graag wil werken, als de Condities het Toelaten :D

hier kun je ook kwijt wat men gewerkt heeft, dit Topic is er voor bedoeld
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: DXCC Jagers : NIEUW

#2 Bericht door Steef »

Wie praat luistert niet

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: DXCC Jagers : NIEUW

#3 Bericht door Steef »

Mijn first in CW afgelopen weekend op 20 mtr:

(zal er wel een paar meer gewerkt hebben, maar dat moet ik nog uitzoekken)


Wel grappig is de informatie van HL5YI op qrz:

Hi l!!! My name is Chae
Am QSL's are very welcome DIRECT or via BUREAU & LOTW,
and will be answered 100% t u. Am K.A.R.L. life member.
Also SWL-Reports are welcome and will be confirmed with a QSL.

But Am BAREFOOTAnt is Multi Trap D,P 6mH. So All band mode QRV

IMPORTANT : I don't e-qsl!!!
de HL5YI Chae G,L TU. 73
Bijlagen

[De extensie wav is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]

[De extensie wav is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]

Laatst gewijzigd door Steef op 02 aug 2011, 15:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie praat luistert niet

PA3EYC
Berichten: 1523
Lid geworden op: 26 mei 2008, 08:46
Locatie: Nijkerk

Re: DXCC Jagers : NIEUW

#4 Bericht door PA3EYC »

Dat is inderdaad de site die ik veel gebruik en dan met name de spots om te zien of een station actief is.
Na vele mislukte pogingen om ST0R op 30m CW te werken is het mij gister op 20m CW wel gelukt.
http://www.arrl.org/news/the-republic-o ... xcc-entity
Succes aan alle DX jagers.
'73, Maarten -PA3EYC-

Vervallen
Berichten: 289
Lid geworden op: 13 jul 2010, 22:20

Re: DXCC Jagers : NIEUW

#5 Bericht door Vervallen »

.
Laatst gewijzigd door Vervallen op 29 mar 2012, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: DXCC Jagers : NIEUW

#6 Bericht door PD0MV »

en als je er nu de 4 mooiste publiceerd :wink:

is het niet te groot en kan soms interessant zijn toch
Ik ben ook maar een mens :wink:

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: DXCC Jagers : NIEUW

#7 Bericht door dxhunter »

Ik heb ook een paar keer meegeluisterd naar ST0R en het is inderdaad een bende. Ook wordt er bewust gestoord op de qrg van st0r.. Met 100W en een kleine antenne kom je bijna niet meer door al het geweld heen. Wat dat betreft is dx jagen een geld kwestie geworden. Koop een huis met veel ruimte en weinig qrm, een hoge mast met grote beams en een grote eindtrap. Dan is het alleen nog maar het cluster in de gaten houden tot er iets in de lucht komt wat je nog niet hebt. Door je sterke signaal zal je over alle anderen heen blazen en ze wegdrukken zodat je als eerste uit de pile up komt. Met operating practice heeft het steeds minder te maken, dat is door de komst van de dx-clusters een stuk minder noodzakelijk geworden.
Neemt niet weg dat er velen zijn die er nog steeds veel plezier aan beleven.

Vervallen
Berichten: 289
Lid geworden op: 13 jul 2010, 22:20

Re: DXCC Jagers : NIEUW

#8 Bericht door Vervallen »

.
Laatst gewijzigd door Vervallen op 29 mar 2012, 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: DXCC Jagers : NIEUW

#9 Bericht door PD0MV »

jongens we lopen niet weg on air wanneer het moeilijk word, welke groten vermogens gebruikt worden doet er niet toe, op elk stil moment dat is de kans om te roepen, ik heb zelf een keer mazzel gehad toen er een dx station riep en ik toevallig de eerste was. Pas toen ik hem gewerkt had kwam de pile up op gang. Als je ziet met wat voor beam hij werkte. Het station was 9k50uu met 9k2uu achter de microfoon, station kuwait. Om even een mooi voorbeeld te noemen
Ik ben ook maar een mens :wink:

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: DXCC Jagers : NIEUW

#10 Bericht door pe5t »

PA4M: citaat: ''dx jagen een geld kwestie...."
Discutabel. Beetje centen is zeker handig, en een huis met een redelijk tuintje ook, maar je hoeft geen rijkaard te zijn. Van de top-dx-ers in ons land is bij mijn weten -en ik ken de meesten persoonlijk- nagenoeg niemand miljonair. Ze wonen wel wat gunstiger dan veel andere amateurs, vooral buiten de randstad. Maar velen wonen ook gewoon in een woonwijk! Ik heb zelf vanuit een woonwijk, ca. 500 vierkante meters eigen grond, met rondom woningen, 230 landen op 160 meter gewerkt. De laatste 8 jaar heb ik wat meer ruimte, maar ik ben geen grootgrondbezitter en ook geen miljonair. Vannacht als zesde station ST0R gewerkt op 160m, met een inverted L, 18 meter verticaal en de rest aflopend naar 13 meter....
http://www.dxfriends.com/SouthernSudan2011/log.php, toets in: PE5T
En merk op: van 6 meter tot 160 meter, alle modes meerdere malen. En dat was niet eens zo lastig.

Kees
Laatst gewijzigd door pe5t op 03 aug 2011, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: DXCC Jagers : NIEUW

#11 Bericht door dxhunter »

Hallo Kees,
Ja de aanhouder wint, dat zeker. Maar om nou urenlang je call te gaan zitten seinen daar is ook weinig lol aan. Dan ben ik al lang qsy.
Nou er is nog hoop dus. Wellicht als het wat rustiger wordt dat het wat makkelijker zal gaan voor de little pistols. Ik weet zeker dat ik noord Afrika moet kunnen werken maar door de pileup qrm wordt je weggedrukt. Normaal gesproken kan ik alles werken wat ik hoor. Heb tot nu toe 3 keer geprobeerd op 15 en 20 meter steeds een kwartier of zo. Ik sein altijd terug op de luisterfrequentie maar er zijn er natuurlijk meer die die tactiek gebruiken. Overigens vind ik het wel steeds lang duren voor ze er iemand uit pikken, al hebben ze dan meestal wel in een keer de volledige call. Zal wel aan de drukte liggen. Ik spaar zelf geen dxcc landen, of qsl kaarten of wat voor award ook. Kost je erg veel aan green stamps. Verstuur ook zelden qsl kaarten, beantwoord meestal alleen. Maar vind het wel leuk om dx stations te werken maar niet heel belangrijk voor de beleving van de hobby. LoTW kan natuurlijk soms ook.

PD0MV
Berichten: 1745
Lid geworden op: 31 mei 2009, 11:19

Re: DXCC Jagers : NIEUW

#12 Bericht door PD0MV »

:D have fun


P.S. geduld is een schone zaak
Ik ben ook maar een mens :wink:

Gebruikersavatar
Steef
Berichten: 3608
Lid geworden op: 14 nov 2007, 16:19

Re: DXCC Jagers : NIEUW

#13 Bericht door Steef »

Ik ben ook geenzins een DX jager, en in het begin interesseerde het mij ook totaal niet.
Nu heb ik iets van 136 DXCC's bevestigd via LoTW, en dan ga je er vanzelf meer naar kijken.

Ik heb zeker nog geen zin en tijd om de DX uren te gaan zitten roepen.
Maar misschien dat als ik in de buurt van de 200 kom, dat ik er dan weer wat anders tegenaan kijk.

Voor nu heb ik er bijna 100 op 15 en ruim meer dan 100 op 20.
Dus misschien dat ik de contesten wat eerder naar 10, 40, 80 of 160 ga.
Meer ook niet.

Als het zo mag zijn, misschien later al ik wat meer tijd heb.
Wie praat luistert niet

pe5t
Berichten: 1551
Lid geworden op: 20 apr 2010, 08:35

Re: DXCC Jagers : NIEUW

#14 Bericht door pe5t »

Steef,

Pas maar op, voor je het weet ben je verkocht!
Maar dat hoeft geen ramp te zijn, zolang je ook de belangen van je omgeving in de gaten houdt.

Kees

dxhunter
Berichten: 409
Lid geworden op: 15 jan 2010, 18:32

Re: DXCC Jagers : NIEUW

#15 Bericht door dxhunter »

pe5t schreef: Maar dat hoeft geen ramp te zijn, zolang je ook de belangen van je omgeving in de gaten houdt.

Kees
Heel belangrijk om dat goed in de gaten te houden en de signalen uit de buurt serieus te nemen. Voordat je het weet kom je in Hart van Nederland. :wink:

Plaats reactie